خدمات ساخت و سازساخت ویلافن ساخت و ساز
موضوعات داغ

از ۰ تا ۱۰۰ ساخت ویلا را به ما بسپارید | هزینه ساخت ویلا

ساخت ویلا

ساخت ویلا و خانه از قدیم مورد توجه بوده است. همان طور که می‌دانید ویلا، محلی است که افراد با ساکن شدن در آن احساس امنیت و آرامش کسب می‌کنند.

نیاز به مشاور دارید : ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

ساخت ویلا
ساخت ویلا

در گذشته تمام خانه‌های ایرانی، ویلایی بوده و معمولاً همه خانواده‌ها، پرجمعیت بوده و درون خانه‌های که دارای حیاط و همچنین گل‌ها و درختانی بوده، زندگی می‌کردند.

نیاز به مشاور دارید : ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

ساخت ویلا
ساخت ویلا

هنوز هم خانه‌های قدیمیِ ویلایی درون شهرهای بزرگ وجود دارد که همه ما با ورود به آنها صفا و صمیمیت را از در و دیوار آنها حس می‌کنیم.

ساخت ویلا پیش ساخته
ساخت ویلا پیش ساخته

امروزه با افزایش جمعیت شهرهای بزرگ و کمبود فضای شهری، اکثر افراد درون خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند، با این‌ وجود همه آنها تمایل دارند که یک خانه ویلایی در حاشیه شهرها و یا در شهرها و روستاهای خوش آب و هوا داشته باشند. بر این اساس می‌توان گفت چگونگی ساخت ویلا و طراحی ویلا برای آنها بسیار دارای اهمیت می‌باشد.

ساخت ویلا مدرن
ساخت ویلا مدرن

در این مقاله سعی شده تا شما را به چگونگی ساخت ویلا آشنا نماییم. به همین سبب بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. ازجمله نکاتی که در ساخت ویلا باید موردتوجه قرار گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • نوع آب‌وهوای منطقه
  • نوع خاک منطقه
  • نقشه زمین
ساخت ویلا مدرن
ساخت ویلا مدرن

نقشه ساخت ویلا

ساخت ویلا در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور به‌صورت گسترده‌ای در حال افزایش بوده و این امر بیان‌گر شهرگریزی افراد و خستگی آنها از محیط‌های آلوده شهری می‌باشد. از اینرو نقشه ساخت ویلا یکی مهم‌ترین بخش‌هایی است که افراد تمایل دارند به بهترین نحو ممکن کشیده و طراحی شود.

ساخت ویلا کوچک
ساخت ویلا کوچک

نیاز به مشاور دارید : ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

در واقع در نقشه ساخت ویلا باید بین فضاهای داخلی و خارجی ساخت ویلا تناسب خوبی برخوردار شده تا با استفاده از وسایل مختلف و استفاده از گیاهان و درختان مناسب فضایی روح‌بخش به ویلا داده شود. نقشه ساخت ویلا را می‌توان به عنوان محوری‌ترین بخش‌های ساخت ویلا در نظر گرفت. در واقع اگر نقشه ساخت ویلا، نقشه مناسبی نباشد، نمی‌توانید انتظار ساخت ویلای مناسبی را داشته باشید.

ساخت ویلا فلت
ساخت ویلا فلت

در نقشه ساخت ویلا باید تمام مواردی که می‌خواهید روی زمین پیاده‌سازی کنید را روی کاغذ طراحی معماری و سازه بتنی و فلزی و ال اس اف نمایید و جای دقیق پی‌ها، ستون‌ها و نرده‌ها، باغچه و درختان به درستی و با دقت طراحی شود.

ساخت ویلا دوبلکس
ساخت ویلا دوبلکس

مراحل ساخت ویلا

مراحل ساخت ویلا پس از خرید زمین آغاز می‌شود. در واقع اولین مرحله برای ساخت ویلا را می‌توان مراجعه به شهرداری، دهیاری، جهاد و اخذ مجوزهای لازم جهت ساخت ویلا دانست. پس از آن نیز لازم است تا نقشه ساخت ویلا توسط یک معمار و یا مهندس مجرب طراحی شود. پس از آن نیز با نظارت سازمان‌های مربوطه و رعایت اصول مهندسی اقدام به ساخت ویلا می‌کنند.

ساخت ویلا همکف
ساخت ویلا همکف

لازم به ذکر است که باید نوع مصالح مورد استفاده در ساخت ویلا را نیز مورد توجه قرار دهید و تا جای ممکن از ابزار و مصالح مناسب و استاندارد استفاده نمایید. از جمله مراحل ساخت ویلا پس از طراحی نقشه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • گچ‌ریزی و مشخص نمودن پی‌ها
  • خاک‌برداری و کندن پی‌ها
  • انجام قالب‌بندی و بتن‌ریزی و قرار دادن میلگردها درون ستون‌های ویلا
  • انجام تیرچه گذاری و استفاده از بلوک و یا یونولیت
  • قالب گذاری سقف
  • انجام مراحل مربوط به نمای بیرون و داخل ویلا
ساخت ویلا مدرن
ساخت ویلا مدرن

مدت‌زمان ساخت ویلا

ساخت ویلا یکی از کارهایی است که علاوه بر سختی‌هایی که دارد، شیرینی منحصربه‌فردی نیز با خود به همراه خواهد داشت. مدت‌زمان ساخت ویلا نیز معمولاً به عوامل متعددی مربوط می‌شود.

ساخت ویلا مدرن
ساخت ویلا مدرن

نیاز به مشاور دارید : ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

بخش زیادی از مدت‌زمان مربوط به ساخت ویلا ناشی از درگیری‌ها و ساختار بوروکراسی برای اخذ مجوزهای مربوطه می‌باشد. از سوی دیگر بخش دیگر مربوط به تأمین هزینه‌ها و مصالح موردنیاز برای ساخت ویلا است. البته شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند مؤثر باشد. همچنین متراژ ویلا نیز یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تعیین زمان ساخت ویلا می‌باشد. با این وجود به طور متوسط برای ساخت یک ویلا حداقل یک سال زمان لازم است.

ساخت ویلا شیبدار
ساخت ویلا شیبدار

ساخت ویلا در باغ

ساخت ویلا در باغ نیز یکی از کارهایی است برخی افراد تمایل به انجام آن دارند. در واقع ساخت ویلا در باغ تا حدودی هزینه‌های کمتری برایتان خواهد داشت؛ چراکه بسیاری از بخش‌های باغ شامل درختان و گیاهان در باغ وجود دارند.

ساخت ویلا مینیمال
ساخت ویلا مینیمال

بر این اساس شما تنها نیاز به مصالح ساختمانی برای ساخت ویلا دارید که بتوانید با توجه به نوع درختان و گیاهان موجود در باغ، اقدام به ساخت ویلا در باغ نمایید. همچنین باید توجه داشته باشید که در طراحی ویلا در باغ به نوع مصالح چوبی نیز توجه کافی داشته باشید و با توجه به مشجر بودن باغ، لازم است از نورپردازی مناسب نیز بهره‌گیری نمایید تا به‌خوبی فضای باغ را روشن نمایید. انواع طراحی ویلا در باغ عبارت از موارد زیر است.

  • ویلا لاکچری و مدرن
  • ویلا کلاسیک
  • ویلا فلت
  • ویلا دوبلکس
ساخت ویلا ساده
ساخت ویلا ساده

ساخت ویلا لاکچری

ساخت ویلا لاکچری نیز یکی از مواردی است که افراد بسیاری در تلاش برای ساخت آن هستند. همان‌طور که از نام این ویلا مشخص است، معمولاً در ساخت ویلا لاکچری از وسایل مدرن و طراحی نوینی استفاده می‌شود. در این ویلاها طراحان از بسیاری از امکانات رفاهی، مانند استخر و سونا و جکوزی نیز استفاده کرده و طراحی درون خانه نیز فضایی کاملاً مدرن است.

ساخت ویلا لاکچری
ساخت ویلا لاکچری

ساخت ویلا و خانه ویلایی

ساخت ویلا و خانه ویلایی نیز یکی از پرطرفدارترین انواع ویلاها بوده که برخی تمایل بسیاری به ساخت آنها دارند. در واقع قبل از اینکه به فکر ساخت خانه ویلایی باشید، بهتر است حتماً ابعاد خانه و هزینه‌های آن را نیز در نظر بگیرید.

خانه ویلایی را معمولاً در شهرها می‌سازند و به همین علت نیز باید توجه داشته باشید که چقدر ساختمان‌های اطرافتان به خانه شما مشرف هستند. بر این اساس لازم است به نوع مصالح مورد استفاده در خانه ویلایی نیز توجه داشته باشید و تا حد امکان از استانداردهای لازم برای ساخت خانه ویلایی بهره‌مند شوید.

ساخت ویلا رویایی
ساخت ویلا رویایی

نیاز به مشاور دارید : ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

هزینه ساخت ویلا

هزینه‌های مربوط به ساخت ویلا معمولاً به عوامل متعددی مربوط می‌شود. در واقع یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده هزینه ساخت ویلا مربوط به تصوری است که شما از خانه ویلایی موردنظرتان دارید. برای مثال به هر میزان که از مصالح باکیفیت‌تر و امکانات رفاهی بیشتری در ساخت ویلا استفاده نمایید، قاعدتاً هزینه ساخت آن نیز افزایش خواهد یافت. از دیگر عوامل تعیین‌کننده هزینه ساخت ویلا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. ساخت ویلا بتنی از ۷ تا … میلیون تومان ( بستگی به نوع ساخت دارد – ساده – مدرن – کلاسیک )
  2. ساخت ویلا فلزی  از ۸ تا … میلیون تومان ( بستگی به نوع ساخت دارد – ساده – مدرن – کلاسیک )
  3. ساخت ویلا پیش ساخته با سازه ال اس اف از ۶.۵ تا … میلیون تومان ( بستگی به نوع ساخت دارد – ساده – مدرن – کلاسیک )
  4. بازسازی ساختمان
ساخت ویلا
ساخت ویلا

مشاوره ساخت ویلا

برای ساخت ویلا نیاز به اطلاعات و آگاهی فراوانی می‌باشد تا بتوان بهترین نوع ویلا را طراحی نمود. بر این اساس می‌توان گفت طراحی ویلا نیاز به متخصصین و مشاورانی دارد که دارای تجربه کافی در این زمینه باشند. به همین خاطر باید گفت مشاوره در خصوص نوع طراحی و ابزار و مصالح مورد استفاده در ساخت ویلا کاملاً ضروری می‌باشد.

نیاز به مشاور دارید : ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا