رپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانی

خانه ای لوکس با پارکت چوبی؛ راهنمای خرید و نصب

به گزارش گروه ساختمان: پارکت چوبی، گزینه‌ای مناسب برای زیباتر شدن آپارتمان شماست، زیرا چوب دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون بادوام بودن، کیفیت بالا، مقاومت در برابر ضربه یا خراش، طراحی‌های زیبای موجود در آن‌ها و… می‌شوند. این پارکت‌ها در مکان‌های مختلفی کاربرد دارند، مانند اتاق‌های نشیمن، آشپزخانه، سالن پذیرایی و… می‌شوند. کفپوش‌ها یا پارکت‌های چوبی براساس کارایی، انواع مختلفی از رنگ، طرح و ابعاد در صنعت ساختمان دارند.

پارکت چوبی چیست؟

پارکت‌های چوبی لایه‌هایی هم‌سطح و نازکی از جنس چوب هستند. این لایه‌ها برای پوشاندن سطح زمین در مکان‌های مختلفی همچون فروشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی و… استفاده می‌شوند. جنس مورد استفاده در این چوب‌ها متفاوت است؛ از پرکاربردترین جنس‌های به کار رفته در پارکت چوبی می‌توان به چوب بلوط، بامبو، کاج و… اشاره کرد. معمولاً پارکت‌های چوبی بیشتر از چوب درختان بلوط، گردو و راش تولید می‌شوند.

یکی از انواع پارکت‌های چوبی مورد استفاده در بین مشتریان پارکت مهندسی شده یا تمام چوب است. پارکت‌های چوبی به‌دلیل دوام و مقاومت آن‌ها و همچنین زیبایی در مکان‌های مورد استفاده طرفداران زیادی دارد. علاوه‌بر زیبایی‌ آن‌ها می‌توان سازگاری آن‌ها را از لحاظ محیط زیستی نیز بررسی کرد، چون پارکت‌های چوبی هیچ ضرری برای محیط زیست نخواهند داشت. برای نصب این نوع پارکت‌ها، شما باید به نصاب و متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

پارکت چوبی
پارکت چوبی

مزایای پارکت چوبی

از مزایای کفپوش‌ها و یا پارکت‌های چوبی، می‌توان به تنوع در رنگ‌ها، اشکال و طرح‌های مختلف آن اشاره کرد. شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی طرح مورد نظر خود را انتخاب کرده و توسط نصاب آن را نصب کنید. از ویژگی‌های دیگر این پارکت‌ها به سبک بودن آن‌ها می‌توان اشاره کرد. سبکی پارکت‌های چوبی امکان راحتی در حمل و نقل را برای شما میسر می‌کند.

مزیت دیگر این نوع پارکت‌ها، این است که شما برای تعمیر قسمت آسیب دیده می‌توانید تنها آن بخش را تعویض کنید و نیازی به جدا کردن همه پارکت نیست. این نوع کفپوش عایق حرارت و صدا است و گرمای بسیار خوبی در فصل زمستان برای منزل یا محل مورد نظرتان ایجاد خواهد کرد. پارکت چوبی به آسانی با دیگر وسایل منزل شما ست خواهد شد و در زیبایی دکوراسیون داخلی منزلتان به شما کمک زیادی خواهد کرد.

پارکت چوبی، بسیار مقاوم است و از ضربات سنگین یا شکننده به آن جلوگیری کرده و در اثر برخورد اغلب اتفاقی برای آن نمی‌افتد. نصب راحت و سریع این پارکت‌ها از مزیت دیگر آن است و همچنین پس از نصب پارکت شما می‌توانید از آن استفاده کرده و روی آن قدم بزنید و نیازی به زمان اضافی جهت خشک شدن ندارد و به‌دلیل استفاده نکردن از چسب‌های پارکت برای کف زمین آسیبی وارد نمی‌شود و شما می‌توانید هر زمانی آن را جدا کنید.

پارکت چوبی

اجزای تشکیل دهنده پارکت چوبی

پارکت های چوبی از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند؛ ازجمله:

  • بخش اول آن از جنس سرامیک کاغذی ضد آب است. این قسمت دارای رنگ‌بندی متفاوت است.
  • بخش دوم پارکت چوبی که اصلی‌ترین قسمت آن است که به صورت ام دی اف و یا اچ دی اف است، این لایه بر عکس لایه اول ضدآب نیست.
  • بخش سوم پارکت چوبی که بخش ظاهری آن نیز است و به لایه دکوراتیو معروف است.
  • بخش چهارم که آخرین بخش پارکت است به عنوان لایه ضدآب و برای جلوگیری از خش شدن و مقاوم در برابر سوختگی ساخته می‌شود.

نصب پارکت چوبی

نصب پارکت‌ها مراحل مختلفی دارند که باید توسط نصاب آن صورت بگیرد.

  • این مراحل به این صورت است که پارکت باید در مکانی که نصب می‌شود به مدت ۴۸ ساعت قرار گرفته شود. باید توجه نمود که مکان مورد نصب پارکت کاملاً صاف باشند.
  • پس از آن باید زیرسازی آن ناحیه صورت بگیرد.
  • با توجه به اینکه پارکت مورد نظر با چسب نصب شود یا بدون چسب، مراحل متفاوت است.
  • در صورت استفاده از چسب، باید کف زمین را کمی چسب ریخته و پس از آن صفحات مسطح پارکت را کنار هم قرار داده و نصب شوند.
  • همچنین بعد از آن باید پارکت‌های نصب شده را تمیز کرد تا گرد و خاکی روی آن ننشیند.
  • در آخر نیز باید نصاب پارکت‌های نصب شده را بررسی کرده تا از هم‌سطح بودن آن اطمینان حاصل کند و پولیش را در آخر روی کار انجام دهد.

راهنمای خرید پارکت چوبی از مورفلور: قیمت و خدمات نصب

همواره خرید پارکت چوبی یکی از تصمیمات مهم در زمان طراحی یا بازسازی منزل است. وبسایت مورفلور با ارائه مجموعه‌ای گسترده از پارکت‌های چوبی باکیفیت و متنوع، به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی پارکتی با سلیقه‌ خود انتخاب کنید و خانه ای لوکس داشته باشید.

یکی از مسائل مهمی که در زمان خرید پارکت مطرح می‌شود، قیمت پارکت چوبی با نصب آن است. در وبسایت مورفلور، شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات دقیق و شفاف موجود، قیمت‌های متنوع پارکت‌های چوبی را مشاهده کنید. جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر درباره قیمت پارکت چوبی با نصب مستقیماً با تیم پشتیبانی با شماره‌های ۷۷۰۸۳۲۲۵-۰۲۱ و ۷۷۸۰۱۵۳۰-۰۲۱ ارتباط برقرار کنید. توصیه می‌شود قبل از خرید، با مشاوره تخصصی و توجه به نیازهای خود، بهترین گزینه را برای خرید و نصب پارکت چوبی انتخاب کنید.

تمیز کردن پارکت چوبی

در هنگام کثیف شدن پارکت‌های چوبی خود باید آن‌ها را طبق رعایت اصولی تمیز کنید.

  • در ابتدا باید گرد و خاک اولیه آن‌ها را بگیرید و پس از آن باید با یک دستمال یا تی خشک، پارکت خیس را تمیز کنید.
  • نباید بگذارید آب برای مدت زیادی روی پارکت شما وجود داشته باشد، زیرا باعث خرابی آن‌ها می‌شود.
  • همچنین می‌توان به روشی قدیمی ولی کاربردی یعنی جارو کردن زمین و پارکت چوبی اشاره کرد، زیرا جارو به صورت روزانه باعث تمیزی آن خواهد شد و شما دیگر نیازی نیست به‌طور کلی آن را تمیز کنید.
  • همچنین شما می‌توانید برای تمیز کردن پارکت‌های چوبی با دستمال مرطوبی آن‌ها را تمیز کرده و با استفاده از شوینده‌های پارکت آن‌ها را بشویید.
  • شوینده‌های پارکت با توجه به جنس پارکت و کیفیت آن متفاوت است، هرگونه اشتباه در انتخاب شوینده، باعث آسیب رساندن به پارکت چوبی شما خواهد شد.
  • پولیش کردن پارکت نکته‌ای دیگر در تمیز کردن پارکت چوبی شما است که باید هر چند سال یک بار این کار صورت بگیرد تا پارکت شما براق‌تر شود.

سخن پایانی

پارکت‌های چوبی به‌دلیل طبیعی بودن جنس پایه آن‌ و درخت‌هایی از جنس بلوط، بامبو و… به‌طور کلی معایب بسیار کمی دارد و به محیط زیست نیز آسیب آن‌چنانی وارد نخواهد کرد. پارکت‌های چوبی در انواع رنگ‌ها، طرح‌ها و اشکال مختلف هستند که با توجه به سلیقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پارکت چوبی امروزه انتخابی محبوب بین افراد برای زیباتر شدن محیط‌های مختلفی همچون ادارات، فروشگاه‌ها و همچنین مکان‌های مسکونی است.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا