سنگ

بهترین رنگ سنگ نمای ساختمان بر اساس سبک نما و آب و هوا

به گزارش گروه ساختمان: امروزه برای طراحی اکثر ساختمان‌های مسکونی و اداری از سنگ نما با رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. در واقع ساختمان‌هایی که با سنگ‌ نمای رنگی طراحی می‌شوند جذابیت و زیبایی بیشتری پیدا خواهند کرد. البته باید رنگ سنگ نمای ساختمان با طراحی ساختمان و شرایط اقلیمی منطقه نیز هماهنگ باشد. اگر قصد خرید سنگ نما دارید و می خواهید در ارتباط با انواع رنگ سنگ نما بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

سنگ‌های نما چه رنگ‌هایی دارند؟

سنگ‌ها جزو متریال‌های مهم و کاربردی در ساختمان‌سازی بشمار می‌آیند. از طرف دیگر تنوع بالای رنگ سنگ نما سبب شده است تا از آن‌ها در بخش‌های گوناگون بنا استفاده شود. ساختمان‌هایی با نمای سنگی، هم دوام و ماندگاری بیشتری دارند و هم زیبایی و جذابیت آن‌ها نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. البته در ارتباط با خرید سنگ نما باید بدانید که رنگ سنگ نمای ساختمان را بر اساس شرایط اقلیمی منطقه، سبک ساختمان و شکل ظاهری آن انتخاب می‌شود.

شما با مراجعه با مراکز فروش سنگ بیشتر با رنگ‌هایی نظیر کرم، سفید، مشکی، شکلاتی، خاکستری، قهوه‌ای و عسلی مواجه خواهید شد که با توجه به سلیقه فردی خود و ترکیب طراحی ساختمان می‌توانید به راحتی رنگ سنگ نمای مناسب را انتخاب کنید.

البته تنوع رنگی سنگ نمای ساختمان بیش از موارد گفته شده است، رنگ‌هایی نظیر زرد، قرمز، سبز، فیروزه‌ای، نارنجی، آبی و غیره نیز وجود دارند ولی از اقبال کمتری برای طراحی در نما روبرو هستند.

رنگ سنگ نما – تصویر ۲

بهترین رنگ سنگ نمای ساختمان

برای اینکه بتوانید بهترین رنگ سنگ نمای ساختمان را انتخاب کنید باید موارد مختلفی از جمله: شرایط آب و هوایی، مقدار بودجه، شکل ظاهری سنگ و بویژه نوع سبک ساختمان را در نظر بگیرید. حتما موقع خرید سنگ این نکته را به خاطر بسپارید که هرچه رنگ سنگ روشن‌تر باشد مقدار کمتری نور خورشید را جذب خواهد کرد و به هر میزان که بافت متخلخل‌تری داشته باشد نیز چسبندگی بیشتری با ملات خواهد داشت و به آسانی از دیوار جدا نخواهد شد.

بنابراین حتی‌الامکان از سنگ‌های روشن برای نمای ساختمان خود استفاده کنید. در ادامه مطلب در ارتباط با چند ویژگی مهمی موقع انتخاب رنگ سنگ نمای ساختمان باید بدان توجه کرد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بهترین رنگ سنگ نمای ساختمان بر اساس آب و هوا

از آنجایی‌که سنگ‌های ساختمانی رنگ‌های مختلفی دارند برای انتخاب بهترین رنگ سنگ حتما شرایط آب و هوایی منطقه را نیز در نظر بگیرید. در حال حاضر بهترین رنگ سنگ نما برای مناطق سردسیر رنگ مشکی نظیر گرانیت مشکی نطنز است. به دلیل اینکه هم بافت متراکمی دارد و هم میزان کم تخلخل این سنگ باعث می‌شود که مقدار آب کمی داخل آن نفوذ کند. از طرف دیگر سنگ‌های تیره، نور خورشید بیشتری را جذب خواهند کرد و باعث گرم‌تر شدن محیط داخلی ساختمان خواهند شد. چنانچه رنگ سنگ نمای ساختمان خود را تیره انتخاب می‌کنید زیبایی منحصر به فردی به بنای خود خواهید بخشید.

ویژگی‌های مذکور باعث شده که مشکی رنگ نمای ساختمان ایده‌آل برای مناطق سردسیر باشد. ذکر این نکته ضروری است که متاسفانه سنگ گرانیت مشکی به دلیل قیمت بالایی که دارد و اینکه بر اثر تابش نور خورشید دچار افت کیفیت و تغییر رنگ می‌شود، کمتر برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه می‌توان از سنگ‌های روشن مانند تراورتن و ترامیت مهتاب نیز در مناطق سردسیر استفاده کرد. حسن این انتخاب را می‌توان کیفیت بالا، تخلخل مقبول و ثبات رنگ در برابر تابش نور خورشید دانست. بنابراین رنگ سنگ نمای ساختمان در مناطق سردسیر می‌تواند به جای مشکی، روشن نیز باشد.

بهترین رنگ سنگ نما – تصویر ۳

در ارتباط رنگ سنگ نما در مناطق گرمسیر باید گفت که بیشتر سنگ‌های کرم و روشن را بکار می‌برند، چرا که رنگ سفید میزان کمی از تابش نور خورشید را جذب می‌کند بنابراین دمای درون ساختمان به حد ایده‌آل نزدیک‌تر خواهد بود. در حال حاضر سنگ‌های ترامیت و تراورتن به دلیل رنگ روشنی که دارند برای مناطق گرمسیر مناسب‌تر‌ هستند. از طرفی این نوع سنگ‌ها جنسی آهکی یا رسوبی دارند و در برابر گرما مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

بهترین رنگ سنگ نمای ساختمان بر اساس سبک نما

مورد دیگری که موقع انتخاب رنگ سنگ نمای ساختمان باید به آن توجه کرد سبک نما است. یکی از سبک‌های نما که بسیار پرطرفدار است نمای رومی است. دلیل آن را می‌توان استفاده از طرح‌های شلوغ و پیچیده همراه با سرستون و کتیبه در نمای رومی دانست. بهترین رنگ سنگ برای نمای رومی کرم و سفید است. از طرف دیگر سنگ انتخابی باید سطحی یکدست و یکنواخت داشته باشد به دلیل اینکه جهت پیاده‌سازی سبک رومی میزان زیادی سنگ مصرف می‌شود و هرچه سنگ بازی رنگ کمتری داشته باشد زیبایی و شکوه ساختمان بیشتر به چشم خواهد خورد.

بهترین رنگ برای نما – تصویر ۴

یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های روشن که برای نمای رومی بکار برده می‌شود سنگ ترامیت است چرا که هم ساب‌پذیری خوبی دارد و هم قیمت مناسب آن سبب شده است که اکثر افراد توان خرید آن را داشته باشند.

در مقابل علاقه‌مندان به نمای ساده، سبک مدرن را برای ساختمان خود انتخاب می‌کنند. رنگ سنگ نمای ساختمان برای این سبک نیز معمولا روشن انتخاب می‌شود. بایستی خاطر نشان کرد که محبوب‌ترین رنگ سنگ برای نماهای مدرن طوسی و سفید است به دلیل اینکه طوسی هم رنگ روشن و خنثی است و هم اینکه جرم‌پذیری کمی دارد. رنگ سفید نیز در عین سادگی، جذابیت نمای ساختمان را چندین برابر خواهد کرد.

بهترین رنگ سنگ نما ساختمان بر کاربری ساختمان

انواع سنگ نما از لحاظ بافت و شکل ظاهری نیز با هم متفاوت هستند. بنابراین موقع انتخاب رنگ سنگ برای نما حتما باید کاربری ساختمان را مد نظر قرار داد. با توجه به این که رنگ سنگ نمای ساختمان نمایانگر شکوه و زیبایی ساختمان است لذا توجه نوع کاربری ساختمان (مسکونی، اداری، تجاری و غیره) در انتخاب سنگ اهمیت ویژه‌ای دارد.

معمولا در آپارتمان‌های مسکونی و منازل ویلایی، از سنگ‌های روشن و یا ترکیب سنگ و آجر (بسته به سبک معماری نما) استفاده می‌شود. در ساختمان‌های اداری و تجاری ترکیب سنگ با انواع شیشه نمایی خاص و شکیل به مجموعه می‌بخشد، همچنین از آن‌جایی که هزینه‌های برق در مراکز اداری و تجاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ترکیب سنگ با شیشه می‌تواند کاهش چشمگیری در هزینه برق ایجاد نماید.

نمای سفید ساختمان – تصویر ۵

بهترین رنگ سنگ نمای ساختمان را چطور انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین رنگ سنگ نمای ساختمان از بین انواع سنگ‌های رنگی موجود در بازار کمی دشوار است. در واقع باید رنگ سنگ را بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه، نوع سبک نما و کاربری آن تعیین کنید. چنانچه به دنبال خرید سنگ سفید برای ساختمان خود هستید، سنگ ترامیت مهتاب گزینه مناسبی خواهد بود.

این سنگ با رنگی سفید، سطحی صاف و یکدست، نانو و آبگریز شده، چسبندگی عالی با ملات و از همه مهم‌تر قیمتی مناسب و مقرون به‌صرفه یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب سنگ سفید برای نما خوهد بود. البته موقع خرید حتما به درجه کیفی و نوع برش سنگ توجه کنید.

شما می‌توانید بهترین درجه کیفی سنگ ترامیت را از صنایع سنگ ژاد تهیه کنید. این مجموعه با در اختیار داشتن معدن ترامیت مهتاب و سه واحد کارخانه فرآوری، بیش از چهار دهه است که در زمینه تولید و فرآوری سنگ سنگ ساختمانی باکیفیت و مرغوب در حال فعالیت می‌باشد.

اگر در ارتباط با انتخاب رنگ سنگ نمای ساختمان و همچنین نحوه خرید و قیمت ترامیت نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با شماره ۰۹۱۳۵۵۵۵۵۳۶ تماس بگیرید. کارشناسان باتجربه و حرفه‌ای این مرکز آماده ارائه انواع خدمات به شما هستند تا بتوانید بهترین رنگ سنگ برای نمای ساختمان خود را سفارش دهید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

دکمه بازگشت به بالا