فن طراحی داخلیوبلاگ

تغییر جزییات دکوراسیون داخلی منزل چیست؟

ساخت ویلا مدرن

تغییر جزییات دکوراسیون داخلی منزل.. آسایش روانی و بهبود روحیه خانواده

 بسیاری از کارشناسان دنیای دکوراسیون معتقدند که تغییر جزییات دکوراسیون داخلی خانه به صورت مستمر باعث ایجاد آرامش روانی و آرامش خانوادگی و دلبستگی شدید اعضای خانواده به خانه میشود.

بنابراین، بسیاری از زنان خانه دار بدون مشارکت شرکت های طراحی شروع به ایجاد تغییرات در خانه های خود میکنند، که به آنها احساس شادی و اعتماد به نفس می دهد.

استفاده از عکس های یادگاری از آنجایی که دارای ویژگی خاصی در تزئین دیوارها است، اهمیت دارد، زیرا اعضای خانواده را جمع می کند و باعث می شود زیباترین خاطرات را زنده کنند.

اثر شخصی و احساسات بسیار

نوشته های مشابه

کارن نحاس، زن خانه‌دار جوان، در توضیح دلیل خوشحالی خود می‌گوید: «هر خانه‌ای برای تبدیل شدن به خانه‌ای گرم که حریم خصوصی، ویژگی و زیبایی‌شناسی خاص خود را دارد، نیاز به لمس شخصی و احساسات زیادی دارد. ما عکس‌های خانوادگی را در قفسه‌ها قرار دادیم و آویزان کردیم. تابلوها و سوغات روی دیوار و دیوار. کفپوش های چوبی نیز برای مبلمان خانه با استفاده از فرش استفاده می شد. پشم یا مانند آن. همچنین توزیع هوشمندانه و کاربردی مبلمان بسیار مهم است.

به گفته کارن ناهاس، او زمان صرف کرده است تا ظاهر خانه را تغییر دهد تا احساس مالکیت کند تا علاقه او به آن و جزئیات زندگی اش را منعکس کند و مهر شخصی خود را به آن بدهد.

وی تاکید می کند که اتاق نشیمن اغلب اتاقی است که اکثر اعضای خانواده از آن استفاده می کنند و به همین دلیل است که همیشه درهم و برهم است و می توان با استفاده از مبلمان چند منظوره مانند میزهایی که دارای انباری هستند، از شلوغی ها کاسته و فضای جدیدی برای آن ایجاد کرد. کشوها و قفسه های باز در زیر آنها و برخی از انواع مبل هایی که باز می شوند و در داخل آن ذخیره می شوند.

طراحی ویلا

همچنین می توان فضای اتاق کودک را طوری تقسیم کرد که فقط برای خواب نباشد و مکانی برای بازی، مکانی برای مطالعه و مکانی برای گذراندن اوقاتی آرام و خواب در یک اتاق اختصاص داد.

چیدمان مجدد مبلمان

کارن می گوید که گام دوم برای بهبود روحیه کل خانواده، چیدمان مجدد مبلمان است، این مرحله نیازی به هیچ هزینه مالی ندارد، اما شما باید خارج از چارچوب فکر کنید، بنابراین باید مکان مبلمان را به صورت غیر متعارف تغییر دهید. روش و استانداردها را زیر پا بگذارید، به عنوان مثال می توانید مبل را از دیوار جدا کنید و بقیه مبلمان را به گونه ای قرار دهید که شادی را به محل بازگرداند.

تغییراتی که تفاوت را ایجاد می کند

در مورد خانم رانیه بدرالدین، ایشان قبل از شروع تغییراتی در دکوراسیون داخلی خانه به مواردی توجه می کنند، اما برای بازگرداندن آرامش و هماهنگی خانوادگی و احیای زندگی خانوادگی هرگز از این نکته غافل نمی شوند. تغییراتی که او ایجاد می کند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • گل‌های طبیعی هر بار که به آن‌ها نگاه می‌کنید به شما لبخند می‌زنند و احساس راحتی می‌کنید، بنابراین رانیا توصیه می‌کند هنگام ورود به خانه، چند گل رنگارنگ را در اولین جایی که به چشم می‌خورد قرار دهید.
  • رعایت بهداشت بسیار مهم است زیرا باعث ایجاد حس آرامش می شود.
  • رنگ آمیزی دیوارها حس شادی می دهد و همچنین کاغذ دیواری هایی با طرح های مناسب که شامل قرمز و طلایی می شود حس تغییر دکور، تغییر فضاهای بزرگ و جادار و آماده شدن برای رویدادها را القا می کند.
  • رنگ‌های قرمز و طلایی در صورت ترکیب اثر جادویی دارند و حس عاشقانه و ظرافت را در روح القا می‌کنند، بنابراین می‌توان از طریق اکسسوری‌هایی در دو رنگ ذکر شده به دکور اضافه کرد و نورپردازی نیز مانند شمع‌های قرمز روی میز ناهارخوری است. .

تقویت احساس تعلق

دیما العفی، طراح داخلی، تأیید می کند که تغییر چیدمان دکوراسیون خانه به طور مداوم باعث بهبود روحیه و بیشتر ماندن در آن می شود و نشستن گروهی با سایر اعضای خانواده و افزایش آرامش خانواده را تشویق می کند.

طراح داخلی نکاتی را برای تغییر هر از گاهی جزئیات دکوراسیون منزل ارائه می دهد، از جمله:

اسباب کشی

جابجایی اثاثیه از محل، رختکن یا تغییر رنگ روکش صندلی و تعویض میز (نقاشی)، گلدان، زیرانداز، عتیقه و پرده هر از گاهی.

همچنین ترجیح داده می شود حداقل هر ۵ سال یک بار دکور و مبلمان منزل را تغییر دهید، زیرا این امر باعث ایجاد آرامش روانی و مثبت زیادی در رفتار عمومی به خصوص خانواده می شود.

دیمه العفی خاطرنشان کرد: کسانی که توان مالی برای تغییر همه جانبه را ندارند، تنها می توانند حداقل هر دو سال یک بار جای مبلمان را از محل خود عوض کنند و پرده ها را بین اتاق ها، میزها و عتیقه جات از یک جا عوض کنند. از سوی دیگر، این تغییر بسیار محسوسی در رفتار اعضای خانواده به طور کلی و رفتار خانواده به طور خاص ایجاد می کند.

ظرافت نقاشی

اهمیت تابلوهای هنری را نباید نادیده گرفت زیرا ظرافت خانه بدون وجود تابلوهای زیبا که دیوارها را تزیین کرده و ظاهری فوق العاده به آنها می بخشد کامل نمی شود. و شما باید نقاشی هایی را انتخاب کنید که انرژی مثبت از خود ساطع می کنند، از جمله نقاشی هایی که شامل ویژگی های طبیعی، پرندگان و دریاها هستند.

گیاهان هوا را تصفیه می کنند

دیمه العافی به اهمیت حضور گیاهان و نقش آنها در بهبود روحیه و پخش انرژی مثبت در خانه توجه می کند، زیرا آنها فضای شادی را در سراسر خانه پخش می کنند و برای تصفیه و تجدید هوا تلاش می کنند.

روشنایی روز و شب

نور در بهبود روان انسان نقش مثبتی دارد یا ممکن است تاثیر منفی بگذارد و در طول روز بهتر است به نور طبیعی از جمله آفتاب و با بازکردن پرده ها و ورود نور خورشید به اتاق ها تکیه کرد و در شب ترجیح داده می شود. به نور سفید تکیه کنید و از نور زرد استفاده نکنید زیرا باعث افسردگی و اضطراب می شود.

عکس های یادگاری

دیما العفی، طراح داخلی، استفاده از عکس های یادگاری را توصیه می کند، زیرا این عکس ها دارای ویژگی خاصی در تزئین دیوارها هستند، زیرا اعضای خانواده را جمع کرده و زیباترین خاطرات را در آنها زنده می کند.

اشتراک گذاری اعضای خانواده

العافی بر لزوم مشارکت اعضای خانواده اعم از پیر و جوان در تمامی تغییرات آسان و ساده تاکید می کند.احساس مشارکت هر فردی در تغییر دکوراسیون خانه، احساس تعلق به خانه را در او ایجاد می کند و به او احساس تعلق شادی، شادی و آسایش روانی می دهد.

منبع :  ساخت و ساز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا