دیزل ژنراتور، موتور برق، سلول خورشیدرپورتاژ آگهی

دیزل ژنراتور ، موتور برق یا سلول های خورشیدی؟ کدام یک برای پروژه ما مناسب تر است؟

با توجه به نیاز مبرم صنایع و ادارات و حتی ساختمان های مسکونی به منبع برق اضطراری برای جبران برق مورد نیاز خود و یا جلوگیری از صدمات ناشی از قطع برق، استفاده از منابع تامین کننده برق اضطراری مناسب برای هر پروژه یکی از چالش های مهم در آن پروژه به حساب می آید. ما در این محتوا سعی داریم سه منبع برق اضطراری مطرح یعنی دیزل ژنراتور ها، موتور برق و سلول های خورشیدی را با یکدیگر مقایسه و ویژگی ها و مزایا و معایب هر یک را بیان کنیم تا شما بتوانید با توجه به ویژگی های پروژه مد نظر خود سیستم برق اضطراری مناسب خود را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

آشنایی اولیه با سه منبع برق اضطراری:

دیزل ژنراتور:

دیزل ژنراتور وسیله ای است که انرژی شیمیایی موجود در سوخت های فسیلی (دیزل یا همان گازوئیل) را طی فرآیندی به انرژی حرکتی و پس از آن به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و طی این فرآیند برق اضطراری مورد نیاز تولید می شود. دیزل ژنراتور های موجود در بازار شامل برندهای متفاوت و با ظرفیت و توان های گوناگونی است که در صورت نیاز به خرید و استعلام قیمت دیزل ژنراتور می توانید وارد لینک فوق شوید.

موتور برق :

موتور برق هم همانند دیزل ژنراتور البته در مقیاسی بسیار کوچک تر دستگاهی است که انرژی شیمیایی(بنزین، دیزل و گاز) و یا انرژی حرکتی (موتور برق های هندلی) را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

سلول های خورشیدی:

سیستم برق اضطراری در پنل های خورشیدی تقریبا شبیه ups با این تفاوت که در پنل های خورشیدی انرژی دریافت شده از سطح خورشید در طول روز در باتری های پنل ذخیره و آنها را شارژ کرده و در زمان اضطراری این برق مورد نیاز از باتری های شارژ شده تامین می گردد.

مقایسه سه سیستم برق اضطراری خورشیدی، موتور برق و دیزل ژنراتور

پس از بررسی مختصر سه منبع برق اضطراری نام برده شده لازم است مزایا و معایب هر سیستم با هم مقایسه شود.

بررسی مزایا و معایب سیستم خورشیدی نسبت به دیزل زنراتور و موتور برق:

  • سیستم پنل خورشیدی محدودیت ظرفیت و توان خروجی نداشته و هر تعداد پنل و باتری جهت دریافت توان مد نظر را می توان به سیستم اضافه کرد این در حالی است که هر دیزل ژنراتور یا موتور برق توان خروجی ثابتی داشته و قابل افزایش نمی باشد.
  • بر خلاف دیزل ژنراتور ها و موتور برق، سیستم خورشیدی کاملا بی صدا و سایلنت بوده
  • بر خلاف دیزل ژنراتور ها و موتور برق، سیستم های خورشیدی نیاز به سرویس دوره ای ندارد
  • طول عمر سلول های خورشیدی ۲۰ تا ۳۰ سال بوده ولی در موتور برق و دیزل ژنراتور ها در بهترین حالت ۱۰ تا ۱۵ سال عمر مفید دارند
  • این سیستم بر خلاف دیزل ژنراتور ها و موتور برق هیچ گونه آلایندگی تولید نمی کند
  • هزینه خرید و نگهداشت سیستم های خورشیدی بسیار بالاتر از دیزل ژنراتور ها و موتور برق است که این مسئله را می توان به عنوان عیب این سیستم ها بر شمرد.

بررسی مزایا و معایب موتور برق نسبت به دیزل ژنراتور ها

  • قیمت موتور برق ها به نسبت پایین تر از دیزل ژنراتور هاست
  • جا به جایی موتور برق ها با توجه به وزن آنها بسیار راحت تر از دیزل ژنراتور هاست
  • آلایندگی صوتی و زیستی به نسبت کمتری نسبت به دیزل ژنراتور ها دارند
  • موتور برق ها توان خروجی کمتری نسبت به دیزل ژنراتور ها داشته و بیشتر مناسب استفاده به عنوان برق اضطراری در مقیاس و توان کم هستند. (به طور مثال دیزل ژنراتورها ولوو توان های بالاتر از ۱۰۰۰ کاوار را نیز پشتیبانی می کند)
  • موتور برق ها اکثرا تک فاز بوده و بیشتر در پروژه های مسکونی استفاده می شوند اما دیزل ژنراتور ها سه فاز بوده و بیشتر در مراکز صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دیزل ژنراتور ها توانایی استفاده به صورت دائم به کار ( دیزل ژنراتور های دائم کار ) را دارا هستند. این در حالی است که از موتور برق ها نمی توان به صورت دائم به کار استفاده کرد. نهایتا موتور برق ها ۴ ساعت پشت سر هم را می توانند ساپورت کنند.

خلاصه مطلب:

در این محتوا سعی بر آن شد که تفاوت ها و ویژگی های سیستم های برق اضطراری خورشیدی، دیزل ژنراتور ها و موتور برق را با یکدیگر مقایسه کنیم تا شما کاربران عزیز بتوانید طی این مقایسه سیستم برق اضطراری مد نظر خود را با توجه به ویژگی ها گفته شده تطبیق و انتخاب کنید.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره و خرید سیستم های برق اضطراری بخصوص دیزل ژنراتور ها پیشنهاد می شود وارد وب سایت بینش ابتکار خاورمیانه شده و با کارشناسان فنی این شرکت تماس حاصل فرمایید. شرکت بینش ابتکار خاورمیانه با بیش از ۱۰ سال سابقه در حوزه تولید و واردات انواع دیزل ژنراتور در ایران جزو نام های شناخته شده این حوزه به شمار می رود.

آدرس وب سایت : https://bineshebtekar.com/

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا