رپورتاژ آگهی

عالی ترین روش عایق بندی استخر و رفع نشتی آن

به گزارش گروه ساختمانصاحبان استخر های عمومی و البته ویلا های شخصی همواره دغدغه این را دارند که نشتی استخر را برطرف کنند. در این مطلب نیز قصد داریم درباره عالی ترین روش عایق رطوبتی استخر و رفع نشتی آن برای شما صحبت کنیم. بد نیست در این مطلب درباره انواع استخر ها و مشکلات مختلفی که در آن ها ایجاد می شود برای شما صحبت کنیم. اگر شما نیز رفع مشکلات استخرتان برایتان مهم است، با ما همراه باشید.

استخر و انواع آن

آببندی استخربه طور کلی دارای دو نوع می باشند. یکی از انواع این استخر ها مدل خاکی می باشد که دارای کاربرد صنعتی بوده و برای پرورش ماهی و یا کشاورزی از آن استفاده می شود. اما مدل دیگر استخر، مدل های بتنی می باشند که دارای کاربرد های عمومی و صنعتی می باشند. در ادامه درباره بهترین روش های عایق بندی انواع استخر صحبت خواهیم کرد.

استخر کشاورزی و آب بندی آن

بهترین گزینه برای آب بندی استخر های کشاورزی عایق نانو پول دوجزئی به رنگ آبی است که:

  1. طول عمر بسیار بالایی دارد .
  2.  ۳بار فشار منفی و ۵ بارفشار مثبت را تحمل می کند .
  3.  ۲۰- تا ۱۸۰+ درجه مقاوت حرارتی دارد
عالی ترین روش عایق بندی استخر و رفع نشتی آن – تصویر ۲

افزایش آمار بنا کردن استخر های شخصی

حتما به خاطر دارید که تا همین یکی دو سال پیش بدلیل شیوع ویروس کرونا، استخر های سرپوشیده تاحدود زیادی تعطیل شده بودند. به همین دلیل افراد تلاش کردند که این نیاز تفریحی خود را از طریق خانه برطرف کنند. در مسیر ساختن استخر های خانگی موردی که خیلی باید به آن توجه داشته باشید، آب بندی کردن استخر می باشد. یادتان باشد که استخر علی رغم تمام جذابیتی که داراست، نیاز به مراقبت های خاص خودش هم دارد. یادتان باشد که نشت آب از داخل آن ممکن است سبب تحمیل خسارت های بسیار زیاد به شما شود.

مهم ترین مشکلات در مسیر نگهداری استخر های خانگی

قطعا نگهداری از استخر های خانگی مشکلات خودش را دارا می باشد. به خصوص اگر قصد داشته باشید این استخر ها را در فضای باغ احداث کنید، این مورد دارای اهمیت بیشتری می باشد. چون در فصل پائیز احتمال ریزش برگ وجود دارد، در این صورت ممکن است که آب استخر آلوده شود و زمستان هم با تزریق سرما به محوطه استخر مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. بنابراین احتمال اینکه دردسر تعمیرات و … در این صورت به سراغ شما بیاید زیاد است. مهم ترین مشکلاتی که در مسیر نگهداری از استخر های خانگی ممکن است بروز کنند، به شرح زیر می باشد:

  • از کار افتادن پمپ
  • تغییرات مربوط به مقدار pH
  • جلبک گرفتن استخر
  • کلرزنی
  • و ….

در ادامه به شما خواهیم گفت که بهترین روش آب بندی استخر با عایق رطوبتی نانو چیست؟ با ما همراه باشید.

بهترین روش برای آب بندی کردن استخر کدام است؟

از متریال مختلفی در این مسیر افراد استفاده می کنند. از چسب سیمان گرفته تا چسب ضد آب و مایع و … . حتما می دانید که آب بندی به این دلیل انجام می شود که جلوی خروج آب و سایر مایعات از میان اجزای بتنی گرفته شود. در این صورت طول عمر استخر افزایش یافته و دوام آن ارتقا می یابد. به علاوه اینکه سایر سازه هایی که در مجاورت آن قرار دارند محافظت می شوند. چند مورد مهم را در مسیر آب بندی کردن استخر باید درنظر داشته باشید. برای نمونه می توان به عدم نشست آب از دیواره و البته کف آب و همچنین لوله های تاسیساتی اشاره کرد.

درصورتی که استخر شما جز استخر های بتنی می باشد، برای آب بندی کردن آن ها باید از چسب های بتنی استفاده کرد. اما درکنار آن باید عواملی مانند ملات سیمان و بتن و … را نیز مورد استفاده قرار دهید. درصورتی که قصد دارید تا به بهترین حالت از هدر رفتن آب جلوگیری کنید میتوانید از چسب پلیمری بتن و چسب پودری این ماده استفاده کنید. بنابراین حتما شما هم با ما موافق هستید که بهترین ترکیب برای جلوگیری از نشت کردن آب، استفاده همزمان از سیمان و بتن می باشد.

چگونه ترک های استخر خانگی را برطرف کنیم؟

درصورتی که اجرا شدن استخر به شکل نادرست پیش برود، یا مواد بی کیفیت برای ساخت آن بکار گرفته شوند، احتمال بروز شکاف در این سازه بسیار بالاست. مهم ترین دلایلی که سبب می شوند در استخر خانه شما ترک ایجاد شود، به شرح زیرند:

  • ضعیف طراحی شدن سازه
  • نشست کردن زمین
  • آب های زیرزمینی
  • فرسوده شدن و حرکت کردن خاک اطراف استخر
  • انجماد و گرم شدن
عالی ترین روش عایق بندی استخر و رفع نشتی آن – تصویر ۳

نحوه ترمیم کردن ترک های استخر

ابتدا ترک ها را به شکل V با دستگاه فرز باز میکنیم و سپس با خمیر درزبندی نانوشیلد ترک ها را پر می کنیم و بعد از ۲۴ ساعت مشاهده میکنیم , اگر محل ترک ها دوباره ترک خوردگی دارد برای بار دوم با خمیر درزگیر پر میکنیم و ۲۴ ساعت پس از آن سطح کار برای اجرای لایه اصلی عایق آماده است .

درصورتی که قصد دارید به بهترین شکل ترک های استخر را ببندید، ابتدا به سراغ شناسایی نوع ترک بروید. سپس معلوم کنید که عمق آن چقدر است. مهم ترین راه های تشخیص میزان عمق استخر به شرح زیرند:

  • امکان تشخیص عمق استخر را می توان تاحدودی از روی ظاهر اقدام کرد.
  • درصورتی که دیدید عمق آب استخر شما کم شده است، بدانید که شکافی عمیق ایجاد شده است.
  • ترک هایی که عمق کمی دارند معمولا دارای ظاهری خوشه ای می باشند.
  • شاید ترک های سطحی ظاهری پوسته پوسته داشته باشند، اما این را بدانید که بتن زیر آن ها معمولا سالم است.

سخن آخر

در این مطلب درباره عایق کردن استخر و رفع نشتی آن صحبت های کاملی خدمت شما ارائه شد. نانوشیلد درخدمت شماست تا بهترین محصولات به منظور آب بندی کردن استخر را به شما ارائه دهد.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا