رپورتاژ آگهیسرویس بهداشتی و حمام

بهترین لوله فاضلابی برای لوله‌کشی توالت ایرانی و فرنگی کدام است؟

لوله‌کشی توالت بسیار مهم است؛ استفاده از لوله‌های نامناسب و همین‌طور بی‌کیفیت، می‌تواند عواقب بسیاری را برای کاربران به همراه داشته باشد. شکستگی و یا ترک‌خوردن لوله توالت‌فرنگی یا ایرانی، از جمله دردسرسازترین مشکلاتی است که می‌توان با آن روبه‌رو شد. درست به همین دلیل، سازندگان همواره به دنبال بهترین متریال‌ها برای این کار هستند.

لوله‌های فاضلابی که در توالت ایرانی یا فرنگی مورداستفاده قرار می‌گیرند، انواع مختلفی دارند. شناخت این لوله‌ها برای افرای که تخصص و تجربه چندانی در این زمینه ندارند، ممکن است چالش‌برانگیز باشد. درست به همین دلیل است که در این مطلب، قصد داریم تا بهترین انواع لوله فاضلابی برای لوله‌کشی توالت‌فرنگی یا ایرانی را به شما معرفی کنیم.

انواع لوله‌های فاضلابی مناسب برای لوله‌کشی توالت

همان‌طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، لوله‌های فاضلابی انواع و اقسام مختلفی دارند. شناخت این لوله‌ها می‌تواند به ما کمک کند که بهترین نوع را برای لوله‌کشی توالت‌فرنگی یا ایرانی انتخاب کنیم و در آینده، کمتر دچار مشکلات ناخواسته شویم. از جمله بهترین لوله‌های فاضلابی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

لوله‌های PVC

یکی از بهترین و پراستفاده‌ترین لوله‌هایی که برای لوله‌کشی فاضلاب توالت ایرانی و فرنگی به کار می‌رود، لوله‌های پی‌وی‌سی هستند. این لوله‌ها بر پایه پلاستیک تولید شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند مزایای بسیاری برای شما به همراه داشته باشد. به‌طورکلی لوله‌های PVC را می‌توان به چند نوع تقسیم‌بندی کرد:

  • لوله‌های PVC معمولی

لوله‌های پلیکا را با عنوان لوله‌های پی‌وی‌سی معمولی می‌شناسند. این لوله‌ها مقاومت و انعطاف‌پذیری بالایی دارند و کاربرد آن‌ها در ساختمان‌سازی بسیار زیاد است. این لوله‌ها در برابر حرارت نیز مقاوم هستند.

  • لوله‌های CPVC

نوع پیشرفته‌تری از لوله‌های پی‌وی‌سی معمولی به شمار می‌روند. این لوله‌ها به دلیل وجود ترکیبات کلر در ساختار خود، نه‌تنها مقاومت و انعطاف بیشتری از خودشان نشان می‌دهند که مقاومتشان در برابر حرارت و آتش‌سوزی نیز بسیار زیاد است.

  • لوله‌های UPVC

بهترین لوله‌های فاضلابی که می‌توانید برای لوله‌کشی توالت‌فرنگی یا ایرانی استفاده کنید، همین لوله‌های یو پی‌وی‌سی هستند. مقاومت این لوله‌ها از همه لوله‌های دیگر در این دسته‌بندی بیشتر است. همین‌طور می‌توانند در برابر مواد شیمیایی و فاضلاب‌های صنعتی نیز مقاومت خوبی از خودشان نشان بدهند.

لوله‌های پوش فیت

لوله‌های پوش فیت، نسل جدید لوله‌های فاضلابی هستند و استفاده از آن‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. این لوله‌ها به دلیل نصب آسانی که دارند، بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند و محبوبیت آن‌ها هر روزه در حال افزایش است. این لوله‌ها که در یکدیگر چفت می‌شوند، معمولاً دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد زیر هستند:

  • در برابر پوسیدگی مقاوم هستند.
  • در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی نیز مقاوم هستند.
  • در برابر رسوب داخلی مقاوم هستند.
  • در برابر حرارت و اشعه خورشید مقاوم هستند.
  • در برابر نشتی و ترک‌خوردگی نیز مقاوم هستند.

لوله‌های پلی‌اتیلن

لوله‌های پلی‌اتیلن نیز از دیگر انواع لوله‌های فاضلابی باکیفیت به شمار می‌روند. این لوله‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند، وزن آن‌ها سنگین‌تر بوده و همین‌طور استحکام آن‌ها فوق‌العاده زیاد است. از این لوله‌ها معمولاً برای کاربری‌های صنعتی استفاده می‌شود؛ به‌کارگیری آن‌ها برای لوله‌کشی توالت‌فرنگی یا ایرانی ساختمان، اندکی نادر است. تمام ویژگی‌هایی که در لوله‌های قبلی ذکر شد، در این مورد نیز با میزان بسیار بیشتر، وجود دارد.

لوله‌های گالوانیزه

اگر بخواهید برای لوله‌کشی فاضلاب خانگی از لوله‌های فلزی استفاده کنید، لوله‌های گالوانیزه بهترین انتخاب خواهند بود. این لوله‌ها از جنس فولاد بوده و دارای یک روکش از جنس فلز روی هستند؛ به همین دلیل مقاومت و استحکام آن‌ها بسیار زیاد است. به دلیل عایق رویی که دارند، در برابر خوردگی، فرسودگی و زنگ‌زدگی نیز بسیار مقاوم هستند. بد نیست بدانید که این لوله‌ها را برای لوله‌کشی آب شرب نیز استفاده می‌کنند.

لوله‌های چدنی

از دیگر لوله‌های فاضلابی فلزی، می‌توان به لوله‌های چدنی نیز استفاده کرد. این لوله‌ها نیز بیشتر مصرف صنعتی داشته و کمتر برای مصارف لوله‌کشی فاضلاب خانگی مورداستفاده قرار می‌گیرند. لوله‌های چدنی طول عمر بسیار زیادی دارند و مقاومت آن‌ها در برابر عوامل محیطی بسیار زیاد است. مهم‌ترین شاخصه این لوله، عایق بودن آن‌ها در برابر صداست.

بهترین برندهای لوله‌های فاضلابی برای لوله‌کشی توالت

بعد از شناخت بهترین لوله‌های فاضلابی، نوبت به شناخت بهترین برندهای تولیدکننده آن نیز می‌رسد. شناخت بهترین لوله‌های فاضلابی و همین‌طور خرید از آن‌ها، به شما کمک خواهد کرد که بابت کیفیت این لوله‌ها، خیالی آسوده داشته باشید. از جمله بهترین تولیدکنندگان لوله‌های فاضلابی در ایران، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

برند داراکار

برند داراکار یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده لوله فاضلابی در ایران است . لوله داراکار از جمله پرفروش‌ترین محصولات بازار بوده و علاوه بر کیفیت بسیار بالا، قیمت مناسبی هم دارد. متریال استفاده شده در تولید محصولات این برند، همگی از بهترین‌ها هستند.

لوله آذین

آذین یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوله در ایران است. این شرکت علاوه بر لوله فاضلابی، انواع مختلفی از لوله برای دیگر کاربری‌ها را نیز تولید و روانه بازار می‌کند. محصولات این برند از محصولات پرفروش و درجه‌یک بازار به شمار می‌روند.

برند اینگل

به باور متخصصان، محصولات برند اینگل، مقاوم‌ترین محصولات لوله فاضلابی در بازار هستند. لوله اینگل از جمله معروف‌ترین برندهای ایرانی به شمار می‌رود و فروش آن همیشه در سطح قرار دارد. برای پروژه‌های ساختمانی خود، می‌توانید از لوله اینگل با خیال راحت استفاده کنید.

لوله نیوپایپ

نیوپایپ نیز از شناخته‌شده‌ترین برندهای ایرانی است. خرید لوله‌های فاضلابی از این برند می‌تواند کیفیت پروژه نهایی شما را تا چندین پله افزایش دهد. گفتنی است که علاوه بر لوله‌های فاضلابی، این برند در زمینه تولید لوله‌های پنج‌لایه نیز فعالیت دارد.

برند پارس پلاست زنده رود

در آخر، باید به سراغ برند پارس پلاست برویم. این برند از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده انواع لوله در ایران به شمار می‌رود و به همین دلیل، می‌توان به کیفیت بالای محصولات آن اعتماد کرد. نه‌تنها کیفیت محصولات این برند بسیار بالاست، بلکه قیمت مناسبی نیز دارند. شما می‌توانید قیمت لوله پارس پلاست زنده رود را از دکتر تامین مشاهده کنید.

خرید لوله فاضلابی باکیفیت از دکتر تامین

در این مطلب، بهترین لوله‌های فاضلابی برای لوله‌کشی توالت ایرانی و فرنگی را در کنار هم مرور کردیم. لوله‌های فاضلابی انواع مختلفی دارند و توسط برندهای متعددی تولید می‌شوند؛ درست به همین دلیل لازم است که قبل از اقدام برای خرید، تمام موارد موجود را بشناسیم. اگر قصد خرید لوله فاضلابی باکیفیت را دارید، دکتر تامین می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

دکتر تامین یک فروشگاه آنلاین در زمینه فروش انواع مصالح ساختمانی است. شما می‌توانید انواع لوله‌های فاضلابی و لوله‌های فلزی، تک لایه و پنج لایه در وب‌سایت این مجموعه پیدا کنید. محصولات باکیفیت و همین‌طور فروش با قیمت مناسب، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دکتر تامین است. برای ارتباط با این مجموعه، می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:

  • تلفن تماس: ۰۲۱۴۸۴۳۶
  • آدرس اینترنتی: www.DrTamin.com

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و فوت و فن ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا