بتنفن ساخت و سازوبلاگ

جلوگیری از نشتی در دیوارهای حائل را توضیح دهید؟

ساخت ویلا ارزان

جلوگیری از نشتی در دیوارهای حائل

دلیل جلوگیری از نشتی در دیوارهای حائل

آب می تواند از درزها و ترک های بسیاری از مواد مختلف مانند بتن، سنگ و آجر عبور کند. تاکنون آب به بسیاری از ساختمان ها و سازه های زیرزمینی نشت کرده است. به عنوان یک مشاهده تجربی، آب در طول عملیات به نیمی از دیوارهای حائل و سازه های زیرزمینی نفوذ می کند. اما سوال اصلی این است که چرا این نشت ها نشت می کنند؟ ساده ترین پاسخ ممکن این است که در اکثر موارد سطح آب زیرزمینی بالا است، فشار هیدرواستاتیکی از آب باعث جاری شدن آب به داخل سازه و در نتیجه نشت می شود. ترک ها و ترک های ایجاد شده در طول سازه و همچنین عدم اجرای کامل سازه، آبراهه ای در ساخت و ساز وجود دارد.

نتایج حاصل از جریان آب به دیوارهای حائل

یمکن ان یحدث التسرب فی حین بناء الهیکل أو حین التشغیل.

نوشته های مشابه

آسیب نشت آب در طول فرآیند ساخت و ساز

– تاخیر در اجرای پروژه
– هزینه احیای قطعات ساخته شده فعلی
– مسئولیت حقوقی خسارات وارده
– هزینه ها و جرایم قانونی
– تضعیف نقش سازه ای دیوار

خسارت نشت آب در حین بهره برداری
– هزینه های مرمت
– هزینه ساخت
– قطع دسترسی به طبقات زیر زمین
– آسیب مصالح در طبقات زیر زمین
– آسیب به تجهیزات برق و سیم
– مسئولیت قانونی خسارت وارده –
هزینه ها و مجازات های قانونی
– تضعیف نقش سازه از دیوار

اهمیت انتخاب صحیح سیستم عایق رطوبتی در دیوار

صرف نظر از مدیریت خطرات ناشی از نشت آب، یکی از مهمترین عوامل در پرداخت ریسک نشت، انتخاب صحیح مواد آب بندی می باشد. هر روشی مزایا و معایب خاص خود را دارد. کارفرما باید بر اساس الزامات و شرایط پروژه روش مناسب را برای جلوگیری از نشتی انتخاب کند. واحد پیشگیری از نشت شرکت افزیر برای رسیدن به گزینه مناسب با مشتریان این شرکت همکاری می کند و آمادگی خود را جهت ارائه کلیه مشاوره های فنی به متخصصین این حوزه اعلام می دارد.

روشهای جلوگیری از نشت آب در دیوارهای حائل

روش های جلوگیری از نشتی در دیوارهای حائل به دو بخش عمده روش های جلوگیری از نشتی در حین ساخت و روش های جلوگیری از نشتی در حین بهره برداری تقسیم می شوند.
۱- جلوگیری از نشتی در حین عملیات ساختمانی
جلوگیری از ورود آب به سازه

طراحی ویلا ساده
روشهای جلوگیری از نشت و محصولات مرتبط با این موضوع قبلاً به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. در اینجا لازم به ذکر است که برای جلوگیری از نشت آب باید از یکی از روش های ذکر شده استفاده کرد و در صورت عدم رعایت این روش ها هیچ تضمینی برای موفقیت روند جلوگیری از نشتی در دوره ساخت وجود ندارد.
در فرآیند آب بندی دیوارهای حائل، دیوار باید تا حد امکان از آب های زیرزمینی جدا شود. این کار توسط ژئوممبران انجام می شود. آب جمع آوری شده در پشت دیوار باید با استفاده از غشاهای مرکب دیگر مانند ژئوتکستایل خشک شود. باید زهکشی آب و ژئوممبران را در کنار هم قرار داد، زیرا هر کدام به طور جداگانه قادر به جلوگیری از ایجاد خاک نیستند.

آب جمع آوری شده با این هزینه ها به مخزنی به نام سبتک منتقل می شود و سپس به بیرون پمپاژ می شود.

در واقع راه حل جایگزینی برای جلوگیری از تجمع آب در پشت دیوار وجود دارد. چندین چاه در اطراف دیوار حفر می شود و سپس آب زیرزمینی از داخل این چاه ها پمپاژ می شود.

۲- جلوگیری از نشتی در بهره برداری در
صورت مشاهده رطوبت در زیرزمین یا دیوارهای پارکینگ، اولین قدم برای رفع نشتی، یافتن محل دقیق نشتی است. سپس با بررسی نوع نشتی و محدودیت بار می توان نوع محصول مناسب آن نشتی را انتخاب کرد. کارشناسان افزیر نیز مشتریان خود را در انتخاب انواع مناسب همراهی می کنند و از مشاوره و راهنمایی آنها دریغ نمی کنند.

ویژگی های تزریق فوم – رزین اپوکسی

– کار مناسب مقره
– قابلیت پوشاندن تمامی ترک ها و ترک ها
– سرعت کار
– دقت بالا
– امکان اجرا در
وجوه بالا و پایین – جلوگیری از خوردگی آهن آرماتور

– ایرادات آب بندی تزریق فوم – رزین اپوکسی
– کادر تخصصی
– تجهیزات و دستگاه های پیچیده

جلوگیری از نشتی در تونل قطار زیرزمینی

یکی از مهمترین مسائل در جلوگیری از نشتی، جلوگیری از نشت آب به داخل تونل قطارهای زیرزمینی (مترو) است. پس از حفر تونل باید از روش های مناسب برای جلوگیری از نشتی استفاده کرد. معمولاً از آنجایی که تونل های مترو تا چند عمق و در داخل شهرها حفر می شوند، اغلب با خاک احاطه می شوند. بر این اساس و روش حفاری (که اغلب اتوماتیک یا TBM است) باید دقت کافی در طراحی سیستم آب بندی انجام شود. آب با نسیمی که نسبت به سنگ بیشتر می شود به داخل خاک نفوذ می کند.
برخی از تونل های حفر شده در سنگ نیازی به پوشش بتنی ندارند و آب در تونل جاری است. این تونل ها نیازی به عایق رطوبتی ندارند. اما در تونل ها و ایستگاه های قطار زیرزمینی نمی توان اجازه نشتی داد.

شرکت افزیر آمادگی خود را جهت همکاری با متخصصین و مجریان صنعت ساختمان به ویژه تونل ها و تاسیسات زیرزمینی اعلام می دارد. این شرکت با پشتیبانی کادر متخصص خود در این کار اقدام به تولید عایق های رطوبتی برای هر پروژه متناسب با شرایط خاص آن می نماید.

منبع :  آموزش ساخت و ساز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا