فن ساخت و سازوبلاگ

روش های ساخت و ساز مدرن چیست؟

ساخت ویلا 

انواع روش های ساخت و ساز مدرن مورد استفاده در ساخت و ساز

  • سیستم پانل تخت پیش ساخته
  • واحدهای حجمی سه بعدی
  • ساخت دال تخت
  • پانل های روکش پیش ساخته
  • دیوارها و کف بتنی
  • تکنولوژی دو جداره
  • فونداسیون بتنی پیش ساخته
  • عایق قالب بتنی

۱) واحدهای حجمی سه بعدی

همانطور که از نام آن پیداست، ساخت و ساز حجمی سه بعدی شامل ساخت واحدهای سه بعدی در قالب واحدهای خارج از پروژه است. در حالی که در زمان نصب به محل ساخت پروژه آورده شده و بر اساس ماژول گروه بندی می شود.

هر واحد مدولار که ساخته می شود سه بعدی است، از این رو نام ساختمان حجمی سه بعدی یا ساخت مدولار است.

واحدها را می توان به شکل ها یا روش های مختلف جابجا کرد. همچنین می تواند شامل جابجایی سازه اصلی یا یک واحد تکمیل شده با تمام پرداخت های داخلی و خارجی و خدمات نصب شده در داخل باشد و تنها قسمت باقی مانده مونتاژ است. از این رو، این روش برای پروژه های مکرر که در آن مونتاژ سریع محصولات امکان پذیر است، بهترین گزینه است.

نوشته های مشابه

 ۲) سیستم پانل تخت پیش ساخته

این روش ساخت شامل رویه ساخت واحدهای کف و دیوار خارج از محل پروژه می باشد. برای این کار،امکانات جداگانه مورد نیاز است. به محض اینکه یونیت های پنل مطابق با مشخصات و الزامات طراحی ساخته شدند، در محل آورده و قرار داده می شوند. این روش برای فعالیت های مکرر پروژه های ساختمانی مناسب است.

طراحی ویلا مدرن

پانل های تولیدی دارای پنجره ها، درها تکمیلی هستند. این روش همچنین پانل های پوششی ساختمان را ارائه می دهد که با عایق های نصب شده در کارخانه و روکش تزئینی عرضه می شود که می تواند به عنوان عناصر باربر نیز استفاده شود

۳)پانل های تخت بتنی

پانل های تخت عناصر ساختاری همه کاره هستند،که به طور گسترده در ساخت و ساز استفاده می شود. پانل های تخت حداقل عمق و ساخت سریعتر را فراهم می کند. این سیستم همچنین شبکه های قطب انعطاف پذیر را فراهم می کند.

هنگامی که لازم است پارتیشن ها به سطح دال به عنوان دلیل نگرانی صدا و آتش سوزی آب بندی شوند، پانل های تخت راه حل مطلوبی هستند. در مقایسه با سایر اشکال ساخت و ساز، پانل های تخت بتنی سریعتر و مقرون به صرفه تر هستند.

ساخت و ساز پانل تخت را می توان با پرداخت خوب سطح کف تکمیل کرد، بنابراین از سطوح در معرض استفاده استفاده کرد. ساخت صفحه تخت همچنین راهی برای افزایش بهره وری انرژی است زیرا این امکان را به شما می دهد تا از جرم حرارتی ساختمان برای طراحی الزامات تهویه، گرمایش و سرمایش استفاده شود.

فونداسیون پیش ساخته بتنی

برای ساخت فونداسیون سریع می توان از سیستم بتنی پیش ساخته استفاده کرد. این روش بیشتر برای طراحی سفارشی مناسب است. به طوری که عناصر مورد نیاز برای ساخت فونداسیون به صورت جداگانه در کارخانه (خارج از محل) ساخته شده و در محل آورده و مونتاژ می شوند.

فونداسیون مونتاژ شده عمدتاً توسط شمع های بتنی پشتیبانی می شود. همچنین در هنگام مونتاژ هر دو سیستم به هم متصل می شوند. این سیستم های فونداسیون به افزایش بهره وری، افزایش کیفیت و کاهش میزان حفاری خاک کمک می کنند.

محصول تولیدی باید دارای کیفیت تضمین شده ای باشد که توسط طراح مشخص شده است. این بهترین برای شرایط آب و هوایی خشن و منعکس کننده است. همانطور که هنگام ساخت و ساز در زمین های بسیار آلوده، این سیستم ساختمانی بهترین گزینه است.

 فناوری دیوار بتنی دوگانه

فناوری Double Wall یک راه حل سیستم دیوار هیبریدی است که ویژگی های نصب سریع بتن پیش ساخته را با یکپارچگی ساختاری بتن در محل ترکیب می کند. به طوری که این نوع سیستم دیواری یکپارچگی سازه و قابلیت اطمینان ضدآب سازه را تضمین می کند.

سیستم دو جداره دارای دو پانل دیواری مجزا می باشد. به طوری که دو صفحه با ریخته گری در تیرهای مشبک از هم جدا می شوند. این روش همچنین شامل موارد زیر است:

  • واحدهای دیواری در محل قرار می گیرند.
  • واحدهای دوقلو به طور موقت مستقر هستند.
  • واحدهای دیوار متعاقباً توسط آرماتور به یکدیگر متصل می شوند.
  • شکاف بین واحدهای دیوار با بتن پر شده است.

شکاف بین واحدهای دیوار با بتن پر شده است. زیرا این سیستم ساختمانی سریعتر از روشهای معمولی ساختمانی و اقتصادی است. سیستم دو جداره عمدتاً با ساخت کف پیش ساخته استفاده می شود .

سیستم قالب های عایق ماندگار (ICF)

سیستم قالب های عایق ماندگار (ICF) شامل پانل های دو جداره است که یا پانل های پلی استایرن یا بلوک هستند. آنها به سرعت برای ایجاد قالب به عنوان دیوار ساختمان ساخته می شوند. معمولا قالب با بتن پر میشود.

 به طوری که سطح بالاتری از عایق حرارتی توسط بلوک های پلی استایرن منبسط شده فراهم می شود. هسته بتنی نیز دوام خوب و عایق صوتی بهتری را ارائه می دهد.

 پانل های روکش پیش ساخته

سیستم روکش، نصب یک ماده بر روی ماده دیگر است که در نهایت به عنوان یک پوست یا لایه عمل می کند. از آنجایی که این سیستم لایه بندی نه تنها برای زیبایی در نظر گرفته شده است، بلکه می تواند به کنترل نفوذ عناصر آب و هوا کمک کند.

روکش یک اقدام کنترلی در برابر نفوذ آب است. این به طور ایمن به هدایت آب یا باد کمک می کند تا رواناب کنترل شود. این به جلوگیری از نفوذ به ساختار ساختمان کمک می کند.

 دیوارها و کف بتنی

دیوارهای بتنی عمدتاً برای دیوارهای نیمکتی، دیوارهای حائل، پوشش های خارجی و داخلی اعمال می شوند. به طوری که از بتن به عنوان مصالح کف سازی نیز استفاده می شود. طبق آخرین تکنولوژی، کف‌های بتنی را می‌توان با روکش‌های ظریفی عرضه کرد تا کفی صاف و جذاب داشته باشد.

در مقایسه با هر ماده دیگری، کف‌های بتنی طیف گسترده‌ای از مواد را برای کاربردهایی مانند پوشش‌های اسیدی، کف‌های تابشی، روکش‌ها و پوشش‌های میکرو ارائه می‌دهند. کف بتنی را می توان کف سیمانی نیز نامید. در مقایسه با سایر انواع کفپوش، کف بتنی مقرون به صرفه و نگهداری آن آسان است.

منبع :  آموزش ساخت و ساز

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا