رپورتاژ آگهیمصالح ساختمانیمقالاتوبلاگ

نکات مهم در خرید مصالح ساختمانی به صورت آنلاین

آنلاین شدن بازار خرید و فروش مصالح ساختمانی گامی مهم در صنعت ساختمان به شمار می‌رود. چرا که بسیاری از مشکلاتی که در گذشته در روش سنتی خرید و فروش مصالح وجود داشت برطرف شده و خریداران می‌توانند مصالح مورد نیاز خود را در کمترین زمان ممکن خریداری کنند؛ ضمن این که به شبکه گسترده‌ای از فروشندگان دسترسی خواهند داشت و سد فاصله مکانی نیز برطرف شده است. اما خرید مصالح ساختمانی به صورت آنلاین هم آن چنان که به نظر می‌آید کار ساده‌ای نیست و اگر به یک سری نکات توجه نشود، ضرر آن نسبت به مزایایش بیشتر خواهد بود.

نکات مهم در خرید آنلاین مصالح ساختمانی

برای خرید آنلاین مصالح ساختمانی هم مانند خرید آنلاین سایر اقلام، باید پیش از اقدام به خرید به یک سری از نکات توجه کنید تا تجربه مطلوبی از خرید خود داشته باشید. طبق بررسی‌هایی که تیم تخصصی ما انجام داده‌اند، مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید مصالح ساختمانی به صورت آنلاین باید به آن‌ها دقت کنید، عبارتند از:

مسافت حمل مصالح

یکی از مواردی که در خرید مصالح  ساختمانی اهمیت دارد، مسافت حمل مصالح از انبار فروشنده به محل پروژه است. اهمیت این موضوع از دو جهت است. اول این که برای برخی از مصالح، مثل بتن، مسئله زمان مطرح است و اگر مسافت کارخانه بتن از محل پروژه دور باشد، بتن سفت خواهد شد و دیگر قابل استفاده نیست. در مورد برخی دیگر از مصالح نیز مشکلات این چنینی وجود دارد و زیاد بودن مسافت حمل آن‌ها می‌تواند به نحوی منجر به آسیب رسیدن به این مصالح شود.

نکته دومی که مسافت حمل مصالح بر آن تاثیر می‌گذارد، هزینه حمل است. که مسلما هر چه فاصله دورتر باشد، هزینه حمل هم بیشتر خواهد شد. پس در هنگام خرید آنلاین مصالح باید دقت کرد که آن تأمین‌کننده یا تولیدکننده در کجا قرار دارد و از میان فروشندگان آنلاین، نزدیک‌ترین گزینه مناسب را انتخاب کرد.

انتخاب مصالح مناسب با موقعیت پروژه

آنلاین شدن خرید و فروش مصالح ساختمانی باعث می‌شود که شما به بازه گسترده‌ای از انواع مختلف مصالح ساختمانی دسترسی داشته باشید. با این که این موضوع در کل یک مزیت محسوب می‌شود، اما در هنگام خرید باید به این نکته هم توجه کنید که آیا این مصالح برای پروژه شما مناسب است یا نه؟

به عنوان نمونه، شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که در آن قصد ساخت و ساز دارید یکی از فاکتورهای تاثیرگذار مهم در انتخاب مصالح است. یک مثال ساده آن این است که در شهرهای شمالی یا جنوبی کشورمان که رطوبت هوا زیاد است، سیمان سفید نسبت به گچ گزینه بهتری برای اجرای نما به شمار می‌رود. پس حتی در صورت در دسترس بودن گزینه‌های متنوعی برای خرید آنلاین گچ، توصیه می‌شود که از همان سیمان سفید استفاده کنید. و در واقع آن مصالحی را برگزینید که مناسب پروژه شما باشد.

استعلام قیمت آنلاین

یکی از نکات مثبت خرید آنلاین مصالح ساختمانی این است که می‌توانید به راحتی و تنها با مراجعه به سایت‌های فروشگاه‌های آنلاین مصالح، از قیمت روز هر مصالحی که مد نظرتان است آگاه شوید؛ کاری که در بازارهای سنتی بسیار دشوار و زمان‌بر بود. در گذشته برای این که بتوانید از قیمت یکی با خبر شوید، باید به صورت حضوری به چندین فروشگاه مراجعه می‌کردید و قیمت را استعلام می‌گرفتید تا بتوانید از فی بازار آن مطمئن شوید.

اما با ظهور فروشگاه‌های آنلاین مصالح ساختمانی این کار بسیار آسان شده است و می‌توانید در هر جایی که هستید، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و تنها با همان گوشی موبایلی که در دست دارید، در کمترین زمان از قیمت مصالح مختلف باخبر شوید.

اما  پیشنهاد ما این است که به عنوان مثال اگر به دنبال بهترین قیمت آجر هستید، برای این کار به استعلام گرفتن از یک سایت بسنده نکنید و قیمت مصالح را در چندین سایت بررسی کنید تا بتوانید فروشنده‌ای با قیمت‌های مناسب پیدا کنید. مراجعه به سایت‌هایی که بازار محور هستند و چندین فروشنده در آن‌ها فعالیت می‌کنند هم می‌تواند گزینه خوبی برای مقایسه قیمت‌ها باشد.

تعهدات فروشگاه

در هنگام خرید مصالح ساختمانی به صورت آنلاین حتما توجه کنید که آیا آن فروشگاه تعهداتی هم در قبال مصالحش به شما ارائه می‌کند یا نه. طبق بررسی‌های ما برخی از برترین سایت‌های فروش آنلاین که مصالح خود را با ضمانت به فروش می‌رسانند و در قبال آن متعهد هستند، عبارتند از سیوان لند، آقای مصالح، مصالح آنلاین، بازار سفید و هایپر ساز.

در میان این سایت‌ها، سیوان لند (sivanland.com) بهترین خدمات را دارد. این سایت چون واسطه‌ها را حذف کرده و مصالح به صورت مستقیم از کارخانجات، معادن و… عرضه می‌شوند، بهترین قیمت‌ها را دارد. سیوان لند خودش فروشنده مصالح نیست، بلکه این پلتفرم به صورت MarketPlace است. به این منظور که فروشنده‌های مختلف مصالح می‌توانند فروشگاه آنلاین اختصاصی خود را در این سایت راه بیندازند و مصالح خود را از این طریق به فروش برسانند.

از تعهدات این سایت می‌توان به تضمین کیفیت اشاره کرد. اگر خریدار شکایتی در مورد کیفیت مصالح ارسالی داشته باشد و کارشناس سیوان لند هم آن را تأیید کند، مصالح استرداد داده شده و جبران خسارت می‌شود. از دیگر تعهداتی که سیوان لند دارد این است که از لحظه خرید تا تحویل، خودش سفارش شما را پیگیری و پشتیبانی کرده تا مطمئن شود مصالح در زمان مقرر و بدون هیچ مشکلی به دست شما برسند.

شرایط خرید و سیاست‌های پرداخت

دیگر نکته مهم که در خرید مصالح ساختمانی به صورت آنلاین باید به آن دقت کنید، شرایط خرید و سیاست‌ها پرداخت است. آیا نحوه خرید تنها به صورت نقدی است یا به روش‌های دیگر هم می‌توانید خرید خود را انجام دهید؟ چطور می‌توانید به آن سایت اعتماد کنید؟ آیا دارای نماد اعتماد تجارت الکترونیک هست یا خیر؟ درگاه بانکی آن برای خرید آنلاین امن است (درگاه شاپرک) یا خیر؟ معمولا تمامی سایت‌های معتبر خرید و فروش مصالح ساختمانی، از جمله سایت‌هایی که در قسمت پیش نام برده شدند، این موارد را رعایت کرده و جزو سایت‌های امن و مطمئن حساب می‌شوند.

کیفیت مصالح

کیفیت، یکی از پارامترهای بسیار مهم در مورد مصالح ساختمانی به شمار می‌رود. پس نمی‌توان بدون اطمینان از کیفیت مصالح ساختمانی، آن‌ها را خریداری کرد. یکی از راه‌های اطمینان از کیفیت مصالح، خریداری از برندهای معتبر یا آشنایی است که از پیش در مورد کیفیت آن‌ها اطمینان دارید.

اما اتفاقی که در هنگام خرید آنلاین مصالح ساختمانی رخ می‌دهد این است که امکان دارد با بسیاری از تولید کنندگان و کارخانجاتی روبه‌رو شوید که هیچ شناخت قبلی از آن‌ها نداشته‌اید. در چنین شرایطی، اگر قصد خرید از برندهایی را دارید که نام آشنا نیستند، بهتر است از فروشگاه‌های آنلاینی خرید خود را انجام دهید که کیفیت مصالح خود را تضمین می‌کنند و در صورت نارضایتی امکان عودت مصالح وجود دارد.

به عنوان مثال شما قصد خرید بلوک هبلکس را دارید. وقتی که وارد فروشگاه اینترنتی سیوان لند می شوید این امکان وجود دارد که از بین تولید کنندگان مختلف بلوک هبلکس و بررسی کیفیت و نظرات دیگر خریداران بهترین انتخاب را داشته باشید.

کلام آخر

دیگر وقت آن شده که بازار مصالح ساختمانی هم از آن حالت سنتی خود دربیاید و همگام با پیشرفت‌هایی که در سایر بازارها در حال وقوع است، خرید و فروش مصالح هم به صورت آنلاین صورت بگیرد. لازمه داشتن خریدی رضایت بخش، توجه کردن به یک سری نکات از جمله مسافت و هزینه حمل، موقعیت پروژه، قیمت مصالح، تعهدات فروشگاه آنلاین، امنیت و شرایط پرداخت و کیفیت مصالح است.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا