رپورتاژ آگهی

سوسک آشپزخانه از کجا میاد؟ + راه حل های قطعی نابودی

سوسک آشپزخانه از کجا میاد؟ چاه ها و لوله های فاضلاب عمدتا محل ورود سوسک ها به داخل آشپزخانه و تمام خانه هستند، برای جلوگیری از ورود این حشرات باید همواره سمپاشی دوره ای را در برنامه خود قرار دهید. سم های پودروی و انواع تارومار و خمیر سوسک ترکیب شده با جوش شیرین می تواند برای شما کمک کننده باشد.

به گزارش گروه ساختمان: سوسک آشپزخانه از کجا میاد؟ چاه ها و لوله های فاضلاب عمدتا محل ورود سوسک ها به داخل آشپزخانه و تمام خانه هستند، برای جلوگیری از ورود این حشرات باید همواره سمپاشی دوره ای را در برنامه خود قرار دهید. سم های پودروی و انواع تارومار و خمیر سوسک ترکیب شده با جوش شیرین می تواند برای شما کمک کننده باشد.

بهتر است مراقب باشید، اگر به موقع با این حشره موذی برخورد نکنید می تواند لوله های فاضلاب شما را دچار گرفتگی نماید. برای حل این مشکل بهتر است از لوله بازکنی پاسداران یا هر مرکز تخصصی که نزدیک منزلتان است، کمک بگیرید.

در ادامه کلیه مسیرهای ورودی سوسک آشپزخانه را معرفی کرده و روش های مسدود کردن هر یک را به صورت مجزا بیان می کنیم. بدین ترتیب تجربه حضور این موجودات ناخوشایند را از یاد خواهید برد.

مانع شدن ورود سوسک آشپزخانه – تصویر ۱

بررسی راه های ورود سوسک آشپزخانه به محل زندگی انسان

شما با سمپاشی دوره ای انواع چاه ها و لوله های فاضلاب خود به نوعی مانع از ورود این حشره به منزل خود خواهید شد. برخی از سموم می توانند باعث گرفتگی لوله ها شوند، سعی کنید به جای استفاده از حالت های خمیری سم از مدل های پودری و محلول آن بهره بگیرید.

در صورتی که از سموم جامد استفاده کردید و احیانا لوله های شما دچار گرفتگی شد، برای حل این مشکل می توانید از لوله بازکنی شریعتی یا سایر نقاط شهرتان کمک بگیرید. شما می توانید در اطراف ورودی لوله فاضلاب خود سم های مایع را اسپری کنید. در ادامه به بررسی دیگر مسیرهای سوسک های آشپزخانه می پردازیم.

سطح زباله محل ورود سوسک آشپزخانه

اگر دیر به دیر سطل زباله تان را تخلیه می کنید یا محل سکونت شما جایی است که دیگران زباله های خود را آنجا قرار می دهند. باید انتظار پیدایش این حشرات موذی را داشته باشید. این اتفاق به خصوص زمانی بیشتر رخ می دهد که سطل زباله درپوش محکمی ندارد و حتی فضاهای خالی برای ورود سوسک ها و حشرات موزی روی آن وجود دارد.

بوی زباله ها سوسک ها را به خود جذب می کند، بنابراین باید به صورت روزانه زباله ها را تخلیه کرده، سطل زباله تان را بشویید و از نایلون های سفت و محکم برای زباله ها استفاده کنید.

غذاهای بدون حفاظ مورد توجه سوسک آشپزخانه

در صورتی که مواد غذایی خود را در محل نامناسبی می گذارید، باید منتظر پیدایش سوسک های کابینتی باشید. این جانوران همه چیز خوار هستند و نه تنها از غذای انسان ها بلکه از مواد غذایی حیوانات نیز تغذیه می کنند. گذاشتن مواد غذایی به خصوص خوراکی های تَر این حشرات را به سمت خود جذب می کند و باعث افزایش آنها می شود.

راه حل مقابله با ورود سوسک آشپزخانه

برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می کنیم که حتما مواد غذایی خود یا حیوان خانگی تان را داخل ظروف درب بسته قرار دهید و خوراکی هایی مانند میوه یا سبزیجات را در محیط بیرون از یخچال نگذارید.

غذاهای روباز، خوراکی محبوب سوسک ها – تصویر ۲

محصولات کاغذی

محصولات کاغذی تولیدکننده ماده ای شیمیایی هستند که این ماده سوسک های کابینتی را به راحتی به خود جذب می کند. انواع محصولات کاغذی از جمله روزنامه، کارتن، کاغذ معمولی و … هر کدام تولید کننده این ماده هستند.

برای اینکه جلوی ورودی حشرات موذی را به خانه تان بگیرید، محصولات کاغذی بلا استفاده را دور بریزید و محصولات کاربردی را در قفسه ها یا کمدهای مخصوص و تمیز بگذارید یا از برگ بو در کتابخانه تان استفاده کنید تا جلوی جذب سوسک ها گرفته شود.

نشتی آب

محیط های مرطوب محلی مناسب برای رشد سوسک ها هستند، بنابراین باید هرگونه محیط مرطوب را در خانه تان از بین ببرید. لوله های فاضلاب، ظرف آب حیوانات خانگی، ظروف آب زیر گلدان ها، پشت یخچال ها، زیر سینک ظرفشویی ها و … به صورت مداوم مرطوب می شود، بنابراین حشرات موذی فرصتی مناسب برای رشد و بقا در آنها پیدا می کنند.

شما باید به صورت مداوم این قسمت ها را بررسی کرده، آب اضافه شان را بگیرید و آنجا را کاملا خشک کنید. با انجام این کار دسترسی سوسک به آب مختل می شود و او به مرور از خانه و زندگی تان می رود. برای سوسک های درختی و پروازی بهترین روش حل مشکل استفاده از سموم محلول است. قبل از استفاده دقت کنید که این سموم برای گیاه شما مضر نباشد.

آوردن وسایل کثیف به خانه

در صورتی که جعبه ها، کیسه ها و وسایل آلوده ای را به خانه تان می آورید، در ابتدا مطمئن شوید که در آنها هیچ گونه سوسک یا حشره موذی وجود ندارد. بسیاری از افراد غافل از این موضوع وسایل را به خانه شان می آورند و بعد از مدتی شاهد افزایش تعداد سوسک های خانه شان هستند. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می کنیم که حتما ابتدا وسایل را شستشو داده و ضد عفونی کنید، سپس آنها را خشک کرده و در محیط قرار دهید.

این وسایل را در خانه نگه نداشته و اگر قرار است از آنها استفاده کنید در بازه ای دوره ای آنها را سمپاشی و ضد عفونی نمایید.

چاه فاضلاب مسیر ورود سوسک آشپزخانه – تصویر ۳

منابع آلودگی در خانه همسایه و قدیمی

گاهی اوقات شما نظافت را کاملا رعایت می کنید، اما مجددا شاهد پیدایش حشرات موذی هستید. در این زمان شاید منبع آلودگی از منزل همسایه تان است. محل های مخروبه و قدیمی محل خوبی برای زیست این جانور هستند.

راه حل مسدود کردن راه ورود سوسک های آشپزخانه

برای جلوگیر از این اتفاق به صورت مستمر از سموم محلول خانگی مثل آبلیمو ترش یا برگ بو می توانید بهره بگیرید. این سموم رو در نزدیکی چاه ها و لوله های فاضلاب و دیوار مشترک خود با آن خانه متروک استفاده کنید.

اسپری سموم در مسیر ورود سوسک آشپزخانه – تصویر ۴

نحوه جلوگیری از ورود سوسک آشپزخانه به محل زندگی انسان

راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از ورود سوسک آشپزخانه به محل زندگی انسان ها وجود دارد که با رعایت هر کدام از آنها احتمال دیدن حشرات موذی در خانه تان به حداقل می رسد. اما این راهکارها چه هستند؟

حفظ بهداشت و تمیزی

در زمینه بهداشت و تمیزی محیط خانه تان تا حدودی وسواسی عمل کنید و اجازه ایجاد کوچکترین آلودگی را در آنجا ندهید. هر چه محیط زندگی تان تمیزتر باشد، احتمال پیدایش حشرات موذی نیز به حداقل می رسد.

پرهیز از ذخیره مواد غذایی

مواد غذایی تان را در ظروف کاملا بسته بندی شده قرار دهید. برای مواد غذایی تر محفظه ای مناسب در یخچال را در نظر بگیرید و برای مواد غذایی خشک نیز محلی دور از رطوبت و دسترسی سوسک ها را انتخاب کنید. محفظه های این مواد غذایی باید ضدآب باشند تا احتمال ایجاد رطوبت در آنها به حداقل برسد.

تهویه مناسب

به هیچ عنوان اجازه ندهید که محیط خانه تان برای مدتی طولانی گرم و مرطوب باقی بماند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از سیستم های تهویه مناسب استفاده کنید. با انجام این کار رطوبت و گرما که مهمترین عامل افزایش سوسک های کابینتی هستند، از بین می روند.

بهتر است پوشال های وسایلی چون کولر را نیز هر ساله تعویض و یکبار قبل از استفاده سمپاشی نمایید. این پوشال ها محل زندگی مناسبی برای سوسک ها هستند. بهتر است اجازه دهید ۷ روز از زمان سمپاشی بگذرد و بعد اقدام به استفاده از پوشال ها کنید.

ترمیم نقاط ورودی خانه

هرگونه نقاط ورودی خانه تان را از جمله درزهای پنجره ها و درب ها، سوراخ های دیوارها و … بپوشانید. این سوراخ ها محل مناسبی برای عبور حشرات موذی هستند و حتی زمینه ورود سایر حشرات به داخل خانه تان را فراهم می کنند.

استفاده از سموم طبیعی و صنعتی

در صورتی که سوسک های آشپزخانه به محیط زندگی تان راه پیدا کرده اند و زیاده شده اند، تنها راه چاره استفاده از سم های مخصوص است. این سموم روی سیستم بدنی حشرات موذی تاثیر منفی می گذارند و به مرور آنها را از پا می اندازند.

خطرات سموم برای انسان

زمانی که در حال استفاده از سموم مختلف برای از بین بردن سوسک آشپزخانه هستید، دقت کنید که برخی از این سموم مثل سم چغندر می تواند باعث مسمومیت شدید شما شود. زمانی که از این سم بهره می گیرید تمام درب و پنجره ها را باز کرده و کودکان را تا ۴۸ ساعت از محیط دور نمایید.

استفاده از سموم محلول – تصویر ۵

سوسک آشپزخانه از کجا میاد؟ سوالی مهم برای جلوگیری از ورود این حشره موذی به خانه

سوسک آشپزخانه از کجا میاد؟ اگر پاسخ مناسبی برای این سوال بر اساس ویژگی های خانه تان داشته باشید، امکان جلوگیری از نفوذ سوسک ها به محل زندگی تان را در سریعترین زمان دارید.

این حشرات موذی از راه های مختلفی وارد خانه و زندگی مان می شوند، ساده ترین راه ورود آنها لوله های آب و فاضلاب است. برای از بین بردن این حشره، بهترین راه استفاده از سموم در اطراف ورودی لوله های فاضلابی است. تا این راه ها را از بین نبرید، آنها همچنان مهمان ناخوانده خانه تان خواهند بود و در گوشه به گوشه آشپزخانه تان پیدا خواهند شد.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا