سنگمحصولات ساختمانی

سنگ اسکراچ چیست؟

به گزارش گروه ساختمان: اسکراچ سنگ در لغت به معنای سنگ شکسته شده است. بنابراین سنگ اسکراچ شده دارای سطح ناصاف و غیرصیقلی بوده و به عنوان یکی از جدیدترین نوع فرآوری سنگ ساختمانی شناخته می شود. فرآوری اسکراچ معمولا روی سنگ هایی انجام می شود که مقاومت کافی و لازم را برای این نوع برش داشته باشند؛ از همین رو معمولا اسکرچ را در سنگ های گرانیت، مرمریتی همچون سنگ لاشتر و چینی های الیگودرز، لایبید و نیریز خواهیم دید. از ویژگی های سنگ اسکراچ شده می توانیم به ظاهر خاص و متفاوت آن اشاره کنیم. طرح و نقش خاص این مدل سنگ موجب آن شده است که در دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گیرد و امروزه به یکی از پرطرفدارترین سنگ داخلی برای طراحان و معماران تبدیل شده است. اسکراچ می تواند به دو صورت منظم و نامنظم روی سنگ اجرا شود که انتخاب آن به سلیقه مشتری بستگی دارد. همچنین بندکشی در این سنگ تقریبا مشخص نیست و بین شیارهای سنگ پنهان می شود. در این متن به معرفی تخصصی تر و بیشتر اسکراچ خواهیم پرداخت و انواع آن و نوع کاربرد آن را توضیح خواهیم داد.

سنگ اسکراچ - تصویر 1
سنگ اسکراچ – تصویر ۱

انواع سنگ اسکراچ شده

گرانیت اسکراچ شده یکی از پرفروش ترین مدل های این نوع فرآوری محسوب می شود. انواع گرانیت مشکی و سفید گل پنبه ای به اشکال گوناگون اسکراچ شده و در انواع کاربری های کف و بدنه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اگر به دنبال سنگ مشکی اسکراچ شده هستیم باید گرانیت مشکی نطنز را انتخاب کنیم. گرانیت سفید نیز در حالت اسکراچ زیبایی و ظاهر منحصر بفرد خود را دارد و از همین رو مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته است.
– لایبید دومین سنگ معروف و پرفروش اسکراچ شده است. این سنگ به دلیل جنس بسیار محکم و مقاومی که دارد می تواند به راحتی انواع اسکراچ ها را داشته باشد. سنگ سفید اسکراچ شده می تواند از لایبید یا دیگر سنگ چینی ها تامین شود و زیبایی خارق العاده ای به کار اجرایی دهد. بنابراین چینی نیریز را نیز می توانیم یکی از مهم ترین سنگ ها در دنیای اسکراچ ها معرفی کنیم.

سنگ اسکراچ چیست؟ - تصویر 2
سنگ اسکراچ چیست؟ – تصویر ۲

لاشتر نیز یکی از زیباترین اسکراچ های حال حاضر را دارد. این سنگ به دلیل ظاهر زیبا و خاصی که دارد می تواند در نوع اسکراچ شده زیبایی منحصر فردی به کار بدهد و از همین رو یکی از معروف ترین مرمریت های این دسته بندی تلقی می شود.
سنگ های دیگری نیز همچون بازالت، دبل بلک، انواع تراورتن ها، گرانیت قرمز و … نیز می توانند به صورت اسکراچ تولید شوند. هر یک از سنگ های بالا به دلیل جنس و ماهیت مربوط به خود که دارند، اسکراچ متفاوتی را خواهند داشت که با توجه به نوع کاربری و طراحی ساختمان می توانند به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

نکات مهم در خرید سنگ اسکراچ

یکی از مهمترین توضیه های تیم مشاوره ایران سنگ، نکاتیست که در رابطه با هر سنگ وجود دارد و قبل از خرید و انتخاب باید به آن توجه کرد. مورد اول محل اجرای سنگ و نوع کاربری آن است. مسلما هر سنگ اسکراچ شده ای می تواند برای فضای مخصوص به خود و نوع کاربری خود بهترین گزینه به شمار آید که در اینجا به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

اسکراچ سنگ - تصویر 3
اسکراچ سنگ – تصویر ۳

سنگ اسکراچ به دلیل ظاهر خاص و منحصر بفردی که دارد می تواند در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد تلقی شود.
– این سنگ می تواند در نمای بیرون ساختمان نیز عالی اجرا شود.
– برخی از سنگ ها مانند مرمریت لاشتر برای نما مناسب نیست؛ اما نوع اسکراچ شده آن می تواند در نما اجرا شود.
– سنگ اسکراچ شده می تواند یکی از بهترین مدل ها برای انواع کف فرش ها معرفی گردد. کف پارکینگ، کف حیاط، کف محوطه های بیرون و فضا باز می توانند بهترین محل برای اجرای این چنین سنگی تلفی شوند.

بنابراین ما در ایران سنگ، نوع فرآوری اسکراچ را یکی از جذاب ترین انواع فرآوری در نظر می گیریم. این نوع فرآوری می تواند روی انواع سنگ ها به خصوص گرانیت، چینی و مرمریت اجرا شود و طرح و نقش زیبایی به سنگ ببخشد. در متن بالا به بررسی انواع سنگ هایی که می توانیم به این شکل فرآوری کنیم و همچنین مزیت های آن اشاره داشتیم. همچنین بهترین کاربرد های این نوع فرآوری را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که می توانیم کاربری های متعددی را در آن داشته باشیم. امید است که در ایران سنگ بتوانید بهترین سنگ اسکراچ شده را پیدا کرده و در بهترین محل در نظر گرفته شده اجرا کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا