رپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیمصالح ساختمانیمقالاتوبلاگ

نماشویی با طناب و بدون داربست

به گزارش گروه ساختمان: نماشویی ساختمان یک فرآیند مهم است که به حفظ زیبایی و تمیزی ساختمان کمک می‌ کند. نماشویی به دو صورت دستی و با استفاده از ماشین‌ های خاص انجام می ‌شود. ابزارهای مورد استفاده می ‌تواند شامل واترجت صنعتی،تی و ابر و مواد شوینده و… باشد.

اگر می‌ خواهید نمای ساختمان را دستی بشویید، ابتدا با یک محلول شوینده مناسب نمای ساختمان را تمیز کنید. سپس با استفاده از ابزارهای مناسبی مانند اسفنج و یا برس آن را تمیز کنید. حتماً قبل از انجام هر کاری، محلول شوینده را به دقت آبکشی کنید.

اگر از ماشین‌ های خاص برای شستشو استفاده می ‌کنید، مطمئن شوید که از شرکت یا فرد ماهر و با تجربه‌ ای استفاده می ‌کنید. این ماشین‌ ها معمولاً دارای فشار قوی هستند که می ‌تواند به ساختمان آسیب بزند اگر به طرز نادرستی استفاده شود. به هر حال، هدف از نماشویی ساختمان حفظ و تازه نگه داشتن ظاهر نمای ساختمان است، بنابراین باید از روش‌ ها و ابزارهای مناسب استفاده کرد تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

نماشویی ساختمان – تصویر ۱

روش های دسترسی به نما جهت نماشویی

برای دسترسی به نما جهت شستشو، می ‌توانید از روش‌ های مختلفی استفاده کنید، به ویژه اگر نما بسیار بلند یا دسترسی به آن دشوار است. برخی از این روش‌ ها عبارتند از:

استفاده از ابزارهای طناب: نماشویی ساختمان با طناب با امنیت بالا به شما کمک می‌ کنند تا به نقاطی که دورافتاده و در ارتفاع زیاد هستند دسترسی داشته باشید و نمای خود را بشویید.

نوشته های مشابه

استفاده از کلایمرها: اگر امکان دسترسی به نما با استفاده از کلایمر که برای این منظور ساخته شده است وجود داشته باشد، این روش می ‌تواند بسیار موثر باشد.

استفاده از بالابرها: این بالابرها قابل تنظیم هستند که به شما امکان می ‌دهند ارتفاع خود را بیشتر کنید و به نقاط بالاتر از نما دسترسی داشته باشید. از بالابرها برای ساختمان های با ارتفاع کم استفاده می شود.

استفاده از تی های تلسکوپی: این تی ها با دسته هایی قابل تنظیم هستند، که می ‌توانید به سطوح بالایی از نما دسترسی پیدا کنید و آن‌ ها را شستشو دهید.

استفاده از سیستم ‌های خودکار شستشو: برخی از ابزارها و دستگاه‌ های خودکار طراحی شده‌ اند که می ‌توانند به صورت اتوماتیک نما را شستشو دهند، این سیستم‌ ها می‌ توانند بسیار مفید باشند، به ویژه برای نماهای بزرگ و ساختمان‌ های بلند.

در هر صورت، قبل از هر گونه اقدامی، حتماً باید از ایمنی خود و دیگران اطمینان حاصل کنید و از ابزارها و تجهیزات مربوطه بهره بگیرید.

نماشویی با طناب – تصویر ۲

بهترین فصل نماشویی و شستشوی نمای ساختمان

بهترین فصل برای شستشوی نمای ساختمان به طور کلی به شرایط محلی و آب و هوایی وابسته است. اما در بسیاری از مناطق، بهار و تابستان به عنوان فصل ‌های مناسب برای شستشوی نماها شناخته می‌ شوند. در این فصل‌ ها هوا معمولاً خشک تر و گرم تر است که باعث سرعت خشک شدن آب و حفظ نمای پاک و براق می‌ شود. همچنین، در این فصل‌ ها باد کمتری معمول است که به پیشگیری از پدیده‌ های ناخواسته مانند ایجاد نقاط آب و علائم نشتی کمک می‌ کند.

از همه مهم‌ تر، در فصل‌ های گرم تر، فعالیت شستشوی نما برای افراد آسان تر است. اما به هر حال، قبل از شروع به شستشو، بهتر است شرایط محیطی خود را مورد بررسی قرار دهید و فصلی را که برای شما بیشترین مزیت را دارد را انتخاب کنید.

نماشویی ساختمان با طناب – تصویر ۳

اهمیت نماشویی ساختمان

شستشوی نمای ساختمان اهمیت زیادی دارد، چرا که نمای ساختمان اولین چیزی است که مردم آن را می ‌بینند و اولین تاثیری که از ساختمان در ذهنشان می ‌گذارد. نماشویی ساختمان به موارد زیر اهمیت می‌ دهد:

تمیزی و ظاهر زیبا: نمای تمیز و زیبا، ترتیب و زیبایی را به ساختمان می ‌بخشد و نشان از مراقبت صاحبان ساختمان است. این باعث افزایش ارزش و جذابیت ساختمان در نظر افراد می ‌شود.

حفظ سلامتی و دوام ساختمان: آلودگی ‌های روی نمای ساختمان می ‌توانند به طولانی مدت باعث آسیب به سطوح ساختمانی شوند، مانند زنگ زدگی، لکه‌ ها و ترک ‌ها. شستشوی منظم این آلودگی ‌ها را از بین می ‌برد و از دوام ساختمان مراقبت می ‌کند.

افزایش اعتبار و اعتماد: نمای تمیز و مرتب ساختمان، اعتماد و اعتبار را به نام مالکان و ساکنان آن افزایش می‌ دهد. این نشان دهنده توجه به جزئیات و مراقبت از محیط زندگی است.

جلب توجه و تبلیغات مثبت: نمای زیبا و تمیز ساختمان می‌ تواند توجه عابران و گذرندگان را به خود جلب کند و به عنوان تبلیغات مثبت برای ساختمان عمل کند. این موجب افزایش شهرت و جذب مشتریان جدید می ‌شود.

حفظ بهداشت عمومی: نمای ساختمان که تمیز باشد، به حفظ بهداشت عمومی کمک می ‌کند. آلودگی ‌ها و ویروس‌ ها که بر روی سطوح نمای ساختمان می‌ توانند منشأ انتقال بیماری‌ ها باشند، با شستشوی منظم کاهش می ‌یابند.

بنابراین، نماشویی ساختمان نه تنها به زیبایی و تمیزی آن کمک می‌ کند، بلکه به حفظ دوام، بهداشت و ایجاد اعتماد و جذب توجه نیز کمک می ‌کند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا