خدمات طراحیطراحی ویلافن طراحی ساختمانوبلاگ

اموزش طراحی نمای ویلا

ساخت ویلا

طراحی نمای ویلا

خانه یا ویلا یکی از ملزومات اساسی زندگی است که فرد از طریق آن ثبات و امنیت اجتماعی و روانی را در کنار اعضای خانواده خود پیدا می کند. طبیعی است که قبل از شروع به ساختن ویلا، سوالات زیادی برای شما پیش بیاید، بنابراین باید در مورد مجموعه ای از مواردی که به شما در تصمیم گیری درست کمک می کند، بیاموزید. نکات مهمی که باید قبل از شروع اجرا در نظر گرفته شوند.

انتخاب یک نمای مناسب هر ساختمان از آن جهت اهمیت دارد که ارتباط هر فرد با ساختمان از نما آغاز می‌شود. یک نمای مناسب و جذاب علاوه بر تاثیرات مثبت زیبایی شناسانه و روانی می‌تواند ارزش مادی ساختمان را نیز افزایش دهد و اما در طراحی نمای ویلا رعایت چند نکته الزامیست و بر روند طراحی بسیار تاثیرگذار می‌باشد،

در هنگام ساخت ویلا در دل طبیعت باید برخی نکات را با دقت رعایت کنید تا نمای ویلا زیبا و قشنگ بشود. در هنگام انتخاب مصالح و متریال مورد نظر بایستی دقت لازم را داشته باشید یعنی بگونه ای باشد که متریال بکار رفته در ویلا شما با محیط طبیعی اطراف خود منطبق و در تعامل باشد.طراحی ویلا کلاسیک

در طراحی نمای ویلا به محیط و طبیعت اطراف باید توجه داشت و سبک‌، مصالح و رنگ‌ها در تعامل با محیط باید انتخاب شوند نه در تقابل با آن، همچنین جنس و دوام مصالحی که استفاده می‌شود متریال مورد نظر بهتر است با توجه به اقلیم و سازگار با محیط زیست و ساختار بومی منطقه باشد، الگوها و خطوط نما در راستای پلان و کاربری آن باشد و هماهنگ بین روابط فضاها و ساختار نما با عوامل خارجی و محیطی همگی همساز و سازگار باهم باشند و رعایت همه این عوامل ساختمان ویلایی را سمت خاص شدن و مانا ماندن خواهد برد.

برای ساخت یک ساختمان و بنای درست و اصولی آیتم‌های مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه شود تا به بهترین شکل به سرانجام رسد.

در ابتدا توصیه می شود با یک مهندس ساختمان مشورت کنید تا ایده های اولیه ای که در نظر دارید  را برای اون روشن کنید و در مورد امکان پذیر بودن یا نبودن آنها بحث کنید و در صورت لزوم راه حل های جایگزین بیابید و سپس می توانید برای شروع طراحی اولیه معماری ویلا تصمیم بگیرید. قبل از تعیین زمینی که قرار است در آن ساخته شود، باید از مناسب بودن آن برای ساختن ویلا، از جمله در دسترس بودن برق، آب، فاضلاب و سایر خدمات مهم اطمینان حاصل شود.
دغدغۀ اصلی و مهم کارفرماها هزینه‌های مالی سنگین و غیرضروری است که به پروژه تحمیل می‌شود و توجیه اقتصادی ساخت را از بین می‌برد. از این رو در این مقاله به بررسی علت‌ها و حل مشکلات و یا پیگیری از وقوع چنین مسائلی در پروژه‌های ساختمانی می‌پردازیم.
در ابتدای امر مهمترین عامل که باید بررسی شود؛ مرحلۀ تهیه نقشه و طرح پروژه است و باید طراحی و نقشه‌های درست و اصولی تهیه کرد. یعنی از نقطه شروع خلق پروژه تحلیل کامل صورت بگیرد و تمامی محدودیت‌ها و پتانسیل‌های پروژه بررسی شود.

منبع :  ساخت و ساز ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا