رپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیمقالاتوبلاگ

آبنما و نازل هایی برای زیباسازی فضای خانگی به جای دکوراسیون های همیشگی!

آبنما موزیکال ، ریتمیک و هارمونیک بهترین آیتم برای زیباسازی فضای شهری

امروزه از آبنما و فواره برای تزئین منازل، استخرها، حیاط و باغ و… استفاده می‌شود‌. طراحی آبنما از ارکان مختلف طبیعت، همچون آبشار‌ها و رودخانه‌ها و مناطقی که آب به سنگ‌ها برخورد می‌کند؛ الهام گرفته شده است. امروزه بسیاری از طراحان و حتی خود افراد برای زیبا‌سازی منازل، ساختمان‌ها، پارک‌ها، استخرها، میدان ها و… از آبنما و فواره بهره می‌گیرند

آبنما چیست؟

همانطور که از نام این کلمه پیداست از دو بخش آب و نما تشکیل شده است. به طور کلی هر نما و ظاهر منظم و یا غیر منظمی از ریزش آب که به طور مداوم صورت بگیرد یک نوع آبنما است. از مزایای آبنما و فواره می‌توان به ظاهر زیبایی که دارد و همچنین صدای دلنشین و آرام بخش آن اشاره کرد. تعداد کمی از عناصر می توانند مانند یک فواره یا آبنما آرامش طبیعت را به محل زندگی ما بیاورند.

آبنمای شیشه ای و ریسه ای دونوع از آبنمای زیبا و پرطرفداری هستند که هم در فضای داخل و هم در فضای خارجی قابل استفاده می باشند

آبنما شیشه ای یکی از آن محصولات دکوری و شاید بتوان گفت تزئینی است که طی سالیان گذشته محبوبیت زیادی کسب کرده است. البته به غیر از خاصیت تزئینی بودن، این محصولات کاربرد زیادی در جداسازی چندین محیط و اتاق از یکدیگر را داشته و در اتاق‌های مخصوص انتظار، لابی هتل و مکان‌های مسقف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به کارگیری آبنما‌های شیشه‌ای زیبایی محیط مورد نظر شما را دو چندان خواهد کرد.

در واقع، آبنما شیشه ای  از یک صفحه به جنس شیشه ساخته شده اند. تعبیه کردن پمپ‌های مختلف در این محصول باعث هدایت شدن آب به قسمت بالایی شیشه و سرازیر شدن آن از قسمت بالا خواهد شد. آبنما‌های شیشه‌ای در مدل، طرح و اندازه‌های متفاوت تولید می‌شود

چند نوع آبنما شیشه ای وجود دارد؟

آبنما‌ شیشه‌ای درمدل‌های مختلفی تولید می‌شوندکه خریداران با توجه به محیطی که قرار است این محصول در آن نصب شود، می‌توانند نسبت به خریداری اقدام نمایند.

آبنماهای شیشه‌ای دیواری

در حقیقت این مدل از آبنما حالتی دکوری دارد و به دیوار نصب می‌شود. این مدل فضای زیادی را نگرفته و در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود.

آبنمای شیشه‌ای خانگی

این مدل از آبنما یکی از زیباترین محصولاتی است که می‌بایست هنگام خرید به چیدمان و متراژ خانه و یا محیط خود توجه نمایید.

آبنماهای شیشه‌ای پرتابل

این طرح وزن بسیار کمی را به خود اختصاص داده و به راحتی قابل جا به جایی است. به علاوه، می‌توان در هر گوشه از فضای کار، منزل و یا محیط باز مورد نظرتان آن را قرار دهید.

آبنمای شیشه‌ای حبابی

این طرح از آبنما‌های شیشه‌ای زیبایی خاصی به محیط اطراف شما می‌بخشند. در این طرح، حباب‌ها به گردش و حرکت در آمده و باعث حیرت و تحیر تماشاچیان خواهد شد.

آبنماهای شیشه‌ای مدرن

همانطور که از نامشان پیداست، از طرح‌های مدرن و نوینی برای ساخت این آبنماها استفاده شده است. به طور مثال در این طرح، ال ‌ای دی، سیستم‌های صوتی، سنگ تزئینی و چراغ رنگی به کار گرفته شده است

 آبنما ریسه ای  نیز دست‌سازه‌ای بسیار شیک و جذاب است که جلوه بسیار زیبایی به محیط از جمله پارک و فضای باز می‌بخشد. این آبنما شباهت بسیار زیادی به آبنمای بارانی دارد. در ساخت این آبنما کانالی در  بالای آبنما ساخته می‌شود و یک حوض هم در پایین بنا، پایه‌ریزی می‌شود. در ساخت این آبنما برای پیش‌گیری از پاشیدن و هدر رفت آب، ریسه نامرئی تعبیه می‌شود. با کمک این ریسه‌ها آب از بالای آبنما به داخل حوض ریخته می‌شود. در سیستم این آبنما علاوه بر نورپردازی‌های خوشرنگ، از پمپ و موتور هم کمک گرفته می‌شود

آبنما ریسه ای  مناسب چه مکان‌هایی است؟

این بنا مدلی نوین از آبنمای بارانی است که طراحی آن بر پایه حر‌کت منظم قطرات آب در میان ریسه‌های پلاستیکی نامرئی است. آبنما ریسه‌ای در مکان‌های داخلی، راهروها، کریدور، هتل‌ها و تالارها ساخته می‌شود. با نور پردازی نوین و تنوع رنگ آبنما جلوه خاصی به محیط داده می‌شود. در این نوع آبنما نمای بسیار زیبایی از بارش باران به شکل منظم و خوش‌رنگ شبیه سازی شده‌است. با شروع به کار این آبنما جلوه بسیار زیبایی از آبشارهای طبیعی جلوه‌گر می‌شود

مزایای آبنما ریسه ای

طراحی شیک وزیبا

این آبنما یک طرح بسیار شیک برای دکوراسیون ویلا و هتل‌ها است.ظاهر شیک و جذاب، این آبنما دارای طراحی زیبا و خاصی است که می‌تواند آرامش و زیبایی را به مکان و فضای موردنظر شما اضافه‌ کند.

کاهش استرس، صداهای روح‌نواز

صدای آب روان یکی از محبوب‌ترین صداها برای روح انسان است، این صدای روح‌نواز استرس را کم کرده و آرامش را به قلب انسان هدیه می‌کند.

افزایش رطوبت در محیط زندگی

چنانچه آبنمای ریسه‌ای در مکان‌های خشک و به دور از رطوبت کارکند، بسیار مفید بوده و به سلامتی ریه کمک شایانی می‌کند.

جلوه دیداری جذاب

آبنمای ریسه‌ای با رنگ‌های خوش و زیبا یک مکان دیدنی بسیار جذاب پدید می‌آورد، که موجب مکانی دیدنی شگفت‌انگیز می‌شود.

‌ امنیت

آبنمای ریسه‌ای به دلیل سازه امن‌ و غیر آجری ایمن‌تر است. بدون وجود آب زیاد و یا حوض‌های عمیق خطر لغزش یا سقوط را بسیار کمتر می‌کند.

دارای وزن سبک و پرکاربرد

وزن آبنما ریسه ای بسیار سبک و قابل حمل است. این آبنما را می‌توان درمکان‌های مختلف جاسازی کرد. قابلیت نورپردازی این آبنما بسیار زیبا و چشم نواز است. آرامش و استراحت، نمای آب جاری و ظاهر آراسته موجب ایجاد آرامش و آسایش می‌شود. افراد می‌توانند لحظاتی در خلوت و تنهایی خویش بنشینند و لذت ببرند. اثرات زیاد بر روحیه افراد، تحقیقات نشان داده که آبنمای ریسه‌ای اثرات بسیار مثبتی بر روحیه و خلق و خوی افراد دارد. نشستن در کنار این آبنما موجب ایجاد حس راحتی و خوشایندی دارد.

 در زیر  چندین نازل پرطرفدار و پرفروش را معرفی خواهیم کرد.

نازل قارچی

نازل قارچی  یا چتری و یا حبابی، آب را به صورت لایه نازک و شفافی شبیه به قارچ و چتر به وجود می آورد. این نازل یک نازل کم سر و صدا می باشد. عملکرد صحیح این نازل مستقل از سطح آب می باشد.

این فواره را می توان در محیط های آرام و بدون وزش باد مانند لابی هتل ها استفاده نمود. در فضای بیرونی از این نازل بیشتر به صورت گروهی و در ارتفاع های مختلف استفاده می شود.

مشخصات نازل قارچی

  • جنس استیل مرغوب
  • حداکثر قطر حباب ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر
  • کمترین صدای آب خروجی از نازل
  • عملکرد مستقل نسبت به سطح تراز آب
  • قابلیت استفاده در بستر خشک
  • نیاز به فیلتر مناسب برای پمپ
  • این نازل حبابی بهترین عملکرد را در محیط های بدون وزش باد دارد.

پرده آب دیواری

ممکن است انواع مختلفی از آبنماهای دیواری را در بازار مشاهده کنید که هر یک از آن‌ها با وجود تفاوت‌هایی که دارند، عموماً از قوانین یکسان تبعیت می‌کنند. همهٔ آن‌ها روی دیوار نصب می‌شوند و آب را از ارتفاع به پایین دست هدایت خواهند کرد. پرده آب ثقلی یا پرده آب دیواری شوتر آب را با کمی قوس به حوضچه هدایت می‌کند. درواقع در ابتدا آب کمی از مسیر را به‌صورت افقی طی کرده و پس از آن با یک شیب ملایم و زیبا راهی حوضچه می‌شود.این نازل مناسب آبنماهای خانگی،پارک ها ،باغ تالارها، رستوران ها ، کافی شاپ ها،هتل ها و فضاهای داخلی و خارجی می باشد که به صورت تکی و گروهی با عملکرد مستقل نسبت به سطح تراز آب برای بهترین عملکرد در ارتفاع ۷۰ الی ۱۱۰ سانتی متری نصب می شود و در دو جنس گالوانیزه و استیل ساخته می شود.

مهم‌ترین خصوصیات پرده آب دیواری که باید بدانید

انواع پرده آب ثقلی که از مراکز فروش پرده آب دیواری در مشهد و فروش پرده آب دیواری در تهران با برند سیگما خریداری شوند، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که آن‌ها را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌کنند. در ادامهٔ این مطلب، چند مورد از نکات مهم در خرید آبنمای دیواری را شرح داده‌ایم:

  • مهم‌ترین ویژگی پرده آب شوتر سیگما که این مجموعه را از سایر مراکز فروش پرده ای دیواری در مشهد و تهران متمایز می‌کند، کیفیت آن است. این محصول با مخزن‌های بزرگ و با ورقی به ضخامت ۲ میلی‌متر تولید می‌شود.
  • همان‌طور که گفته شد، پرده آب ثقلی اغلب در محیط‌هایی چون روف گاردن‌ها، فضاهای شهری، باغ‌ها و … کاربرد دارد، اما می‌توان آن را در محیط‌هایی چون کلینیک‌ها و رستوران‌ها که قصد ایجاد محیطی لذت‌بخش برای مراجعین و مشتریان دارند نیز نصب کرد.
  • نحوهٔ نصب این آبنما در محیط‌های مختلف بسته به نوع و سایز آن، متفاوت خواهد بود.
  • پیش از آن‌که نصب پرده آب دیواری شوتر انجام شود، لازم است که محیط پشت آن و همچنین فضای حوضچه به‌خوبی سیمان‌کاری و ایزوگام شود. درنهایت لوله‌های برق و آب باید به زیر آبنما برسند.
  • سایز لوله‌ها و ارتفاع نصب آبنما بسته به سایز پرده آب متفاوت خواهد بود. معمولاً ارتفاع مناسب برای آبنمای دیواری، ۱۲۰ سانتی‌متر است.
  • برای آن‌که آبنما در زیباترین حالت خود باشد و ریزش آب از لبه‌ها به‌صورت یکپارچه اتفاق بیفتد، بهتر است در هنگام سفارش محصول، به جدول استانداردی که به شما نشان داده‌ می‌شود توجه کنید

نازل کرتین استخری

نازل کرتین استخری با جنس استیل ضدزنگ مناسب برای ریزش آب از لبه به داخل استخر است و به خاطر جنس استیلی خود به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی و فرسایش نمی شود؛  از این نازل به منظور ماساژ نیز در داخل استخر استفاده می شود و همچنین در حوضچه و استخرهای منازل ، استخرهای شنا و…. استفاده می شود و مناسب استخر های روباز و بسته می باشد.

نازل کرتین استخری یکی از پرکاربردترین انواع آبنماهاست که در استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرقی نمی‌کند استخر عمومی باشد و یا یک استخر کوچک در حیاط ویلا؛ در هر صورت می‌توان از نازل کرتین استخری استفاده کرد. عملکرد نازل کرتین همانند تمام نازل‌های استخری به این صورت است که آب استخر با استفاده از مکش به داخل نازل کرتین کشیده شده و سپس از طریق مجراهای موجود، خارج می‌شود. این عمل به صورت یک چرخه به طور مداوم انجام می‌شود و صدای شرشر آب و حس ناب حضور در طبیعت را به افراد حاضر القا می‌کند.

سه ویژگی مهم را می‌توان برای نازل استخری برشمرد که انتخاب آن را به عنوان یک آبنمای کاربردی تأیید می‌کند. نخست این که این آبنما می‌تواند استخرها را از حالت ساده و عادی همیشگی خارج کرده و تزئین زیبایی برای محیط محسوب شود. از طرف دیگر این حرکت آب به درون نازل و بازگشت مجدد آن به استخر، مانع از ایستایی مکرر آب در یک محیط شده و تازه‌سازی آب را سبب می‌شود.

مورد سومی که به آن اشاره می‌کنیم، کاربرد این محصول برای ماساژ دادن و ریلکس شدن عضلات است. وقتی که آب از سطحی بالاتر توسط نازل کراتین استخری به سمت پایین حرکت می‌کند، در اثر این ارتفاع نیرویی را به عضلات وارد می‌کند که می‌تواند آن‌ها را به حالت شلی و ریلکسی دعوت کند. با توجه به این کاربردها به نظر می‌رسد نازل کرتین استخری انتخابی مناسب برای دیزاین محیط استخرهاست.

نازل استخری سیگما ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از سایر کرتین‌های موجود در بازار متمایز می‌کند. استیل این کرتین استخری از متریال عالی و درجه یک ساخته شده و به همین دلیل در برابر انواع مواد معدنی و شیمیایی به کار رفته در استخرها مقاوم است؛ بنابراین دچار آسیب، خوردگی یا تغییر در اثر تماس با کلر، آب و نمک و … نمی‌شود.

نکته مهمی که درباره نازل کرتین استخری سیگما وجود دارد این است که می‌توانید آن را در ابعاد مختلف سفارش دهید. شما می‌توانید بسته به نیاز خود، ارتفاع لبه ریزش و ضخامت ورقه‌های کرتین استخری را انتخاب کنید. اگر استخر بزرگی دارید که می‌خواهید آن را با یک نازل کبری دیزاین کنید، باید یک کرتین استخری بزرگ سفارش دهید تا جلوه لازم را داشته باشد. ضخامت بیشتر نیز می‌تواند دوام و طول عمر نازل کرتین را بالا ببرد.

در نگاه اول ممکن است تفاوت میان نازل کرتین سیگما را با سایر محصولات مشابه موجود در بازار متوجه نشوید؛ اما در هنگام نصب و پس از استفاده می‌توانید این تفاوت‌ها را به وضوح حس کنید. نخستین مورد، حجم مخزن است که در نازل‌های سیگما بزرگ‌تر بوده و آب بیشتری را در خود جای می‌دهد. مورد بعدی طول قوس آن است. نازل‌هایی که قوس کوتاه‌تری دارند، عمدتاً برای نصب باید در لبه استخر قرار بگیرند و با اتصال به کاشی‌های آن قسمت، پایدار شوند.

 در اخر نیز باید گفت این نازل ها می توانند به صورت تکی ، گروهی ، خطی و ردیفی،  دایره ای و مثلثی اجرا شوند

شما میتوانید برای سفارش هر یک از نازل ها و آبنماها با سیگما کمپانی مشاوره بگیرید و مطمئن خرید کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا