رپورتاژ آگهی

راهنمای کاربردی انتخاب بهترین دستگاه NVR برای منزل یا کسب‌وکار شما

به گزارش گروه ساختمان: آیا تاکنون به فکر افزایش امنیت خانه یا محل کار خود افتاده‌اید؟ یکی از بهترین راهکار‌ها، استفاده از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه و دستگاه nvr است. اما چگونه می‌توان دستگاه nvr مناسبی انتخاب کرد؟ در این مقاله، راهنمایی کامل برای انتخاب بهترین دستگاه ان وی آر به شما ارائه خواهیم داد.

NVR یا Network Video Recorder، یک دستگاه ضبط و مدیریت ویدیوهایی است که از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه سیستم‌های نظارتی استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها قابلیت ضبط و ذخیره ویدیوهای دوربین‌های IP را دارند و به کاربر امکان مشاهده و مدیریت آسان تصاویر را از راه دور ارائه می‌دهند.

مشخصات مهم در انتخاب دستگاه ان وی آر

خرید و انتخاب یک دستگاه ان وی آر مناسب می‌تواند به بهبود کارایی و امنیت سیستم دوربین‌های مداربسته شما کمک کند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود. قبل از اقدام به خرید دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، ضروری است که اطلاعات لازم درباره تجهیزات موردنیاز مانند دستگاه nvr را جمع‌آوری کنید. این تصمیمات مستقیما بر هزینه‌ی کلی سیستم تأثیر می‌گذارد.

برای انتخاب مناسب‌ترین دستگاه ان وی آر، ابتدا باید تعیین کنید که چند دوربین به آن متصل خواهند شد و پهنای باند کافی را برای تسهیل انتقال ویدیوها در طول روز داشته باشد. سپس اطمینان حاصل کنید که از قابلیت‌های مورد‌نیاز شما برای ذخیره و مدیریت داده‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند.

تعداد کانال‌های صدا و تصویر

دستگاه‌های NVR دارای ورودی‌هایی برای دریافت سیگنال‌های صدا و تصویر هستند که به آن‌ها کانال تصویر و کانال صدا می‌گویند. این دستگاه‌ها با تعداد مشخصی کانال تصویر تولید می‌شوند، ازجمله ۴، ۸، ۱۶، ۳۲ و ۶۴ کانال. تمام دستگاه‌های ان وی ار از‌طریق همین کانال‌های ورودی تصویر از صدا هم پشتیبانی می‌کنند و اگر دوربین‌ها میکروفن داخلی داشته باشند، می‌توانید صدا را هم‌زمان با تصویر، ضبط و مدیریت کنید.

از طرفی تمام دستگاه‌های ان وی آر حداقل یک کانال ورودی صدا برای اتصال میکروفن جداگانه دارند و اگر دوربین‌های شما میکروفن‌دار نباشند هم از طریق این پورت می‌توانید یک میکروفن جداگانه به دستگاه nvr وصل کنید.

خرید nvr 4 کانال

خرید nvr ۴ کانال برای نصب در منازل، مغازه‌ها و دفاتر کار پیشنهاد می‌شود. پشتیبانی از ۴ عدد دوربین تحت شبکه، قابلیت اتصال این دستگاه‌ها به شبکه، امکانات کاربردی مانند کیفیت ویدیویی بالا، تنظیمات آسان و دسترسی راحت به تصاویر از راه دور، از‌جمله مزایایی است که این دستگاه ان وی ار را محبوب کرده است؛ ازاین‌رو، خرید این دستگاه به‌عنوان بهترین گزینه برای سیستم نظارتی در محیط خانه و محل‌کار معرفی می‌شود.

nvr ۴ کانال برای نصب در منازل – تصویر ۲

خرید nvr 8 کانال

nvr 8 کانال از ۸ دوربین مداربسته تحت شبکه پشتیبانی می کند و به‌دلیل وسعت استفاده‌ی آن‌ها در اماکن مختلف از‌جمله شرکت‌ها، دفاتر، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های مسکونی، به‌عنوان یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در سیستم‌های نظارتی شناخته می‌شوند.

خرید nvr 16 کانال

خرید nvr 16 کانال برای سیستم‌های نظارتی تحت شبکه‌ای که قابلیت اتصال حداکثر ۱۶ دوربین مداربسته تحت شبکه را دارند، توصیه می‌شود. اگر محل نصب دوربین‌ها به‌گونه‌ای است که در آینده امکان افزایش تعداد دوربین‌ها و ارتقای سیستم وجود دارد، توصیه می‌شود تعداد کانال ورودی تصویر دستگاه را از تعداد فعلی دوربین‌ها بیشتر انتخاب کنید.

خرید nvr 32 کانال

دستگاه nvr ۳۲ کانال، یک انتخاب مناسب برای سیستم‌های نظارتی تحت شبکه است که حداکثر از ۳۲ دوربین استفاده می‌کنند. خرید یک دستگاه ان‌ وی‌ ار ۳۲ کانال باعث ارتقای عملکرد سیستم نظارتی شما می‌شود؛ زیرا بدون وجود یک ضبط‌کننده قوی، امکان بهره‌مندی از دوربین‌های‌تان به‌صورت کامل و کارآمد وجود نخواهد داشت.

خرید nvr 64 کانال

دستگاه ان ‌وی ‌ار ۶۴ کانال از تعداد ۶۴ دوربین مداربسته تحت شبکه پشتیبانی می‌کند. بنابراین خرید دستگاه nvr 64 کانال برای اماکن بزرگ و کاربری‌هایی مانند کارخانه‌ها، دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، پروژه‌های شهری و … با تعداد دوربین‌های بسیار زیاد مناسب است. nvr 64 کانال داهوا، پرفروش‌ترین nvr موجود در بازار برای کسب‌و‌کار‌های بزرگ است.

nvr برای کسب_و_کار_های بزرگ – تصویر ۳

ظرفیت هارددیسک در دستگاه‌های nvr

دستگاه‌های ضبط NVR دارای حافظه داخلی نیستند و برای ذخیره‌سازی ویدیوها نیاز به استفاده از حافظه خارجی دارند. این حافظه‌ها اغلب به‌عنوان هاردهای اکسترنال شناخته می‌شوند و باید به‌صورت جداگانه نصب شوند. هر دستگاه nvr، تعداد مشخصی از هاردها را پشتیبانی می‌کند که این تعداد ممکن است بسته به مدل و ساختار دستگاه متفاوت باشد. تعداد و ظرفیت هارد دیسک تاثیر مستقیم بر قیمت nvr دارد.

میزان مصرف پهنای باند دستگاه‌های nvr

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در انواع nvr، پهنای باند ورودی آن است. پهنای باند ورودی، ظرفیت انتقال اطلاعات را مشخص می‌کند و تعیین‌کننده تعداد دوربین‌های قابل‌پشتیبانی و حجم اطلاعات قابل‌انتقال است. عوامل متعددی وجود دارند که بر مصرف پهنای باند تاثیرگذار هستند؛ از‌جمله رزولوشن تصاویر که با افزایش آن، مصرف پهنای باند نیز افزایش می‌یابد.

هنگام انتخاب دستگاه nvr، باید به عواملی مانند تعداد و رزولوشن دوربین‌ها توجه کرد، تا اطمینان حاصل شود که دستگاه NVR انتخابی با میزان پهنای باند مورد‌نیاز سازگار است.

فشرده‌سازی تصاویر دستگاه‌های ان وی آر

باتوجه‌به حجم بالای داده‌های ویدیویی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، استفاده از فرمت‌های فشرده‌سازی مختلف برای بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی در دستگاه‌های NVR امری ضروری است. از‌جمله این فرمت‌ها می‌توان به H.264+ ،H.265 ،H.264 و +H.265، اشاره کرد. دستگاه‌های NVR که از فرمت H.265+ پشتیبانی می‌کنند، بهترین عملکرد را در کاهش حجم داده‌های ویدیویی و بهینه‌سازی تصاویر دارند. در این فرمت، علاوه‌بر کاهش حجم داده‌ها، کیفیت تصویر نیز حفظ می‌شود و از فضای ذخیره‌سازی هارد به‌نحو بهینه‌تری استفاده می‌شود.

کابل برق و کابل شبکه در دستگاه‌های nvr

در برخی از مدل‌های دستگاه NVR، از تکنولوژی POE (Power over Ethernet) استفاده می‌شود. این تکنولوژی باعث می‌شود جریان برق به‌همراه سیگنال تصویر از‌طریق کابل شبکه منتقل شود. با خرید دستگاه‌ ان وی آر POE، نیازی به کابل‌کشی برق جداگانه برای هر دوربین نیست. در نصب دوربین‌های مداربسته، می‌توان همه دوربین‌ها را توسط کابل شبکه به nvr متصل کرد و برق لازم برای آن‌ها را از‌ همین طریق تامین کرد.

ان وی آر poe – تصویر ۴

بهترین برند nvr در بازار کدام است؟

برندهای معتبری مانند Hikvision و Dahua در بازار موجود هستند که به‌دلیل کیفیت بالا و قابلیت‌های متعدد نزد کاربران محبوب و شناخته شده‌اند. هر برند مزایا و معایب خاص خود را دارد. مثلاً هایک ویژن به‌ کیفیت بالای ویدئوها معروف است، اما ممکن است قیمت بالاتری داشته باشد.

داهوا ارائه‌دهنده محصولات باکیفیت و پیشرفته در این حوزه است. دستگاه‌های nvr داهوا از مزایایی همچون قابلیت‌های هوشمند و پیشرفته، امنیت بالا و رابط کاربری آسان برخوردارند.

جمع‌بندی

برای منزل یا مغازه‌های خرده‌فروشی به‌دلیل فضای کوچک و حساسیت کمتر، دستگاه‌های ۴ کانال جوابگوست، اما مثلا برای کسب‌و‌کارهای بزرگ مثل کارخانه و سازمان‌ها که تعداد دوربین‌ها زیاد است، باید ان وی آر ۳۲ یا ۶۴ کانال خریداری کنید.

قیمت دستگاه ان وی آر باتوجه‌به برند، کیفیت و ویژگی‌های آن متفاوت است. برخی افراد ممکن است با خرید دستگاه nvr ارزان، نیازشان برطرف شود؛ درحالی‌که بسیاری از کاربری‌ها ترجیح می‌دهند با هزینه بیشتر، محصولی با کیفیت بالا و ویژگی‌های پیشرفته‌تر خریداری کنند. برای خرید دستگاه nvr باید بر‌اساس نیاز و بودجه مد‌نظرتان بهترین دستگاه را انتخاب کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا