رپورتاژ آگهی

مقاوم سازی سنگ نما ساختمان چگونه انجام میشود؟

در پاسخ کلی به این سوال باید گفت استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان تنها روشی است که با کمک آن می‌توان جلوی ریزش سنگ نما را گرفت. با توجه به مشکلات و خطراتی که این ریزش به‌همراه دارد، بهتر است در اولین فرصت برای مقاوم‌سازی این بخش از سازه اقدام کنید.

به‌طور کلی باید گفت تمام بخش‌های ساختمان نیاز به مقاوم‌سازی دارند. سنگ نمای سازه نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس باید با کمک راه‌کارهای موجود، به مقاوم‌سازی این بخش بپردازید تا از مشکلات متعدد ناشی از ایجاد ریزش در آن جلوگیری کنید.

چرا باید از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده کنیم؟

امروز افراد علاوه‌بر توجه به زیبایی داخل ساختمان به نمای بیرونی آن نیز اهمیت می‌دهند. یکی از کاربردی‌ترین مصالح مورد استفاده برای زیباسازی نمای سازه، سنگ است که در مدل‌های مختلف تولید می‌شود.

سنگ‌هایی که در نمای ساختمان نصب می‌شوند به‌دلایل مختلف ممکن است دچار ریزش شوند. این اتفاق زمینه‌ساز بروز ضررهای جانی و مالی بسیاری خواهد بود پس نباید به‌سادگی از آن گذشت.

بهترین کار این است که سنگ نمای ساختمان را با استفاده از ابزار موجود مقاوم کرد تا در اثر فرسایش یا هر دلیل دیگری دچار ریزش نشود. این موضوع باعث شد تا استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان اهمیت پیدا کند.

در واقع استفاده از پیچ رولپلاک برای مقاوم‌سازی نماهای مختلف انجام می‌شود تا ماندگاری این بخش از سازه افزایش پیدا کند. این کار شاید در ابتدا کمی هزینه‌بر به‌نظر برسد اما فواید و مزایایی که دارد باعث عدم توجه افراد فعال درزمینه ساختمان‌سازی به قیمت آن می‌شود.

پیچ رولپلاک سنگ نما – تصویر ۲

چرا سنگ نما نیاز به مقاوم‌سازی دارد؟

بسیاری از افراد با این تصور که نصب سنگ‌ها با ابزار مناسب به‌تنهایی باعث مقاومت آن‌ها می‌شود اقدامی برای مقاوم‌سازی این بخش انجام نمی‌دهند. این درحالی است که استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در بسیاری از موارد ضروری به‌شمار می‌آید.

به‌طور کلی باید گفت در بسیاری از مواقع سنگ نما پس‌از مدتی دچار ریزش می‌شود و این موضوع به‌دلیل عدم مقاومت است. در واقع به دلایل زیر سنگ نما مقاومت و طولا عمر لازم را از خود نشان نمی‌دهد و استفاده از پیچ و رول‌پلاک ضروری می‌شود.

  • نشست زمین: مهم‌ترین دلیل نشست زمین کاهش سطح آب‌های زیرزمینی است. این فرآیند باعث ایجاد فشار و کشش در ساختمان می‌شود و ازاین‌رو سنگ نما در معرض ریزش قرار می‌گیرد.
  • عدم مقاومت ملات سیمانی: ملات‌ها معمولا برای مقاومت در برابر نیروهای فشاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درحالی است که ساختمان همواره ممکن است با کشش ناشی از رطوبت، باران، طوفان یا نشست زمین مواجه شود. پس باید گفت مقاومت ملات‌های سیمانی و بتن برای نگهداری از سنگ‌نما پایین است و باید از پیچ رولپلاک نمای سنگی ساختمان برای افزایش استحکام آن استفاده شود.

چگونه سنگ نمای مقاوم داشته باشیم؟

استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان معمولا در مرحله اول ساخت و تکمیل سازه ضرورت ندارد بلکه در این زمان باید به‌دنبال خرید بهترین سنگ نما و تجهیزات برای اجرای آن باشید.

ضمن اینکه باید از نیروهایی کمک بگیرید که کاملا حاذق هستند و با کار در ارتفاع مشکلی ندارند. در واقع باید گفت علاوه‌بر خرید بهترین مصالح که روی مقاومت کلی سنگ نما تاثیر می‌گذارد باید در انتخاب نیروهای اجراکننده آن نیز دقت داشته باشید تا نتیجه مطلوبی مشاهده کنید.

نوع سنگ باید با سیمانی که مورد استفاده قرار می‌دهید تناسب داشته باشد. همچنین اسکوپ سنگ نما باید از سیم ضدزنگ تولید شده باشد تا در طولانی‌مدت باعث بروز مشکل نشود.

فرآیند مقاوم‌سازی سنگ نما چگونه انجام می‌شود؟

از هر روشی که استفاده کنید تا سنگ نمای مستحکمی داشته باشید در نهایت و با گذشت زمان، این سنگ‌ها مقاومت خود را از دست می‌دهند و نیاز به مقاوم‌سازی پیدا می‌کنند. در واقع با مشاهده اولین تغییر در ظاهر ساختمان باید به‌دنبال افزایش استحکام نما باشید.

استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان راه‌کاری است که با استفاده از آن می‌توانید استحکام این بخش را افزایش دهید و از بروز مشکلات مختلف جلوگیری کنید. به‌طور کلی ۲ روش برای این منظور وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

پیچ و رولپلاک ساختمان به روش طنابی

در روش طنابی، با استفاده از چسب و پیچ کردن سنگ نماها می‌توان مقاومت لازم را در این مصالح به‌وجود آورد. استفاده از این موارد نیز بسته به میزان سستی و ابعاد سنگ متفاوت است.

در این روش نیروهای ماهر با استفاده از طناب می‌توانند به ارتفاع مورد نظر خود برسند و سپس از همان روش و با کمک تجهیزات لازم، خود را به زمین برسانند. این فرآیند را راپل می‌گویند.

sdr

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان داربستی

برخی شرکت‌ها ممکن است از روش داربستی برای ایجاد مقاومت لازم در سنگ نماها استفاده کنند. در این شرایط نصب داربست‌ها باعث افزایش هزینه مقاوم‌سازی سنگ‌نما می‌شود. پس توجه به این مورد لازم است.

قیمت پیچ کردن نمای ساختمان

به‌طور کلی باید گفت عوامل مختلفی وجود دارد که در قیمت این خدمات تاثیر می‌گذارد که مهم‌ترین آن‌ها به روش مورد استفاده توسط نیروها برمی‌گردد. درصورت نصب داربست، هزینه این خدمات تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

مورد دیگری که روی هزینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان تاثیر دارد نوع سنگ یا حتی نوع نما است. با توجه به اینکه سنگ‌ها هر کدام از شکنندگی و ظرافت به‌خصوصی برخوردار هستند قیمت پیچ کردن رولپلاک در آن‌ها کاملا متفاوت خواهد بود.

انتخاب مجموعه ارائه‌دهنده این خدمات نیز روی قیمتی که در نهایت به شما اعلام می‌شود تاثیر می‌گذارد. برای کسب اطلاعات کامل درخصوص هزینه‌ها و همچنین برقراری ارتباط با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کار در ارتفاع و مقام‌سازی نما می‌توانید به آدرس Pichorolpelaknama.com مراجعه کنید.

جمع‌بندی

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان روشی است که با استفاده از آن می‌توان مقاومت این بخش از سازه را افزایش داد. در واقع با گذر زمان و به‌دلایلی مانند باد، طوفان و نشست زمین ممکن است نما به‌خصوص اگر از سنگ باشد استحکام خود را از دست بدهد و ریزش کند.

ریزش حتی یک سنگ باعث ایجاد خسارت‌های مالی یا جانی می‌شود. پس باید با کمک پیچ و رولپلاک، سنگ‌ها را به‌طور کامل مقاوم کرد. قیمت این خدمات بسته به اینکه از روش طنابی یا داربستی استفاده شود متفاوت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا