پنجرهرپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیوبلاگ

ایده های بی نظیر برای عایق کردن منزل از نظر صدا

عایق صدا از جمله نیازهای ضروری در دنیای پر هرج و مرج امروزی بوده و در واقع آن را می توان به عنوان سدی مقاوم در برابر انعکاس و انتقال صوت دانست. بسیاری از ساختمان ها با این عایق ها مجهز می شوند و استانداردهای لازم برای جلوگیری از سر و صدا در ساخت آن ها رعایت می شود. در ساخت و سازهای اخیر به خاطر افزایش حجم آلودگی های صوتی، سازندگان و پیمانکاران سعی می کنند از عایق های صوتی استفاده کنند و مانع از ورود سر و صدا به داخل ساختمان ها شوند.

ایده های عالی برای عایق کردن خانه از نظر صدا

اگر تصمیم دارید با وسایل رایگان و قابل دسترس اتاق خود را عایق صدا کنید “پتو” پاسخ شماست. اگرچه پهن کردن پتو روی دیوارها و پنجره ها راه حل زیبا و دل انگیزی نیست اما در همه موارد اورژانسی موثر است. برای آنکه پتوها در بلوک سروصدا موثر باشند، باید تاحد امکان ضخیم و متراکم شوند. گزارش شده که خیلی ها با پتوهای پشمی موفق شده اند. مطمئن شوید که پتو کل سطح دیوار و ترجیحا پنجره را پوشانده است. شما می توانید به اندازه دلخواه پتو اضافه کنید.

در زمان کار با پتو بهتر است موارد زیر رعایت شوند :

  • روی چوب پرده جلوی در و پنجره آویزان کنید
  • با چسب یا گیره آن ها را به دیوار بچسبانید
  • روی هر سطح سخت یا قطعات مبلمان بیندازید

آن ها باعث می شوند که در و پنجره کاملا بسته شود و هیچ هوا یا صدایی نتواند از آنجا عبور کند. برای پوشاندن درز و شکاف های موجود در بین چار چوب درب و پنجره، لازم نیست از پتو یا پرده کمک بگیرید بلکه می توان از نوارهای درزگیر و واشر های لاستیکی مخصوصی که در بازار وجود دارد کمک گرفت چون هم قیمتش ارزان تر تمام می شود و هم باعش شکیل تر شدن منزل می شود.

چگونگی عایق صدا درب و پنجره

به این نکته توجه داشته باشید که اطراف درب بخصوص در قسمت پایینی در شکاف هایی وجود دارد که می تواند سروصدای زیادی را وارد منزل کند. برای جلوگیری از آن، یک قالیچه یا فرش ضخیم یا پارچه مشابه آن روی زمین کنار در قرار دهید. این می تواند شکاف پایین در را پر کند. بعد برای عایق صدا سطوح دیگر، در را تا حد امکان با مواد با لایه های ضخیم مثل پتوهای ضخیم بپوشانید.

برای عایق صدا منزل بهتر است قبل از هر کاری به سراغ عایق صدا درب و پنجره برویم چون به خاطر وجود بعضی مشکلات در درب و پنجره های قدیمی صدا های زیادی از آن ها عبور می کند. درها در بلوک کردن صدا متقلبند. این به این خاطر بوده که بیشتر درها نه تنها توخالی می باشند، بلکه شکاف بین در و چارچوب اجازه می دهد سروصدا به سادگی وارد شود. راه حل مناسب اما گران قیمت، گرفتن یک در عایق با کیفیت بالا و ضخیم است. برای رسیدن به نتیجه مشابه با استفاده از وسایل خانگی، ابتدا باید مبلمان را بصورت تاکتیکی روبروی لبه های در قرار دهید.

هر چند وقت یکبار دکور منزل را عوض کنید

در بخش دکوراسیون منزل، یکی از راههای دیگری که می توان برای عایق منزل در برابر صداهای مزاحم کمک گرفت کاغذ دیواری عایق صدا است. این نوع از کاغذ دیواری ها به خاطر دارا بودن ساختار منحصر بفرد خودش، قادر هستند جلوی صداهای مزاحم بیرون را بگیرند. این کاغذ دیواری ها برعکس کاغذ دیواری های معمولی از مواد فومی ضخیم تری ساخته شده اند. به نظر می تواند ایده خیلی خوبی باشد بخصوص برای دیوارهایی که بعد از جابجا کردن کمدها و قفسه ها، در معرض نمایش قرار گرفته اند. از آنجا که مواد نرم تر و مخملی تر در جذب صدا بهترند، امکان دارد شما بخواهید در اتاق یک منطقه کوچک پذیرایی هم اضافه کنید. اگر به اندازه کافی بزرگ هست، می توانید یک مبل کوچک یا یک صندلی راحتی در آن جای دهید. هردو گزینه گفته شده می تواند آکوستیک اتاق را بالا ببرد.

استفاده از کمد یا کتاب خانه

اگر واحدی دیوار های نازکی داشته باشد این ضخامت کم دیوارها باعث می شود تا صدا به راحتی به داخل منزل منتقل شود. اضافه کردن یک عایق داخلی به این نوع دیوارها، یک ترفند هوشمندانه بوده که باعث کاهش سروصدای آپارتمان کناری می شود. تنها کاری که باید بکنید، اضافه کردن اجسام به قفسه کتاب است. مواد و اشیاء سنگین در برابر لرزش مقاومت می کنند و از این طریق انتقال صدا را کاهش می دهند. هرچه اشیا سنگین تر و پرچگالی تر باشند، جذب صدای بهتری دارند. فقط مطمئن شوید که کتاب خانه تان کاملا به دیوارها، کف و سقف چسبیده است تا شکاف هوا وجود نداشته باشد یا به تعبیری، راه دیگری برای صدا نماند.

استفاده از فرش برای ایجاد عایق صدا

الیاف موجود در فرش باعث می گردند که فرش دارای ساختار آکوستیک نراست این عامل باعث می شود که ضربه ها را جذب کرده و ارتعاشاتی که به ساختمان منتقل می شود را کاهش دهد. به همین خاطر انداختن فرش در اتاق اصلی منزل، راهی آسان است برای بلوک صدای ضربه ها تا از طریق سقف عبور نکنند. فرش ها با زندانی کردن امواج صوت در الیافشان قادر هستند اکو را جذب کنند. مناسب ترین راهکار این بوده که کل کف سطح زمین را با مناسب ترین ضخامت فرش بیاندازید. همینطور برای افزایش اثرگذاری فرشتان، می توانید یک چوننداز زیر آن بیاندازید.

با پوشاندن کف منزل بوسیله فرش میتوان یک عایق صدا خوبی ایجاد کرد چون ساختار مناسب موجود در فرش باعث میشود تا از ورود صدا به داخل منزل جلوگیری کند. درواقع، فرش ها فقط برای زیبایی یا گرم و نرم کردن زمین نیستند. همانطور که اشاره شد، یک نقش مهم دیگر آن ها در کاهش سروصداست خیلی از مردم فکر می کنند هرچه سطح سخت تر و ضخیم تر باشد بهتر می تواند صدا را بلوک بکند. درحالی که در واقعیت، کف های چوبی و بتنی سروصدای بیشتری را عبور می دهند. این مسئله مخصوصا در سروصدای حاصل از ضربه بیشتر کردار می شود، مثل صدای قدم ها، یا افتادن اجسام روی زمین.

نصب پرده مخصوص عایق صدا

از پرده های ضخیم بجای پتو استفاده شود. چون با توجه به خصوصیات الیاف بکار برده شده در آنها، خیلی جذاب تر از پتوها می باشند. در کل، پتوهای عایق صدا برای موزیسین ها طراحی شده اند چون اینطور که معلوم است ظاهر پتوها به اندازه تاثیر آن برای طراح یا مشتری آن مهم نبوده است. اما وقتی راجع به مناطقی مثل اتاق خواب حرف می زنیم، انتظار داریم که یک چیز راحت تر و موثرتر ببینیم.

به خاطر داشتن الیاف مخصوص، پرده ها هم همانند پتو قادر هستند عایق صدا خوبی باشند با نصب پرده در جاهای مناسب مثل جلوی پنجره ها می توان از ورود صداهای مزاحم جلوگیری کرد. پرده ها هم قادر هستند برای کم یا جذب کردن صداها، قبل از اینکه به سطح سختی مثل دیوار خشک، مبلمان چوبی یا شیشه پنجره برخورد کنند، استفاده شوند. شما می توانید چوب پرده را هرجایی که می خواهید، در طول دیوار یا بالای در و پنجره ها، نصب کنید و به آن پرده بیاویزید. البته پرده عایق صدا ضخیم نسبت به پتوهای عایق صدا کمتر موثرند.

اگر می خواهید هزینه ای بابت خرید پرده عایق صدا نپردازید، کافی است از پرده های ضخیم تر کمک بگیرید. شما حتی می توانید چند پرده را روی هم بیاویزید. پیشنهاد ما این بوده که پرده های نازک تر را رو به پنجره یا دیوار، و ضخیم تر ها را روی کار بیاندازید.

ضخامت درب ورودی را افزایش دهید

اگر دیوار منزلی از ضخامت کمی برخوردار باشد می تواند سر و صدای بیرون را به داخل منتقل کند و باعث مزاحمت افراد داخل منزل شود. اما اگر نگرانی شما بیشتر بخاطر سروصدای طبقه بالا یا پایین یا بیرون از منزل باشد این ترفند کار ساز نیست. اما برای خیلی از افراد هرچه بیشتر عایق صدا کردن درب، تغییرات بزرگی بوجود می آورد. مناسب ترین کاری که می توانید بکنید، جایگزین کردن در با یک در چوبی محکم است. اگر هم در یک منزل قدیمی زندگی می کنید که خودش در چوبی محکم دارد خیلی خوش شانس هستید.

اگر دربی با ضخامت بالا ندارید و از بابت تامین هزینه های بالای آن نگران هستید می توانید اقداماتی انجام دهید تا ضخامت در افزایش پیدا کند. شاید از نظر زیبایی این راه خیلی شکیل نباشد اما می توان با پوشاندن آن با تخته های ام دی اف تا حدی به زیبایی آن کمک کرد.

آپ دکو، فروشنده عایق های صوتی و ارسال به سراسر کشور

آپ دکو مجموعه ای بزرگ برای فروش انواع عایق صداست و محصولات خود را با بهترین قیمت به سراسر ایران ارسال می کند. شما می توانید همین حالا برای اطلاعات بیشتر به سایت آپ دکو مراجعه فرمایید و محصول موردنظرتان را خریداری کنید. برای دیدن محصولات و خدمات بیشتر می توانید روی لینک روبه رو کلیک کنید:

https://updeco.ir/%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D8%B5%D8%AF%D8%A7/

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا