پارتیشن

چگونه پارتیشن شیشه ای و یراق آلات با کیفیت را تشخیص بدهیم؟

به گزارش گروه ساختمان: پارتیشن شیشه ای یکی از بهترین راهکارهای موجود جهت جداسازی بخش‌های مختلف در محیط‌های اداری و مسکونی است. این پارتیشن‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و نیازمند وسایل و ابزار مخصوصی هستند. یکی از این ابزارهای مهم، یراق آلات مورد استفاده در آن است. این یراق آلات، قطعات مختلف تشکیل دهنده پارتیشن‌های شیشه‌ای مانند اتصالات، دستگیره‌ها، لولاها و… هستند. بررسی نکات در مورد پارتیشن‌های شیشه‌ای و انواع یراق‌ها باعث می‌شود بهترین و باکیفیت‌ترین آن را انتخاب نموده و خریدی خوب داشته باشید.

پارتیشن شیشه ای – تصویر ۱

انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای، نمونه‌ای زیبا و شیک برای تقسیم‌بندی و مرتب‌کردن محیط و ایجاد مکان‌های مختلف در ساختمان‌های مسکونی و ادارای هستند. این پارتیشن‌ها دارای انواع مختلفی بوده و بر اساس نوع طراحی، مواد به کار رفته، نحوه نصب و اجرا و… تقسیم‌بندی می‌شوند. برخی از انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای، تک جداره و برخی دیگر دو جداره هستند که به پارتیشن شیشه ای شفاف، مات، رنگی، فریم لس و… تقسیم می‌شوند.

پارتیشن شیشه ای تک جداره: راه حلی مدرن برای جداسازی فضا

پارتیشن شیشه ای تک جداره، برای تقسیم بندی فضاهای مختلف در محیط های اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارتیشن‌ها از یک لایه شیشه سکوریت با ضخامت ۸ تا ۱۲ میلی متر ساخته شده‌اند و به دلیل مزایای متعددی که دارند، به انتخابی محبوب برای طراحان و معماران تبدیل شده‌اند. از مزایای پارتیشن شیشه‌ای تک جداره می‌توان به نورپردازی طبیعی، باز شدن فضا، تنوع در طراحی، سهولت در نصب و جابه‌جایی، عایق صدا بودن و… اشاره کرد.

پارتیشن شیشه ای دو جداره

پارتیشن شیشه ای دو جداره نوعی دیوار جداکننده مدرن است که از دو لایه شیشه تشکیل شده و برای تقسیم فضاهای داخلی در محیط‌های مختلف مانند ادارات، منازل، مغازه‌ها قابل استفاده است. پارتیشن شیشه ای دوجداره به دلیل وجود فضای خالی بین دو لایه شیشه، عایق صدا بسیار خوبی است و می‌تواند به طور قابل توجهی از ورود و خروج صدا به داخل و خارج از فضا جلوگیری کنند. همچنین عایق حرارتی مناسبی هستند و می‌توانند به حفظ دمای مطلوب در داخل فضا کمک کنند و از اتلاف انرژی جلوگیری نمایند.

پارتیشن شیشه ای شفاف

پارتیشن شیشه ای تک جداره شفاف، معمولاً از شیشه‌های تمام شفاف و یا نیمه شفاف ساخته می‌شود. به علت شفافیت زیاد این نوع پارتیشن، نور به آسانی از آن عبور می‌کند. این امر باعث می شود که فضا باز جلوه داده شود.

پارتیشن شیشه ای مات

پارتیشن شیشه ای مات یکی دیگر از انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای بوده که با توجه به نوع شیشه آن، بیشتر برای حفظ حریم خصوصی به کار می‌رود. با توجه به مات بودن این نوع شیشه‌ها، دید ما از داخل و بیرون محدود خواهد شد؛ اما در عین حال می‌توانید از نور عبوری آن استفاده کنید. یکی از روش‌های مات کردن پارتیشن‌ها، سندبلاست کردن شیشه است. با این کار لایه بسیار نازک روی شیشه را برداشته و سطح آن را مات می‌کنند. با این کار می‌توان همه شیشه و یا بخشی از آن را مات کرد.

پارتیشن شیشه ای رنگی

برای جلوگیری از نور مستقیم به داخل مکان موردنظر، از شیشه‌های رنگی در پارتیشن شیشه ای استفاده می‌شود. این شیشه‌ها علاوه بر جلوگیری از نور مستقیم، با تنوع گوناگونی که در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها موجود دارند، محیط زیبا ایجاد خواهند کرد. شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های گوناگون از این نوع شیشه‌ها بهره ببرید. این مدل پنل‌ها، معمولاً مناسب محیط‌های آموزشی مخصوص کودک و فضاهای خاص هستند. همچنین در برخی از رستوران‌های سنتی ایرانی از آن‌ها در ساختار درب و پنجره‌ها کمک می‌گیرند.

پارتیشن شیشه ای با قاب فلزی یا آلومینیومی

این نوع پارتیشن‌های شیشه‌ای قاب فلزی یا آلومنیومی داشته که معمولاً به شیشه متصل می‌شوند و دارای انواع مختلفی از طراحی‌ها و استایل‌های گوناگونی هستند. قاب فلزی یا آلومینیومی سبب زیبایی هر چه بیشتر مکان موردنظر شما خواهد شد. هنگامی که بین فریم‌های افقی از شیشه‌های مات و رنگی و هوشمند استفاده کنیم، این پارتیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این استفاده از پارتیشن شیشه ای با قاب فلزی یا آلومینیومی با قاب فلزی سبب استحکام بالای پارتیشن خواهد شد.

پارتیشن شیشه ای با درب

استفاده پارتیشن شیشه ای با درب، این امکان را به شما خواهد داد که حفظه‌های مختلفی ایجاد کنید. این درب‌ها باعث امنیت بیشتر خواهند شد و معمولاً از این پارتیشن‌ها در مکان‌هایی که حریم خصوصی دارای اهمیت است، استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه ای تعویض پذیر

پارتیشن‌های شیشه‌ای تعویض‌پذیر دارای قطعات گوناگونی هستند و طراحی منحصر به فردی دارند؛ به طوری که شما می‌توانید با تعویض قطعات اجزای پارتیشن شیشه ای، آن‌ها را تغییر دهید. این پارتیشن‌ها دارای کاربردهای گوناگونی بوده و در اکثر مکان‌ها برای تقسیم‌بندی استفاده می‌شوند و با توجه به نیاز، سلیقه و مکان موردنظر می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

یراق آلات – تصویر ۲

نکات خرید پارتیشن شیشه ای

بررسی نکات گوناگون در هنگام خرید یراق آلات و پارتیشن‌های شیشه‌ای به شما کمک خواهد کرد که خرید مناسبی داشته باشد. ابتدا در هنگام خرید باید نوع پارتیشن شیشه ای خود را انتخاب نمایید. پارتیشن‌های شیشه‌ای انواع مختلفی از جمله ریلی، کلاسیک، اداری، فریم لس و… دارند که برای خرید اصولی آن‌ها می‌توانید به مشاور خرید در این زمینه مراجعه فرمایید. یکی از نکات مهم و اساسی در خرید پارتیشن شیشه ای، لوازم مربوطه آن از جمله یراق آلات آن است. اجرا و نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای به یراق آلات آن بستگی داشته و باید در انتخاب آن توجه زیادی داشته باشید. این وسیله باید دارای کیفیت مرغوبی باشد و از فروشندگان معتبری خرید شود.

جنس و نوع پارتیشن‌های شیشه‌ای نیز از مواردی بوده که بر کیفیت پارتیشن‌ها تاثیرگذار است و باید در انتخاب آن‌ توجه زیادی داشت. هر یک از پارتیشن‌های شیشه‌ای دارای انواع مخصوصی از یراق آلات هستند و در هنگام خرید باید به هماهنگی این دو توجه نمود؛ زیرا در صورت انتخاب درست آن، کارایی و طول عمر پارتیشن افزایش پیدا خواهد کرد.

انواع یراق آلات پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای جزو جدیدترین جداکننده‌های به کار رفته در فضاها و مکان‌های مختلف بوده که محبوب‌ترین آن‌ها، پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری است. در هنگام اجرا و نصب آن‌ها باید از شیشه و یراق مناسب استفاده نمود. یراق آلات دارای انواع مختلفی از لولا، دستگیره، استوپ، آهن‌کشی، چسب یو وی، فریم و قفل هستند که عبارتند از:

لولا

لولاها یک نمونه از یراق آلات پارتیشن‌های شیشه‌ای هستند که برای متصل نمودن درب شیشه‌ای به دیوار و فریم‌ها استفاده می‌شوند. قسمت اصلی پارتیشن‌های شیشه‌ای، درب آن‌ها بوده که مدل‌های گوناگونی از جمله لولایی، کشویی، آکاردئونی و… دارند. جنس به کار رفته در لولا معمولاً آهن با روکش کروم و استیل است. لولاها در دو نوع لولای شیشه به شیشه و شیشه به دیوار وجود داشته و دارای اشکال گرد و مستطیل هستند که زاویه‌های آن‌ها بین ۱۸۰ و ۹۰ درجه متغیر است.

دستگیره

از جمله یراق آلات پارتیشن شیشه ای دستگیره است که کاربرد زیادی دارد. دستگیره اشکال متفاوتی داشته و برای زیباتر شدن نمای پارتیشن به کار می‌رود. کیفیت دستگیره‌ها دارای اهمیت است و باید به آن‌ها توجه شود. برخی از انواع دستگیره که کاربرد زیادی در پارتیشن دارند، عبارتند از دستگیره‌های فرودگاهی، مرونی، نوا، واچر، دوما و… که دارای انواع مختلفی از رنگ‌ها و طرح‌ها هستند.

استوپ

برای عملکرد هر چه بهتر درب پارتیشن شیشه‌ای از استوپ‌ها استفاده می‌شود. برای بازدهی و کارایی هرچه بیشتر استوپ‌ها، از روغن در فاصله زمانی کمی استفاده می‌کنند. استوپ‌ها از جنس‌های مختلفی بوده که از محکم‌ترین آن‌ها می‌توان به فولاد ضدزنگ اشاره کرد که بر روی دوام پارتیشن شما تاثیرگذار است. استوپ در پارتیشن‌ها کاربرد زیادی برای اتصال چندین شیشه در یک فریم دارد.

آهن کشی

آهن کشی عبارت است از چارچوب اصلی پارتیشن‌های شیشه‌ای که با نام شاسی‌کشی نیز معروف است. ابعاد مورد استفاده در آهن‌کشی‌ها به صورت ۴۰ در ۴۰ و یا ۴۰ در ۸۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای پارتیشن‌های مورد استفاده در ادارات، معمولاً از فریم آلومینیومی استفاده می‌شود.

چسب یو وی

چسب یو وی یکی دیگر از اجزای مورد استفاده در یراق آلات پارتیشن شیشه ای است. این مورد در زمان نصب پارتیشن‌ها موردنیاز خواهد بود و برای چسباندن شیشه‌ها به یکدیگر از آن‌ها استفاده می‌شود. در هنگام نصب و اجرا و چسباندن شیشه‌ها، باید دقت خود را بالا برده و این کار را به درستی انجام دهید. یکی از نکات قبل استفاده از چسب یو وی، شست‌وشوی کامل شیشه‌ها بوده و باید کاملا شسته، تمیز و خشک شوند.

فریم

قاب دور شیشه یا فریم از جمله مهم‌ترین یراق آلات پارتیشن‌های شیشه‌ای است. جنس استفاده شده در این فریم‌ها آلومینیوم و استیل بوده و کاربرد این وسیله ثابت نگه داشتن پنل‌های شیشه‌ای بر روی ریل و شاسی‌کشی‌ها است. دلیل استفاده آلومینیوم در فریم‌ها سبک بودن، ضدزنگی و مقاومت بالای آن‌ها است.

قفل

برای حفظ نکات امنیتی در یراق آلات پارتیشن‌های شیشه‌ای از قفل استفاده می‌شود که حریم خصوصی شما را حفظ خواهد کرد. برای مثال در مکان‌هایی همچون ادارات، حمام و سرویس بهداشتی، قفل نصب می‌شود و امنیت زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

قیمت یراق آلات پارتیشن شیشه ای چه تفاوت هایی دارد؟

هر چه برای ساخت یراق آلات پارتیشن شیشه ای از آلیاژهای باکیفیت‌تری استفاده شود، حوادث و مشکلاتی همچون شکستی و زنگ‌زدگی و… کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین این مورد بر روی شکل ظاهری آن نیز تاثیرگذار خواهد بود. قیمت هر یک از این یراق آلات با توجه به کیفیت مواد اولیه و هزینه ساخت و تهیه آن تعیین خواهد شد. همچنین نوع پارتیشن، متراژ، مساحت پروژه، جنس یراق آلات، کشور مبدا، نرخ ارز و… بر روی کیفیت و قیمت یراق آلات پارتیشن شیشه ای تاثیرگذار خواهد بود.

پارتیشن شیشه ای اداری – تصویر ۳

تاثیر یراق آلات پارتیشن شیشه ای در کیفیت اجرای پارتیشن شیشه ای چیست؟

یراق آلات پارتیشن شیشه ای تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت اجرای این پارتیشن‌ها خواهد داشت. به عنوان مثال هر چه برای تولید قطعات از مواد اولیه و آلیاژهای مرغوب‌تر و مناسب‌تری استفاده شود، امکان خرابی و زنگ‌زدگی و شکستی آن‌ها نیز کمتر خواهد بود. علاوه بر آن، رگلاژهای منظم و همیشگی درب‌ها بر روی عمر مفید یراق آلات تاثیر زیادی می‌گذارد؛ از همین رو تاثیر یراق آلات بر روی کیفیت اجرای پارتیشن زیاد است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آرمان سازه به صورت اینترنتی از پارتیشن‌های شیشه‌ای دیدن فرمایید و پس از مشورت با کارشناسان، پارتیشن و یراق آلات آن را از خریداری فرمایید.

اهمیت مقاومت پارتیشن شیشه ای

نوع شیشه در پارتیشن شیشه ای دارای اهمیت است. علاوه بر پروفیل‌ها و یراق‌های مورداستفاده در پارتیشن شیشه‌ای، نوع شیشه نیز در مقاومت آن نقش بسیاری دارد؛ به طوری که باید در انتخاب نوع شیشه مناسب برای پارتیشن دقت زیادی شود. شیشه‌های مورد استفاده در پارتیشن‌های شیشه‌ای دارای جنس‌های مختلفی بوده که بهترین آن‌ها با مقاومت بالا، شیشه‌های سکورت هستند. با توجه به رطوبت و گرما، لازم است شیشه‌ای با مقاومت بالا استفاده شود.

سخن پایانی

انتخاب پارتیشن‌های شیشه‌ای، نیازمند مشاوره و شناخت در مورد مواد اولیه آن‌ها است. پارتیشن‌های تک جداره و دوجداره از متداول‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها در خرید پارتیشن شیشه ای هستند. این پارتیشن‌ها دارای قیمت بسیار مناسب، کیفیت و همچنین خاصیت گردش نور در محیط هستند. در مجموعه آرمان سازه شما می‌توانید با انتخاب یک پارتیشن شیشه ای با کیفیت و درجه یک، با کمک گرفتن از با، تجربه خریدی بی‌نظیری را رقم بزنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

دکمه بازگشت به بالا