دستمزد آسانسوررپورتاژ آگهیقیمت خدمات ساختمانی

برآورد هزینه بازسازی آسانسور و کابین آن

هزینه بازسازی آسانسور و همچنین کابین آن به فاکتورهای متفاوتی نظیر نوع و مدل آسانسور، تزئینات داخل کابین و ... مربوط است.

برآورد هزینه بازسازی آسانسور و کابین آن

 آسانسور یکی از عمومی‌ترین وسایل موجود در هر ساختمانی است که ممکن است بنا به دلایلی دچار مشکل شده یا نیاز به بازسازی داشته باشد. هر وسیله‌ای دارای عمر مفید مشخصی است که با تعمیر هم نمی‌توان آن را پا بر جا نگه داشت. اما برای کم‌شدن هزینه‌های جانبی می‌توان از تعمیر و بازسازی آسانسور بهره گرفت تا بخش‌های مختلف آسانسور و زیباسازی آن بدون نقص باشند. هزینه بازسازی آسانسور و همچنین کابین آن به فاکتورهای متفاوتی نظیر نوع و مدل آسانسور، تزئینات داخل کابین و … مربوط است.

هزینه بازسازی آسانسور

 بازسازی آسانسور می‌تواند به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی داشته باشد. از آنجا که با بازسازی آسانسور شاهد بهبود عملکرد و افزایش زیبایی داخلی کابین هستیم، یک مهم امری اساسی است. جنس بدنه کابین، تزئینات مورد استفاده در آسانسور و کابین، نورپردازی، نوع پنل‌های مورد استفاده در آسانسور، برند قطعات به ‌کار رفته در زمان نوسازی و … همگی بر قیمت و هزینه نهایی اثر مستقیمی می‌گذارند.

بازسازی آسانسور و کابین‌های قدیمی

 در آسانسورهای قدیمی بروز مشکلات متعدد معمول است بنابراین می‌توان  بازدید دوره ای آسانسور بازسازی و نوسازی آن به بهبود روند عملکرد آن‌ها کمک کرد. بازسازی آسانسور و کابین‌های قدیمی آن برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه نیز موثر است و بهتر است به جای تعویض یک یا چند قطعه، اقدام به بازسازی آن کنیم. در آسانسورهای قدیمی مصرف انرژی به طور چشمگیری بالا است و این یک مشکل اساسی است که در آسانسورهای امروزی با توجه ‌به موتور به‌ کار رفته، شاهد چنین مصرف بالای انرژی نیستیم. پس در آسانسورهای قدیمی به دلیل استهلاک بالا، مصرف انرژی بیش از حد، وجود سر و صداهای زیاد و … هزینه بازسازی افزایش خواهد یافت.

بازسازی کابین آسانسور

 کابین آسانسور یکی از قسمت‌های مهم آسانسور است که نیاز به بازسازی دارد. چراکه این قسمت مهم در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و بر زیبایی و چشم نوازی محیط می‌افزاید. می‌توان با انواع نورپردازی، استفاده از متریال‌های مختلف، استفاده از کف‌پوش‌های زیبا و شکیل، ایجاد تغییر در سقف کابین، ایجاد تغییر در پنل‌های کنترل موجود در کابین، قراردادن آینه‌های مختلف و زیبا و … بر زیبایی و جذابیت آن بیفزاییم. پس بازسازی کابین نیز یکی دیگر از مواردی است که بر قیمت نهایی بازسازی آسانسور اثر می‌گذارد.

فاکتورهای قابل ‌تغییر در بازسازی آسانسور و کابین

بازسازی آسانسور و کابین آن کاملاً سلیقه‌ای است و می‌تواند خیلی جزئی مثل تغییراتی در کابین یا خیلی کلی مثل تغییر در قسمت‌های مختلف آسانسور باشد. تمامی موارد ذکر شده در زیر می‌تواند بر قیمت نهایی اثر بگذارد و آن را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. اما در حالت کلی موارد زیر می‌تواند جزو بازسازی آسانسور و کابین باشد.

  • قراردادن سیستم صوتی یا تصویری
  • قراردادن سیستم موزیکال به ‌منظور اعلام طبقات مختلف
  • عوض‌کردن دکمه اظهار کابین و طبقات
  • عوض‌کردن آینه یا دستگیره‌های موجود در آسانسور
  • ایجاد تغییر در نورپردازی سقف کابین
  • ایجاد تغییر در کف کابین و کفشک‌ها
  • ایجاد تغییر در فلکه اصلی موتور، ترمز اضطراری، تابلو کنترل، ریل آسانسور، سیستم ایمنی چاهک، سیستم ارتباطی داخلی
  • ایجاد تغییر در تزئینات داخلی کابین و درب ورودی
  • امکان نصب مدار ایمنی
  • عوض‌کردن سیم ‌بکسل یا موتور یا ژنراتور، کنترلرهای الکترومکانیکی و …

مزایای بازسازی آسانسور

 بازسازی آسانسور و کابین یکی از فاکتورهای مهم در کاهش هزینه‌ها و خسارات وارده است. با بازسازی آسانسور ارزش محیط و ارزش کلی ساختمان افزایش می‌یابد. همچنین با بازسازی، امنیت را به مصرف‌کنندگان هدیه می‌دهیم و از معطلی و نارضایتی ارباب ‌رجوع کم می‌کنیم. در ادامه شاهد مصرف کم‌انرژی و همچنین کم‌شدن سر و صدای آسانسور هستیم. با انجام بازسازی و تعمیر آسانسور و کابین آن می‌توان از بروز مشکلات اساسی جلوگیری کرد.

سخن پایانی

 در زمان بازدید آسانسور از طرف کارشناسان می‌توان یک برآورد هزینه دقیق انجام داد و با توجه‌ به خواسته و نیازهای خود، از قیمت نهایی اطلاع یافت. هزینه‌های مربوط به بازسازی کابین و آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارند و می‌توانند از بازسازی جزئی تا کلی، متفاوت باشند. اما در حالت کلی بازسازی آسانسور و کابین علاوه بر افزایش جذابیت و زیبایی، به بالارفتن امنیت و سرعت عمل مصرف‌کنندگان می‌انجامد.

برای دریافت خدمات (نصب، تعمیر، بازسازی و … آسانسور) می‌توانید به سایت زرین آسانسور ( zarinasansor.com) مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۴۸۸۸۵۸۰ – ۰۹۰۳۶۲۵۸۴۱۳ تماس حاصل فرمایید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا