رپورتاژ آگهیمصالح ساختمانیمقالاتوبلاگ

مقایسه و بررسی مینی فرزهای مناسب برای حرفه‌ایان و آماتورها

به گزارش فوت و فن ساختمان: یکی از رایج‌ترین ابزارآلاتی که برای برشکاری، تراشکاری، پولیش، ساب زدن سطوح، تیز کردن تیغه‌ها و… در صنایع مختلف استفاده می‌شود، مینی فرز است. این دستگاه در نجاری، کابینت ‌سازی، جوشکاری، آهنگری، سنگ کاری و سایر صنایع کاربرد داد. اگر به فکر خرید یک مینی فرز کاربردی هستید و نمی‌دانید که کدام مدل برای شما مناسب‌تر است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله می‌خواهیم مینی فرز و کاربردهای آن را به همراه بهترین مدل‌های مینی فرز بازار برای حرفه‌ایان و آماتورها به شما معرفی کنیم.

مینی فرز چیست و چه کاربردی دارد؟

مینی فرز یکی از مدل‌های دستگاه فرز آهنگری یا سنگبری است که سایز کوچک‌تری دارد. این دستگاه همان کاربردهای فرز آهنگری را دارد، ولی در مقایسه با فرزهای بزرگ‌تر قدرت کمتر و دامنه کارکرد محدودتری دارد. دستگاه مینی فرز برای رفع نیاز بازار به فرزهایی که کارهای کوچک‌تر را با سرعت بیشتر، راحت‌تر و ایمن‌تر انجام دهند، طراحی و تولید شد. فرقی نمی‌کند که شما یک صنعتگر آماتور با کارگاه خانگی باشید یا یک فرد صنعتی و حرفه‌ای. در هر دو صورت مینی فرز می‌تواند بخشی از کارهای شما را به‌ خوبی انجام دهد.

از کاربردهای مینی فرز می‌توانیم به برش قطعات، تراشکاری لبه‌ها، کف ‌تراشی، باربرداری، سوراخ کردن و کارهایی از این دست اشاره کنیم. قیمت مینی فرز در مقایسه با فرزهای صنعتی پایین‌تر است. هرچقدر توان موتور دستگاه و تنوع تیغه‌ها و ابزارک‌هایی که شما می‌توانید روی شفت دستگاه سوار کنید بیشتر باشد، دستگاه ارزش خرید بیشتری دارد. ولی در مجموع مینی فرز از نظر توان و قدرت موتور، ابعاد و وزن دستگاه و قطر صفحات و تیغه‌ها، مدل کوچک‌تر فرزهای سنگبری هستند.

نوشته های مشابه

انواع مدل‌های مینی فرز و کاربرد آنها

مینی فرز بر اساس نوع منبع تغذیه در دو مدل برقی و شارژی و از نظر شکل ظاهری در سه مدل دسته کوتاه، دسته بلند و دیمر دار طراحی شده ‌است. در ادامه این دستگاه‌ها را معرفی می‌کنیم:

✓ مینی فرز برقی

مینی فرز برقی با برق ۲۰۰ و لت شهری کار می‌کند و در مقایسه با مدل شارژی توان بیشتری دارد. با این دستگاه تقریباً هر کاری می‌توانید انجام دهید، مگر اینکه به برق دسترسی نداشته ‌باشید. مینی فرز برقی در انواع دسته کوتاه، دسته بلند و دیمر دار طراحی می­شود.

✓ مینی فرز شارژی

مدل شارژی مینی فرز با باتری قابل‌ شارژ کار می‌کند و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بدون نیاز به برق از دستگاه استفاده‌ کنند. ولی از نظر سایر ویژگی‌ها تقریباً مشابه مینی فرز برقی است. مینی فرز شارژی در انواع دسته کوتاه، دسته بلند و دیمر دار طراحی می­شود.

✓ مینی فرز دسته کوتاه یا ساده

مینی فرز دسته کوتاه ساده‌ترین مدل مینی فرز است که در دو مدل شارژی و برقی تولید می‌شود. این دستگاه برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده ‌است و مختص افرادی است که روی کار کردن با فرز تسلط دارند.

✓ مینی فرز دسته بلند

مینی فرز دسته بلند در مقایسه با مدل دسته کوتاه توان موتور بیشتر، بدنه کشیده‌تر و ابعاد بزرگ‌تری دارد، ولی کاربران آماتور و خانگی می‌توانند به ‌راحتی از آن استفاده‌ کنند. چون دسته بلند دستگاه تمرکز و تسلط روی آن را برای کاربر بیشتر می‌کند. این دستگاه هم مدل برقی دارد، هم مدل شارژی.

✓ مینی فرز دیمر دار

مینی فرز دیمر دار جزو پرطرفدارترین مدل‌های مینی فرز است. وجود دیمر در این دستگاه باعث شده ‌است که کاربر بتواند سرعت کارکرد دستگاه را کنترل کند. کلید کنترل روی دستگاه مانند یک پدال به شما کمک می‌کند که دور موتور فرز را به آرامی کم یا زیاد کنید. مینی فرز دیمر دار در دو مدل دسته کوتاه و دسته بلند و در انواع برقی و شارژی طراحی شده است.

بهترین مدل‌های مینی فرز برای کاربران آماتور و حرفه‌ای

حالا که با کاربردهای و مدل‌های مختلف مینی فرز آشنا شدید، نوبت به معرفی دستگاه‌هایی می‌رسد که می‌توانید روی خرید آنها فکر کنید. این دستگاه‌ها جزو بهترین مدل‌های مینی فرز در بازار ایران محسوب می‌شوند:

مینی فرز بوش ۱۹۰۰ وات مدل GWS 19-125 CIE

مینی فرز بوش جزو مدل‌های برقی و دیمر دار بازار است که با موتور ۱۹۰۰ واتی و قدرتمند Bosch تولید شده است. این دستگاه دارای گردش دور ۱۱۵۰۰-۲۸۰۰ در دقیقه با قابلیت تنظیم است و می‌توانید در کارهای صنعتی و پرفشار از آن استفاده‌ کنید. دیمر دار بودن دستگاه و قابلیت کنترل سرعت ابزار در ۶ مرحله، وزن سبک، دسته ضد لرزش و ضد تعریق، طول بلند سیم برق دستگاه و قدرت بالای موتور از فرز بوش مدل GWS 19-125 CIE یک مینی فرز همه کاره و محبوب ساخته ‌است.

مینی فرز دسته بلند میلواکی ۱۲۵۰ وات مدل AG13-115XSPD

مدل بعدی، جزو مینی فرزهای دسته بلند بازار و تولید برند شناخته‌ شده Milwaukee است. این دستگاه جزو محصولات صنعتی و حرفه‌ای برند میلواکی است که با موتور ۱۲۵۰ واتی، سرعت گردش ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه، سیستم یکپارچه و بدون ابزار برای تعویض صفحه، بدنه ارگونومیک و وزن سبک طراحی شده ‌است. موتور مینی فرز دسته بلند میلواکی توسط رزین اپوکسی محافظت شده و قدرت و طول عمر بالایی دارد. این دستگاه با محافظ ایمنی و قابلیت تعویض آسان بدون آچار طراحی شده ‌است.

مینی فرز شارژی دیوالت ۱۸ و لت مدل DCG405P2

مینی فرز دیوالت جزو مدل‌های شارژی است که با موتور ۱۸ ولت براشلس، سرعت گردش ۹۰۰۰ دور در دقیقه، قطر دیسک ۱۲۵ میلی‌متر و شارژر مولتی ولتاژ طراحی شده ‌است. این دستگاه مجهز به ترمز الکترونیکی، کلاچ الکترونیکی و گارد محافظ بدون کلید است. مینی فرز شارژی دیوالت با دسته جانبی دو حالته و بدنه ارگونومیک طراحی شده که باعث راحتی و کنترل بیشتر کاربر در حین استفاده از دستگاه می‌شود.

مینی فرز شارژی متابو مدل W 18 LTX 125 QUICK

دستگاه بعدی یکی از تولیدات برند معتبر متابو است که با موتور پیشرفته و قدرتمند شرکت متابو آلمان با ظرفیت و کارایی بالا طراحی شده ‌است. این دستگاه دارای سرعت گردش ۸۰۰۰ دور در دقیقه، طراحی ارگونومیک جهت سهولت در انجام کار، باتری ۱۸ ولت لیتیوم ۴ آمپر و مقاومت ویژه در برابر گرد و غبار است. مینی فرز متابو مجهز به سیستم (Restart Protection)، سیستم پیشرفته و سریع قفل کن شفت و سیستم گردش هوای داخلی است و این دستگاه را در محل‌های خاص با دسترسی مشکل مناسب ساخته ‌است.

مینی فرز ماکیتا ۷۱۰ وات مدل ۹۵۵۴HNG makita

این دستگاه جزو مینی فرزهای سبک و نیمه حرفه‌ای بازار است که با برق ‌کار می‌کند و برای افراد تازه‌ کار و مبتدی عالی است. مینی فرز ماکیتا با موتور کم صدای ۷۱۰ واتی، سرعت گردش آزاد ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه و دسته دو طرفه قابل تنظیم طراحی شده‌ است. این دستگاه فقط یک کیلوگرم وزن دارد و بدنه ارگونومیک آن باعث شده است که کار کردن با دستگاه راحت باشد.

جمع ‌بندی

در این مطلب تلاش کریم ضمن معرفی مینی فرز و کاربردهای آن، بهترین مدل‌هایی که می‌توانید برای انجام امور صنعتی و خانگی استفاده‌ کنید، به شما معرفی کنیم. دستگاه‌های معرفی شده را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر ابزارآلات صنعتی مانند ابزار بیات یا فروشگاه‌های حضوری تهیه کنید. هرچند مینی فرز نمی‌تواند جایگزین فرزهای سنگبری و آهنگری باشد، ولی کارهایی که با فرزهای بزرگ قادر به انجام آنها نیستید را با سرعت و دقت بالا انجام می‌دهد. پس در انتخاب آن دقت کنید.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا