خدمات ساختمانیرپورتاژ آگهیفن ساخت و سازقیمت خدمات ساختمانیقیمت دستمزد ساختمانمقالاتوبلاگ

انواع گچبری دیوار و تفاوت آن با قاب بندی دیوار

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با انواع سبک های گچبری دیوار و تفاوت آن با قاب بندی دیوار بیشتر آشنا شوید.

اجرای گچبری یکی از جمله تاثیرگذارترین مراحل در طراحی و دیزاین داخلی خانه می باشد که بر زیبایی دکوراسیون داخلی می افزاید. گچبری که همان عملیات استفاده از گچ برای اجرای طرح ها و نقوش برجسته بر روی سطوح است، انواع مختلفی دارد. به طور کلی می توان گچبری را بر روی سقف و دیوارهای خانه با توجه به سلیقه و دیزاین مد نظر طراحی و اجرا کرد. اگرچه که اغلب افراد کار گچبری را بیشتر با اجرای آن روی سقف می شناسند، اما گروه گچبری مجتبی پارسایی با سابقه ای درخشان و نمونه کارهای گسترده در زمینه انواع گچبری ها، متخصص در زمینه اجرای گچبری دیوار، قاب بندی دیوار در انواع سبک های گچبری دیوار کلاسیک، گچبری دیوار نئوکلاسیک، گچبری دیوار سنتی، گچبری دیوار مدرن و … می باشد.

بازدید و مشاوره مجموعه گچبری مجتبی پارسایی رایگان است پس حتما قبل از هر اقدامی با این مجموعه با شماره ۰۹۱۲۱۶۷۱۹۸۰تماس بگیرید.

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با انواع سبک های گچبری دیوار و تفاوت آن با قاب بندی دیوار بیشتر آشنا شوید.

انواع گچبری دیوار براساس طرح

گچبری دیوار بر اساس طرح و نقش های قابل اجرا را می توان به دو گروه اصلی تقسیم بندی کرد.

سادگی در عین جذابیت همیشه آن چیزی است که در هیچ مقطعی از تاریخ تکراری و کسل کننده به نظر نمی آید. گچبری دیوار ساده هم یکی از طرح هایی است که در گذر زمان دستخوش تغییر نشده و فراموش نگردیده است. اجرای گچبری های ساده بسیار سریع صورت می گیرد و هزینه اجرای آن نیز مقرون به صرفه می باشد. در نقطه مقابل اما گچبری دیوار با موتیف های زیبا یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای جذاب تر شدن معماری داخلی خانه است. اصولا موتیف را می توان طرح یا نقشی دکوراتیو تعریف کرد که با الگویی خاص تکرار می شود. بسیاری از طرح های اسلیمی و انتزاعی که پیوسته در گچبری تکرار می شوند تا مفهومی کلی و زیبا را به افراد انتقال دهند، از جمله گچبری های دیوار با موتیف به شمار می روند.

انواع سبک گچبری دیوار

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، اجرای گچبری تنها به سقف خانه مربوط نمی شود. گچبری دیوار امروزه به یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین بخش های طراحی داخلی منازل تبدیل شده است. البته هنر گچبری در گذر زمان در به روز کردن خود با نیاز و سلیقه افراد جامعه امروزی موفق عمل کرده و در کنار بهره بردن از سابقه و قدمتی بلند در صنعت ساختمان، با اجرای ایده های نو و به روز توانسته است که رضایت مخاطب خود را جلب نماید. از همین رو، اجرای گچبری دیوار با توجه به سلیقه افراد در سبک های مختلف زیر امکان پذیر می باشد.

  • گچبری کلاسیک
  • گچبری نئوکلاسیک
  • گچبری سنتی
  • گچبری مدرن

گچبری دیوار کلاسیک

یکی از جذابترین و مورد پسندترین انواع گچبری ها، گچبری دیوار کلاسیک است. به طور کلی می توان گفت که هنر گچبری و کار تزئین دیوارها و سقف با گچ، یکی از هنرهای کلاسیک در صنعت ساختمان سازی است. به همین جهت ساختمان ها و ابنیه باستانی و تاریخی نیز سرشار از هنر گچ بری می باشد. گچ بری دیوار کلاسیک به نوعی بازگشت به اصل و ریشه در طراحی و اجرای طرح ها در این هنر می باشد. استفاده از نقوش و طرح های شلوغ و در عین حال پر زرق و برق یکی از ویژگی های گچبری های دیوار کلاسیک است. با به کارگیری طرح های کلاسیک نمای دیوارها حس شکوه، عظمت و در عین حال زیبایی بی چون و چرایی را به فضای داخل خانه می دهد. اگرچه که گچبری دیوار پذیرایی با به استفاده از طرح های کلاسیک بسیار شیک و خیره کننده می شود، اما هزینه اجرای طرح های کلاسیک نسبت به سایر طرح ها گران تر می باشد.

گچبری نئوکلاسیک

همانطور که از اسم آن پیداست، گچبری دیوار نئوکلاسیک به طرح ها و نقش هایی اطلاق می شود که جدیدتر و به نوعی کم کارتر از طرح های کلاسیک است. طرح گچبری دیوار نئوکلاسیک یکی از جمله طرح های جذاب قابل اجرا به عنوان گچبری پشت تلویزیون می باشد. این مدل طرح های کم کار و در عین حال جذاب که از انواع مختلف طرح های هندسی و اسلیمی بهره می برد، به دلیل سادگی بسیار پرطرفدار می باشند. گچبری نئوکلاسیک را می توان سبکی ساده تر از گچبری کلاسیک و در عین حال پرکارتر از سبک های مدرن در نظر گرفت. ترکیب طرح های نئوکلاسیک در کنار استفاده از رنگ های مناسب منجر به ایجاد آثار هنری ارزشمندی در خانه می شود.

گچبری دیوار سنتی

گچبری دیوار سنتی یکی از رایج ترین انواع سبک های گچبری در ایران معاصر است. بسیاری خانه های ساخته شده در دهه های ۵۰ تا ۷۰ شمسی از گچبری دیوار سنتی برخوردار می باشند. طرح هایی از گل، غنچه، برگ، پرنده و … که اغلب در اطراف طاقچه هایی کوچک قرار می گرفتند. این طرح ها با به کارگیری رنگ آمیزی جذاب و رنگ های شاد همواره باعث جلب نظر و توجه افراد بودند. استفاده از گچبری دیوار سنتی حتی در مساجد و بقاع متبرکه نیز با تلفیق طرح های اسلیمی به کار گرفته می شده است. اجرای گچبری سنتی به هنر اساتید و هنرمندان بسیار وابسته می باشد. البته که تزئین خانه ها به چنین طرح هایی نیازمند هزینه و صرف وقت کافی برای اجراست.

گچبری های مدرن

امروزه بسیاری از افراد در تمام زمینه ها علاقه مند به طرح های مدرن و به روز هستند. هنر گچبری هم مطابق با نیاز جامعه امروز به سمت اجرای طرح های مدرن و جدید رفته است. اجرای طرح های هندسی و اشکال گوناگون یکی از ویژگی های گچبری های دیوار مدرن است. زاویه ها و شکست های دقیق و بهره گیری از خطوط صاف و شکست های متنوع باعث جذاب شدن سبک مدرن شده است. اگر برای گچبری دیوار پذیرایی یا گچبری پشت تلویزیون خود به دنبال اجرای بهترین و لوکس ترین طرح های مدرن هستید، با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان گروه گچبری مجتبی پارسایی و ملاحظه نمونه کارهای اجرایی این گروه، لاکچری ترین طرح های گچبری دیوار مدرن را در خانه خود اجرا نمایید. عملیات اجرا طرح های مدرن سریع تر از کارهای کلاسیک و نئوکلاسیک است، اما هزینه اجرای این طرح ها به کیفیت و هنر استاد بستگی دارد.

برای بازدید، مشاوره و استعلام قیمت گچبری دیوار با شماره ۰۹۱۲۱۶۷۱۹۸۰ تماس بگیرید.

در چه قسمت های از خانه میتوانیم از گچبری دیوار استفاده کنیم؟

شاید یکی از سوالاتی که اغلب افراد در زمان تغییر دکوراسیون و معماری داخل خانه از خود می پرسند، همین مسئله باشد. در پاسخ به این سوال باید گفت که گچبری دیوار و طرح های آن به قدری گسترده و فراوان می باشد که قابلیت اجرا در اکثر قسمت های خانه را دارد. اما چنانچه قصد دارید تا گچبری دیوار پذیرایی یا گچبری پشت تلویزیون را در خانه خود اجرا کنید، بهتر است طرح های ساده تر و خلوت تر را انتخاب نمایید. البته انتخاب طرح گچبری کاملا بر اساس سلیقه و نظر خاص افراد است، اما به لحاظ کارشناسی و تجربه فنی، گروه گچبری مجتبی پارسایی پیشنهاد اجرای طرح های ساده و متناسب با اصول طراحی داخلی خانه را پیشنهاد می کند. طرح گچبری دیوار به شدت در ایجاد عمق و فضا تاثیرگذار است، به همین دلیل طرح های ساده تر عمق بیشتری را به فضای داخلی خانه می دهد.

تفاوت گچبری دیوار و قاب بندی دیوار چیست؟

گچبری دیوار اصولا همراه با اجرای موتیف ها و طرح هایی از سبک های کلاسیک و سنتی در امتداد قاب ها و لاین های اجرا شده بر روی دیوار است. در نقطه مقابل اما قاب بندی دیوار صرفا با اجرای قاب هایی تک یا چند لاین بر روی دیوار همراه است که بیشتر با الهام از سبک های مدرن و نئوکلاسیک ایجاد شده اند. در اجرای گچبری های دیوار استاد گچبر به اجرای طرح ها و الگوهایی در اطراف قاب ایجاد شده روی دیوار می پردازد. زمان و طرح های بیشتری را برای گچبری دیوار صرف می کند. اما در قاب بندی دیوار، صرفا برخی الگوهای خاص و به شدت کم کار در کنج و زاویه قاب اجرا می شود. هزینه و صرف وقت در اجرای قاب بندی روی دیوار کمتر و مقرون به صرفه تر از گچبری روی دیوار است.

در ادامه عکس قاب بندی دیوار و سپس گچبری دیوار را برای شما قرار می دهیم تا بهتر متوجه تفاوت آن ها شوید.

جدیدترین طراحی دیوار پذیرایی

اجرای گچبری دیوار پذیرایی که قبلا به طور کامل به دست فراموشی سپرده شده بود، مجددا به یکی از اصلی ترین جلوه های بصری در طراحی داخلی منازل تبدیل شده است. برای لذت بردن از نمای دیوار پذیرایی با جدیدترین طراحی بهتر است به سبک مورد نظر خود توجه کنید. با در نظر گرفتن سلیقه خود و سبک های مختلف گچبری های دیوار از سنتی و کلاسیک گرفته تا مدرن، می توانید بهترین و جدیدترین طراحی دیوار پذیرایی را در منزل خود اجرا کنید.بعد از اجرا گچبری دیوار می توانید برای زیباتر شدن آن از پتینه کاری ، آینه کاری و نقاشی هنری روی دیوار استفاده کنید.مجموعه هنری مجتبی پارسایی همه این موارد را از ۰تا ۱۰۰بصورت کاملا تخصصی انجام می دهد.

برای بازدید، مشاوره و استعلام قیمت گچبری با شماره ۰۹۱۲۱۶۷۱۹۸۰ تماس بگیرید.

حرفه ای ترین طراح گچبری های دیوار

مهمترین مسئله در زمینه گچبری دیوار و سقف ها، بخش اجرا و تیم اجرا کننده می باشد. گروه گچبری مجتبی پارسایی با برخورداری از سابقه ای درخشان و تجربه ای بلند مدت در زمینه طراحی و اجرای انواع سبک های گچبری های دیوار و سقف آماده ارائه خدمات مشاوره و کارشناسی رایگان به کارفرمایان گرامی می باشد. ضمنا از آنجایی که ما از کیفیت کار و توانایی اساتید گچبر خود اطمینان داریم، همواره امکان بازدید از پروژه های در حال اجرا را برای کارفرمایان جدید فراهم می کنیم. گروه گچبری مجتبی پارسایی متخصص در امر اجرا گچبری در تمام بخش های داخلی خانه و متعهد به اجرای کار به صورت کاملا دقیق، سریع و با قیمتی قابل رقابت در مقایسه با سایر گروه ها می باشد. اجرای بهترین و لاکچری ترین طرح های گچبری دیوار با ارائه مستند نمونه کارهای اجرا شده را از گروه گچبری مجتبی پارسایی بخواهید.

تلفن تماس: ۰۹۱۲۱۶۷۱۹۸۰ آدرس سایت: mojtabaparsaei.com

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا