بتن

انواع واش بتن و کاربردهای آن

به گزارش گروه ساختمان: اگر با مصالح ساختمانی جدید آشنایی داشته باشید، احتمالاً تاکنون بارها نام واشن بتن را شنیده‌اید. این محصول مهم را با نام‌های دیگری همچون بتن شسته شده نیز می‌شناسیم که در واقع نشانه‌ای از ظاهر و ساختار آن است. به کارگیری واش بتن در حوزه‌های مختلفی امکان‌پذیر است و همین امر را به یک محصول ارزشمند تبدیل می‌کند. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک کفش پوش جذاب و عالی هستید،‌ بتن شسته شده قطعاً‌ نیاز شما را به طور کامل برطرف می‌کند.

واش بتن – کیان برنا – تصویر ۱

واش بتن چیست؟

نخستین موضوعی که باید در مورد آن صحبت کنیم،‌ ساختار کلی بتن شسته شده است. اصلی‌ترین ترکیبات موجود در این محصول عبارت‌اند از سنگ‌ریزه‌های بزرگ و کوچک و بتن. در کنار هم قرار گرفتن این دو گزینه ساده، اما کاربردی منجر به تولید بتن شسته شده می‌شود. البته علاوه بر این دو مورد باید به روان‌کننده‌ها و چسب بتن نیز اشاره کنیم.

صفت شسته شده به این دلیل به واش بتن داده می‌شود که در مرحله پایانی تولید بر روی آن‌ها آب یا اسید ریخته خواهد شد. همین امر باعث می‌شود تا ذرات ریز سنگ موجود در درون آن‌ها نمایان‌تر شوند و در نهایت با یک سطح کاملاً صاف روبرو باشیم که زیبایی منحصربه‌فردی دارد.

هرچه روند شسته شدن بیشتر طول بکشد، میزان صیقلی بودن واش بتن نیز افزایش پیدا می‌کند که خود یک موضوع بسیار مهم برشمرده می‌شود. این موضوع معمولاً تأثیری بر روی مقاومت نهایی بتن شسته شده نمی‌گذارد، زیرا چنین محصولاتی در هر ضخامت و اندازه‌ای کاملاً‌ مقاوم و مستحکم هستند.

رنگی که واش بتن دارد عملاً از نوع سنگ ریزه‌های موجود در آن برگرفته می‌شود. به عنوان مثال، اگر تعداد سنگ ریزه‌های قرمز موجود در واش بتن بیشتر باشد، رنگ نهایی آن قرمز خواهد بود. امروزه بتن شسته شده را می‌توان در رنگ‌های مختلفی اعم از سفید، مشکی، سبز و… خریداری کرد. این تنوع رنگی باعث شده است تا امکان استفاده از آن به منظور بهبود دکوراسیون وجود داشته باشد.

موزاییک واش بتن  

موزاییک بتن شسته شده از مزایای مختلفی برخوردار است که هر یک از آن‌ها به نوبه خود ارزشمند هستند. این محصولات دارای یک ساختار سه بعدی هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا نوع بازتاب نور از آن‌ها متفاوت‌تر از سایر گزینه‌‌های مشابه باشد. موزاییک‌های بتن شسته شده از هر جهت زیبا به نظر می‌رسند.

نصب این دسته از موزاییک‌ها نیز به راحتی هرچه‌تمام‌تر صورت می‌گیرد. به منظور استفاده از آن‌ها نیازی به بهره‌گیری از ابزارهای خاص وجود ندارد و حتی لازم نیست که دوره ویژه‌ای را پشت سر بگذارید. تنها کافی است موزاییک‌های واشن بتن را کنار هم بچینید و از ترکیب ایجاد شده نهایت لذت را ببرید.

هزینه مربوط به نگهداری از موزاییک‌های بتن شسته شده فوق‌العاده کم است. این امر در حالی صورت می‌گیرد که عمر مفید آن‌ها نسبت به رقبایشان چندین درجه بالاتر است. بر اساس چنین مزیتی می‌‌توان آن‌ها را برای نماسازی و کف‌سازی محیط‌های عمومی که همواره از ترافیک بالایی برخوردار هستند پیشنهاد کرد.

واش بتن – کیان برنا – تصویر ۲

نکته جالب در مورد این موزاییک‌ها آن است که به ندرت دچار کثیفی و‌آلودگی می‌شوند و حتی این دو مورد را کمتر به نمایش می‌گذارند. بنابراین، لازم نیست به صورت مداوم به فکر پاکسازی و تمیز کردن آن‌ها باشید. تنها کافی است هرچند وقت یکبار سطح آن‌ها با آب شسته شود تا دوباره شاهد جذابیت اولیه‌شان باشیم.

موزاییک واش بتن به نحوی ساخته و طراحی شده است که در برابر تغییرات آب و هوایی بهترین عملکرد ممکن را از خود به جای بگذارد. مهم نیست که در چه محیطی با چه آب و هوایی زندگی می‌کنید، زیرا به شما اطمینان می‌دهیم که موازییک واش بتن از نظر ساختاری دچار ضعف و ترک‌خوردگی نمی‌شود.

قیمت واش بتن

شرکت‌های تولیدکننده بتن شسته شده این محصول را با قیمت‌های گوناگونی عرضه می‌کنند و به همین دلیل با گزینه‌های متعددی روبرو هستید. البته باید گفت که هزینه نهایی تعیین شده جهت خرید واش بتن به موارد مختلفی بستگی دارد که هر یک از آن‌ها می‌توانند در این زمینه تأثیر گذار باشند.

کیفیت سنگ‌ ریزه‌ها و همچنین میزان مرغوبیت بتن به کار گرفته شده در این محصول مهم‌ترین نقش را در تعیین قیمت نهایی دارد. افزون بر این موارد، لازم است به اندازه موزاییک‌های بتن شسته شده نیز توجه داشته باشید که هرچه بزرگ‌تر باشند، قیمت خرید آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. باید گفت که قیمت واش بتن در مقابل سایر مصالحی که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید مناسب‌تر است. انتخاب این محصول را به افرادی که قصد دارند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند توصیه می‌‌کنیم. بتن شسته شده علاوه بر جذابیت ظاهری، از نظر قیمت نیز رقیبی ندارد.

واش بتن – کیان برنا – تصویر ۳

قیمت واش بتن ۳۰*۶۰ 

واش بتن شصت در سی همان گزینه‌ای است که امکان به کارگیری آن برای مصارف مخلتف وجود دارد. به همین دلیل است که اکثر کاربران در مورد قیمت آن پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند. باید گفت که قیمت این دسته از واش بتن‌ها از آنچه که تصور می‌کنید کمتر است و حتی با کمترین بودجه ممکن نیز می‌توان از مزایای مربوط به آن‌ها بهره برد. شایان ذکر است که ابعاد دیگر واش بتن نیز در بازار به فروش می‌رسد که امکان تهیه هر یک از آن‌ها بر اساس کاربرد مدنظرمان وجود دارد.

واش بتن با چمن

یکی از کاربردهای بسیار مهم واشن بتن که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذر کرد، کمک به ساخت فضای سبز است. کنار هم قرار گرفتن بتن شسته شده در کنار چمن از آن گزینه‌هایی است که هر فردی را به وجد می‌آورد. این دو گزینه می‌توانند به شما کمک کنند تا فضای بیرونی منزل خود را به یک محیط کاملاً شیک و لاکچری تبدیل کنید.

تنها کافی است موزاییک‌های واش بتن را با فاصله مشخصی از کنار هم قرار دهید به نحوی که بازه بین هر یک از موزاییک‌ها به وسیله چمن پوشانده شود. با رشد چمن‌ها، زیبایی این نما افزایش پیدا می‌کند و با یک حیاط کاملاً دوست داشتنی طرف خواهید بود. وجود سنگ ریزه‌های معدنی در واش بتن و چمن از سوی دیگر، باعث می‌شود تا طراحی کلی فضا به طبیعت نزدیک باشد.

واش بتن – کیان برنا – تصویر ۴

این روش استفاده از واشن بتن علاوه بر کشور ما در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکای شمالی نیز رایج است. شما می‌توانید بخش ورودی منزل خود را بدین صورت تزئین کنید. علاوه بر این، امکان کف پوشی پارکینگ‌های بدون سقف با کمک واش بتن و چمن وجود دارد که خود یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. واش بتن هیچ محدودیتی برای کوتاه کردن چمن‌ها در زمان لازم ایجاد نمی‌کند. دستگاه‌های چمن زن نیز منجر به آسیب دیدن بتن شسته شده نمی‌‌شوند.

واش بتن‌ها در طرح‌ها و اشکال هندسی مختلفی قابل خریداری هستند. این شما هستید که باید بر حسب سلیقه و نیاز خود نسبت به تهیه کردن آن‌ها اقدام کنید. در هر صورت باید گفت که بتن شسته شده در کنار چمن ترکیبی محبوب و جذاب را به شما ارائه می‌دهد که از هر نظر برتر است.

حرف آخر

واش بتن یا بتن شسته شده نسل جدیدی از مصالح ساختمانی به شمار می‌آید که می‌تواند با زیبایی و مقاوم خود در حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. واش بتن کف حیاط با قیمت قابل قبولی به بازار عرضه شده است به نحوی که اکثر کاربران با پرداخت یک مبلغ مقرون به صرفه قادر به خریداری آن هستند. در زمان تهیه واش بتن باید به مراکزی مراجعه کنید که در این زمینه تجربه بالایی دارند و می‌توانند محصولاتی درخور توجه را به شما ارائه دهند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا