رپورتاژ آگهیفن ساخت و سازمقالاتوبلاگ

عوامل اثرگذار در تعیین قیمت گچبری چیست؟

گچبری یکی از موثرترین تزئینات ساختمانی به شمار می رود که در هر چه بهتر شدن دیزاین و دکوراسیون داخلی نقش بسزایی ایفا می کند. البته نکته مثبت گچبری قابل تعویض بودن آن است. همین ویژگی باعث می شود که برخی از افراد (به خصوص خانم ها) در روز های انتهایی سال تصمیم به تغییر دکوراسیون و دیزاین داخلی خانه کنند.

تعویض گچبری سقف و دیوارها هم در اغلب اوقات یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد تحول بنیادین در دکوراسیون خانه به حساب می آید. اما دغدغه اصلی افراد در مرحله اول انتخاب بهترین مدل گچبری سقف و در گام بعدی قیمت گچبری می باشد. به طور کلی مورد اول و دوم رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. به این صورت که هر چه مدل و سبک انتخاب شده پیچیده تر و پر کارتر باشد، به تبع آن قیمت گچبری سقف نیز بیشتر می شود.

انتخاب مدل و سبک گچبری مقوله ای کاملا سلیقه ای است. عده ای تمایل به طرح های شلوغ و پیچیده دارند، برخی دیگر سبک های مدرن و خلوت را می پسندند و البته اغلب افراد هم سلیقه ای مابین این دو سبک را دارند. سبک های مختلف، ویژگی ها و الگو های خاص خود را دارند که هر کدام از آنها نیز بر اساس طبقه بندی الگو ها و حجم کاری که باید برایشان انجام شود، از تنوع قیمتی برخوردار هستند. البته قیمت گچبری به عواملی مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر می شود.

  • مدل و سبک گچبری
  • روش اجرای گچبری
  • متراژ و حجم کار پروژه

گروه گچبری هنر برتر به عنوان یکی از برجسته ترین گروه های اجرای گچبری، امکان اجرای انواع سبک های گچبری را دارد. این گروه همچنین مشاوره رایگان در خصوص اجرای گچبری به کارفرمایان گرامی می دهد. گروه گچبری هنر برتر با برخورداری از اساتید با تجربه و متخصص، نازلترین قیمت گچبری را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا می نماید. البته همانطور که قبلا گفته شد، عوامل متعددی از جمله، سبک گچبری، روش اجرای آن و متراژ پروژه در تعیین قیمت گچبری سقف تاثیرگذار هستند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با انواع سبک های گچبری و قیمت های آنها بیشتر آشنا شوید.

جهت ارتباط با مجموعه هنربرتر با شماره ۰۹۱۲۳۲۱۶۵۰۸ تماس بگیرید.

متراژ موثر بر قیمت گچبری

اولین مسئله ای که در تعیین قیمت گچبری بسیار تعیین کننده می باشد، متراژ کاری است که در پروژه باید انجام شود. اصولا هر چه متراژ کار بیشتر باشد مجموع هزینه های مربوط به گچبری افزایش می یابد. میزان گچ مصرفی طبیعتا بیشتر می شود و این اولین مسئله در بالا رفتن هزینه ها می باشد. به هر میزان که کار پروژه بیشتر باشد، اجرت و دستمزد اجرای آن نیز بالا می رود. البته اجرت استاد گچبری اصلی ترین بخش قیمت گچبری است. آن هم به این خاطر که گچبری کاری است که در ارتباط مستقیم با هنر دست استاد می باشد. هر چه میزان طرح ها، نقش ها و الگوهای گچبری بیشتر و پر کارتر باشد، قاعدتا قیمت گچبری سقف بیشتر می شود. گروه گچبری هنر برتر با برخورداری از اساتید حرفه ای و با تجربه بهترین و باکیفیت ترین گچبری های سقف و دیوار را با نازلترین قیمت ها اجرا می کند.

جهت ارتباط با مجموعه هنربرتر با شماره ۰۹۱۲۳۲۱۶۵۰۸ تماس بگیرید.

روش اجرای گچبری

عامل دیگری که در تعیین قیمت گچبری نقش حائز اهمیتی را ایفا می کند، روش اجرای گچبری می باشد. به طور کلی گچبری ها به دو روش دستی و پیش ساخته تهیه و تولید می شوند. از آنجایی که در روش پیش ساخته، گچبری ها در قالب های آماده تولید می شوند و سرعت ساخت آنها بالاست، قیمت آنها کمتر از گچبری های دستی می باشد. از طرفی اما گچبری هایی که به روش دستی ساخته می شوند، اصولا قیمت بالاتری دارند. در روش سنتی استاد گچکار، با تهیه خمیر انعطاف پذیری از گچ و آب اقدام به ساخت و اجرای طرح های گچبری در لحظه اجرای پروژه می کند .

اگرچه که اجرای گچبری به روش دستی زمان بر است، اما الگوها و طرح هایی که ساخته می شوند، منحصر به فرد و خاص همان پروژه است. همین عوامل باعث می شود که قیمت گچبری دستی بیشتر از گچبری های پیش ساخته باشد. گروه گچبری هنر برتر با سابقه ای درخشان در زمینه گچبری، امکان اجرای انواع سبک های گچبری به روش های مختلف را دارد.

قیمت انواع سبک های گچبری

تعیین قیمت گچبری وابسته به عوامل متعددی است که یکی از مهمترین آنها سبک و مدل گچبری است. هنر گچبری به شدت گسترده و دارای طرح ها و سبک های مختلف است. انواع مدل های گچبری از گذشته تا به امروز در ساختمان ها، عمارت ها، مساجد، کلیساها و کاخ ها اجرا می شود. هر کدام از این مکان ها ویژگی های خاص خود را از نظر مفهوم سازه ای داشته اند، بنابراین سبک های گچبری را باید متناسب با مفهوم هر کدام از این مکان ها و ویژگی های آنها تولید و اجرا می کرد. در عمارت ها و کاخ ها باید از طرح های سلطنتی و شاهانه استفاد شود. در مساجد و کلیساها باید طرح های مذهبی و اشکال متناسب با همان دین را اجرا کرد.

امروزه اما گچبری در داخل خانه ها هم بسیار مورد توجه قرار می گیرد. برخی سبک های سلطنتی را می پسندند و عده ای دیگر طرح های امروزی تر را دوست دارند. در ادامه به چند مورد از مهمترین سبک های این هنر اشاره می کنیم که قیمت گچبری های هر کدام از آنها با مورد دیگر متفاوت است. اساتید ما در گروه گچبری هنر برتر متخصص در اجرای انواع سبک های گچبری می باشند. برخی از این سبک ها عبارتند از:

قیمت گچبری مدرن

شاید به جرات بتوان گفت گچبری مدرن از به روز ترین سبک های گچبری است. قیمت گچبری این سبک بستگی به میزان شکست ها و زاویه ها، تعداد خطوط و نوارها، حجم کارهای مربوط به نور مخفی و طرح های هندسی است که در پروژه مد نظر اجرا می شود. بیشتر بودن حجم کار منجر به بالا رفتن قیمت می شود. اما به طور کلی قیمت اجرای این سبک پایین تر از سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک است.

جهت ارتباط با مجموعه هنربرتر با شماره ۰۹۱۲۳۲۱۶۵۰۸ تماس بگیرید.

قیمت گچبری کلاسیک

یکی از اصیل ترین سبک های گچبری، سبک کلاسیک است. قیمت گچبری کلاسیک به دلیل حجم بالای طرح ها و الگوهایی که اجرا می شود، از سبک های دیگر بیشتر است. این مدل از گچبری معمولا دارای انواع مختلفی از اشکال و برجستگی ها قابل توجه است. اجرای این سبک در خانه هایی که سقف های بلند و فضاهای بزرگی دارند، باعث چشمگیر شدن محیط و جذاب شدن دیزاین داخلی خانه می شود. حس لاکچری و سلطنتی بودن طرح ها در این سبک کاملا به افراد منتقل می شود و رضایتمندی و اعتماد به نفس افراد را تقویت می کند. گروه گچبری هنر برتر مجموعه کاملی از انواع نمونه های سبک کلاسیک را در لیست پروژه های اجرا شده خود دارد که امکان ارائه آنها فراهم است.

قیمت گچبری نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال مدل های تلفیقی هستند. قیمت گچبری نئوکلاسیک رابطه مستقیمی با تعداد طرح ها و حجم کار دارد. البته چنانچه سبک مدرن کار بیشتر از سبک کلاسیک باشد قیمت گچبری نئوکلاسیک کمتر خواهد بود. البته این مسئله امری کاملا سلیقه ای است. برخی از افراد برخلاف دسته اول تمایل دارند تا حجم سبک کلاسیک کار نسبت به سبک مدرن بیشتر باشد و همین مسئله منجر به بالا رفتن قیمت گچبری می شود.

قیمت گچبری سنتی

قیمت گچبری سنتی معمولا بالاست. آن هم به این خاطر که سبک اجرای گچبری سنتی بیشتر به صورت دستی می باشد. قبلا هم گفتیم که قیمت گچبری هایی که به صورت دستی اجرا می شوند بیشتر از گچبری های پیش ساخته است. گچبری سنتی به شدت به تجربه کاری و هنر دست استاد گچکار وابسته است. به دلیل سختی خاص اجرا و منحصر به فرد بودن طرح های اجرایی، قیمت گچبری دستی بالا می باشد. گروه گچبری هنر برتر با تیمی از اساتید متخصص و حرفه ای، توانایی اجرای انواع گچبری های سنتی را به روش دستی دارد. پروژه های اجرا شده قبلی و نمونه کارهای موجود موید کیفیت بالای کار این گروه است.

کلام آخر

مسلما تعیین قیمت گچبری بدون کارشناسی و بررسی متراژ و فضای ساختمان کاری غیرمنطقی و غیر حرفه ای است. همانطور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، عوامل متعددی در تعیین قیمت گچبری نقش دارند. روش اجرای گچبری از جمله این عوامل است. گچبری پیش ساخته به دلیل سرعت بالای تولید و قابلیت نصب سریعتر، قیمت پایین تری دارد. اما گچبری دستی به دلیل خاص و زمان بر بودن تولید، از قیمت بالاتری برخوردار است. متراژ پروژه و تنوع طرح های مد نظر کارفرما نیز در بالا رفتن قیمت گچبری موثر می باشد. البته در کنار موارد فوق، سبک نیز در تعیین قیمت گچبری نقش غیرقابل انکاری دارد.

به طور کلی سبک هایی همچون کلاسیک و نئوکلاسیک به دلیل بیشتر بودن طرح ها و موتیف ها قیمت بالاتری دارند. سبک مدرن از جمله مدل هایی است که نسبت به سایر سبک ها قیمت پایین تری دارد. آن هم به این خاطر که موتیف های کار مدرن کمتر از سایر سبک ها است. گروه گچبری هنر برتر با سابقه ای درخشان در زمینه اجرای گچبری، با کیفیت ترین کارهای ممکن را با نازلترین قیمت انجام می دهد.

شماره تماس: ۰۹۱۲۳۲۱۶۵۰۸ سایت گچبری هنربرتر: honarebartar.com

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا