فن طراحی داخلیوبلاگ

دکوراسیون داخلی درمانگر پنهانی است.

ساخت ویلا روستایی

دکوراسیون داخلی درمانگر پنهانی برای تغییر روحیه ما از افسردگی به شادی

دکوراسیون منزل یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد، ابزار جالبی است که می تواند به سادگی بر روحیه ما تأثیر بگذارد و راهی برای افزایش شادی ماست.

و وقتی می گوییم «طراحی»، مسلماً به معنای رنگ ها، شکل ها و اندازه هاست، با تمام ویژگی ها، تعاریف و تأثیرات این عناصر نه تنها در مکان و فضای آن، بلکه بر انسان و طبیعت او نیز.

بنابراین، طراحان مبلمان و دکوراسیون منزل تمایل دارند به دنبال ایده هایی برای نوآوری های جدید باشند که بیشتر و بیشتر بر این عناصر تمرکز می کنند و آنها را به روش های مختلف برای دستیابی به نتایج چشمگیر به کار می گیرند.

نتایج بدست آمده از برخی مطالعات ثابت کرده اند که هماهنگی داخلی خانه می تواند حال و هوا را تغییر دهد و حتی می تواند احساسات ما مانند شادی، افسردگی و عاشقانه را کنترل کند، بنابراین کسانی که در خانه خود به اندازه کافی احساس شادی نمی کنند باید به فکر دوباره طراحی مجدد خانه خود باشند.

مبلمان منزل ارتباط زیادی با شادی شخصی دارد، بنابراین می توان یک مبلمان بسیار خاص برای خانه تهیه کرد .

طراحی نقشه ویلا 

خانه و آسایش روانی
دکوراسیون داخلی آینه ای است که فضای درونی ما را منعکس می کند، جای “دارو” را نمی گیرد، بلکه نوعی درمان است و هنوز در ابتدای راه است و تبدیل به یک نیاز فوری به زندگی روزمره معاصر ما

با اشاره به اینکه بازگشت به خانه به معنای آسایش جسمی و همچنین آسایش روانی است، بنابراین مبلمان، رنگ و دکور خانه می تواند احساس ما را تغییر دهد و به روح ما آرامش و اطمینان بدهد، اگر خانه خود را آن طور که دوست داریم طراحی کنیم.

او معتقد است که اندیشیدن به ماهیت زندگی روزمره معاصر، خانه و فضای داخلی آن را تبدیل به لحظه ای محوری در مفهوم آسایش، تجمل، رفاه و سلامت می کند.

تعادل مبلمان و رنگ‌ها
 وجود تکه‌های مبلمان در اندازه‌های متناسب با فضای اتاق، هماهنگی خطوط طراحی با متریال به کار رفته، هماهنگی بین رنگ‌های آن و رنگ‌های اطراف و تعادل بین قطعات اصلی مبلمان و دکوراسیون؛ حس تعادل روانی را منعکس کنید که به آرامش و رضایت کمک می کند. در عین حال عدم توجه به این ریزه کاری ها و عدم انتخاب آن ها با دقت فوق العاده، مایه مالیخولیا و اندوه می شود.

ترجیحاً استفاده از رنگ‌های پایه در رنگ‌های پاستلی، اندازه‌هایی که دارای خطوط منحنی هستند و از زوایای تیز اجتناب می‌کنند، ترجیح دادن چوب بر فلز، و نور مخفی به نور مستقیم، انتخاب پارچه‌های کتانی، نخی یا ابریشمی به جای اکریلیک، نایلون و الیاف مصنوعی، ترجیح داده می‌شود. انتخاب رنگ های تک رنگ ملایم به جای شلوغی دست و پا گیر، همه مسائلی هستند که نیاز به تجربه، نبوغ و استعداد دارند.

مبلمان
با شادی همراه است و جانت رنگ زرد را با شادی و آرامش همراه می داند، زیرا رنگی است که در طبیعت یافت می شود، بنابراین به ایجاد محیطی زیبا و سالم در خانه نزدیک به طبیعت کمک می کند. رنگ آبی نیز به اتاق خواب ها به خصوص برای کودکان و در پشت باغ و بالکن آرامش می بخشد.

تغییر دکوراسیون به خانواده آرامش می دهد
حتما جزئیات دکوراسیون خانه را تغییر دهید که باعث ایجاد آرامش خانوادگی می شود و به خانواده ها در سراسر جهان توصیه می کند هر از گاهی با اسباب کشی چیدمان جزئیات دکوراسیون خانه را تغییر دهند. تکه‌هایی از مکان‌هایشان، تغییر اتاق‌ها یا تغییر رنگ روکش صندلی‌ها، نقاشی‌های متناوب، گلدان‌ها، فرش‌های کف، عتیقه‌جات و هر از گاهی پرده‌ها .

منبع : ساختمان

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا