بتنفن اسکلت بتنیوبلاگ

سندبلاست روی سطح بتن چگونه صورت میگیرد؟

ساخت ویلا کوچک 

سندبلاست روی سطح بتن چگونه صورت میگیرد؟

در این مقاله بخوانید

سندبلاست روی سطح بتن چگونه انجام میگیرد؟

سندبلاست روشی برای سمباده زدن سطح بتن سخت شده روی پاسیو، دیوارها، ستون ها، راهروها و کف برای حذف رنگ یا نمایان شدن سنگدانه ها میباشد. دامنه سندبلاست از تمیز کردن سطحی تا تمیز کردن عمیق میباشد تا حدی که سنگدانه ها را تا حدود ۲ سانتی متر در معرض دید قرار می دهد.
سندبلاست روش ایده آلی برای نمایاندن سنگدانه های بتن است و توانایی نظارت دقیق بر فشار انفجار و همچنین ساینده های خاص مورد نیاز را دارد که امکان ارائه طیف وسیعی از پرداخت های قابل تحویل را فراهم می کند. ما در این مقاله به طور مفصل فرآیند سندبلاست بتن و همچنین مزایای آن را برای شما توضیح داده ایم.

تجهیزات مورد نیاز برای سندبلاست سطح بتن:

نوشته های مشابه

تجهیزات مورد نیاز برای سندبلاست بستگی به رسیدن سطح مد نظر تغییر میکند. اگر سطح باید بصورت سطحی برداشته شود، ابزار یا تجهیزات زیادی برای سندبلاست مورد نیاز نیست. با این حال، اگر سطح مورد نظر نیاز به برش نسبتاً عمیق داشته باشد، ظرفیت تجهیزات برای موفقیت فرآیند سندبلاست اهمیت زیادی دارد. در جدول ۱ مشخصات مورد نیاز برای کمپرسورهای هوای مورد استفاده در سندبلاست ارائه شده است.

طراحی ویلا کلاسیک

جدول ۱ مشخصات ترجیحی که برای کمپرسور هوا سندبلاست

اجزای کمپرسور هوا بعد مشخص شده
ظرفیت نازل ۸.۵ متر مکعب در دقیقه
حداقل فشار هوا در نازل ۰.۶۲ مگاپاسکال (۰.۶۹ مگاپاسکال ترجیح داده می شود)
حداقل قطر داخلی نازل ۹.۵۲ میلی متر
قطر داخلی شلنگ ۳۸.۱ میلی متر

زمان مناسب برای سندبلاست روی سطح بتن:

ماتریس بتن در ۲۴ تا ۷۲ ساعت اول پس از ریختن برش آسان خواهد بود. شما همیشه نیاز به بررسی، کنترل و حذف هر گونه مواد را بر روی سطح بتن دارید. از جمله پاکسازی منطقه سندبلاست انتخابی برای هر عابرین پیاده، وسیله نقلیه یا پیمانکارانی که در حال حاضر در محل هستند و همچنین آماده سازی و مهار محیط با پوشاندن یا چسباندن سطوح اطراف.

مراحل سندبلاست روی سطح بتن:

  1. به منظور جلوگیری از آسیب های ناشی از سندبلاست، باید اقدامات خاصی در داخل و اطراف منطقه سندبلاست رعایت شود. به عنوان مثال، تمام اشیاء یا اقلام قابل جابجایی را بردارید، اقلامی را که قابل جابجایی نیستند بپوشانید و سقف ها، پنجره ها و هر سطح در معرض دید اطراف منطقه عملیات را بپوشانید تا از آنها محافظت و تمیز نگه دارید.
  2. اگر سندبلاست در یک منطقه بسته مانند گاراژ انجام می شود، لازم است تهویه کافی فراهم شود.
  3. برای جلوگیری از استنشاق ذرات گرد و غبار در فرآیند سندبلاست، کارگر باید از عینک، لباس های کلاه دار و ماسک تنفسی استفاده کند.
  4. شابلون ها برای دستیابی به یک بافت خاص اعمال می شوند، بنابراین این شابلون ها باید قبل از شروع فرآیند سندبلاست نصب شوند.
  5. تمام دریچه های سندبلستر را ببندید و مخزن آن را با ماسه یا سایر مواد موجود که برای سندبلاست طراحی شده اند مانند سودا سیلیس یا دی اکسید سیلیکون، گرانول های فولادی، دانه های شیشه ای و برس بلاست پر کنید.
  6. کمپرسور را روشن کنید و فشار پایین را در ابتدا تنظیم کنید، شاید محدوده ۲۷۵ MPa تا ۰.۶۸۹ MPa.
  7. نازل را به سمت بتن بگیرید، اما باید در فاصله ۲۰ سانتی متر تا ۴۰ سانتی متر از بدن اپراتور باشد.
  8. پس از آن شروع به سندبلاست سطح بتن از بالا به پایین کنید تا به یک پوشش یکنواخت برسید. نازل باید در فاصله ۳۰.۵ سانتی متری از سطح قرار گیرد تا بتن به خوبی تمیز شده و قوام مورد نظر حاصل شود. یک اپراتور باتجربه می‌تواند به سرعت نازل را برای تولید سطح دقیق قرار دهد.
    کنید.
  9. پس از اتمام کار، سطح را با هوای فشرده تمیز کنید. تمام شن و ماسه استفاده شده در چرخ دستی را جمع آوری کنید و آن را دور بکشید.

زدودن زنگ در هنگام سندبلاست روی سطح بتن:

زنگ زدگی یک مشکل جدی در محصولات فلزی است. در واقع، علت اصلی آسیب به اموال است، زیرا فلز را خورده می کند و می تواند به سرعت به سایر سطوح فلزی گسترش یابد. اگر به درستی درمان نشود، زنگ زدگی می تواند باعث آسیب دائمی به آن شود. این آسیب مخصوصاً برای ماشین‌ها مضر است که در صورت زنگ زدن یک قطعه ممکن است خراب شوند یا بی‌فایده شوند. سندبلاست یک ابزار موثر زنگ زدایی است که برای حفظ یکپارچگی محصولات فلزی ضروری است.

مزایای سندبلاست روی سطح بتن:

سندبلاست مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

  1. مقرون به صرفه بودن
  2. نتایج بهتری را در مقایسه با سایر روش های سنتی دارد
  3. بالا بودن سرعت اجرا

منبع :  ساخت و ساز ایران

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا