فن ساخت و سازفن مدیریت پروژه

چگونه موفقیت پروژه از “IPDish” به IFOA منتقل شد

به گزارش فوت و فن ساختمان : Advocate Health Care، یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های بهداشتی در ایلینویز، بیش از هر بیمارستان دیگری بیماران اطفال، قلبی و سرطانی را درمان می‌کند، بیش از ۴۰۰ مرکز مراقبت، ۱۲ بیمارستان مراقبت‌های حاد، یک بیمارستان کودکان با دو پردیس و بزرگترین ایالت را اداره می‌کند. شبکه یکپارچه کودکان – همه به ۳.۴ میلیون بیمار خدمات رسانی می کنند. با توجه به سرمایه گذاری های گسترده در املاک و مستغلات، Advocate به طور مداوم به دنبال کارآمدترین و نوآورانه ترین روش های ممکن برای تحویل پروژه است.

برای تحقق بخشیدن به برج شرقی مرکز پزشکی Advocate Christ که اخیراً افتتاح شده است، تیم Advocate از رویکرد تحویل پروژه ناب یکپارچه (ILPD) استفاده کرد. از طریق این سیستم تحویل، Advocate توانست سفارش‌های تغییر، RFI و سرمایه ساخت و ساز را در طول پروژه کاهش دهد و در عین حال هزینه‌ها را محدود کرده و هزینه‌های عملیاتی را از طریق طراحی کارآمد، استفاده کمتر از خدمات شهری و متراژ کلی کمتر ساخته شده است. معیارهای ارزش افزوده کلیدی برای پروژه شامل ۶,۰۷۴,۲۲۳ دلار در ارزش فرصت های کاهش هزینه و ۲,۷۷۳,۷۱۵ دلار در ارزش افزایش دامنه/خطرات پروژه پذیرفته شده توسط تیم یکپارچه بود.

این پروژه به طور قابل توجهی برای Advocate Health Care موفقیت آمیز بوده است و درس های بسیاری وجود دارد که سایر سیستم های مراقبت های بهداشتی می توانند از اجرای آن بیاموزند. در زیر مروری بر پروژه و درس های کلیدی آموخته شده است.

شرکای تجاری را زودتر درگیر کنید

یکی از کلیدهای دستیابی به یک ILPD موفق، مشارکت اولیه شرکای تجاری از روز اول فرآیند طراحی بود. این پیمانکاران تجاری در طراحی و قیمت‌گذاری سیستم‌های ساختمانی مختلف کمک کردند و به ما اجازه دادند تا گزینه‌هایی را برای Advocate Health Care ارائه کنیم که ارزش طراحی سیستم را بهینه می‌کرد و شامل تجزیه و تحلیل ارزش بلندمدت با قیمت‌گذاری دقیق تجاری برای دستیابی به ارزش بالاتر برای پروژه بود. همچنین به ما کمک کرد تا مشکلات تشخیص برخورد را شناسایی کنیم و با کار بر روی جزئیات معماری در زمان واقعی، فرآیند طراحی را تسریع کنیم.

این تلاش به‌ویژه در برخورد با فرآیند LEED جدید برای مراقبت‌های بهداشتی مفید بود که هم تیم طراحی ما و هم از طرف Advocate Health Care برای درک اینکه چگونه تصمیمات طراحی بر سلامت و تندرستی انسان تأثیر می‌گذارد، مستلزم دقت بیشتری بود. در نهایت، ساختمان جدید ۲۸ درصد آب کمتری نسبت به یک بیمارستان معمولی در ایلینویز مصرف می‌کند، سالانه ۲۵۹۰۰۰ دلار در انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

استفاده از فرم یکپارچه توافقنامه (IFOA) را در نظر بگیرید
برای تحویل برج بیمار جدید Advocate Health Care از فرم توافقنامه یکپارچه (IFOA) استفاده شد. در اینجا برخی از اجزای اصلی آن آورده شده است:
  • مشارکت بین کل تیم یکپارچه در یک توافقنامه کاری خاص پروژه شامل مشتری، کلیه واحدهای معماری، مهندسی و ساخت و ساز و افراد بازرگان رسمی می شود.
  • قرارداد IFOA هم رویه ای و هم مبتنی بر رفتار است
  • شرایط تجاری پروژه به طور مشترک بین اعضای تیم برای تعیین ارزش هدف و رویکرد پس انداز مشترک ایجاد می شود.
  • تیم ها برای رفتار و عملکرد مشارکتی که ارزش پروژه ارائه شده به Advocate Health Care را افزایش می دهد، پاداش می گیرند.
  • موفقیت مالی پروژه و شرکت مشارکتی مستقیماً با عملکرد کلی تیم جمعی مرتبط است.
روش های جدید طراحی را کاوش کنید

در حوزه تحویل IFOA، تعدادی استراتژی طراحی وجود دارد که می توان برای دستیابی به موفقیت پیاده سازی کرد. با توجه به مشارکت ایجاد شده توسط ماهیت یکپارچه تحویل IFOA، فضای بیشتری برای آزمایش و اکتشاف طراحی وجود دارد. تیم باید تشویق شود تا از این استراتژی ها استفاده کند:

طراحی ارزش هدف – یک فرآیند طراحی مشترک شامل طراحان، سازندگان، تامین کنندگان، برآورد کنندگان و مالکان که در یک مکان مشترک قرار می گیرند تا به طور مشترک طرحی را تولید کنند که بهترین ارزش را برای مالک فراهم می کند. در این مدل، بودجه به‌جای نتیجه‌ای از فرآیند طراحی، هدف طراحی است. با استفاده از این مدل با Advocate Health Care، تیم توانست هزینه ها را تا ۴.۳۵ میلیون دلار کاهش دهد.

طراحی و ساخت برنامه ریزی کششی – برنامه ریزی کششی فرآیند طراحی است که از طریق آن تیم ها از تاریخ تکمیل هدف به عقب کار می کنند. فرآیند زمان‌بندی اغلب نیاز به دسته‌های کوچک‌تر، تحویل به موقع، بهبود تسطیح منابع و کاهش زمان تحویل را آشکار می‌کند. تیم ما با Advocate برای اجرای این فرآیند کار کرد و نتایج کلیدی و نتایج عملکرد را در طول فرآیند طراحی و ساخت ارائه کرد.

طراحی مدولار – مرکز پزشکی Advocate Christ همچنین از طراحی مدولار در طول ایجاد برج بیمار جدید خود استفاده کرد. استفاده از مواد پیش ساخته به Advocate کمک کرد تا ۱۰ هفته زمان ساخت را در طول فرآیند تحویل حذف کند و همچنین به آنها کمک کرده است تا محیط های کاری با کیفیت بالاتر و ایمن تری ایجاد کنند.

یکی از نکات کلیدی که باید در مورد آزمایش با هر یک از این استراتژی‌های طراحی به رسمیت شناخته شود این است که در نقاط خاصی شکست را تجربه خواهید کرد. این استراتژی ها از ایده های جدید استقبال می کنند و ممکن است در اولین تلاش به درستی به آنها نرسید. نکته کلیدی این است که دوباره بلند شوید و به تلاش ادامه دهید تا زمانی که آنها را درست به دست آورید، زیرا ارزش و مزایای آنها در طول زمان ذاتی خواهد شد.

این استراتژی ها و راهبردهای متعدد دیگری که به پروژه مراقبت بهداشتی مدافع کمک کرده و آن را به موفقیتی پویا برای نظام سلامت تبدیل کرده است. این یک مثال قوی از این است که چگونه رویکردهای ارائه پروژه یکپارچه می تواند ارزش بسیار زیادی را برای سازمان ها، سیستم ها و پروژه های مراقبت های بهداشتی ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا