طراحی ویلافن ساخت و سازفن مدیریت پروژهوبلاگ

خرید زمین برای ساخت ویلا در چه زمینی باشد؟

ساخت ویلا

 گزینه ساخت ویلا در شهرهای شمالی ایران یکی از گزینه های ارجح برای کسانی است که مایل به داشتن ملک و ویلا در شهرهای شمالی هستند، این ایده برای سرمایه گذاران املاک بادوام تر و راحت تر به حساب می آید. قطعا چنین افرادی بودجه کافی برای این سرمایه گذاری، و ساخت ویلا رویای خود را دارند. شرکت ما میتواند به بسیاری از کسانی که مایلند یک ویلای کاملاً لاکچری، به سلیقه خود و با کوچکترین جزئیات داشته باشند، برآورده کند.

طراحی ویلا در سبک‌های مدرن- کلاسیک- نئوکلاسیک به همراه اجرای آن تخصص ماست؛ شرکت کهن با کادر مجرب در زمینه طراحی و اجرا با رویکرد سودآوری و بازگشت سرمایه به کارفرما؛ ارتباط قوی با اکیپ‌های اجرایی، در نظر داشتن بازار سرمایه، طراحی زیبا، اجرای دقیق به همراه ظرافت در جزئیات اجرایی و مدیریت هزینه‌ها، حداکثر سود در ساخت را برای کارفرمای خود به ارمغان می‌آورد.” بهترین طراحی و بالاترین سطح کیفیت در اجرا با کمترین هزینه و بیشترین سودآوری و بازگشت سرمایه به کارفرما تخصص ماست.”

هزینه‌های ساخت و ساز (در سال ۱۴۰۱) تمام شده اسکلت با سازه بتنی هر مترمربع بین ۱۰ تا ۱۲میلیون تومان و هزینه تمام شده اسکلت با سازه LSF بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون و هزینه تمام شده اسکلت با سازه فلزی بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون تخمین زده خواهد شد. حتما قبل از شروع هر ساخت و سازی قیمت مصالح و هزینه‌های مربوط به دستمزد و کلیه موارد ذکر شده را در نظر بگیرید و بعد از برآورد، اقدام به ساخت نمایید زیرا اگر هزینه‌ها به درستی برآورد نشود نه تنها باعث سودآوری نمی گردد بلکه ضرر و زیان کارفرما را نیز به دنبال دارد.

خرید زمین برای ساخت ویلا

در قدم اول برای ساخت ویلا زمین مناسب برای ساخت ویلا را پیدا کنید و در هنگام انتخاب زمین برای ساخت ویلا، حتما از مناسب بودن زمین برای ساخت و ساز  آن به ویلا و یا اعتبار داشتن آن برای فعالیت های تجاری اطلاعات لازم را کسب کنید. حتمآ زمینی را انتخاب کنید که برای ساخت ویلا و برای مقاصد تجاری مانند تاسیس شرکت یا موسسه آموزشی و یا هر فعالیت دیگری مناسب باشد و مجوز لازم را بتونید دریافت کنید.

طراحی پلان ویلا

خدمات دفتر طراحی

اولین گام برای ساخت پروژه‌های عمرانی، تهیه نقشه ساختمان (نقشه ویلا، نقشه آپارتمانی، نقشه تجاری و تفریحی توریستی) است. طراحی نقشه ساختمان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مرحله در احداث بنا می‌باشد. داشتن یک تیم طراحی مجرب کمک می‌کند تا مسیر برنامه‌ریزی شده‌ای داشته باشیم و به نوعی آگاهی بخش می‌باشد.

گروه فنی مهندسی کهن با داشتن مهندسین با تجربه در این امر، صاحب سبک و پیشتاز بوده است. تهیه نقشه ساختمان در شرکت کهن یک روند مشارکتی می‌باشد؛ به این ترتیب که بعد از مراجعه کارفرما به دفتر فنی با تشکیل جلسه بین مهندسین معمار و کارفرما، با توجه به نوع پروژه (مسکونی، تجاری، ویلایی تفریحی توریستی و …)، چک لیستی از کلیه نیازها تهیه می‌شود و از کارفرما سوالات متداولی (حدود ۳۰ سوال) در راستای طراحی و روابط فضایی پرسیده می‌شود. با پاسخ به سوالات، سطح نیازها در زمینه‌های مختلف مشخص شده سپس با مشاوره گروه معماری بعد از جمع‌بندی جلسه، طبق خط فکری کارفرما و روحیات آن، طراحی نقشه ساختمان آغاز می‌شود. تمامی این موارد در زمینه طراحی نما نیز رعایت می شود.

البته گاهی اوقات سطح خواسته کارفرما متناسب با موقعیت سایت، اقلیم و سایر مسائل مربوط به آن نیست و در چنین مواردی تیم معماری با مشاوره و اعمال نگاه فنی و تخصصی به پروژه موارد را اصلاح کرده و با بهینه‌ترین حالت؛ نیازهای کارفرما را برآورده می‌کنند. حال با توجه به اینکه هزینه‌ ساخت در سال ۱۴۰۱ بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون تخمین زده می‌شود، از این رو تهیه نقشه و نمای ساختمان بسیار مهم و تاثیرگذار در سرمایه‌گذاری کارفرما و مدیریت هزینه‌ها می‌باشد.

در هنگام ساخت ویلا همچنین، شما باید مجوزهای لازم را برای مالکیت زمین دریافت کنید.  مجوزهای امنیتی اغلب تا زمانی که زمین از مناطق دارای ماهیت امنیتی یا نظامی دور باشد، به راحتی داده می شود.

همچنین شرایط دیگری نیز در رابطه با مالکیت زمین وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • فرد نباید یک تبعه خارجی باشد که از داشتن املاک و مستغلات در ایران منع شده باشد
  • مساحت کل املاک و مستغلات متعلق به یک خارجی نباید بیش از ۳۰ هکتار باشد
  • درصد مالکیت خارجی املاک و مستغلات در منطقه ای که در آن خرید می کنید نباید ۱۰ درصد از کل مساحت منطقه باشد.

امروزه اکثر مردم سعی میکنند که در هنگام تعطیلات اوقات فراغت خود را در شهرهای شمالی کشور سپری کنند. ویلا یکی از جاهایی است که در اکثر شهرهای شمالی کشور به وفور یافت میشود و گردشگران میتوانند در هنگام سفر به مناطق شمالی با کرایه آنها در یک منطقه خوش آب هوا به استراحت و تفریح بپردازند.

به دلیل شرایط زندگی در کلان شهرها از نظر شلوغی، آلودگی و سایر موارد که امروزه بر زندگی شهرنشینی غالب گشته، افراد اغلب مشتاق به گذران اوقات فراغت خود در ویلایی در گوشه‌ای دنج و خوش آب و هوا هستند. برای ساخت ویلا برآورد هزینه‌های ساخت و ساز یکی از دغدغه‌های اصلی کافرمایان می‌باشد.

از آنجایی که معیارهای متفاوتی می‌توانند بر میزان هزینه ساخت و ساز یک ویلا تاثیرگذار باشند در این مقاله سعی داریم به بررسی این معیارها و برآورد هزینه‌ها بپردازیم.

همانطور که اشاره کردیم موقعیت جغرافیایی از عوامل موثر در هزینه های ساخت یک ساختمان محسوب می شود. میانگین ساخت و ساز در مناطق پرطرفداری مانند شمال به دلیل داشتن طبیعت بکر و آب و هوای مناسب بیشتر است و همچنین به دلیل سودآوری مورد استقبال کارفرمایان قرار دارد. در نواحی شمالی میتوان در حاشیه شهرها و مناطق روستایی زمینی با متراژ بالا و قیمت مناسب خرید و ویلاهایی لوکس و شکیل در آن بنا نمود. معمولاً اغلب افراد برای سرمایه گذاری و یا سکونت یکی از شهرهای شمالی را انتخاب کرده تا بتوانند از طریق ساخت ویلا و فروش آن سود خوبی به دست آورده و یا در صورت سکونت از امکانات تفریحی و… بهره‌مند گردند.

شرکت های ساخت ویلای زیادی هستند که امروزه اقدام به ساخت انواع مختلف ویلا با متریال مختلف در شهرهای مختلف کشور میکنند. شاید یکی از دغدغه هایی که هنگام تصمیم گیری در هنگام ساخت ویلا برای شما پیش بیایید هزینه های مربوط به ساخت آن است که آیا از پس هزینه های آن برخواهید آمد یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر هزینه های ساخت ویلا میتوانید به سایت اویم شاهانه سر بزنید.

هزینه ساخت و ساز به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، قیمت زمین، هزینه طراحی پلان و نما، انتخاب متریال (سیمان سفید، واش بتن، آجر، سنگ به ترتیب از ارزان‌ترین تا گران‌ترین)، دسته بندی بنا (ساخت ویلای مدرن، ویلای کلاسیک، ویلای دوبلکس، ویلای تریبلکس استخر دار) و جهت موقعیت مکانی (ساخت ویلا در شمال، ویلایی چوبی و …) وابسته می باشد. محاسبه هزینه‌های ساخت در سال ۱۴۰۱ علاوه بر موارد فوق بسته به انتخاب نوع سازه(بتنی، LSF ، فلزی) متغیر می باشد.

پروژه به واسطه اعلام موضع در برابر معماری صرف مدرن تا صرف کلاسیک غرب، وجودیت و ماهیت خود را شکل داده است. وجود تاج‌های تخت جمشید و کشیدگی و مرتفع بودن نمای بنا، استفاده از کاشی کاری آبی فیروزه‌ای (که مختص معماری ایرانی است) و همینطور ساده‌گرایی و بی‌پیرایگی (پرهیز از جزئیات) همگی سعی در هویت پردازی به این بنا را دارند.

طراحی آپارتمان. نمای ساختمان در عین سادگی با منظر شهری همسو شده و رضایت خاطر مخاطبین خود را جلب نموده است. طراحی نمای این پروژه در نگاه اول یک ماهیتی از یین و یانگ (Yin and yang) را در خود دارد. تعادل و تکامل از جنس توده‌های حجمی باابهت بیرونی و تهی‌ها و فضاهای منفی تیره که به عقب نشسته‌اند. آپارتمان که با داشتن درخت‌ها و گیاهان در دل خود با منظر شهری و طبیعت، ارتباط خوبی برقرار کرده است.
استفاده از درختان و سبزینگی در این آپارتمان هم به ساکنین خود از درون فضای خانه و هم افرادی که از بیرون به ساختمان نگاه میکنند، خدماتی از جنس زیبایی و حس خوب ارائه میدهد.

تک درخت کاشته شده در فضای منفی نما در کنار درب ورودی و همچنین سبزینگی در فضاهای منفی طبقات که در نهایت به انبوهی از درختچه‌های بام ختم شده است که به نوعی بیانگر رویش و زندگی دوباره است و در حد توان سعی در تنوع بخشیدن به فضای روانی خانه‌های این روزهای ایران دارد.

منبع :  فوت و فن ساختمان

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا