عایق ضد حریقفن مصالح ساختمانی

اسپری فلزی ضد حریق

ساخت ویلا ملات های اسپری ضد حریقاین بر اساس مواد غیر قابل احتراق است و حاوی مواد مسطح مانند ورمیکولیت، سیمان و گچ است. این اسپری به عنوان یک عایق بین لایه داخلی و خارجی عمل می کند و رسیدن حداکثر گرما به عناصر را ۴ تا ۵ ساعت به تاخیر می اندازد و به ساکنان امکان فرار و رسیدن نیروهای آتش نشانی را می دهد. ضخامت این اسپری از طراحی ساختار و مدت زمان مورد انتظار این اسپری پیروی می کند تا رسیدن گرما به عناصر را به تاخیر بیندازد.

اگر ضخامت آن بیش از ۱ سانتی متر نیست این اسپری را مستقیما اسپری کنید. برای اجرای این اسپری با ضخامت بیش از ۱ سانتی متر از توری بافته شده مخصوص برای حفظ پایداری این پوشش روی المان ها استفاده می شود. یکی از مزایای این اسپری وزن مخصوص کم آن است که باعث کاهش وزن خود در ساخت، سهولت اجرا و چسبندگی خوب به المان ها، قابلیت حفظ عناصر در برابر آتش و عدم تولید دود یا گازهای سمی می شود. آن را به گزینه ای جایگزین برای مقابله با آتش سوزی های هیدروکربنی و سلولزی تبدیل می کند.

اسپری فلزی به دلیل مشخصات خوب و سهولت اطمینان از کیفیت و تایید اجرای صحیح آن بیشتر از سایر انواع پتوهای اطفای حریق استفاده می شود. در صورتی که انتخاب سیستم اطفای حریق امری است که نیاز به تخصص دارد و بر اساس سلیقه طراح انجام نمی شود.

انواع هود اسپری فلزی ضد حریق

اسپری معدنی بر پایه ورمیکولیت این اسپری بر پایه مواد فلزی غیر قابل اشتعال و بسیار سبک ساخته شده است و قادر به تحمل آتش هیدروکربنی در دمای ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴ ساعت می باشد. همچنین این آئروسل توانایی جذب شوک ناشی از آتش دی اکسید کربن را نیز دارد. این اسپری قادر به مقاومت در برابر ضربه ناشی از شروع حریق در سازه های فلزی یا بتنی است که آن را به یک پوشش اطفاء حریق بسیار عالی تبدیل می کند.
– اسپری معدنی بر پایه گچ
این اسپری بر پایه گچ غیر قابل اشتعال بوده و به صورت اسپری یا ملات اجرا می شود. این اسپری در قسمت های داخلی ساختمان استفاده می شود و برای اینکه در معرض عوامل محیطی و رطوبت قرار نگیرد نباید در خارج از ساختمان استفاده شود.
– اسپری معدنی بر پایه پشم سنگ پشم سنگ
یک عایق معدنی گرم است و از الیاف بسیار ریز تشکیل شده است. پشم سنگ از نظر شیمیایی خنثی است و بنابراین خورنده نیست.
در ساخت این مواد از مواد مضر برای لایه اوزون مانند CFC، HCFC و HFC استفاده نمی شود و همچنین از باکتری ها، حشرات و موارد مشابه محافظت می شود.

مزایای هودهای اسپری ضد حریق فلزی

  1. – مقاومت بالا در برابر آتش سوزی و تاخیر در ریزش ساختمان
  2. – بسیار مقرون به صرفه
  3. – اجرا آسان –
  4. مقاوم در برابر سایش – مقاوم در برابر خوردگی – وزن سبک – قابل اجرا در سازه های فلزی و بتنی – تعمیر آسان – مقاوم در برابر فرسودگی

کاربرد هودهای نسوز فلزی نسوز

  1. – ملاقات با آتش هیدروکربنی و سلولزی و شوک ناشی از آن
  2. – مقاوم در برابر سایش و در نتیجه استفاده در ساختمان
  3. – کاربرد گسترده در ساختمان به دلیل وزن کم و صرفه جویی
  4. – کاربرد گسترده در نیروگاه ها و پالایشگاه ها
  5. – استفاده گسترده در پارکینگ ها و استخرها
  6. – تمام فلزی و سازه های بتنی
  7. صنعت پتروشیمی
  8. – پمپ بنزین –
  9. مراکز صنعتی شیمیایی
  10. – تونل
  11. – کارخانجات

منبع :  فوت و فن ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا