رپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیمقالاتوبلاگ

انواع درب اتوماتیک صنعتی با طراحی تخصصی آماج صنعت آذر

درب اتوماتیک صنعتی نوعی درب است که با استفاده از سیستم های الکترونیکی، مکانیکی و هیدرولیکی، بدون نیاز به دخالت دستی، باز و بسته می شود. این نوع درب ها در محل هایی که نیاز به کنترل دقیق دما، رطوبت، گرد و غبار، صدا و امنیت دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. درب صنعتی آماج صنعت آذر مناسب کارخانه ها و سوله های صنعتی ، بیمارستان ها ، فرودگاه ها و اماکن با دهانه های بزرگ است.

انواع درب اتوماتیک صنعتی مناسب کارخانه و سوله ها

درب اتوماتیک صنعتی به درب هایی گفته می شود که دو ناحیه را به کمک عایق های گرمایی و صوتی از هم جدا می کند و معمولاً برای سوله ها ،کارخانه ها، انبارها، هتل ها، بیمارستان ها و درب های آتش نشانی از آن استفاده می شود. این نوع درب ها به رفت و آمد پرسنل در داخل ساختمان ها کمک می کنند و در عین حال از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند. درب اتوماتیک صنعتی آماج صنعت آذر به عنوان یک عنصر اصلی در بیشتر ساختمان های اداری و تولیدی عمل می کند و به همین خاطر باید بر اساس نیاز و شرایط کاری انتخاب شود. در کارخانه ها و سایر بخش های صنعتی به دلیل انتقال مداوم کالاهای بزرگ، وجود این نوع درب ها ضروری به نظر می رسد و به صاحبان کسب وکارها کمک می کند کالاها و اجناس بزرگ را راحت تر منتقل کنند و در عین حال در انرژی مصرفی شان صرفه جویی کنند. انواع مختلفی از درب های صنعتی در بازار موجود است که هر کدام از آن ها کارکرد خاص خود را دارند. برای اینکه انتخاب خوب و دقیقی داشته باشیم باید با عملکردشان آشنا باشیم و بتوانیم تفاوت آن ها را به خوبی درک کنیم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان آماج صنعت آذر شماره ۴۸۱۳-۰۲۱ تماس حاصل نمایید. همچنین برای مشاوره حضوری به آدرس تهران، اشرفی اصفهانی، بزرگراه جلال آل احمد، جنب داروخانه دکتر علمی، پلاک ۱۷۴، طبقه دوم، واحد ۸ و یا به سایت شرکت مراجعه نمایید.

چگونه یک درب اتوماتیک صنعتی انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید درب اتوماتیک صنعتی درستی را انتخاب کنید باید قبل از هر چیزی چند سوال مهم از خود بپرسید. قرار است این درب را داخل کارخانه یا شرکت نصب کنیم؟ می خواهیم از آن در فضای بیرونی محل کارمان استفاده کنیم؟ بعد از اینکه پاسخ این دو سوال را دادید باید محیط کاری و جایی که قرار است درب اتوماتیک نصب شود را هم به خوبی بشناسید.

این موضوع به شما کمک می کند موادی که درب صنعتی از آن ساخته شده است را تشخیص دهید و بدانید چه نوع دربی با چه نوع ماده ای می تواند برطرف کننده نیازهایتان باشد. برخی از درب ها همچون درب آهنی صنعتی از جنس استیل هستند و در محیط هایی استفاده می شوند که خطر دزدی در آن ها بالاست. البته هستند درب های اتوماتیکی که از جنس وینیل یا آلومینیوم ساخته می شوند. اگر تصمیم گرفته اید درب صنعتی اتوماتیک برای محل کارتان خریداری کنید در نظر گرفتن معیارهای زیر می تواند کمک تان انتخاب بهتری داشته باشید:

درب چگونه باز می شود: درب صنعتی معمولاً به شیوه های مختلفی باز می شوند. برخی از این درب ها به سمت بالا باز می شوند و برخی هایشان به چپ یا راست حرکت می کنند. برای اینکه مطمئن شوید حمل و نقل کالاها به محل کارتان به درستی انجام می شود و مشکلی در باز شدن درب نخواهید داشت باید نحوه باز شدن آن را به درستی تشخیص دهید. فضایی که قرار است درب اتوماتیک شما در آن نصب شود نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نوع کنترل: معیار دیگری که به هنگام خرید درب های صنعتی اتوماتیک باید مدنظر داشته باشید نحوه کنترل این درهاست. دوست دارید آن را از راه دور کنترل کنید یا ترجیح می دهید با دست تان بازش کنید؟ پاسخ به این سوال هم می تواند خرید بهتری برایتان به ارمغان بیاورد.

اندازه درب: هیچ چیز بدتر از این نیست که بودجه ای را برای خرید درب اتوماتیک صنعتی هزینه کنید و در نهایت نتوانید به درستی از آن بهره ببرید. بسته به محلی که قرار است درب تان را نصب کنید اندازه مناسبی را انتخاب نمایید.

برخی از درب صنعتی “industrial doors” به زیبایی ساختمان تان هم می افزایند. چوب و شیشه از جمله عناصر پرکاربرد در ساخت درب صنعتی محسوب می شوند.

نحوه کار درب اتوماتیک چگونه است؟

برای درب کارخانه می توان گزینه های مختلفی را مدنظر گرفت. یکی از همین گزینه ها درب صنعتی کرکره ای است. این درها بسیار انعطاف پذیر هستند اما سختی آن ها بسیار بیشتر از سایر درب صنعتی است. به کمک این گزینه می توان سریع تر ورودی را برای حمل و نقل کالاها باز کرد و کار را به سرعت پیش برد. چنین درب هایی در نواحی که باید به خوبی از هم جدا شوند اما فضای زیادی ندارند مورد استفاده قرار می گیرند. درب های کرکره ای فضای موثری بین ناحیه تولید و انبار کارخانه ها ایجاد می کنند. نکته مهمی که باید در این زمینه به خاطر داشته باشید این است که درب های نرم مقاومت خوبی در برابر دزدها ندارند. باز و بسته شدن سریع این درب ها جزء مزایای مهم شان محسوب می شود چون از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و به صاحبان کسب وکارهای کوچک و بزرگ کمک می کند در هزینه هایشان صرفه جویی کنند.

این درب ها همچنین پخش شدن صدا در محیط کار را کاهش می دهند و از ورود گرد و خاک های محیط به محل کار جلوگیری می کنند. استیل و استیل ضدزنگ از جمله موادی هستند که برای ساخت درب های کرکره ای استفاده می شوند و می توانند برای محافظت از محیط های داخلی همچون سوپرمارکت ها و صنایع غذایی بهترین انتخاب باشند. این درب ها معمولاً از فلز ساخته می شوند و در محیط های صنعتی بسیار پرکاربرد هستند. با اینحال می توان درب های کرکره ای را در محیط های دیگری هم مورد استفاده قرار داد. یکی دیگر از مزایای درب های کرکره اتوماتیک تمیز کردن ساده و راحت آن هاست. به دلیل شکل خاصی که این درب ها دارند به راحتی و بی دردسر می توان آن ها را تمیز کرد.

درب صنعتی با کنترل دستی یا خودکار؟ کدام یک می توانند گزینه بهتری برایتان باشند؟

به هنگام خرید درب سوله باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید. یکی از همین موارد کنترل دستی یا خودکار است. برای باز و بسته شدن درب های صنعتی اتوماتیک دو روش وجود دارد. یکی از این روش ها کنترل دستی و دیگری کنترل خودکار است. سیستم های کنترل دستی معمولا حاوی کابل یا زنجیره هایی هستند که به باز و بسته شدنشان کمک می کنند. در مقابل، درب های خودکار یا همان اتوماتیک در خود سیستم الکتریکی دارند که به آن ها کمک می کند از راه دور نیز کنترل شوند.

درب صنعتی کشویی

از جمله موارد دیگری که به عنوان درب کارخانه ها و سوله ها از آن استفاده می شود درب کشویی صنعتی آماج صنعت آذر است. حتماً در ساختمان های مختلف این نوع درب ها را از نزدیک دیده اید. زمانی که وارد فروشگاهی می شوید تا خریدهایتان را انجام دهید در به یکباره برایتان باز می شود و به صورت خودکار هم بسته می شود. در هتل ها، سوپرمارکت ها، نمایندگی های فروش و غیره می توان از درب های کشویی استفاده کرد. البته در محیط های صنعتی نیز استفاده از چنین درب هایی طرفداران خاص خود را دارد. این نوع درب ها به دلیل هزینه های معقول و منطقی که دارند در میان صاحبان کسب وکارها بسیار محبوب هستند. درب های کشویی را می توان در طرح های مختلفی اجرا کرد. علاوه بر درب های کشویی خطی گزینه های دیگری مثل درب های منحنی وار و خمیده نیز در بازار موجود است که می توان برای محیط های صنعتی و اداری از آن ها استفاده کرد. در طول سال های اخیر بر محبوبیت این نوع درب ها افزوده شده است چرا که مزایای زیادی برای محیط های صنعتی دارند و به راحتی می توان از آن ها بهره برد. این درب ها از سنسور حرکتی یا نوری برای شناسایی اشیا یا افراد متحرک استفاده می کنند. این سنسورها معمولاً روی درب های اتوماتیک یا داخل چارچوب آن گنجانده می شوند تا بتوانند اشیایی که در حال حرکت هستند را به درستی شناسایی کنند. به کمک این درب ها می توان راحت تر در محیط های کاری رفت و آمد داشت و اجناس و کالاها را نیز به شیوه بهتری جا به جا نمود.

درب صنعتی کرکره ای:

باز و بسته شدن درب های اتوماتیک یکی از موارد مهمی است که در محیط های صنعتی اغلب نادیده گرفته می شود. برای تسریع در حمل و نقل کالاها باید از درب هایی استفاده شود که باز و بسته شدن آن آسان است و مشکلی برای کارگران به وجود نمی آورد. یکی از گزینه های پیش رو درب صنعتی کرکره ای یا کرکره برقی سوله است.

مزایای درب صنعتی کرکره ای:

تعداد دفعات باز شدن این نوع درب ها محدود نیست.

می توان به راحتی آن را نصب کرد.

هزینه نگهداری آن پایین است.

مشخصات درب های کرکره برقی :

برای محیط هایی که ترافیک بالاتری دارند بهترین گزینه محسوب می شود.

باز و بسته شدن آن به سرعت انجام می شود.

نصب و تمیز کردنش بسیار ساده و البته آسان است.

درب سریع صنعتی

درب سریع صنعتی از جمله درب های اتوماتیک به حساب می آیند و در محیط های پر رفت و آمد به کار می روند. این نوع درب ها را به روش های مختلفی می توان باز و بسته کرد.

درب صنعتی ریلی

اگر در محیط هایی فعالیت می کنید که ارتفاع بلندی دارد بهترین گزینه ای که برای خرید پیش رو خواهید داشت درب صنعتی ریلی است. این نوع درب ها را معمولاً در پارکینگ ها (درب اتوماتیک ریلی) و شرکت ها و ادارات مورد استفاده قرار می دهند.

درب صنعتی ریلی یکی از انواع درب های صنعتی است که برای محافظت از اماکن و کارخانه های بزرگ و متوسط استفاده می شود. این نوع درب با استفاده از یک سیستم ریلی کنار دیوار نصب می شود و به صورت دستی یا اتوماتیک (همراه با کوتور درب ریلی) باز و بسته می شود.

چطور می‌توان درب‌  اتوماتیک صنعتی را سفارش داد؟

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت شرکت آماج صنعت آذر، انواع مدل‌ها و طرح‌های گوناگون درب ‌های اتوماتیک را انتخاب نموده و برای خرید، اقدام به ثبت سفارش نمایید.

پیشنهاد میشود از متخصصین شرکت آماج صنعت آذر مشاوره کاملا رایگان بگیرید. انجام موفق و رضایتمندی بالای مشتریان در بیش از ۳۰ هزار پروژه در سطح کشور افتخار ماست.

متاسفانه انواع تقلبی و بی کیفیتی از درب اتوماتیک در بازار ایران موجود است و لزوم دقت در خرید این محصول از ارائه کننده معتبر آن ضروری به نظر می رسد. شرکت آماج صنعت آذر به عنوان بزرگترین تولیدکننده درب اتوماتیک صنعتی ایران، شیشه سربی ، کرکره اتوماتیک و انواع یراق آلات درب اتوماتیک و گیت کنترل تردد و راهبند را ارائه می نماید.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا