فن طراحی داخلیفن طراحی ساختمان

 ایده های خاص، مبتکرانه برای طراحی اتاق خواب نوجوانان

 طرح‌های بسیار ساده زیادی وجود دارد که برای همه فعالیت‌ها و بیان سبک زندگی نوجوانان مناسب است و ایده‌های الهام‌بخش مختلفی برای اتاق خواب‌های این سن، غیر متعارف، شیک و بسیار مدرن وجود دارد.

 ایده های خاص، مبتکرانه برای طراحی اتاق خواب نوجوانان

ساخت ویلا طرح‌های بسیار ساده زیادی وجود دارد که برای همه فعالیت‌ها و بیان سبک زندگی نوجوانان مناسب است و ایده‌های الهام‌بخش مختلفی برای اتاق خواب‌های این سن، غیر متعارف، شیک و بسیار مدرن وجود دارد.

چندین سال پیش هیچ کس فکر نمی کرد که اتاق خواب های نوجوان نیاز به دکوراسیون و مبلمان خاصی دارد و ظاهر آنها به جز چند پوستر روی دیوار و لباس ها و مجلات روی زمین، تفاوت چندانی با دکوراسیون اتاق خواب کودکان ندارد.

در سال های اخیر که بازار مبلمان غیر بزرگسالان گسترش یافته است، ایده های زیادی برای نیازهای اتاق کودک در هر سنی ایجاد شده است.

شرین لاکیس، طراح داخلی، همراهی با نوجوانان را در برخی از خواسته ها مضر نمی داند و تنها عیب آن این است که ممکن است به مذاق والدین خوش نیاید.

پادشاهی خصوصی

این طراح داخلی تاکید می کند که برای نوجوانان، اتاق خواب فقط مکانی برای خواب نیست، بلکه پادشاهی خودشان است، جایی که می توانند از دنیای بیرون فرار کنند.

اتاق یک نوجوان باید مکانی سرگرم کننده و کاربردی باشد که آنها بتوانند خود را در آنجا ابراز کنند. نوجوانان در سنی هستند که هنوز در حال کشف جهان هستند و انتخاب های آنها ممکن است در مورد آنچه که دوست دارند و یا دوست ندارند متفاوت باشد و طراحی اتاقی با همه اینها ممکن است یک چالش باشد.

نوجوانان همچنین به یک اتاق چند منظوره با مکانی برای مطالعه و خواب نیاز دارند تا بتوانند دوستان خود را در آنجا پذیرایی کنند و حتی بازی های الکترونیکی انجام دهند.

توصیه عملی

Lakis نکات کاربردی و سرگرم کننده ای را برای طراحی اتاق خواب نوجوانان ارائه می دهد تا اتاقی طراحی کنید که رضایت همه کودکان را جلب کند:

  • اتاق را به قسمت های چند منظوره تقسیم کنید.
  • باید شامل چندین مکان مانند خواب، مطالعه، استراحت و میزبانی از دوستان باشد.
  • اگر فضای اتاق کوچک است، باید ایده های جدیدی ابداع شود که بتواند برای هر هدفی فضا را اختصاص دهد.
  • اگر فضای کافی برای قرار دادن یک میز با اندازه کامل وجود ندارد، می توانید دیگری را انتخاب کنید که در صورت نیاز باز شود، یا طرحی را انتخاب کنید که شامل ترکیب میز با تخت یا کمد باشد.
  • باید بازیگوش باشد و شخصیت منحصر به فرد آنها را بیان کند.

پیشنهادات خلاقانه

به عنوان مثال، می توانید یک طرح خلاقانه را برای آویزان کردن به دیوار انتخاب کنید یا یک نقاشی با لوگوی مورد علاقه آنها در قاب بالای تخت.

یا می‌توانند یک تخته سیاه یا یک تخته یادداشت آویزان کنند، چیزی که می‌توانند شخصیت خود را که هر روز رشد می‌کند و تغییر می‌کند، بیان کنند. این چیزی است که به آنها امکان انتخاب نحوه بیان خود را می دهد.

تزیینات کودکانه

برای طراحی اتاقی که باعث شادی نوجوان شود، باید هر گونه ردپایی از دکوراسیون کودکانه را از اتاق پاک کرد.

همانطور که اللقیس به الجزیره نت می گوید، والدین نباید ایده های طراحی را به نوجوانان تحمیل کنند، زیرا این فضای خصوصی آنهاست و ایده های آنها در مورد دکوراسیون مدرن کاملاً با ایده های والدین متفاوت است.

اگر نگرانی در مورد تغییر سلیقه آنها وجود دارد، می توانید سعی کنید آنها را متقاعد کنید که اتاق و مبلمان را خنثی نگه دارند و با انتخاب لوازم جانبی مناسب، رنگ و شخصیت منحصر به فرد بیشتری به آن ها اضافه کنید.

قلعه خصوصی

لاکیس اضافه می کند که برای نوجوان، اتاق خواب قلعه خصوصی اوست، جایی که می تواند حریم خصوصی داشته باشد یا از دوستانش پذیرایی کند.

همچنین مکانی است که به او امکان می دهد شخصیت متمایز و متفاوت خود را با شخصیت بقیه اعضای خانواده بیان کند.

و اگر نوجوانی انتخاب کرد که شخصیت خود را با نقاشی روی دیوارها یا تزئین اتاق با وسایل ورزشی مورد علاقه خود بیان کند، اجازه دهید این کار را انجام دهد.

حریم خصوصی اتاق نوجوان

اللقیس نکاتی را در مورد حریم خصوصی اتاق خواب نوجوانان انجام می دهد و بر اهمیت حذف نقاشی های کودکانه از دیوارها تاکید می کند، که به آنها اجازه می دهد تا سرگرمی های خود را از طریق تصاویر و لوازم جانبی ورزش مورد علاقه خود، موسیقی، نقاشی یا هر سرگرمی مورد نظر خود به کار گیرند. آنها را

همچنین فضایی برای میز آرایشگاه در نظر گرفته شود و کابینت دارای کشوهایی برای لوازم و کفش و کیف باشد و آینه بلند با پایه کف تعبیه شود تا بتوان ارتفاع کامل آن را دید. توجه داشته باشید که طرح ساده با رنگ های آرام باشد و می توان یک مبل به کنار تخت اضافه کرد تا دختر احساس راحتی بیشتری کند.

فضای مورد نظر آزادی

لقیس در پایان توصیه خود را اینگونه می گوید که والدین و پسر و دخترشان نباید با هم برخورد کنند و نظرات خود را در مورد طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان تحمیل نکنند.

او خاطرنشان می کند که اتاق خواب نوجوان دنیای خصوصی او است که سعی می کند آن را کنترل کند تا شخصیت خود را برجسته کند و مکان خاصی است که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند و هر زمان که احساس تنهایی کنند به آن متوسل می شوند، گوش دادن به موسیقی. نقاشی، مطالعه یا پذیرایی از دوستان. اتاق خواب نه تنها برای زمان خواب استفاده می شود، بلکه فضای مورد نظر آزادی را نیز بیان می کند.

منبع :  ساخت و ساز

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا