فن ساخت و سازفن مدیریت پروژه

اشکالات و نواقص اجرائی ساختمانهای آهنکانکریتی چیست؟

اشکالات و نواقص اجرائی ساختمانهای آهنکانکریتی

ساخت ویلا کوچک ساختمان های آهن کانکریتی نوعی دیگر از انواع مختلف سازه ها هستند که اسکلت آنها با آهن آلات ساخته میشود. در این نوع ساختمان ها ابتدا اسکلت ساختمان را با آهن درست میکنند و سپس دیوار و سقف های آنرا میسازند. برخی معماران و مهندسان ب این نوع سازه های اعتقادی ندارند و ساختمان های آهن کانکریتی را دارای اشکالات و نواقصی میدونند. که در ادامه این مقاله به این نواقص و اشکلات میپردازیم.

علاوه بر خطاهای دیزاین و محاسبات، خطاها و اشکالاتی در اجرا و تطبیق ساختمان های آهن کانکریتی مشاهده می شود که ممکن است حین وقوع زلزله عملکرد تعمیر را دچار مشکل نماید. علاوه برآن برخی اشتباهات تطبیقی هستند که ممکن است در زمان بهره برداری ساختمان، مشکلاتی را بوجود آورند.  برابر این بررسی مشکلات تطبیقی و یا اشکالات و نواقی اجرایی پروسه های عملی ساختمان ها از مهم و اساسی بوده، برعلاوه نظر به انواع ساختمان ها و تعمیرات، بررسی جامع این موضوع بیسیار وسیع وگسترده می باشد. در اینجا نظر به توان و فرصت خود علاقمند شدم با بازدید و بررسی تعدادی از ساختمان های معمول و تحت کار، به بررسی اشکالات اجرایی آنها بپردازم.

طراحی ویلا کلاسیک

ساختمان های آهن کانکریتی دارای اشکالات و خطاهای مختلفی هستند که هر کدام از آنها نیاز ب تعمیر و بازسازی خاصی را دارند. برای شناسایی اشکالات و خطاهای موجود در ساختمان های آهن کانکریتی ابتدا بایستی با یک مهندس متخصصی که در این زمینه مهارت و تجربه کافی را دارند مشورت کنید.

خطاها و اشکلات اجرایی ساختمان ها نظر به نوع ساختمان و چگونگی پروسه های کاری آنها متفاوت می باشند. تا جایی که سطح پیشرفت ممکت و میکانیزه شدن تاحدودی بعضی پروسه های تولیدی ایجاب میکند، خطاهای مروج و معمولی ساختمان ها و تعمیرات را ابتدا شناسایی کرده بعد به راه حل مناسب  و پیشنهادات موثر خواهیم پرداخت.

موضوع مورد بحث ما صرف ساختمان ها و تعمیرات آهنکانکریتی می باشد. تطبیق و اجرای اینگونه ساختمان ها بصورت کلی به دو روش عمده صورت میگیرد، یکی تولید بعضی عناصر پیش ساخته در فابریکه و سپس مونتاژ آنها در ساحه ساختمان و پروژه، و دیگری ساخت تعمیر از مواد ساختمانی آنها در محل خود تعمیر و ریخت و ساخت اجزا و عناصر آنها در محل پروژه می باشد.

زمانی که خطا و اشکالات مدنظر را در ساختمان های آهن کانکریتی را شناسایی کردید در اولین قدم باید به تعمیر و بازسازی آنها بپردازید. شما برای تعمیر این نواقص و مشکلات میتوانید با بکار بردن مواد ساختمانی مرحله به مرحله آنرا اجرایی کنید. در این مرحله باید یک متخصص بالای سر پروژه برای پیش برد هر چه بهتر آن باشد.

منبع :  ساخت و ساز ایران

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا