فن ساخت و ساز

تعریف ساخت و ساز و اهمیت آن

با راندمان جریان با کمترین ضرر و زیان کار را به مشتری تحویل دهید و آن را بهتر و بهتر انجام دهید.

ساختمان : این یک نقطه شروع برای یادگیری در صنعت ما است. مسیر ما را هدایت می کند. این ستاره شمالی ماست. ما نمی توانیم چیزی را بدون تعریف بسنجیم. این تعریف مفهوم اساسی Lean را در بر می گیرد. هر چیزی «لاغر» در این تعریف جای می گیرد. این به ما کمک می کند آنچه را که “لاغر” است از آنچه نیست متمایز کنیم.

استانداردها اساس بهبود هستند. وضعیت فعلی جامعه ساخت و ساز ناب این است که ما تعریف روشنی نداریم. خیلی ایده های خوب اما، در دریای متلاطم ایده ها، ما فاقد تمرکز و وضوح هستیم. این مشکلی است که باید حل شود. چرا اینطور است؟

کتاب کارن مارتین، سازمان برجسته، چهار شرط را تعیین می کند که سازمان های برجسته را ایجاد می کند: وضوح، تمرکز، انضباط و تعامل. هرج و مرج نشانه فقدان این چهار ویژگی است. او می‌گوید: «دلیل اینکه تاریخ از نظر روش‌های بهبود و عملکرد کسب‌وکار تکرار می‌شود، این است که سازمان‌ها فاقد بلوک‌های سازنده برای به‌کارگیری موفقیت‌آمیز اصول و ابزارهای مورد نیاز برای نتایج بلندمدت هستند.»

اگر سازمان‌های رسمی مبارزه کنند، یک مبارزه اجتماعی سست بدون تمرکز و وضوح چقدر بیشتر خواهد بود؟ تاریخ را تکرار نکنیم یک تعریف ساده و کاربردی وضوح و تمرکز را افزایش می دهد. دریای متلاطم ایده ها را آرام می کند و به آنها جهت می دهد. مبنایی برای بهبود است. وضوح منجر به درک می شود که منجر به پذیرش می شود. مانند زمانی است که از سیستم Last Planner® در پروژه هایی که به نقطه عطف مشترکی کار می کنند استفاده می کنیم. وقتی می توانید آن را ببینید، می توانید برای رسیدن به آن با هم کار کنید.

یک تعریف به عنوان ستاره شمالی ما عمل می کند. چگونه با کمترین ضایعات ارزشی را به مشتریان خود تحویل خواهیم داد؟ با راندمان جریان. و ما آن را بهتر و بهتر انجام خواهیم داد. چه نقاط عطف موقتی را برای رسیدن به آن باید تعیین کنیم؟ کارکنان ما چه چیزهایی را باید بیاموزند؟ آیا من واقعاً درک می کنم که کار در سازمان من چگونه جریان دارد؟ کدام روش ها و ابزارها به بهترین وجه جریان ایجاد می کنند و ارزش ارائه می دهند؟ به دور از خفه کردن نوآوری، یک تعریف به یک کاتالیزور برای بهبود تبدیل می شود.

شکستن تعریف

این تعریف جهانی است به جز اینکه Lean وابسته به صنعت نیست. هیچ تفاوت واقعی بین Lean Construction و Lean وجود ندارد به جز محیط زیست. اصول هرگز تغییر نمی کنند. روش‌ها و ابزارها برای هر صنعت توسعه یا تطبیق داده می‌شوند. یک مثال در ساخت و ساز Last Planner System است. هیچ کس در تولید ناب هرگز از آن استفاده نمی کند و تعداد کمی از آن شنیده اند. اما در ساخت و ساز، یک روش کلیدی برای ایجاد جریان است.

ارائه است چگونه. این روش تبدیل ورودی به خروجی است. در Lean، چگونگی بر اساس راندمان جریان است.

ارزش. ارائه ارزش دلیل وجود پروژه های ما است. توسط مشتری تعریف می شود. جریان ارزش در رابطه با جریان و ارزش درک می شود.

مشتری. دلیل کار این است که چیزی را برای پاسخگویی به درخواست مشتری تبدیل کنیم. تعریف ارزش بدون مشتری غیرممکن است. موفقیت مبتنی بر برآوردن تقاضای مشتری است.

هدر در همه اشکال، از جمله سربار و تنوع. ما می خواهیم آن را حذف کنیم. ضایعات در رابطه با ارزش درک می شوند. برعکس ارزش است. ما به دنبال کمال هستیم، اما می دانیم که همیشه زباله های بیشتری برای حذف وجود دارد. بنابراین، کلمه حداقل را اضافه می کنیم.

راندمان جریان. این ایده اصلی Lean است. به جای بهینه سازی منابع یا مراحل فردی، کل را بهینه می کنیم. ما از منظر کار به جریان نگاه می کنیم. ما تشخیص می دهیم که وقتی با هم پارو می زنیم قایق رانی سریعتر حرکت می کند. و وقتی کانو سریعتر حرکت می کند، همه ما سود می بریم.

کتاب این لاغر است توسط Nikas Modig و Pär Åhlström که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، مکانیسم اساسی Lean: بازده جریان را توضیح داد. پیش نوشته گرگ هاول را در نسخه ویژه موسسه ساخت و ساز ناب بخوانید. او هم به برخی از تاریخچه ساخت و ساز ناب و هم مشاهدات خود در این کتاب اشاره می کند. او خاطرنشان می کند که صنعت ساخت و ساز بسیار بر «کارایی منابع» متمرکز بود. گرگ ادامه داد: “برای خودم و امیدوارم شما، با درک اینکه چگونه ما را شروع کردیم و درک خود را از تفاوت بین بهره وری جریان و منابع توسعه دادیم، به من کمک می کند تا وضعیت فعلی خود را متمرکز کنم و مسیری را به ما می دهد تا در حرکت رو به جلو دنبال کنیم. ” او ادامه می‌دهد: «اگر This is Lean در آن سال‌های اولیه در دسترس بود، شاید بهتر بود توسعه Lean Construction را مدیریت می‌کردیم.»

بهتر و بهتر. به طور مداوم چه چیزی و چگونه، محصول و جریان ارزش را بهبود بخشید.

چرا شامل نمی شود احترام به مردم در تعریف؟ زیرا احترام به مردم فراتر از لاغر است. این گونه است که مردم باید با یکدیگر رفتار کنند حتی اگر در غیر این صورت کاملاً با Lean ناآشنا باشند. به عنوان مثال، اگر افراد در یک خانواده به یکدیگر احترام بگذارند، به این معنی است که آنها لاغر هستند؟ نه واقعا. در مقابل، اگر افراد در یک سازمان به یکدیگر احترام نگذارند، همکاری دشوار خواهد بود و همین امر جریان و بهینه سازی کل را در صنعت ما تقریبا غیرممکن می کند. بنابراین، بله، این یک اصل مهم است، اما به خودی خود ناب نیست.

نتیجه

هدف از تعریف، وضوح و تمرکز است. این پایه ای برای یادگیری و اقدام بهتر است که تفکر ناب را در صنعت ساخت و ساز و پروژه های ما هدایت می کند. آیا با تعریف موافقید؟ از آن استفاده کنید. به اشتراک بگذارید موافق نیستید؟ مطمئن نیستم؟ یک نظر اضافه کنید. بیا بحث کنیم این صرفاً یک بحث آکادمیک نظری نیست. تعریف روشنی از ساخت ناب برای تبدیل ناب اساسی است. با یک تعریف استاندارد صنعت، ما وضوح را به ارمغان می آوریم، که درک را افزایش می دهد، که پذیرش را افزایش می دهد. از آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا