فن طراحی داخلیفن طراحی ساختمان

ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی برای فصل زمستان

طراحی ویلا با تغییر آب و هوا  و برای ایجاد فضایی گرم، رمانتیک و جذاب در داخل خانه، لازم است نکاتی را چه در مبلمان، چه در پارچه و چه در لوازم جانبی به خانه خود اضافه کنید تا خانه زیباتر شود. در این زمینه زیبایی دکور زمستانی در انتخاب پارچه مناسب برای این فصل و رنگ هایی است که فضای زمستانی را منعکس می کند. بنابراین ما خواستار به کارگیری چند ایده ساده برای دکوراسیون زمستانی خانه شما هستیم.

اکسسوری های عاشقانه

در فصل زمستان ترجیحاً برای تزئین اتاق ها از تزئینات الهام گرفته از طبیعت مانند چوب، سنگ، گل، برگ و مخروط کاج استفاده کنید و برخی از این وسایل را نیز می توان جمع آوری کرد و روی میز ناهارخوری قرار داد.

شمعدان ها – در شکل ها و رنگ های متنوع خود – نقش برجسته و چشمگیری در بخشیدن فضای زمستانی به دکوراسیون خانه دارند.

توجه کنید که گلدان های پر از شاخه های خشک چشم ها را به خود جلب می کنند که با رنگ های سفید، طلایی، نقره ای و یا به طور کلی به رنگی که با رنگ های خانه همخوانی دارد و می توان آن ها را در ورودی خانه و یا حتی در یکی از گوشه های خانه قرار داد.

نوسازی ملحفه

ملافه های تابستانی باید برای گرم ماندن در ساعات شب با روتختی های زمستانی جایگزین شوند و می توان از بالش های خزدار و روتختی پشمی استفاده کرد و به صورت تصادفی روی ملافه انداخت تا جلوه ای مدرن به خانه و فضای زمستانی اتاق خواب بدهد.

بالش‌های پشمی و پرده‌های مخمل تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند، زیرا تغییر بالش‌های کوچک روی مبل‌ها و صندلی‌ها ظاهر مکان را تجدید می‌کند.

برای کنار آمدن با فضای زمستانی، می توانید به عنوان مثال کوسن های چرمی یا خز تزئین شده با نقاشی و در یکی از رنگ های خاکی گرم مبل اصلی با رنگ خنثی، مانند بژ روشن، انتخاب کنید.

از نور کم استفاده کنید

نور کم، احساس گرما، آرامش و همچنین نوری که از داخل سقف یا از لامپ های کوچک توزیع شده در مکان های جداگانه نشات می گیرد، می افزاید.

لامپ های آبی سرد را می توان با لامپ های زرد گرم نیز جایگزین کرد، رنگ نور تاثیر زیادی در دکوراسیون و فضای خانه دارد. سایه های لامپ را می توان در رنگ های گرم و خاکی نیز انتخاب کرد.

شومینه مهم ترین دکوراسیون زمستانی است

شومینه با شکل سنتی خود در مرکز دیوار اصلی اتاق نشیمن در صدر فهرست دکورهای زمستانی قرار دارد. لازم نیست به عنوان یک منبع گرما به آن تکیه کنید، اما می تواند وجود داشته باشد تا گرما و عاشقانه را القا کند.

بهترین کار این است که از فرصت استفاده کنید و یک بخاری جذاب را انتخاب کنید که ظاهر زمستانی زیبایی به دکوراسیون منزل شما می بخشد.

برش فرش

فرش نقش اساسی در دکوراسیون زمستانی خانه دارد و باید به رنگ هایی متوسل شوید که منعکس کننده حال و هوای این فصل سرد هستند مانند خاکستری، بژ، سفید عاجی و غیره.

شاید بتوان رنگ های تیره دیگری را نیز انتخاب کرد، اما هر چیزی که می خرید، باید مطمئن شوید که با رنگ های اصلی خانه همخوانی دارد.

تضاد بین درون و بیرون

دکوراسیون داخلی خانه را می توان گرم و دنج کرد و به شدت با طبیعت و شرایط سرد بیرون تضاد داشت. فرش‌های خاکی، روکش‌های پارچه‌ای ضخیم و تیره، فرش‌های ضخیم مقاوم در برابر سرما، و پرده‌های ضخیم و تیره رنگ، دکوراسیون خانه را گرم کرده و به‌طور قابل‌توجهی با آسمان ابری خاکستری و درختان بدون شاخه تضاد دارد.

منبع : ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا