رنگ و نقاشی ساختمانوبلاگ

انواع نقاشی را توضیح دهید؟

ساخت ویلا روستایی

هنر درمانی.. طرف دیگر نقاشی دیواری خانه

بدون نقاشی، دیوارها تقریباً بی روح به نظر می رسند و به آنها شخصیتی جدید و ابعاد عمیق تری می بخشند.  به ندرت وارد خانه ای می شوید که کاملاً خالی از نقاشی باشد که نشان دهنده فرهنگ ساکنان آن، ذوق هنری و گاه وضعیت مالی آنها باشد.

انواع نقاشی

طراحان داخلی، انواع تابلوهای نقاشی را به شرح زیر توضیح می دهد:

پانل های چاپی: بیشترین استفاده را دارند و بسته به سبک اتاق ممکن است با قاب یا بدون قاب باشند و روی کاغذ، بوم، چوب یا مواد دیگر چاپ می شوند.

نوشته های مشابه

نقاشی های دستی: آنها با مواد مختلفی مانند رنگ روغن، اکریلیک، مداد زغالی یا سربی، مداد رنگی یا گواش نقاشی می شوند. مایسا نقاشی های اکریلیک را توصیه می کند زیرا در آب حل نمی شوند و تحت تاثیر عوامل طبیعی مانند رطوبت قرار نمی گیرند و در نتیجه عمر طولانی تری دارند.

صفحات آهنی: متشکل از سیخ های آهنی، میخ ها یا ورق های آهنی است که شکل نهایی را تشکیل می دهند و طرح اغلب روی چوب ثابت می شود.

تابلوهای بوم: نقاشی شده با نخ و پارچه، و این نوع نقاشی ها در این دوره بسیار مورد توجه است، همانطور که او اشاره می کند.

بشقاب های شیشه ای: روی شیشه نقاشی یا حک می شوند و به جای شیشه شفاف و شیشه های رنگی کارخانه ای می توان از آینه استفاده کرد.

طراحی نقشه ویلا 

تابلوهای چوبی: با حکاکی روی چوب و یا استفاده از قطعات چوبی و چسباندن آنها بر روی تخته به روش های خاصی برای به دست آوردن طرح.

او اشاره می کند که انواع دیگری نیز وجود دارد که در آنها از مواد مختلفی استفاده شده است، مانند گل رز خشک شده و غیره، با امکان افزودن نور و قاب به انواع تابلوها، اما با توجه به سبک و رنگ اتاق.

نقاشی ها را کجا بگذاریم؟

مایسا معتقد است که باید بین اندازه دیوار و اندازه تابلوها پیوندی وجود داشته باشد. یک نقاشی بسیار کوچک روی یک دیوار بزرگ ظاهر نمی شود، مگر اینکه لوازمی در تزئین گچ یا نورپردازی خود داشته باشد.

جای آن باید متناسب با محل قرارگیری مبلمان، لوسترها و میز مثلاً روی یک خط با میز باشد. برخی دوست دارند آن ها را به صورت تصادفی قرار دهند که شاید زیبا باشد و به خانه تحرک بیافزاید، اما مایسا ترجیح می دهد در ابعادی بین تمام عناصر دکور، از مبلمان گرفته تا نورپردازی و مکان در و پنجره، نظم و ترتیب دهد.

او اضافه می کند که برخی از کاغذ دیواری ها نیازی به کشیدن نقاشی روی آنها ندارند، زیرا تزئینات و کتیبه های آنها کافی است. همچنین می تواند با قفسه یا آینه برای برخی از دیوارهای بدون نقاشی کافی باشد.

درمان نقاشی

فاطمه اسماعیل به یاد می آورد که نقاشی را زمانی شروع کرد که نتوانست واقعیت زندگی خود را تغییر دهد و می گوید: «هر وقت می خواستم گریه کنم به نقاشی روی می آوردم و هر وقت می خواستم برقصم با رنگ می رقصیدم. نمی‌دانستم که این نقاشی به بازتاب شخصی من تبدیل می‌شود، به هویت من تبدیل می‌شود که من را نشان می‌دهد و من را شکوفا می‌کند.”

فاطمه ابتدا با رنگ روغن نقاشی می کرد، سپس زمانی که فرزندش را باردار بود به رنگ اکریلیک روی آورد. او به الجزیره نت می گوید که اکریلیک به او این آزادی را داد که تمام قوانین را زیر پا بگذارد، از جزئیات و مرزها فراتر رود، رنگ ها و روش رنگ آمیزی را انتخاب کند و حتی یک بار با پاهایش نقاشی کرد.

بازگشت به زندگی با نقاشی به او کمک کرد و او می گوید که این عصا او در مرحله طلاق و راه اندازی او به زندگی آنطور که می خواست و تربیت فرزندش بود.

او اکنون نقاشی را از دیدگاه هنردرمانی می‌خواند و می‌گوید: «نقاشی که به من کمک کرد اوج بگیرم، آن را به نقاشی تبدیل کردم که به زنان دیگری کمک می‌کند که با وجود همه مشکلات می‌خواهند فضای خود را در زندگی به دست آورند. برای پیشرفت بیشتر نیز.”

همان نقاشی به روشی دیگر

فاطمه می گوید نقاشی خانه مانند یک آینه است و هر چیزی را که گاه جلوه ها پنهان می کند منعکس می کند. و همان نقاشی را که به شکل دیگری می بینیم، “بر اساس تغییر نبض درونی ما تغییر می کند. اغلب اوقات من جای نقاشی ها را در خانه خود تغییر می دهم.”

او در مورد رنگ مبلمان و هماهنگی آن با تابلوها می گوید: هرکس مبلمان خود را با دقت و عشق انتخاب کند، تابلوهایش را نیز متناسب با مبلمانش با دقت و عشق انتخاب می کند و جاده او را به سمتی می کشاند. نقاشی که شبیه اوست

و او امیدوار است که شخص نقاشی را صرفاً به این دلیل نخرد که با رنگ های خانه اش مطابقت دارد، بلکه به این دلیل است که الگوی نقاشی با سبک مبلمان مطابقت دارد تا هماهنگ باشند.

او می گوید چیدمان تابلوها باید متناسب با شکل مکان باشد، مثلاً یک تابلوی بزرگ کنار آن قرار نگیرد یا یک دکور ساده باشد، در حالی که اندازه ساده آن را می توان روی مبل یا میز قرار داد.

هنر در هر اتاق

رایا کمال الدین از کودکی به نقاشی علاقه داشت و خانواده اش علاقه مند بودند که استعداد او را با تدریس نزد یکی از معلمان طراحی تقویت کنند و وقتی او بزرگ شد برای رشد خود شروع به تماشای دروس در اینترنت کرد. استعداد.

منبع :  فن ساختمان

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا