فن مصالح ساختمانیکاغذ دیواری

خانه خود را با استفاده از کاغذ دیواری نوسازی کنید

طراحی ویلا هر مکانی در خانه هویتی دارد که از زیبایی شناسی آن ناشی می شود، که مجموع جزئیاتی است که صحنه تزئینی را تشکیل می دهد، بنابراین تمرکز بر نقش کاغذ دیواری در دادن عنوانی روشن و واضح به مکان است، نقشی که با تجدید فصول با ویژگی های مختلف و چندگانه تجدید می شود. بنابراین، انتخاب کاغذ دیواری از نظر اهمیت زیبایی شناختی مکان و همچنین اهمیت کاربردی آن فرآیند بسیار مهمی است.

اهمیت زیبایی شناسی بر اساس شرایط و استانداردهایی است که باید در نظر گرفته شوند تا در مکان مناسب قرار گیرند و اهمیت عملکردی بر اساس طراح داخلی برای یافتن نتایج واضح در فضاهای داخلی است که به طور ایده آل در دکوراسیون خانه منعکس می شود.

استفاده از کاغذ دیواری به اولین انتخاب در هنگام بازسازی خانه تبدیل شده است، زیرا در هر کجا که باشد به ظرافت و تمایز می افزاید. به عنوان مثال، در سالن، نمی توان کاغذ دیواری با طرح های بزرگ و رنگ های تند، یا موضوعات مرتبط با جنگل ها و جمعیت حیوانات آنها را انتخاب کرد. تضاد در دکور بین کاغذ دیواری و سبک مبلمان، ظرافت و فضایی روشن می بخشد.

حضور قوی
طراح اهمیت کاغذ دیواری را در مد دکور ۲۰۲۰ برجسته می کند و خواستار تضاد در دکوراسیون بین کاغذ دیواری و سبک مبلمان است. اگر مبلمان کلاسیک هستند، ترجیحاً کاغذ دیواری مدرن را انتخاب کنید و بالعکس.

وی توضیح می دهد که علیرغم توسعه رنگ و ورود سنگ به دکوراسیون دیوار، کاغذ دیواری در دوران اخیر حضور پررنگی در دنیای دکوراسیون داخلی به ثبت رسانده است و خاطرنشان می کند که تفاوت آشکاری بین کاغذ دیواری امروزی و کاغذ دیواری مورد استفاده در گذشته وجود دارد. “

او می افزاید که کاغذ دیواری “کاغذ یا نوعی نایلون بود، اما امروزه کاغذ دیواری دارای عناصر جدیدی مانند پارچه و ابریشم و خطوط برجسته و کتیبه هایی است که طرح های برجسته ای را نشان می دهد. چندین نوع کاغذ پارچه ای وجود دارد، از جمله: اسپانیایی، چینی، ترکی و اروپایی گران قیمت». کاغذ دیواری سه بعدی جایگزین سنگ یا چوب در یک توهم نوری و با هزینه کمتر می شود.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری به شکل ساده یا چندگانه مانند رگه، گل رز وچاپ برجسته “ورساچه” و همچنین کاغذ دیواری با طرح های مختلف به ویژه اشکال هندسی چاپ می شود. کاغذ دیواری وجود دارد که همزمان بیش از یک رنگ می دهد که رنگ یا هر ماده دیگری آن را ارائه نمی دهد.

امروزه به نظر می رسد مد کاغذ دیواری خانه با فناوری سه بعدی پیاده سازی شده است و می توان سنگ یا چوب طبیعی را در فضاهای مدرن با کاغذ دیواری هایی که همان تصویر را در یک توهم نوری منعکس می کند و با هزینه کمتر جایگزین کرد.

طراح به این نکته اشاره می کند که کاغذ دیواری برای مدت طولانی در برابر رطوبت مقاومت نمی کند، زیرا مخلوط ساخت آن حاوی نوعی پلاستیک است، بنابراین بهتر است آن را روی دیواری تمیز و بدون برجستگی و برجستگی بپوشانید.

هر اتاق حریم خود را
دارد هر اتاق در انتخاب کاغذ دیواری حریم خاص خود را دارد می توان از رنگ های تیره و نقش های برجسته برای کاغذ دیواری سالن استفاده کرد با توجه به اینکه رنگ ها فضاهای فضا را پر می کنند.

اگر رنگ صورتی در سالن وجود دارد، می توان از کاغذ دیواری تیره و صورتی استفاده کرد، توجه داشته باشید که رنگ های غیر تیره برای دیوارهای کوچک مناسب هستند و نور سالن را جذب نمی کنند. در این فضا، پوشاندن دو دیوار مقابل هم برای دستیابی به یکنواختی در دکور مطلوب است، به خصوص اگر سالن به گوشه غذاخوری باز باشد.

ترجیحاً رنگ های روشن و آرام را در اتاق خواب ها انتخاب کنید زیرا دیوار پوشانده شده با رنگ تیره کل اتاق را تیره می کند، علاوه بر آن انتخاب چند دکوراسیون ضروری است. همچنین مطلوب است که کاغذ دیواری ساده ای را انتخاب کنید که به عنوان رنگ ظاهر می شود.

نکات مهم
در این زمینه کارشناسان طراحی داخلی برجسته ترین نکات را برای استفاده از کاغذ دیواری در قسمت های مختلف خانه ارائه می دهند:

 اتاق خواب مستر:
استفاده از کاغذ دیواری با کتیبه برجسته بر روی دیوار خاصی از اتاق کافی است مشروط بر اینکه بقیه دیوارها با کاغذ دیواری ساده پوشانده شده باشد یا به رنگ ثابت رنگ آمیزی شده باشد. همچنین امکان جایگزینی تخته سر با کاغذ دیواری که به شکل چوب یا اثاثه یا لوازم داخلی است را پیشنهاد می کند.

در اتاق نشیمن:
کاغذ دیواری که تصویری از پنجره را منعکس می کند که از طریق آن منظره ای چشمگیر بر روی دیوار اصلی ظاهر می شود، به خصوص اگر اتاق باریک و فاقد پنجره باشد.

در راهروها:
باید کاغذ دیواری با رنگ روشن انتخاب کنید، به خصوص اگر راهرو باریک باشد. همچنین باید از استفاده از کاغذ با طرح های برجسته خودداری شود، با امکان استفاده از کاغذ راه راه در طول برای افزایش وسعت سقف.

همچنین لازم است از آویزان کردن شاهکاری مانند آینه یا نقاشی روی دیواری که با کاغذهای پر نقش و نگار نقش بسته است خودداری شود و چهار دیوار اتاق را با کاغذهای چاپ شده با نقش نپوشانیم.

روی روحیه تاثیر می گذارد
و علی الهاشم در پایان سخنان خود با الجزیره نت، کاغذ دیواری یکی از مهم ترین عناصر اضافه شده به دکور است چرا که انتخابی است که خانه را غنی می کند و به آن ظرافت، تجمل و شادابی می بخشد. ، و باعث می شود از نقاشی دیوارها و طرح های سنتی گچ بری دور شود.

همچنین بر روان و خلق و خوی فرد تأثیر مثبت می گذارد و با استفاده از اشکال متنوع و طرح های منحصر به فرد خود فضایی هماهنگ، ظریف و راحت ایجاد می کند.

منبع :  فن ساختمان

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا