چوبوبلاگ

دیوارهای چوب پنبه چیست؟

ساخت ویلا کوچک

دیوارهای چوب پنبه

دیوارهای چوب پنبه ای یا سیستم معماری نوین یکی از سبک های معماری مدرن و توسعه یافته است که به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و ایده دیوارهای چوب پنبه ای به طور خلاصه به پانل های ساخته شده از چوب پنبه یا پلی استایرن با چگالی بالا با کشش بستگی دارد. استحکام تا ۶۰ کیلوگرم بر متر مربع و نصب می شود.

گسترش دیوارهای چوب پنبه ای و تمایل تعداد زیادی از شرکت های بزرگ پیمانکاری به تکیه بر آنها، نتیجه طبیعی مزایایی است که این سبک معماری دارد و دیگران فاقد آن هستند، از جمله:

سرعت:
عامل اصلی که منجر به پخش شدن دیوارهای چوب پنبه ای شده است، سرعت اتمام کار با استفاده از آنها است و طبق برآورد دانشمندان و متخصصان حوزه مهندسی، مشاهده می کنند که اتمام کارهای ساختمانی با استفاده از این پانل ها باعث صرفه جویی در زمان می شود. تقریباً ۲۰% در مورد کارهای تکمیلی، هفت برابر سریعتر از سایر روش ها هستند، ساخت و ساز دیگر، به دلیل اینکه اتصالات آب، برق و کلیه خدمات و سایر تاسیسات، هنگام نصب از هسته پانل ها عبور داده می شود. ، و بنابراین کار ورود به تاسیسات به موازات کار ساخت و ساز انجام می شود.

طراحی ویلا کلاسیک

نوشته های مشابه

استحکام و انسجام:
ساختاری که توسط پانل‌ها و دیوارهای چوب پنبه‌ای ساخته می‌شود، به لطف شبکه آهنی که از دو طرف پانل‌ها را احاطه کرده، به آن فشار می‌آورد و دیواره‌های آن را منسجم‌تر و منسجم‌تر می‌کند و این امر سیمان خارجی را تقویت می‌کند. لایه ای که بر روی دیوارها پاشیده می شود و کارشناسان مهندسی معتقدند که این الگوی ساختمان ها را از هرگونه تغییر در شرایط محافظت می کند و همچنین باعث استحکام و قابلیت انسجام بیشتر آنها می شود. این امر باعث می شود تا در برابر زلزله و زلزله های شدید مقاومت بیشتری داشته باشد و احتمال تاثیر ضربه های جانبی و عمودی کاهش می یابد.

سهولت در کنترل:
یکی از مهم ترین ویژگی های دیوارهای چوب پنبه ای سهولت در کنترل آنها است که به دلیل وزن سبک آنها نسبت به سایر بلوک های ساختمانی و همچنین چگالی کم آنها است، زیرا تراکم وزن پانل های چوب پنبه ای در نظر گرفته شده برای ساخت به طور متوسط ​​۱۵ می باشد. کیلو بر متر مکعب برای دیوارهای تک جداره و دوجداره تراکم آن به طور متوسط ​​۲۵ کیلومتر بر متر مکعب است و این امر روند کنترل آن را تسهیل می کند و امکان تطبیق آن را فراهم می کند که از طریق آن می توان هر طرح معماری را اجرا کرد.

مقاوم در برابر عوامل طبیعی:
ساختمان‌ها در انواع و مکان‌ها تحت تأثیر عوامل طبیعی مانند گرما، باد، رطوبت و غیره هستند، اما ساختمان‌هایی که از دیوارهای چوب پنبه‌ای ساخته شده‌اند، به دلایل متعددی احتمال تأثیرپذیری از این عوامل را کاهش می‌دهند. که مهمترین آنها این است که این پانل ها دارای مفتول های فلزی گالوانیزه هستند که با گذشت زمان زنگ نمی زند.جنس پنل ها ذاتاً در برابر رطوبت بسیار مقاوم است.
یکی از مزایای دیوارهای چوب پنبه ای این است که تحت تأثیر گرما قرار نمی گیرند، به این معنی که گرما و سرما را عایق می کنند و بنابراین برای استفاده در همه مکان ها صرف نظر از شرایط آب و هوایی مناسب هستند و همچنین یکی از مزایای آنها عایق صدا بودن است. به طور خودکار و بدون نیاز به افزودن هیچ گونه مصالحی، برای ساخت ساختمان ها در محدوده شهرهای شلوغ و پر سر و صدا ایده آل هستند.

هزینه کم:
استفاده از دیوارهای چوب پنبه ای در ساخت و ساز به دلیل قیمت بالای این پانل ها از نظر برخی گران قیمت می باشد، اما این نمای با کاستی های شدید مشخص می شود، البته نصب آن به تعداد زیادی کارگر نیاز ندارد. همچنین نیازی به استفاده از تجهیزات ساختمانی بزرگ ندارد، به این معنی که کل هزینه ساخت ساختمان بسیار کمتر از کل هزینه ساخت با روش های دیگر است.

منبع :  ساخت و ساز ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا