فن ساخت و سازفن مدیریت پروژه

تحویل پروژه با سیستم LPDS

بنابراین، نکات زیر ویژگی های کلیدی LPDS هستند۱:
  • پروژه به عنوان یک فرآیند تولید ارزش ساختار یافته و مدیریت می شود
  • مشارکت اولیه ذینفعان پایین دستی برای برنامه ریزی و طراحی مراحل پروژه از طریق تیم های متقابل
  • تکنیک های کشش برای مدیریت جریان اطلاعات و مواد بین ذینفعان استفاده می شود
  • بافرها برای جذب متغیرها در سیستم تولید از طریق بهینه سازی جهانی استفاده می شوند

شکل ۱: سیستم تحویل پروژه ناب۳

هر مرحله شامل سه مرحله پروژه است. هر مثلث نشان دهنده یک فاز پروژه است که همپوشانی دارند و برخی از مراحل به دلیل به هم پیوستگی تحویل پروژه، بخشی از دو فاز هستند. بنابراین، هر فاز پروژه بر فاز بعدی تأثیر می گذارد و تحت تأثیر فاز قبلی است. تصمیماتی که در یک مرحله گرفته می شود، بر مراحل دیگر تأثیر می گذارد. در مقایسه با تحویل پروژه سنتی، LPDS به صراحت روابط و وابستگی‌های بین فازهای مختلف را نشان می‌دهد که اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

هدف مرحله اول، تعریف پروژه، برای درک بهتر پروژه است. بنابراین، اهداف (آنچه می‌خواهیم)، ابزار (آنچه باید فراهم شود) و محدودیت‌ها (مکان، زمان، هزینه، مقررات) از طریق گفتگو روشن می‌شوند.۳. مرحله «مفهوم طراحی» علایق ذینفعان را از طریق ارزش‌ها، مفاهیم، ​​معیارها و مشخصات همسو می‌کند و دو فاز اول LPDS را به‌عنوان پایان فاز اول و آغاز فاز دوم به هم متصل می‌کند. فاز دوم، طراحی ناب، با گفتگوهای بین ذینفعان ادامه می یابد تا فرآیند و طراحی محصول را با هم بر اساس طرح مفهومی توسعه دهند. به منظور داشتن بیشترین اطلاعات و در نتیجه بهترین دانش در مورد گزینه های جایگزین، تصمیمات در “آخرین لحظه مسئولیت پذیر” و با تمرکز بر به حداکثر رساندن ارزش مشتری و به حداقل رساندن ضایعات اتخاذ می شود. اگر فرصت های جدیدی در طول مکالمه رخ دهد، پروژه می تواند به تعریف پروژه بازگردد. فاز طراحی ناب به تامین ناب. بر اساس طراحی محصول، مهندسی دقیق برای ساخت و تحویل اجزا و مواد انجام خواهد شد. این مرحله شامل یک مفهوم لجستیک برای به حداقل رساندن موجودی و کاهش زمان تحویل است.

مجمع ناب با تحویل اطلاعات، اجزاء و مواد و همچنین ابزار، ماشین آلات و کار برای نصب ادامه می یابد. در طول این مرحله، فعالیت های ساخت و ساز در “آخرین لحظه مسئول” انجام می شود تا از تغییر دستورات و دوباره کاری جلوگیری شود. پس از نصب، فاز با راه اندازی و استفاده از تاسیسات و انتقال به پایان می رسد استفاده ناب۱,۵. آخرین مرحله شامل مقادیر کاربر نهایی است. اطلاعات مربوط به بهره برداری، تعمیر و نگهداری، تغییر و از کار انداختن باید از ابتدای پروژه در نظر گرفته شود تا ارزش کاربر نهایی و هزینه کل مالکیت کمتری به دست آید. بنابراین، برای به حداکثر رساندن ارزش دارایی، بسیار مهم است که این مرحله را در نظر بگیرید و پس از مرحله مونتاژ ناب ادامه دهید. در تحویل سنتی پروژه، این مرحله اغلب بخشی از فرآیند نیست و به طور منظم منجر به نارضایتی کاربران نهایی می شود.

هر مرحله پروژه شامل ساختار کار و کنترل تولید است. ساختار کاری هدف آن دستیابی به یک جریان کاری قابل اعتماد با شکستن کار به قطعات کوچکتر است. کنترل تولید بر روی گردش کار و واحدهای تولید تمرکز می کند و از فرآیندهای پیش رو برای مدیریت آنها استفاده می کند۴. هدف کنترل تولید به جای تشخیص واریانس، کنترل اجرای برنامه ها است۱. LPDS a را ادغام می کند حلقه یادگیری برای یادگیری و تنظیم سیستم در هر مرحله و مرحله، هر زمان که لازم باشد.

سیستم Last Planner® (LPS)، طراحی ارزش هدف (TVD) و طراحی مبتنی بر مجموعه (SBD) روش هایی هستند که بخشی از LPDS هستند.۲،۵. به عنوان مثال LPS به عنوان کنترل تولید در LPDS استفاده می شود۱. TVD تضمین می کند که پروژه در شرایط رضایت و محدودیت مشتری نهایی تحویل داده می شود. SBD به تیم پروژه کمک می کند تا از تکرار منفی غیر ضروری جلوگیری کند. برای اجرای موفقیت آمیز LPDS، همکاری، مشارکت اولیه، مشوق های همسو و ادغام سهامداران پروژه مورد نیاز است.

پست های آینده هر مرحله از LPDS را همراه با مراحل و روش ها با جزئیات بیشتر توضیح خواهند داد.

منابع

۱. بالارد، جی. ۲۰۰۰، “سیستم تحویل پروژه ناب”، موسسه ساخت و ساز ناب. کاغذ سفید-۸ (بازبینی ۱). موسسه ساخت و ساز ناب.

۲. Alarcón, LF, Mesa, H. & Howell, G. 2013, ‘Characterization of Lean Project Delivery’ در:, Formoso, CT & Tzortzopoulos, P., بیست و یکمین کنفرانس سالانه گروه بین المللی برای ساخت و ساز ناب. Fortaleza, Brazil, 31-2 Aug 2013. pp 247-255.

۳. بالارد، جی.، ۲۰۰۸، “سیستم تحویل پروژه ناب: یک به روز رسانی”، مجله ساخت و ساز ناب.

۴. Tsao، CY 2005، استفاده از ساختار کار برای افزایش عملکرد سیستم های تولید مبتنی بر پروژه. رساله دکتری. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی.

۵. Ballard, G. and Howell, GA 2003, ‘Lean project management’, Building Research & Information, 31(1), pp. 1-15.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا