درب

درب فریم لس اتاقی چه مزایا و معایبی دارد؟

به گزارش گروه ساختمان: مدرنیته در جای جای زندگی بشر امروزی رسوخ کرده است. از دکوراسیون داخلی گرفته تا تکنولوژی‌هایی که نمی‌دانیم چطور و چگونه پایشان به زندگی ما باز شد. درب‌های فریم لس یکی از همان عناصر مدرنی هستند که با ظاهر فریبنده، شیک و مینیمال خود احتمالا شما را هم وسوسه خواهند کرد. اما چه کسی می‌داند مزایا و معایب درب frameless چیست؟ آیا طراحان درب‌های فریم لس در این باره نکته خاصی با شما به اشتراک می‌گذارند؟ ما اینجا هستیم تا با شما مطرح کنیم که چه مزایا و معایبی پشت این درب‌های به ظاهر شیک و خوش ساخت ایستاده است. همراه ما باشید.

درب فریم لس اتاقی – تصویر ۱

آشنایی با درب فریم لس

قبل از اینکه سراغ مزایا و معایب درب فریم لس برویم بد نیست یک چشم انداز کلی در مورد این درب‌ها داشته باشید. درب‌های فریم لس در حقیقت درب‌هایی هستند که همسطح و یکپارچه با سطح دیوار طراحی و نصب می‌شوند. قاب این درب‌ها از نوع مخفی است و مهمترین مشخصه آن‌ها این است که فاقد چهارچوب هستند. حال برویم سراغ مزایا و معایب درب فریم لس که با آنها آشنا شویم.

مزایای درب فریم لس چیست؟

درب‌های فریم لس محبوبیت زیادی در بین دوستداران دکوراسیون مدرن و مینیمال دارند. بی شک مزایای فوق العاده دربهای فریم لس بوده است که خیل عظیم طرفداران را به سمت این درب‌ها سوق داده است. در این بخش نگاهی به مزایای درب frameless خواهیم داشت.

زیبایی مدرن و خیره کننده

یکی از مزایای درب‌های فریم لس که در دنیای دکوراسیون داخلی به این دربها شهرت بخشیده، زیبایی چشم نواز و مدرن آن‌ها است. درب‌های فریم لس دارای زیبایی چشم نوازی هستند و خانه شما را به خانه‌هایی شبیه می‌کنند که تصویر آن‌ها را درون ژورنال‌های معماری داخلی می‌بینیم. این درب‌ها دارای ارتفاع زیاد و طراحی مینیمال هستند.

درب اتاقی فریم لس – تصویر ۲

نظافت ساده و آسان

درب‌های فریم لس به دلیل عدم وجود چهارچوب و قاب، به راحتی نظافت می‌شوند. شما می‌توانید این درب‌ها را به سادگی تمیز کنید بدون اینکه نیاز به ابزار خاصی برای نظافت داشته باشید.

نوشته های مشابه

بزرگتر شدن فضای داخلی

درب‌های فریم لس برای محیط‌های کوچک یک انتخاب عالی محسوب می‌شوند. درب‌های فریم لس با دیوارهای کناری خود همسطح هستند و معمولا رنگ مشابه با دیوارها دارند. بنابراین زمانی که مخاطب در فضایی با درب‌های فریم لس قرار می‌گیرد، حسی از قرار گرفتن در فضای یکپارچه، گسترده و وسیع را خواهد داشت.

اگر محیطی که قرار است دکوراسیون شود محیطی کوچک با ابعاد محدود است، می‌توانید با اطمینان بالا به درب‌های فریم لس فکر کنید.

دوام و طول عمر بیشتر

در طراحی و نصب درب‌های فریم لس به جای قفل‌های ساده و معمولی از قفل‌های مگنتی استفاده می‌شود. این قفل‌ها دارای دوام و طول عمر بیشتری هستند و به مرور زمان فرسوده نمی‌شوند. این نکته باعث افزایش دوام درب خواهد شد.

درب اتاق خواب فریم لس – تصویر ۳

معایب درب فریم لس چیست؟

درب‌های فریم لس عاری از عیب نیستند. به رغم استقبال زیادی که از این درب‌ها در صنعت دکوراسیون داخلی می‌شود، می‌توان معایبی را برای آن‌ها برشمرد که در این بخش با شما در میان گذاشته خواهد شد.

امکان ترک خوردن دیوار اطراف درب

یکی از عیوب درب‌های فریم لس این است که هر نصابی توان اجرای آن‌ها را ندارد. نصاب درب فریم لس باید به غایت حرفه ای باشد در غیر اینصورت احتمال دارد که باز و بسته شدن درب با مشکل مواجه شود و در نتیجه دیوار اطراف درب دچار ترک خوردگی شود و متضرر شوید.

هزینه تعمیر بالا

چنانچه درب‌های فریم لس دچار خرابی شوند، برای تعمیر آن‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. تعمیر این نوع درب‌ها نیاز به مهارت، تبحر و تخصص بالایی دارد و به همین دلیل نیازمند پرداخت هزینه بیشتر است.

عایق بندی ضعیف

یکی از ویژگی‌های منفی درب‌های فریم لس این است که این نوع درب‌ها شرایط عایق بندی را محدود می‌کنند. عدم وجود چهارچوب در اطراف درب باعث شده عایق بندی با محدودیت روبرو شود. بنابراین نصب درب‌های فریم لس می‌تواند به نوعی باعث هدر رفت انرژی و افزایش هزینه شود. رطوبت، انرژی گرمایی و صدا به راحتی از اطراف حاشیه درب به فضای داخل نفوذ می‌کنند و این موضوع ممکن است برای فضاهایی مانند اتاق خواب مشکل ساز شود.

مقاومت ضعیف در برابر ضربه

درب‌های فریم لس به نوعی بی پناه و بی تکیه گاه هستند. به همین دلیل مقاومت شان در برابر ضربه ضعیف است. این درب‌ها به سادگی دچار آسیب دیدگی می‌شوند و باید مراقبت بسیار دقیقی از آن‌ها به عمل آید.

درب فریم لس داخلی – تصویر ۴

قیمت بالا

اگر با محدودیت بودجه روبرو هستید، احتمالا درب فریم لس گزینه خوبی برای شما نیست. قیمت درب‌های فریم لس در مقایسه با درب‌های عادی بالاتر است و از لحاظ اقتصادی ممکن است برای هر پروژه ای به صرفه نباشند.

سرعت اجرای کند

یکی از معایب درب‌های فریم لس که ممکن است کمی‌توی ذوق شما بزند این است که مدت زمان اجرای این نوع درب‌ها کمی‌طولانی است، چرا که طراحی خاصی دارند. بنابراین باید کمی‌صبر پیشه کنید تا روند نصب و اجرا به اتمام برسد.

کلام پایانی

مزایا و معایب درب فریم لس را که در دو کفه ترازو بگذارید خواهید دید این درب‌ها همانند هر عنصر دیگری در دکوراسیون داخلی ویژگی‌های مثبت و منفی خاص خود را دارند. نمی‌توان گفت کفه ترازو در کدام سمت سنگین تر است با این حال می‌توان با توجه به سلیقه شخصی، بودجه و استانداردهای دکوراسیون داخلی بهترین انتخاب را در خرید درب فریم لس داشت.

این درب‌ها حسابی در دنیای دکوراسیون داخلی گرد و خاک به پا کرده اند و طرفداران خاص خود را دارند. شما می‌توانید قبل از خرید درب فریم لس برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب درب فریم لس با کارشناسان خبره این حوزه گفتگو کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

دکمه بازگشت به بالا