خدمات ساختمانیرپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیمقالاتوبلاگ

دکوراسیون آشپزخانه کوچک با ایده‌های خلاقانه

طراحی زیبا و کاربردی دکوراسیون آشپزخانه کوچک، یکی از چالش‌های مهم و اساسی برای عموم مردم و به‌ویژه خانم‌ها در زمان ساخت یا بازسازی خانه است. ازآنجایی‌که وسایل فراوانی در آشپزخانه قرار می‌گیرد، از فضا موجود باید بهترین استفاده را داشت. ما در این مقاله چند ایده خلاقانه و کاربردی به شما معرفی خواهیم کرد که بتوانید بهترین استفاده را از فضای موجود داشته باشید؛ همچنین با چند ترفند ساده فضای آشپزخانه را نیز بزرگ‌تر نشان دهید.

‎استفاده از رنگ‌های روشن‌؛ راهی برای بزرگتر نشان دادن فضا دکوراسیون آشپزخانه کوچک

رنگ‌ها علاوه‌بر تاثیر چشمگیری که بر احساسات و عواطف ما دارند، تاثیر به‌سزایی بر میزان بازتاب نور و بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان دادن فضا خواهند داشت. به‌طورکلی استفاده از رنگ‌های روشن، با بازتاب بیشتر نور در فضا، آشپزخانه را روشن‌تر خواهند کرد که باعث بزرگتر جلوه دادن فضا آشپزخانه نیز می‌شود. در طراحی کابینت آشپزخانه جدید، رنگ سفید بسیار پرطرفدار است. رنگ سفید با بازتاب نور، آشپزخانه را روشن و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و به‌راحتی با رنگ‌های دیگر نیز ست می‌شود.

کابینت‌های دیواری؛ استفاده بهینه‌تر از فضای موجود

در طراحی و چیدمان آشپزخانه کوچک یکی از بلااستفاده‌ترین فضاها، فضای بین دو کابینت است. با طراحی کابینت‌های دیواری و بلند می‌توان بهترین استفاده را از این فضاها داشت. کابینت‌های سوپر یا کابینت‌های ایستاده نمونه‌ای از کابینت‌های بلند دیواری است که بدون داشتن فاصله بین کابینتی، فضای بسیاری برای چیدمان وسایل در اختیار ما قرار می‌دهد. اگر قصد استفاده از انواع کابینت‌های ایستاده را دارید، بهتر است در زمان سفارش ساخت کابینت حتما به کابینت‌ساز بگویید تا در طراحی و ساخت مدنظر داشته باشد.

نورپردازی درست؛ راهی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

نورپردازی درست مهم‌ترین روش برای بزرگ‌تر فضا در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک است. با استفاده درست از انواع روش‌های نورپردازی و ترکیب آن‌ها می‌توان فضایی روشن و دلباز برای پخت‌و‌پز در طرح کابینت آشپزخانه ایجاد کرد. نورپردازی دکوراتیو، تاکیدی، نورپردازی با چراغ‌های خطی یا استفاده از سقف کشسان، هالوژن یا لوستر، انواع روش‌های نورپردازی است که هرکدام جذابیت ویژه‌ای به آشپزخانه می‌‌دهد.

استفاده از جزیره به‌جای میز ناهارخوری؛ راهی برای صرفه‌جویی در فضا

در یک آشپزخانه کوچک، شما فضای کافی برای قراردادن میز ناهارخوری و جزیره را نخواهید داشت. بهترین راهکار، طراحی یک جزیره چند منظوره است. جزیره‌ای که از آن بتوان هم به‌عنوان میز ناهارخوری و هم محلی برای قرار دادن انواع وسایل استفاده کرد. این روش یکی از ایده‌های جذاب برای دیزاین آشپزخانه‌های کوچک است. با این ترفند، هم محلی مشخص برای صرف غذا در آشپزخانه داشته و هم در استفاده از فضا صرفه‌جویی خواهد شد.

پلان آشپزخانه؛ عامل مشخص کننده تعداد کابینت‌ها

یکی از موثرترین عوامل در جذابیت و میزان فضا در دکوراسیون آشپزخانه کوچک، پلان آشپزخانه است. پلان در واقع تعیین کننده نحوه جایگذاری کابینت‌ها است و تعداد کابینت‌های یک آشپزخانه را مشخص می‌کند. پلان خطی، L ،U ،G و پلان آشپزخانه با دو دیوار موازی، نمونه‌ای از انواع پلان آشپزخانه است. در زیر دو نمونه از پلان‌هایی که بیشترین تعداد کابینت را دارد شرح داده می‌شود.

پلان G؛ طراحی با بیشترین تعداد کابینت

در طراحی پلان G، روی ۳ دیوار آشپزخانه به‌طورکامل کابینت نصب می‌شود. روی بخشی از دیوار ورودی نیز کابینت نصب شده تا شکل G کامل شود. در این پلان شما بیشترین تعداد کابینت را خواهید داشت و فضای بسیار مناسبی برای قرار دادن وسایل و مواد موردنیاز در آشپزخانه در اختیارتان قرار می‌دهد.

پلان U؛ نصب کابینت در ۳ طرف آشپزخانه

در پلان U روی ۳ دیوار آشپزخانه کابینت قرار می‌گیرید. این پلان نسبت به پلان G کابینت کمتری داشته اما باز هم نسبت به سایر طراحی‌ها تعداد قابل قبولی کابینت در اختیار شما قرار می‌دهد. با افزودن یک جزیره به طرح U شکل پلان، می‌توان فضای در دسترس برای پخت‌و‌پز را گسترش داد.

طراحی آشپزخانه؛ کلید اصلی بزرگتر نشان دادن فضا در آشپزخانه کوچک

در این مقاله چند ایده کاربردی برای دیزاین آشپزخانه کوچک معرفی شد. استفاده از رنگ‌های روشن و نورپردازی مناسب به‌منظور بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه، استفاده از کابینت‌های دیواری و جزیره‌های چند منظوره و انتخاب پلان مناسب با توجه به نیاز، از مهم‌ترین ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک است. برای عملی کردن این ایده‌ها، طراحی قبل از اجرا راهکاری بسیار عالی و کاربردی بوده که تضمین می‌کند شما در نهایت از آشپزخانه خود راضی خواهید بود. مجموعه دکورین با طراحی ۳ بعدی در این مسیر همراه شماست. برای بررسی نمونه‌ کارها و خدمات به سایت مجموعه مراجعه کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا