فن طراحی داخلیفن طراحی ساختمانوبلاگ

دکوراسیون جداکننده، راهروهای خانه شما را از دیوارها دور می کند!

 دکوراسیون پارتیشن های بین راهروها شاید یک عنصر ضروری در خانه ها باشد و جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون داخلی مدرن خانه است. همچنین در هنگام تقسیم فضای بزرگ به دو فضا یا ترکیب آن با راهروهای داخلی خانه جایگزین بسیار خوبی برای دیوارها است و جذابیتی که به اتاق ها می دهد و خلوتی که ایجاد می کند داستان دیگری است.

ساخت ویلا روستایی دکوراسیون جداکننده، راهروهای خانه شما را از دیوارها دور می کند

 دکوراسیون پارتیشن های بین راهروها شاید یک عنصر ضروری در خانه ها باشد و جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون داخلی مدرن خانه است.

همچنین در هنگام تقسیم فضای بزرگ به دو فضا یا ترکیب آن با راهروهای داخلی خانه جایگزین بسیار خوبی برای دیوارها است و جذابیتی که به اتاق ها می دهد و خلوتی که ایجاد می کند داستان دیگری است.

فضاهای کوچک

کارشناس طراحی تاکید می‌کند که در فضاهای کوچک، باید دیوارها را با ضخامت و حضور سنگین آنها روی فضای خالی – با راه‌حل‌های سبک‌تر و ساده‌تر جایگزین کرد که فضاها را بزرگ‌تر به‌نظر می‌آورد، و دکوراسیون خانه‌های «مدرن» وجود دارند که فضاهای باز را می‌پذیرند.

که با شکل زندگی معاصر سازگار است.

نوشته های مشابه

طراحی ویلا به گفته رایان کرم، طراح داخلی، برجسته ترین راه حل های دکوراسیون برای جداکننده های بین سالن ها در زیر آمده است:

پارتیشن های چوبی لوکس

کرم معتقد است افزودن پارتیشن های تزئینی چوبی به منازل زیبایی خاص و تجمل بی نظیری به آن ها می بخشد و همچنین وجود روش های موثر مختلف برای نظافت چوب که استفاده از آن را بسیار آسان می کند.

چندین تقسیم کننده چوبی مدرن وجود دارد که با توجه به سلیقه کاربر متفاوت است.

برای مثال می توان از تقسیم کننده های چوبی با قفسه برای قرار دادن اشیای عتیقه یا گیاهان آپارتمانی استفاده کرد، در حالی که برخی از تقسیم کننده های چوبی با نقوش کلاسیک را ترجیح می دهند.

بسیاری نیز ترجیح می دهند از جداکننده های چوبی بین سالن پذیرایی و نشیمن استفاده کنند که به صورت تیرهای چوبی به یکدیگر متصل شده و به صورت مربع یا راه راه نصب می شوند و می توان یونیت های مخفی را برای نورپردازی در اختیار آنها قرار داد.

همچنین می توانید از تقسیم کننده های توخالی برای دیدن آنچه در فضای دیگر وجود دارد بهره ببرید که در افزایش عنصر خیره کننده و زیبایی در اتاق مفید است.

اسپیسرهای پلاستیکی با کیفیت

یکی از بهترین انواعی است که سبکی و سهولت در جابجایی مشخص می شود و دارای طرح ها و رنگ های فوق العاده زیادی است که با بقیه دکوراسیون خانه مطابقت دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

می توان به جای استفاده از تقسیم کننده های ثابت، بر اساس هدف مورد نظر از استفاده از این تقسیم کننده ها، تقسیم کننده های پلاستیکی متحرک – یعنی در متحرک – را انتخاب کرد.

جداکننده های آهنی یا آلومینیومی

به گفته طراح داخلی کرم، برای کسانی که به دنبال تزئینات سنگین برای تقسیم‌کننده‌های اتاق هستند، جداکننده‌های اتاق آهنی یا آلومینیومی پاسخگو خواهد بود.

می توان از جداکننده های آهنی سبکی که با دست یا لیزر ماشین کاری می شوند استفاده کرد که اغلب برای جدا کردن اتاق نشیمن از آشپزخانه استفاده می شود و آن را با انواع مختلف گیاهان مصنوعی تزئین می کنند و جذابیت بی نظیری به اتاق ها می بخشد.

جداکننده های شیشه ای شگفت زده شدند

و اگر هدف تامین حریم خصوصی – در بالاترین سطح – نباشد، اما تمایل به تقسیم یک اتاق بزرگ تنها به دو اتاق وجود دارد، می توان بدون فکر به گزینه تزئین راهروهای شیشه ای متوسل شد، زیرا آنها قادر به تغییر هستند. فضای داخلی منحصر به فرد و بسیار شگفت انگیز است و به اتاق لوکس نامحدودی می بخشد، به خصوص اگر از جداکننده های خطوط شیشه ای به شکل صحیح و مناسب استفاده شود.

اتصالات گچی مدرن

و اتصالات گچی در اشکال مدرن خود یک لمس هنری متمایز می بخشد. بنابراین، گزینه پارتیشن های “تخته گچی” برای اتاق های خانه بسیار موفق خواهد بود. علاوه بر این، می توانید نورهای سبک با اشکال چشم نواز را اضافه کنید، این کار باعث می شود بسیار خنک تر به نظر برسد.

 کتابخانه باز

جداسازی یک اتاق از اتاق دیگر با طراحی یک کتابخانه باز از هر دو جهت، قرار دادن قفسه های باز و استفاده از لوازم جانبی مناسب در هر قفسه موجود در آن امکان پذیر است که علیرغم عدم وجود هیچ گونه جدایی بصری بین آن، به ایجاد حس جدایی در طراحی کمک می کند. دو اتاق و اینجا خلاقیت نهفته است.

 پرده

برای جداسازی اتاق های خانه به سبکی ساده و با هزینه کم می توان از جداکننده های پرده استفاده کرد که با توجه به نیاز افراد خانه باز و بسته می شود.

نردبان فلزی

استفاده از کناره نردبان برای ساختن اسپیسر به جای نرده، استحکام طرح را افزایش می دهد و برای رسیدن به این اثر خوب چیزی بهتر از فلز وجود ندارد و می توان فاصله گیر فلزی را به گونه ای خالی کرد که جلوی دید را نگیرد. به گفته کرم در داخل یا خارج از نردبان.

اسپیسرهای گیاهان

از این جداکننده می توان برای تبدیل شدن به یک شاهکار طبیعی استفاده کرد و زیبایی دکور را به شکلی جذاب تحت تاثیر قرار داد، تا دوشاخه شدن طبیعی همه گیاهان را به ایده ای برساند که دید را نیمه تاریک می کند و حس زیبایی و رمز و راز را به ارمغان می آورد.

کرم بر این باور است که همه این ایده‌ها نیاز به برخی دیوارهای خانه را برای ایجاد حریم خصوصی و جلوه هنری متمایز، با تکیه بر فضاهای باز و مدرنی که در آن طراحی شده‌اند، بدون نادیده گرفتن جنبه‌های عملی و زیبایی‌شناختی این گونه‌ها، برطرف می‌کند.

منبع : ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا