رپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیمقالاتوبلاگ

بهترین روش نصب پشم سنگ

پشم سنگ یکی از روش‌های بسیار کاربردی برای مصالح ساختمانی است که در عایق کاری فضاهای مختلف از آن استفاده می‌شود. این محصول شگفت انگیز، کاربرد زیادی در صنعت دارد و شاید این محصول را برخی افراد با پشم شیشه اشتباه بگیرند.

شاید برایتان سوال پیش آید که پشم سنگ چگونه تولید می‌شود. این محصول از سنگ بازالت که ماده خامی در طبیعت است، به وجود می‌آید. این سنگ ذوب شده و وارد کوره می‌شود و با دمای بسیار بالا کاملا ذوب شده و پشم سنگ را تشکیل می‌دهد. این محصول برای مصارف گوناگون به بازار عرضه می‌شود و در این مطلب در مورد بهترین روش نصب پشم سنگ توضیحاتی را به شما خواهیم داد.

 نصب پشم سنگ
نصب پشم سنگ

طریقه بهترین روش نصب پشم سنگ

پشم سنگ و پشم شیشه، شبیه به یکدیگر بوده، اما تنها تفاوتی که این دو با یکدیگر دارند، فرآیند نصب و برش آن‌ها خواهد بود. برای برش دادن عایق پشم شیشه، حتما باید از چاقوی تیز و یک تکه تخته سه لا و حتی دیوار خشک استفاده نمایید تا به آسانی آن را فشرده کنید.

اما در پشم سنگ، حتما باید از چاقویی استفاده کنید که مختص به پشم معدنی باشد. به عنوان مثال، اگر یک چاقوی نان دندانه دار برای این‌کار استفاده کنید، بهترین گزینه است. مراحل نصب پشم سنگ با توجه رعایت نکات زیر خواهد بود:

قبل از نصب پشم سنگ، حتما دیوار را تمیز کنید

اگر تمایل دارید برای عایق بندی دیوارها، از پشم سنگ استفاده کنید، به هنگام انتخاب این محصول، حتما مطمئن شوید که برای فضای شما، دانسیته پشم سنگ مناسبی را خریداری کرده‌اید. پس از خریداری پشم سنگ مناسب، مکان نصب را به خوبی تمیز کنید تا گرد و غبار، کثیفی بر روی دیوار نباشد.

نوشته های مشابه

در صورت وجود هرگونه آلودگی، عایق شما به خوبی نصب نمی‌شود. پس تا جایی که امکان دارد با ابزارهای مناسب، رنگ روی دیوار را بتراشید تا کاملا پاک شود.

نصب پشم سنگ

دیوار برای نصب پشم سنگ، هم سطح باشد

مرحله بعد از تمیزی دیوار، هم سطح بودن تمام قسمت‌های آن است تا مشکلاتی از جمله سستی دیوار را به وسیله چکش برطرف نماید. این مورد را در نظر بگیرید که به هنگام عایق‌بندی، اختلاف قابل قبولی در فضاهای مختلف، کمتر و یا بیشتر از ۵ میلی‌متر است.

اگر اختلاف بین سطوح از این میزان بیشتر شود، حتما باید از ملات و یا پشم سنگ فله‌ای برای اختلاف سطح‌ها استفاده نمایید. هنگامی که عایق را با ضخامت دلخواه نصب کنید، به هیچ عنوان مشکلی در باز و بسته شدن ورودی‌ها به وجود نخواهد آمد.

شیارهای شروع و نگهدارنده خارجی پشم سنگ را نصب کنید

قبل از هرکاری از این مورد مطمئن شوید که زیرسازی‌ها را به خوبی انجام داده‌اید. در غیر این صورت عایق‌هایی که خریداری کرده‌اید، هدر می‌رود. پس از زیرسازی، این بار نوبت به نصب شیار شروع است که این شیارها حتما باید ۱۵ سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین نصب شوند. پس از آن باید در تمامی نقاط اتصال که شامل خطوط شستشو، لوله‌های کف، بلاک‌های نگهدارنده، نصب می‌گردد. در هنگام انجام دادن این کار، حتما باید کابل‌هایی که در پشت عایق قرار گرفته‌اند هم بررسی شوند.

چسب را آماده و به پشم سنگ بزنید

برای نصب پشم سنگ، به هیچ عنوان نمی‌توانید از هر چسبی استفاده کنید. به همراه این عایق، چسب مخصوص آن هم به فروش می‌رسد. قبل از استفاده از آن باید آماده سازی انجام گیرد. برای آماده کردن این چسب، حتما باید چسب را در ۶ لیتر آب مخلوط نموده و آن را هم بزنید.

پس از مخلوط یکنواخت، به مدت ۵ دقیقه آن را رها نموده و مجددا آن را قاطی کنید. از این چسب به خوبی می‌توانید تا دو ساعت بعد آن هم استفاده کنید. پس از آماده سازی چسب، پشم سنگ را در اندازه‌های مختلفی برش داده و بررسی می‌کنید تا گرد و غباری نداشته باشد.

پس از آن سطوح پشم سنگ را به چسب آغشته می‌کنید. مقدار چسب را به گونه‌ای باید استفاده کنید که پشم سنگ محکم نصب و متصل شود. البته ناگفته نماند که یکنواخت بودن لایه چسب نیز اهمیت بسیار بالایی داشته که به خوبی می‌توانید با شمش بنایی بلند، بررسی نمایید.

نصب پشم سنگ

مرحله آخر نصب پشم سنگ

در مرحله آخر باید پشم سنگ را بر روی دیوار نصب کنید و با استفاده از ضربه‌های ماله، آن را صاف و محکم نمایید تا هیچ گونه درز و شکافی را بر جای نگذارد. در صورت وجود کوچکترین درز، راندمان عایق کاهش می‌یابد و سبب اتلاف انرژی می‌شود.

پس از آنکه پشم سنگ را به خوبی چسباندید، به هیچ عنوان بر روی سطح جابه‌جا نکنید و برای یکنواخت بودن، آن را به کمک شمش بنایی بلند، بررسی کنید.

سخن پایانی نصب پشم سنگ

پشم سنگ یکی از بهترین عایق‌های حرارتی و عایق‌های صوتی است که در صنعت از آن استفاده‌های بسیاری می‌شود. کیفیت و عملکرد پشم سنگ در کم کردن انتقال صدا، جلوگیری از انتقال حرارت بسیار تاثیر گذار است. برای خرید پشم سنگ می‌توانید از مجموعه معتبری مثل عایق چی استفاده کنید.

این عایق حرارتی، با توجه به رعایت بهداشت، گزینه بسیار مناسبی است، زیرا از رشد باکتری و قارچ جلوگیری می‌کند. طول عمر پشم سنگ بالا بوده و مقاومت بسیار خوبی در برابر مواد شیمیایی دارد. نصب پشم سنگ کار زیاد دشواری نیست و می‌توانید با طی کردن مراحل بالا آن را انجام دهید.

منبع: https://ayeghchi.com/

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا