رپورتاژ آگهیسرویس بهداشتی و حماممقالاتوبلاگ

کدام نوع آبگرمکن برای خانه شما بهترین است؟

آبگرمکن جریان ثابتی از آب گرم را به وسایل مختلف آب در سراسر ساختمان می دهد و یکی از لوازم مرکزی هر خانه یا ساختمان مسکونی است. علیرغم سادگی نسبی طراحی کلی، انواع مختلفی از آبگرمکن موجود است .آبگرمکن نیز به علت استفاده بیش از حد آن دارای خرابی زیادی بوده و انتخاب آبگرمکن خوب برای خانه بسیار مهم می باشد. ما در اصفهان پکیج به عنوان نماینده تعمیر پکیج ایران رادیاتور اصفهان و تعمیر پکیج اصفهان به شما بهترین آبگرمکن را پیشنهاد داده ایم.

هر نوع آبگرمکن، اگرچه عملکرد یکسانی را انجام می دهد، اما این کار را به شیوه ای متفاوت انجام می دهد. این به هر نوع آبگرمکن مجموعه ای از مزایای متمایز نسبت به سایرین می دهد. درک تفاوت بین پنج نوع اصلی آبگرمکن می تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را برای خانه یا پروژه خود انتخاب کنید.

۶ نوع آبگرمکن که باید در نظر بگیرید

کافی است بگوییم که انواع آبگرمکن به اندازه کافی وجود دارد که شما را گیج کند. این شامل آبگرمکن های برقی، گاز مخزن ذخیره، آبگرمکن های معمولی، خورشیدی و بدون مخزن است.

آبگرمکن بدون مخزن

آبگرمکن بدون مخزن دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – آبگرمکنی که مخزن ندارد. به طور سنتی، مخزن جایی است که آب پر می شود و گرم می شود. با این حال، آبگرمکن های بدون مخزن از این جهت متفاوت هستند که از کویل برای گرم کردن آنی آب استفاده می کنند.

در اینجا آنچه باید در مورد آبگرمکن های بدون مخزن بدانید آورده شده است:

بخاری های بدون مخزن یکی از کارآمدترین بخاری های دسته ای هستند که مقادیر زیادی آب را در صورت نیاز گرم می کنند.

منبع آب گرمی که آنها ارائه می کنند بی پایان است، به این معنی که لازم نیست بین دوش گرفتن یا فعالیت های دیگر منتظر بمانید.

آبگرمکن های بدون مخزن در اندازه های مختلفی تولید می شوند که به این معنی است که می توانید بهترین سایز را برای نیازهای خانه خود انتخاب کنید.

آنها همچنین می توانند با گاز یا برق کار کنند ، با اندازه های کوچکتر معمولاً با گاز کار می کنند در حالی که مخازن بزرگتر معمولاً با برق کار می کنند.

۲. آبگرمکن مخزن ذخیره سازی معمولی

مخزن ذخیره سازی معمولی اولین نوع آبگرمکنی بود که وارد بازار شد. آنها هنوز هم متداول ترین مخازن موجود در خانه ها هستند و همانطور که از نامشان پیداست، با استفاده از یک مخزن ذخیره سازی با ظرفیت مشخص کار می کنند.

در اینجا مروری بر این تنظیم سنتی است:

  • مخازن معمولی کوچک بین ۵ تا ۶۰ گالن آب را در خود جای می دهند که برای سه نفر کافی است.
  • مخازن آب متوسط ​​تا بزرگ تا ۸۰ گالن را در خود جای می دهند که برای سه تا شش نفر کافی است
  • مخازن معمولی به مقدار مشخصی فضا نیاز دارند که باعث می شود فضا برای نصب آنها در نظر گرفته شود
  • مخازن خود عایق هستند و با اجازه دادن آب سرد از شیر آب به پایین مخزن و سپس گرم کردن آن آب از طریق شعله گاز یا عناصر الکتریکی معلق در داخل مخزن کار می کنند.

۳. آبگرمکن پمپ حرارتی

آبگرمکن پمپ حرارتی که به آن آبگرمکن برقی هیبریدی نیز گفته می شود، می تواند هزینه زیادی را در قبض برق شما صرفه جویی کند. این به دلیل این واقعیت است که آنها مستقیماً تولید گرما را در این فرآیند دخالت نمی دهند، که معادل مصرف انرژی کمتر است – تا ۶۰٪ انرژی کمتر!

آنچه باید در مورد آبگرمکن های برقی هیبریدی بدانید:

  • آبگرمکن های پمپ حرارتی با جذب گرما از هوا یا زمین و انتقال آن به آب کار می کنند. این بدان معناست که برق تنها زمانی روشن می شود که گرما از منبع به مخزن آب منتقل شود
  • این مخازن به پمپ حرارتی در بالای مخزن نیاز دارند که ممکن است برای مناطق سردتر خانه یا آب و هوای سرد ایده آل نباشد.

۴. آبگرمکن متراکم

آبگرمکن های متراکم نیز به دلیل اینکه آب را با جذب دود گازهای باقیمانده گرم می کنند، از نظر انرژی کارآمد هستند. این مخازن آبگرمکن برای حداکثر سه نفر مناسب هستند، زیرا می توانند تا ۵۵ گالن را در یک زمان گرم کنند.

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کار آنها آمده است:

  • آنها با گاز کار می کنند و گرما از طریق یک جزء به نام “دودکش” استخراج می شود. از آنجا گرما ذخیره می شود و برای گرم کردن آب در آب استفاده می شود “دیگ” نامیده می شود.
  • این آبگرمکن‌ها مانند بخاری‌های معمولی دارای مخازن ذخیره‌سازی هستند و دارای سیم‌پیچ‌هایی در پایه هستند که به گرم کردن آب ورودی کمک می‌کنند.
  • این مخازن در اندازه های متوسط ​​تا بزرگ هستند زیرا گاز طبیعی معمولاً برای واحدهای کوچک در دسترس نیست.

۵. آبگرمکن برق خورشیدی

آبگرمکن های خورشیدی به دلیل سازگاری با محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی به طور فزاینده ای محبوب می شوند. البته با توجه به انرژی خورشیدی، آنها به نور خورشید به عنوان منبع انرژی خود متکی هستند.

در اینجا بررسی کلی است:

  • انرژی خورشید توسط سلول های پنل خورشیدی گرفته می شود و سپس به یک سیستم حلقه بسته که رسانای گرما است منتقل می شود.
  • هنگامی که انرژی به گرما تبدیل می شود، گرما به مخزن عایق منتقل می شود تا آب گرم شود
  • اگر در جایی زندگی می کنید که فصل بارندگی قابل توجهی دارد، احتمالاً باید یک منبع پشتیبان در دسترس داشته باشید.

۶. سیستم گرمایش آب و فضا ترکیبی

سیستم‌های گرمایش آب و فضا می‌توانند با یا بدون دیگ‌های هیدرونیک عرضه شوند، که آنها را جایگزین خوبی برای کوره‌های هوای اجباری می‌کند. این آبگرمکن ها همچنین راه حل خوبی برای خانه های کوچکی هستند که نیازهای گرمایشی زیادی ندارند.

به طور کلی، فضا و آبگرمکن ترکیبی ارائه می دهند:

  • عایق بیشتر
  • راندمان فضایی بهتر
  • فرصت کمتری برای نشت هوا

آبگرمکن های با دیگ های هیدرونیک دارای یک جزء تبادل حرارتی هستند که انتقال حرارت را امکان پذیر می کند. برای صرفه جویی در فضا، آنها مخازن را درگیر نمی کنند و در عوض از شیر کنترل جریان برای حفظ دما در همه زمان ها استفاده می کنند.

این آبگرمکن ها به دلیل اندازه جمع و جورشان، مدت زمان بیشتری برای گرم کردن آب نیاز دارند. این آنها را به گزینه ای نامطلوب برای خانواده های بزرگ تبدیل می کند.

چه زمانی آبگرمکن خود را تعویض کنید

آبگرمکن ها به ندرت یک روز خوب می شوند و روز بعد از بین می روند. معمولاً علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که نشان می دهد آبگرمکن در آخرین پایه های خود قرار دارد. در زیر برخی از رایج‌ترین سیگنال‌هایی که نشان می‌دهد به پایان عمر خود نزدیک می‌شود، آمده است. در اصفهان پکیج تعمیرپکیج بوتان در اصفهان به نسبت دیگر آبگرمکن ها کمتر انجام می شود و کالای بهتری می باشد.

  • بدون آب گرم: چیزهای کمی بیشتر از دوش آب سرد توجه صاحب خانه را جلب می کند. آب ولرم نشانه قطعی است که عمر آبگرمکن به پایان رسیده است.
  • آب ابری یا آب زنگ زده: میله آند داخل آبگرمکن شما وظیفه جلوگیری از زنگ زدن داخل آن را بر عهده دارد. هنگامی که آند فرسوده شود، داخل آبگرمکن زنگ می‌زند و این نشان می‌دهد که انتهای آن واقعاً نزدیک است.
  • غرش یا ترکیدن: نه، آن صداهایی که از زیرزمین می‌آیند، از هیولایی نیست که در تاریکی کمین کرده است. این نشانه چیز بسیار بدتری است – یک آبگرمکن در حال مرگ. با بالا رفتن سن یک بخاری آب گرم، مواد معدنی حاصل از آب سخت شروع به تجمع در داخل مخزن می کنند و حفره های هوایی در آب گرم ایجاد می کنند که با آزاد شدن هوا صداهای کوبنده ایجاد می کند.
  • نشتی: یک حوض مرموز آب در نزدیکی آبگرمکن، نشانه واضحی از ایجاد ترک‌ها و شکاف‌هایی در مخزن است که باعث نشتی آن می‌شود. از آنجایی که آبگرمکن آب گرم نشتی می تواند زیرزمین را سیل کند، فوراً آن را تعویض کنید .

ویژگی های آبگرمکن که باید قبل از خرید در نظر بگیرید

انواع مختلفی از آبگرمکن‌ها در بازار وجود دارد، بنابراین مهم است که ویژگی‌هایی را که برای شما مهم هستند، مشخص کنید. برای سهولت در گذر از گزینه ها، هنگام خرید آبگرمکن موارد زیر را در نظر بگیرید .

  • سوخت قبل از در نظر گرفتن نوع آبگرمکن برای خرید، بدانید که چه منابع سوختی را به عنوان گزینه در اختیار دارید. آبگرمکن های مخزن و بدون مخزن از شعله گازی یا سیم پیچ برقی برای گرم کردن آب استفاده می کنند. بخاری های خورشیدی از گرمای خورشید برای گرم کردن آب استفاده می کنند، در حالی که آبگرمکن های پمپ حرارتی از کمپرسور الکتریکی برای بیرون کشیدن گرما از هوای اطراف استفاده می کنند.
  • اندازه: صرف نظر از نوع، آبگرمکن ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند. برای تعیین اندازه مناسب، در نظر بگیرید که چند نفر از آب گرم استفاده خواهند کرد. به عنوان مثال، یک بخاری آب گرم بدون مخزن که می تواند ۷ گالن آب گرم در دقیقه ارائه دهد یا یک بخاری مخزن ذخیره با ظرفیت ۵۰ گالن معمولاً برای یک خانواده چهار نفره مناسب است.
  • بهره وری انرژی: بهره وری انرژی به میزان برق یا گازی است که یک آبگرمکن برای گرم کردن آب مصرف می کند. تمام لوازم اصلی، از جمله بخاری های آب گرم، دارای برچسب هایی هستند که بهره وری انرژی دستگاه را ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا