رپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانیمش

قیمت وال مش چقدر است؟

وال مش را می توان جدید ترین نوع وال پست مورد استفاده در انواع ساختمان فولادی و بتنی دانست که مورد تایید آیین نامه های ساختمان نظیر استاندارد 2800 و سازمان هایی نظیر نظام مهندسی ساختمان می باشد.

خرید وال مش و استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی امروزه با استقبال بی نظیری همراه شده است. به طور کلی با توجه به سرعت بالای توسعه ساخت و ساز در کشورهای مختلف و بالا رفتن میزان تقاضا در این صنعت، ارائه راهکارهایی که بتواند هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از وال مش نیز یکی از روش های نوین و کم هزینه برای مهار کردن دیوارهای غیرسازه ای می باشد.

وال مش را می توان جدید ترین نوع وال پست مورد استفاده در انواع ساختمان فولادی و بتنی دانست که مورد تایید آیین نامه های ساختمان نظیر استاندارد ۲۸۰۰ و سازمان هایی نظیر نظام مهندسی ساختمان می باشد. در سیستم وال مش تمام وادارهای افقی و عمودی و میلگرد بستر مورد استفاده در وال پست فلزی حذف شده و مهار دیوار تنها با مش و توری فایبرگلاس و پلاستر سیمانی و یا گچی صورت می گیرد.

“قیمت وال مش چقدر است؟” یکی از سوالات رایجی است که امروزه در مورد سیستم وال مش پرسیده می شود.

با توجه به کاربرد فوق العاده و قیمت مقرون به صرفه وال مش، امروزه اکثر پیمانکاران از آن در ساختمان سازی استفاده می نمایند. از طرفی عوامل مختلفی وجود دارند که بر تعیین قیمت وال مش ها موثرند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با عوامل موثر بر تعیین قیمت وال مش به طور کامل آشنا کنیم.

عوامل موثر بر هزینه اجرای وال پست در ساختمان کدام است؟

قیمت وال پست به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها نوع وال پست، متراژ کار و دستمزد اکیپ اجرایی می باشد. هرکدام از این عوامل موثر بر قیمت وال پست در ادامه مورد بحث قرار گرفته اند.

نوشته های مشابه

۱.    تاثیر نوع وال پست بر قیمت اجرای وال پست

یکی از پارامترهای موثر بر قیمت وال پست نوع وال پست مورد استفاده در ساختمان است. وال پست فلزی و وال مش دو نوع مرسوم وال پست در ساختمان می باشد.

  • وال پست فلزی چست؟

 وال پست های فلزی مرسوم ترین انواع وال پست هستند که معمولا با مقطع IPE، ناودانی و نبشی دوبل ساخته می شوند. برای تولید این وال پست ها آن ها را در معرض دمای گرم و سرد قرار می دهند. حرارت دهی به آن ها موجب می شود تا قدرت شکل پذیری فولاد بالا رفته و به راحتی بتوان آن را مورد استفاده قرار داد. از این نوع وال پست معمولا به منظور وادار قائم و در موارد اتصال گیردار کف، سقف و همچنین اتصال مفصلی استفاده می شود. از مهم ترین مزایای وال پست های فلزی می توان به جذب مصالح جداکننده قاب و دیوار اشاره نمود. استفاده از این نوع وال پست در سازه های فلزی بسیار کاربردی بوده و مورد استقبال بسیاری از پیمانکاران قرار گرفته است. زیرا وال پست های فلزی را می توان به طور مستقیم با استفاده از جوشکاری به سازه فلزی متصل نمود.

  • وال مش چیست؟

وال مش نسل نوین وال پست های مورد استفاده در ساختمان می باشد. قیمت وال مش از وال پست های فلزی کمتر بوده و در عین حال وزن سبک تری دارد. به همین دلیل می توان به منظور سبک سازی ساختمان‌ها از وال مش استفاده نمود. نوع مرسوم وال مش ‌از مش فایبرگلاس ساخته شده و پس از قرارگیری روی سطح مورد نظر با استفاده از پلاستر معدنی پوشش داده می شوند. این نوع وال پست از نظر اقتصادی و همچنین زمان اجرا بسیار مقرون به صرفه تر از وال پست فلزی است.

۲.    رابطه بین قیمت وال پست و متراژ کار و دستمزد اکیپ اجرایی

از دیگر عوامل موثر بر تعیین قیمت وال مش متراژ کار و همچنین دستمزد گروه اجرایی است. قطعا هر چقدر متراژ کار بیشتر باشد، هزینه اجرای آن نیز افزایش می یابد. از طرفی گروه های اجرایی ممکن است برای اجرای هر متر مربع دستمزد متفاوتی داشته باشند. بنابراین به منظور کاهش هزینه های اجرا می توانید از اکیپ های اجرایی کمک بگیرید که در کنار کیفیت بالای کار دستمزد منصفانه تری دارند. البته توجه داشته باشید که هزینه اجرای انواع وال پست نیز با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال اجرای وال پست های فلزی دستمزد بیشتری نسبت به وال مش ها دارند.

قیمت وال مش در مقایسه با قیمت وال پست فلزی

همانطور که در موارد فوق به آن اشاره شد قیمت وال مش از وال پست های فلزی کمتر است. دلایل مختلفی وجود دارند که در این تفاوت قیمت موثرند. وال پست های فلزی از فولاد تولید شده و وال مش ها از توری های فایبرگلاس تهیه شده اند. به همین دلیل است که قیمت وال پست های فلزی نسبت به وال مش ها بیشتر است.

از طرفی برای اجرای وال پست فلزی باید پیش از اجرای وال پست دیوارچینی انجام شود. همچنین برای اجرای کار به اعضای قائم (وادار)، اعضای افقی (تیرک)، ناودانی، پیچ و مهره، میلگرد بستر و همچنین پلیت فلزی نیاز است. در صورتی که برای اجرای وال مش (شبکه توری فایبرگلاس) نیازی به دیوارچینی نیست و می توان با استفاده از توری فایبرگلاس،پلاستر گچی یا سیمانی، چسب اپوکسی و نبشی های منقطع وال پست را اجرا نمود. با توجه به این موضوع دستمزد اجرای وال مش بسیار کمتر از وال پست فلزی می باشد.

از دیگر عواملی که موجب تفاوت قیمت وال مش و وال پست فلزی شده است، محدودیت در اجرای آن ها میباشد. زیرا وال پست های فلزی با محدودیت اجرا مواجه هستند و برای اجرای آن ها در متراژ بالا نیاز به مقاوم سازی بیشتر سطوح است. دیوارهایی که وال پست های فلزی رد آن اجرا شده است، به صورت دال دو طرفه کاربرد داشته و دارای خمش می باشند. به همین دلیل است که نمیتوان آن ها را در متراژ بالا (طول دیوار) مورد استفاده قرار داد.

اگر بخواهید وال پست فلزی را در ارتفاع زیاد نیز مورد استفاده قرار دهید باید در بستر کار از میلگرد استفاده نمایید. این موضوع نقش بسیار زیادی در افزایش هزینه اجرای وال پست فلزی دارد. در صورتی که اجرای وال مش بدون محدودیت بوده و به راحتی می توان در متراژ بالا نیز آن را مورد استفاده قرار داد. وال مش به صورت دال یک طرفه عمل کرده و برای اجرای آن در طول دیوار نیازی به استفاده از میلگرد نیست.

قیمت وال مش چگونه محاسبه می شود؟

محاسبه قیمت وال مش به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم ترین عواملی که برای برآورد هزینه اجرای وال مش باید در نظر گرفته شوند می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • متراژ کار: اولین فاکتور در محاسبه قیمت وال مش متراژ کار است. از آنجایی که دستمزد اجرای وال مش به صورت متر مربع محاسبه می شود، هر چقدر متراژ کار بیشتر باشد مبلغ نهایی نیز بیشتر خواهد شد.
  • برند تولید کننده وال مش: برند تولید کننده وال مش نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت وال مش هستند.
  • محصولات وال مش: محصولات مورد استفاده در اجرای وال مش نیز از دیگر فاکتورهای مورد توجه در محاسبه قیمت وال مش محسوب می شوند. هزینه تهیه نوار وال مش، میزان چسب اپوکسی مورد استفاده و پلاستر وال مش از دیگر عوامل تعیین کننده هزینه اجرای آن می باشند. همچنین ضخامت ورق ها و طول نبشی ها نیز جزو مواردی هستند که باید هنگام برآورد هزینه و قیمت وال مش در نظر گرفته شوند.
  • دستمزد گروه اجرایی: از دیگر فاکتورهای مورد بررسی در محاسبه قیمت وال مش دستمزد اکیپ اجرایی کار است. معمولا گروه های مختلف هزینه های متفاوتی را تحت عنوان دستمزد خود تعیین می کنند. بنابراین بهتر است از گروهی کمک بگیرید که در کنار کیفیت بالا از دستمزد منصفانه ای برخوردار می باشند.

نکاتی که باید هنگام خرید وال مش مورد توجه قرار دهید

اگر قصد خرید وال مش را دارید باید هنگام خرید به موارد زیر توجه داشته باشید.

·       جنس نوار وال مش

اولین نکته ای که هنگام خرید وال مش باید در نظر داشته باشید جنس نوار آن است. معمولا نوارهای وال مش در انواع مش فایبرگلاس AR و توری فایبرگلاس E-glass مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این مش ها دارای ویژگی های مشخصی هستند که باید با توجه به نیاز ساختمان مناسب‌ترین آنها را انتخاب نمود. به طور مثال مش فایبرگلاس AR از مقاومت قلیایی و کششی بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل اجرای وال مش با استفاده از نوار وال مش از جنس مش فایبرگلاس AR قیمت بالاتری خواهد داشت.

بنابراین اگر می خواهید از وال مش ها در محیط های قلیایی استفاده نمایید بهتر است مش فایبرگلاس AR را انتخاب نمایید. اما در صورتی که قرار است وال مش ها در محیط غیر قلیایی مورد استفاده قرار گیرند، استفاده از توری فایبرگلاس E-glass هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

·       نوع پلاستر مورد استفاده در سیستم وال مش

از دیگر نکاتی که هنگام خرید وال مش باید به آن دقت داشت، نوع پلاستر است. پلاستر در دو نوع گچی و سیمانی مورد استفاده قرار میگیرد. اما پلاستر سیمانی از بهترین نوع پلاستر به منظور نصب وال مش محسوب می شود. از مهم ترین کاربردهای آن می توان به سازگاری با وال مش فایبرگلاس AR اشاره داشت. از طرفی پلاستر سیمانی برای پوشش انواع سطوح آجری، بتنی، بلوکی و … مورد استفاده قرار می گیرد. پلاسترهای سیمانی را می توان برای انواع سطوح داخلی و خارجی نیز بکار برد و از نفوذ رطوبت و دیگر عوامل محیطی به فضای داخلی ساختمان پیشگیری نمود. از مهم ترین مزایای این پلاستر می توان به افزایش مقاومت دیوارها در برابر رشد باکتری و عوامل محیطی اشاره نمود.

·       گرماژ نوار وال مش

زمان خرید وال پست مش فایبرگلاس باید به گرماژ نوار وال مش نیز توجه نمود. وال مش ها با گرماژهای متفاوتی تولید می شوند که با توجه به شرایط استفاده باید مناسب ترین آن ها را انتخاب کرد. به طور مثال اگر وال مش به صورت سراسری استفاده شود باید وزن مش حداقل ۴۰ گرم بر متر مربع باشد. اما در صورتی که وال مش به شکل نواری اجرا شود، حداقل وزن در نظر گرفته شده برای مش باید ۱۰۰ گرم بر متر مربع باشد.

متره و برآورد قیمت وال مش توسط کارشناسان شرکت پلی می

متره و برآورد قیمت وال مش برای پیمانکاران و کارفرمایان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از طرفی برخی از این افراد نمی توانند به طور دقیق میزان هزینه های اجرای این کار را برآورد نمایند. با توجه به این موضوع انتخاب شرکتی که بتواند در محاسبه هزینه های اجرای وال مش کمک کند، بسیار حائز اهمیت است. کارشناسان شرکت پلی می این کار را برای تمامی کارفرمایان راحت کرده اند.

برای برآورد قیمت وال مش تنها باید نقشه های اجرای وال مش را در اختیار کارشناسان شرکت پلی می قرار دهید. آن ها با بررسی نمودن نقشه مقدار مش فایبرگلاس، تعداد پروفیل های نبشی، میزان پلاستر و حتی مقدار چسب اپوکسی مورد نظر را محاسبه می نمایند. در نهایت نیز این اطلاعات را به همراه قیمت تمام شده اجرای وال مش در اختیار شما قرار می دهند.

راهنمای خرید وال مش از شرکت پلی می

شرکت پلی می انواع محصولات مورد استفاده جهت اجرای وال مش نظیر مش و توری فایبرگلاس، پلاستر وال مش، پروفیل نبشی و ناودانی و چسب اپوکسی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین شما به راحتی می توانید از طریق مراجعه به سایت این شرکت و یا تماس با کارشناسان پلی می اطلاعات لازم جهت خرید سیستم وال مش را دریافت نمایید.

طراحان، مجریان و پیمانکاران ساختمان های بتنی و فولادی می توانند با مراجعه به وبسایت شرکت پلی می به آدرس www.polymer.ir و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۱۰۴۱۶۷-۰۲۱ نسبت به استعلام قیمت وال مش اقدام نمایند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا