تاسیسات برقی و مکانیکیدیزل ژنراتور، موتور برق، سلول خورشید

راهنمای سریع برای پیدا کردن تثبیت کننده ولتاژ مناسب برای خانه

برق بی کیفیت که بدون اطلاع قبلی کاهش یافته یا قطع می شود، یک مشکل اساسی به ویژه در حومه ها و مناطق روستایی است. منبع تغذیه نوسان اغلب به صورت چراغ های سوسوزن، از کار افتادن لامپ ها قبل از انقضای مورد انتظارشان، یا کاهش عملکرد تجهیزات الکترونیکی پیچیده ظاهر می شود. عمر باتری تلفن شما نیز ممکن است به دلیل نوسانات ولتاژ به خطر بیفتد.

برای خرید کنتاکتور هیمل کلیک کنید

 

صبا صنعت – تصویر ۱

دلایل زیادی برای نوسانات و جهش های برق وجود دارد. استفاده طولانی مدت از وسایل الکترونیکی مانند جاروبرقی یا رعد و برق و باد ممکن است باعث به هم ریختن خطوط شود.نوسانات ولتاژ خطری است که هیچ وقت نمی‌خواهیم دستگاه‌هایمان با آن مواجه شوند. یک تثبیت کننده ولتاژ می تواند بسیاری از مشکلات ولتاژ شما را حل کند اگر بدانید چه نوع تثبیت کننده ای برای افزایش عمر لوازم خانگی خود نیاز دارید.

تثبیت کننده ولتاژ چیست؟

تثبیت کننده که به نام تنظیم کننده ولتاژ خودکار و ایمن نیز شناخته می شوند، دستگاهی است که ولتاژ برق را قبل از متصل شدن تجهیزات تثبیت می کند. این دستگاه نه تنها نوسانات ولتاژ را تشخیص می‌دهد، بلکه آن را به صورت داخلی بالا یا پایین می‌کند تا محدوده ثابتی از ولتاژ خروجی را ارائه دهد.و با یک مکانیسم ساده و در عین حال هوشمندانه منبع تغذیه ولتاژ را هر زمان که برق نباشد در محدوده ایمن قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

تثبیت کننده مناسب برای برنامه من کدام است؟

به کمک تثبیت کننده ولتاژ، از عملکرد ثابت، بدون مشکل وعمر طولانی ترتجهیزات خود اطمینان خواهید داشت. از این رو این مسئله ارزش صرف زمان و فکر برای انتخاب دستگاه مناسب را دارد.

مشخصات کلیدی که باید درانتخاب تثبیت کننده مناسب ولتاژ در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • ولتاژ و فرکانس خط اسمی
  • محدوده مصرف برق تنظیم شده شما
  • سطح نوسانات ولتاژ که اغلب تجربه می کنید
  • ولتاژ، جریان و توان دستگاه (توسط سازنده یا دفترچه راهنمای کاربر روی برچسب پیدا می‌شود)
  • نوع بار( القایی یا مقاومتی)
  • زمان اصلاح ولتاژ خروجی
  • نوع نصب: نصب روی دیوار/رومیزی/ کف زمین
  • شرایط نصب: داخل/خارج
  • رتبه بندی IP

ریاضیات ولتاژ

تثبیت کننده ولتاژ همانند سایر دستگاه های الکتریکی، با مشخصات یا محدوده کاری متفاوتی ارائه می شود. شما باید محدوده ولتاژی را که تثبیت کننده در بهترین عملکرد خود عمل می کند بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر در محل نصب شما نوسانات ولتاژ کم یا زیاد بسیار رایج باشد، به یک تثبیت کننده با محدوده کاری گسترده تر نیاز دارید. در اینجا به بررسی نحوه محاسبه تثبیت کننده ولتاژ مورد نیازتان می پردازیم.

  1. برای دانستن حداکثر توان، «ولتاژ سرویس استاندارد» را با «حداکثر جریان نامی تمام تجهیزات» که باید به تثبیت کننده متصل شوند ضرب کنید.
  2. برای یافتن درجه تثبیت کننده، ۲۰ تا ۲۵ درصد حاشیه ایمنی را اضافه کنید. هرچه دستگاه های بیشتری را بخواهید اضافه کنید، حاشیه ایمنی بیشترمی شود. یک متخصص می تواند عدد بهینه دستگاه ها را برای جفت شدن با تثبیت کننده به شما بگوید.
  3. اگر تثبیت کننده ولتاژ دارای درجه بندی بر حسب وات است، ضریب توان را ۰.۸ فرض کنید (W=V*A*pf)
  4. ماهیت باری که باید به تثبیت کننده متصل شود را محاسبه کنید. مجموع کل مصرف برق برای همه لوازم خانگی (وات)، به شما بار روی تثبیت کننده را می دهد.
  5. برای محاسبه بار القایی، بار را در ۲.۵-۳ ضرب کنید.
  6. متوجه خواهید شد که اکثر اندازه های تثبیت کننده در VA (ولت آمپر) یا کیلو ولت آمپر (کیلو ولت آمپر که ۱۰۰۰ ولت آمپر است) هستند. برای محاسبه VA (یا ولت آمپر) واقعی از وات (W)، یک تقریب حدودی مقدار وات را ۲۰٪ افزایش می دهد.
  7. به عنوان مثال، اگر مجموع وات هایی که باید به تثبیت کننده متصل شود ۱۰۰۰ باشد، تثبیت کننده ۱۲۰۰ VA یا ۱.۲ کیلو ولت آمپر مشکلی ندارد.

(لازم به زمر است که، تمام این محاسبات ، مقدارتقریبی خوبی برای تأسیسات مسکونی است و برای تأسیسات تجاری یا صنعتی توصیه نمی شود).

برای خرید کلید حرارتی هیمل کلیک کنید

هیمل – تصویر ۲

در هنگام خرید تثبیت کننده ولتاژ باید به دنبال چه ویژگی هایی باشیم:

  1. بالا رفتن از دیوار

قرار دادن تثبیت کننده ولتاژ روی زمین به دلیل خطر تماس با آب توصیه نمی شود. تثبیت کننده های دیواری به راحتی در یک سطح بالاتر قرار می گیرند و نه تنها عمر آنها را افزایش کی دهند، بلکه انسان را از خطر احتمالی برق گرفتگی محافظت می کند. همچنین نصب دیواری تثبیت کننده برای تجهیزاتی مانند کولر یا تلویزیون به صرفه جویی در فضای اتاق نشیمن کمک می کند.

  1. سیستم های تاخیر زمانی

در برخی از تثبیت کننده های ولتاژ در طول قطع برق، به کمپرسور در یخچال یا AC کمک می کند تا زمان کافی برای متعادل کردن جریان جاری داشته باشد. این امر ایمنی مناسبی برای تجهیزات متصل در هنگام قطع برق کوتاه مدت ایجاد می کند.

  1. صفحه نمایش دیجیتال دیجیتالی

یک صفحه نمایش دیجیتال که می تواند LEDیاLCD باشد، ولتاژ ورودی و خروجی، دمای داخل تثبیت کننده، جریان، وضعیت و خطا را نشان می دهد که عملکرد تثبیت کننده را قابل اطمینان تر می کند. معمولاً رنگ سبز به معنای ولتاژ خوب و مناسب است و رنگ قرمز خلاف این را نشان می دهد. نشانگرها در یک نگاه سریع به ارزیابی عملکرد تثبیت کننده کمک می کنند.

  1. حفاظت از بار اضافی

ویژگی حفاظت از اضافه بار به تثبیت کننده اجازه می دهد تا در صورت اتصال کوتاه یا بیش از حد بار، خروجی را به طور کامل خاموش کند.

برای خرید مینیاتوری هیمل کلیک کنید

اگر دستگاه من همراه با تثبیت ولتاژ باشد چکار باید کرد؟

دستگاه های مدرن مانند یخچال و تهویه هوا محدوده ولتاژ بیشتری را تضمین می کنند. آنها با قطع ولتاژ بالا و پایین داخلی عرضه می شوند، اما هنوز به این معنی نیست که آنها دارای تثبیت کننده ولتاژ داخلی هستند. برای چنین وسایلی، اگر خانه شما دارای ولتاژ خروجی ثابتی باشد، ممکن است به تثبیت کننده ولتاژ نیاز نداشته باشید. در غیر این صورت، تثبیت کننده ولتاژ ضروری خواهد بود. یک تثبیت کننده ولتاژ با ارائه ولتاژ عملیاتی بهینه عمر تجهیزات منزل شما را افزایش می دهد.

آیا تثبیت کننده های مختلفی برای دستگاه های گوناگون وجود دارد؟

تثبیت کننده های ولتاژ نیزمانند تجهیزات انواع مختلفی دارند. یک تثبیت کننده که به خوبی برای یک دستگاه کار می کند ممکن است برای دستگاه دیگری مناسب نباشد. تثبیت کننده ها اغلب بر اساس محدودیت انرژی و مشخصات یک دستگاه خاص، مانند

  • تثبیت کننده برای تجهیزات بدنسازی
  • تثبیت کننده برای سیستم های تلویزیون و موسیقی
  • تثبیت کننده برای یخچال و فریزر
  • تثبیت کننده برای کولر گازی
  • تثبیت کننده برای ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی
  • تثبیت کننده برای مایکروویو و فر
  • تثبیت کننده های خط اصلی و غیره
  • تثبیت کننده روشنایی و برق

هیمل با بیش از سه دهه تجربه در ارائه تثبیت کننده ولتاژ که نیازهای مختلف را در تنظیمات خانگی و تجاری برآورده می کند. طراحی و تولید شده با فناوری پیشرفته و به دنبال آن اقدامات کیفی دقیق – تثبیت کننده های ما از هر وسیله الکتریکی محافظت می کنند.

ما انواع مختلفی از تثبیت کننده ها را ارائه می دهیم – از جمله سروو موتور و نوع رله برای برآوردن نیازهای مختلف. اگر در مورد نحوه انتخاب بهترین تثبیت کننده ولتاژ مناسب برای خانه، محل کار یا صنعت خود سؤالی دارید، لطفاً از بخش سؤالات متداول ما در مورد تثبیت کننده های ولتاژ بازدید کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا