فن ساخت و ساز

روش های چکش کاری پایه های بتنی از طریق آب

روش های مختلفی برای فشار دادن پایه های پالت بتنی بر روی آب وجود دارد و از این روش ها استفاده میکنند. پالت ها به عنوان پایه بسیاری از سازه های دریایی مانند اسکله ها استفاده می شوند. بایدروی آب  بر روی این پالت ها نیز فشار داده شود. روش های مختلفی برای فشار دادن پالت ها بر روی آب ایجاد شده است.

کوبیدن پایه های پالت های بتنی در آب به چه معناست؟

 روش های مختلفی برای فشار دادن پایه های پالت بتنی بر روی آب وجود دارد و از این روش ها استفاده میکنند. پالت ها به عنوان پایه بسیاری از سازه های دریایی مانند اسکله ها استفاده می شوند. بایدروی آب  بر روی این پالت ها نیز فشار داده شود. روش های مختلفی برای فشار دادن پالت ها بر روی آب ایجاد شده است.

روش های چکش زدن پالت های بتنی روی آب

روش های فشار دادن پالت ها روی آب شامل موارد زیر است:

  • شمع ها با استفاده از یک قاب پایه دار از پالت های دائمی در آب حرکت می کنند.
  • راندن شمع در آب از یک نگهدارنده موقت ساختگی.
  • ایستگاه شمع بندی شناور.

۱. استفاده از قاب کنسول دائمی شمع:

در این روش، پالت ها را از یک قاب پیل طراحی شده مخصوص که به صورت کنسولی از پالت های از پیش نصب شده، روی آب هل می دهند. در حالی که مقدمات قاب کنسول دائمی پالت فراهم شده است.

بارزترین مزیت این فناوری این است که آب و هوا بر پیشرفت کار تأثیر نمی گذارد. با این حال، اگر فاصله بین پالت ها زیاد باشد، روش مقرون به صرفه ای نخواهد بود. زیرا این امر به این دلیل است که پیشرفت کار محدود و کند خواهد بود و قاب پالت به طور کلی برای یک فاصله خاص طراحی شده است. بنابراین، قاب پایه پایه دار تا یک فاصله محدود گسترش می یابد و بنابراین فضای بین شمع ها را محدود می کند.

۲. راندن شمع در میان آب از یک پایه ساختگی موقت:

این روش یک روش مقرون به صرفه برای قرار دادن تعداد زیادی پالت با فاصله در آب کم عمق است. این شرایط  ممکن است در هنگام ساخت سازه اسکله انجام گیرد.

طراحی ویلا

۳. ایستگاه آسیاب گلوله شناور:

واحد شمع‌بندی شناور شامل یک قاب شمع‌بندی است که در یک سر یک پانتون فولادی مستطیلی نصب شده است. در صورت استفاده از قاب سبک وزن، می توان از صندل های سنتی برای انجام کار استفاده کرد.

اما اگر از قاب پالت سنگین وزن استفاده شود، از پانتون استفاده می شود. به طوری که از دو وینچ دو سیلندر دوبل یا چهار وینچ موتوری برای حرکت دادن پانتون در کنار او استفاده می شود.

این وینچ ها کمک می کنند شناور را دقیقاً در جایی که لازم است قرار دهید. علاوه بر این، باید وزن قاب پیل را متعادل کرد تا پانتون از ثبات کافی برخوردار باشد. همچنین می توان آن را با سوراخ کردن سلول های شناور با آب به دست آورد.

یک سر شمع توسط تیرها در بالای قاب بلند می شود و انتهای دیگر از عرشه بلند می شود تا برآمدگی آزادانه به حالت عمودی حرکت کند که از آنجا به ارتفاع مورد نیاز در لیدرها چیده شده است.

ادعا می شود که مطلوب ترین چکش برای راندن شمع ها یک چکش هیدرولیک تک اثره یا یک چکش دیزلی است که برای کار از یک ایستگاه شناور در شرایط کاری محافظت نشده مناسب ترین است.

نه تنها می توان ضربات این چکش را با دقت بسیار زیادی کنترل کرد بلکه از سطح توده های مضر نیز تا حد زیادی کاهش می یابد. علاوه بر این، پایداری قایق ها در برابر امواج را می توان با تثبیت تجهیزات مجهز به چهار پایه برآمده بر روی بارج افزایش داد.

برای جلوگیری از برخورد امواج آب و در نتیجه دستیابی به شرایط کار ایمن تری در شرایط کاری محافظت نشده، می توان پاها را به داخل آب پایین آورد و بارج را بالا برد. بارج های با پاهای بلند را نمی توان در آب های عمیق با گل و لای و بستر گل آلود استفاده کرد.

مشکلات و راه حل های رایج چکش کاری پایه پالت بتنی:

راندن پالت های بتنی اغلب یک روش مقرون به صرفه و صرفه جویی در زمان برای راندن تیرهای پشتیبانی به داخل زمین است. اما از آنجایی که شما با خاک و سایر ویژگی های پنهان در زمین کار می کنید، عنصر ناشناخته وجود دارد و همه چیز همیشه آنطور که برنامه ریزی شده پیش نمی رود. چه پالت های بتنی، فولادی یا چوبی را بخواهید جابجا کنید و هر لحظه ممکن است برای شما مشکلاتی پیش بیاید.

جای تعجب نیست که مشکلات کوبیدن پالت بتنی معمولاً با شرایط نامطلوب یا غیرقابل پیش بینی خاک همراه است که می تواند منجر به آسیب پوشش، مشکلات هم ترازی چکش و مسائل دیگر شود.

در بیشتر موارد، توقف کار، آزمایش خاک، بررسی یا بررسی مجدد حفره ها یا محاسبات، و بررسی تجهیزات به برجسته کردن محتمل ترین علت مشکل کمک می کند.

۱. تعداد ضربه ها بیشتر از شرایط لازم برای نفوذ پالت ها است:

تجزیه و تحلیل خاک باید به طور دقیق تعداد ضربه های مورد نیاز برای هدایت شمع به عمق برنامه ریزی شده را پیش بینی کند، و اگر تعداد ضربه ها بسیار بیشتر از حد انتظار باشد، این نشان دهنده وجود مشکل در سیستم محرک، خاک یا هر دو است.

باید اطمینان حاصل شود که پیل قابلیت راندن کافی دارد و سیستم محرکه با نوع پدال سازگار است. اگر پدال و سیستم درایو به طور مناسب مطابقت داشته باشند، عملکرد سیستم درایو باید بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که با دستورالعمل های سازنده مطابقت دارد.

اگر مشکل آشکاری یافت نشد، باید اندازه گیری های دینامیکی انجام شود تا مشخص شود که آیا مشکل مربوط به سیستم محرکه یا رفتار خاک است. در مواردی که مشکلات سیستم درایو می تواند شامل احتراق پیش از احتراق، پیش مجوز، راندمان پایین چکش یا بالشتک بیش از حد نرم باشد.

مشکلات بالقوه خاک می تواند شامل مقاومت خاک بیشتر از حد انتظار، افزایش موقت مقاومت خاک همراه با سست شدن بعدی (نیاز به تنظیم مجدد برای تایید)، زلزله های بزرگ خاک، یا میرایی زیاد خاک باشد.

۲.حرکت گلوله ها به عمق بیشتر از حد انتظار:

هنگامی که پالت ها بسیار عمیق تر از حد انتظار حرکت می کنند، ممکن است به این دلیل باشد که مقاومت خاک در زمان سواری کمتر از حد انتظار است، یا به این دلیل است که سیستم محرک بهتر از حد انتظار عمل می کند. آزمایش های برگشت باید پس از یک دوره انتظار مناسب برای ارزیابی تغییرات مقاومت خاک انجام شود.

اگر دامنه نهایی بر اساس تعداد ضربه ها همچنان کم است، عملکرد سیستم درایو و توانایی تنظیم باید با استفاده از اندازه گیری های پویا بررسی شود. اگر سیستم درایو طبق برنامه عمل کند و ظرفیت تنظیم مجدد کم باشد، شرایط خاک ممکن است ضعیف تر از حد انتظار باشد.

این امکان وجود دارد که پیلاتس فونداسیون باید عمیق‌تر از آنچه در ابتدا تخمین زده می‌شد باشد، یا پیلات‌های اضافی برای حمایت از بارداری لازم باشد.

۳. تعداد ضربات کمی کمتر از موارد مورد نیاز برای راندن پالت است:

هنگامی که اعداد ضربه تا حدودی کمتر از حد انتظار شما است، معمولاً به این دلیل است که مقاومت خاک کمتر از حد انتظار است. باید تست ریباند انجام شود. فاکتور تنظیم را تعیین می کند و باعث کاهش ظرفیت می شود. چکش نیز ممکن است بهتر از حد انتظار عمل کند، بنابراین این نیز باید بررسی شود.

منبع : ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا