رپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیمقالاتوبلاگ

راهنمای برش لیزر فلزات

استفاده از تکنولوژی برش لیزر برای برش فلزات در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. ساخت و تولید انواع قطعات تزیینی، قطعات استیل، قطعات فولادی به جهت مصارف در صنایع مختلف می‌تواند از جمله دیگر قابلیت‌های تکنولوژی برش لیزر محسوب شود. برش لیزر فلزات علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، دقت بسیار بالایی دارد و امکان ساخت و تولید قطعات بسیار پیچیده باکیفیت با کمک این تکنولوژی به راحتی امکان پذیر می‌باشد. با کمک تکنولوژی برش لیزر فلزات، دیگر نیازی به ساخت قالب برای برش ندارید؛ همچنین در برش لیزر فلزات ضایعات بسیار کمی ایجاد می‌شود.
برش لیزر فلزات، با به وجود آوردن امکان ساخت و تولید طرح‌های متنوع و پیچیده، با کمال دقت، سرعت، ظرافت، کیفیت و همچنین هزینه پایین تولید انقلابی در صنعت بوجود آورده که به یکی از محبوب‌ترین تکنولوژی‌های برش فلزات تبدیل شده است.

برش لیزر استیل

استیل درحقیقت آلیاژی از آهن بوده که با کمتر از ۲ درصد کربن ترکیب شده است. این فلز با توجه به ترکیبات و خواص مکانیکی (نظیر سختی و انعطاف‌پذیری)، در اهداف و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته به طور سنتی، برای برش استیل از ابزار دستی یا مکانیکی مانند یک اره یا هواگاز استفاده می‌شده است؛ اما امروزه با پیشرفت در زمینه لیزر، برش لیزر استیل با دقت بسیار بیشتر و سرعت بالاتر بدون پلیسه‌های اضافی نسبت به روش‌های دیگر صورت می‌گیرد.
برش لیزر استیل یکی از خدمات مجموعه شیت لیزر است. باکیفیت‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها جهت برش لیزر استیل در صنایع مختلف با تابش کنترل شده و تقویت شده اشعه لیزر انجام می‌شود. در برش لیزر استیل نیازی به قالب‌سازی نمی‌باشد و محدودیت طرح وجود ندارد و تمامی طرح‌های پیچیده و نقشه‌های دو بعدی به راحتی قابل برش می‌باشند.

برش لیزر برنج

آلیاژ برنج از ترکیب فلزات مس و روی به دست می‌آید. ماده اصلی و پایه تهیه برنج، فلز مس است و برنج به عنوان آلیاژ مس شناخته می‌شود.

هر چه درصد روی بیشتر باشد، رنگ برنج نیز روشن‌تر خواهد شد. آلیاژ برنج محکم‌تر از مس و روی است و شکل دادن برنج بسیار راحت بوده و در برابر حرارت و خوردگی مقاوم می‌باشد. به همین جهت بسیاری از لوازم زینتی و تزئینی را با استفاده از این آلیاژ درست می کنند. چکش خواری و همچنین پایین بودن سختی آن نسبت به سایر فلزات موجب می شود تا در صورتی که مایل باشید بر روی ظروف برنجی شما طرح و نقش قرار داده شود میتوان به وسیله برش لیزر برنج این کار را انجام داد.

برش لیزر برنج یکی از خدمات مجموعه شیت لیزر می‌باشد. باکیفیت‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها جهت برش لیزر برنج در صنایع مختلف با تابش کنترل شده و تقویت شده اشعه لیزر انجام می‌شود. در برش لیزر برنج نیازی به قالب‌سازی نمی‌باشد و محدودیت طرح وجود ندارد و تمامی طرح‌های پیچیده و نقشه‌های دو بعدی به راحتی قابل برش می‌باشند. در مجموعه شیت لیزر، برش لیزر برنج با دقت بسیار و سرعت بالا بدون پلیسه‌های اضافی نسبت به روش‌های دیگر صورت می‌گیرد.

برش لیزر ورق

ورق‌های فلزی بر اساس روش ساخت، نوع فلز و موادی که در آن مصرف می‌شود؛ در دسته‌های متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شود. ورق فلزی ورق‌هایی هستند که از فلزهای مختلف مانند فولادهای ساختمانی، فولادهای ضدزنگ، آلیاژهای آلومینیومی، مس، برنج و … ساخته شده‌اند. ورق‌های فلزی در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی وجود دارند؛ همچنین ورق‌های فلزی از لحاظ سطح نیز شامل انواع مختلفی هستند. در گذشته به طور سنتی، برای برش ورق از ابزارهای دستی یا مکانیکی استفاده می‌شده است؛ اما امروزه با پیشرفت در زمینه لیزر، برش لیزر ورق با دقت بسیار بیشتر و سرعت بالاتر بدون پلیسه‌های اضافی نسبت به روش‌های دیگر صورت می‌گیرد.

برش لیزر لوله

لوله و پروفیل پرکاربردترین نوع لوله در سیستم‌های تاسیساتی پروژه‌های ساختمانی و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز می‌باشد که در انواع و سایزهای مختلف تولید می‌شود و در اهداف و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته به طور سنتی، برای برش لوله و پروفیل از ابزار دستی یا مکانیکی مانند یک اره یا هواگاز استفاده می‌شده است؛ اما امروزه با پیشرفت در زمینه لیزر، برش لیزر لوله و پروفیل با دقت بسیار بیشتر و سرعت بالاتر بدون پلیسه‌های اضافی نسبت به روش‌های دیگر صورت می‌گیرد.

برش لیزر لوله و پروفیل یکی از خدمات مجموعه شیت لیزر است. باکیفیت‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها جهت برش لیزر لوله و پروفیل در صنایع مختلف با تابش کنترل شده و تقویت شده اشعه لیزر انجام می‌شود. در برش لیزر لوله و پروفیل نیازی به قالب‌سازی نمی‌باشد و محدودیت طرح وجود ندارد و تمامی طرح‌های پیچیده و نقشه‌های دو بعدی به راحتی قابل برش می‌باشند.

برش لیزر فایبر

برش لیزر فلزات یکی از راه‌هایی است که مجموعه شیت لیزر در ارائه خدمات آن بسیار رو به جلو می‌باشد. به عنوان یک الزام سخت‌گیرانه و به منظور ارتقای عملکرد مجموعه شیت لیزر، برش لیزر فایبر یک ابزار سودمند برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان ما است. اگر پای فلز در میان باشد از ورق‌های نازک مس گرفته تا ورق‌های ضخامت متوسط آهنی، ما می‌توانیم آن را بدون توجه به مقیاس، تقریبا به هر اندازه یا شکلی برش دهیم؛ ما ماشین‌آلات و اپراتورهای حرفه‌ای و مجرب برای برش با تقریبا هرگونه مشخصاتی را داریم.

دستگاه برش لیزر فایبر سرعت بالای مجموعه شیت لیزر، با هد متحرک و میز ثابت، با توان بالا و کاتینگ هد پیشرفته، اجازه می‌دهد تا ما بتوانیم ورق‌های فلزی با جنس مختلف را برش دهیم. دستگاه برش لیزر فایبر مجموعه شیت لیزر با آخرین فن‌آوری، به حداکثر توان خروجی ۳۰۰۰ وات و ابعاد میز حداکثر ۲×۴ متر مجهز شده است و قابلیت برش انواع فلزات از آهن تا فلزات رنگی را دارد. ما در مجموعه شیت لیزر می‌توانیم پروژ‌ه‌های برش اکثر ورق‌های فلزی را با ظرفیت برش آهن تا ضخامت ۲۰ میلیمتر، فولاد ضد زنگ تا ضخامت ۱۰میلیمتر، آلومینیوم تا ۶میلیمتر و برنج تا ۵میلیمتر را مدیریت کنیم. ما در مجموعه شیت لیزر خدماتی با دقت بسیار بالا در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های ورق‌کاری از برش تا مجموعه‌سازی ضمانت می‌کنیم.

برش لیزر آلومینیوم

آلومینیوم جزو سری مجموعه فلزات سبک محسوب می‌شود، که به صورت ورقه‌هایی با خاصیت انعطاف پذیری بالا تولید می‌شود و سطح براقی دارد که در برابر زنگ‌زدگی از مقاومت بالایی برخوردار است. برای ساخت قطعات آلموینیومی نیاز به برش‌کاری می‌باشد و برش لیزر آلومینیوم چندین سال است که به گزینه شماره یک برشکاری قطعات آلومینیومی تبدیل شده است؛ چرا که این نوع برش دارای مزایای بسیاری است. برش لیزر فلزات جهت برش و اجرای طرح‌های هندسی بسیار پیچیده به راحتی قابل استفاده است دارای دورریز متریال بسیار پایینی است دقت فوق‌العاده‌ای دارد و همچین سرعت برش لیزری با دیگر روش‌های برش کاری نیز به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. برش لیزر آلومینیوم در مجموعه شیت لیزر به صورت کاملا حرفه‌ای بر روی ضخامت‌های مختلف فلز آلومینیوم صورت می‌پذیرد.

برای برش لیزر آلومینیوم می‌توان به بسیاری از مزایای این روش اشاره کرد از جمله دقت (خصوصا در برش‌های تکراری) هزنیه کم،‌ پرتی کم، کیفیت بالای لبه برش،‌ راحتی در طراحی (چرا که هر نوع طرح پیچیده هندسی را می‌توان برش داد). برش آلومینیوم چون که از آلیاژی بسیار نرم‌تر از فولاد و آهن برخوردار است به مراتب کار دشوارتری است اما تیم مجرب شیت لیزر با شناخت و تجربه کافی متخصصان خود دستگاه را به گونه‌ای تنظیم می‌نماید تا بهترین خروجی را به مشتریان خود ارائه نماید. چرا که آلیاژ آلومینیوم به گونه است که به سرعت دما در سطح پخش می‌کند و همین مساله مانع داغ شدن نقطه‌ای این متریال می‌شود پس فرآیند برش با سختی‌هایی مواجه می‌شود ضمن اینکه این مساله در ورق‌های آلومینیومی با ضخامت‌های بالا کار را به مراتب دشوار تر هم می‌کند و شاید شما هم دیده باشید که بسیاری از شرکت‌های خدمات برش لیزر از انجام برش لیزر آلومینیوم سر باز بزنند اما ما در شیت لیزر با بهره‌گیری از بهترین دستگاه‌های برش لیزر همیشه پذیرای سفارشات لیزر شما هستیم.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا