خدمات طراحیفن طراحی داخلیفن طراحی ساختمانوبلاگ

دکوراسیون منزل خود را با اشکال مختلف فرش تجدید کنید!

ساخت ویلا ارزان دکوراسیون منزل خود را با اشکال مختلف فرش تجدید کنید

 فرش یک عنصر مهم و ضروری در زیباسازی فضای داخلی هر منزل است و بسیاری ممکن است هنگام انجام کارهای تکمیلی در دکوراسیون منزل از آن غافل شوند.

بر خلاف تصور رایج که فرش یک قطعه فرعی یا مکمل دکور است که ممکن است باعث به تعویق افتادن خرید آن شود، فرش در طرح دکوراسیون اولویت دارد.

اما فصل زمستان یعنی تزیین خانه با مجلل ترین و زیباترین رنگ ها و طرح های فرش در هر اندازه و شکل و گزینه ها نامحدود اما پر از نوآوری های جدید در طرح های مختلف برای انواع فرش ها چه مدرن و چه کلاسیک.

نوشته های مشابه

با این حال، در هنگام مبلمان منزل، ممکن است در انتخاب فرش مرتکب اشتباهات رایجی شویم.

کارشناس وب سایت ما برای پی بردن به این اشتباهات و دیدن جدیدترین طرح های فرش سه بعدی و انواع جدید برای سال ۲۰۲۲ با نادین طفیلی، دکوراتور آشنا شد که فرش ها را یکی از مهم ترین قطعات خانه می داند که زیبایی خانه را برجسته می کند.

دکور، و کت و شلواری نفیس به تمام قطعات آن می بخشد و بر اساس رنگ سایر مبلمان انتخاب می شود تا بین عناصر مختلف خانه هماهنگی حاصل شود و جلوه زیبایی به آن ببخشد.

طفیلی خاطرنشان کرد: قاعده کلی در انتخاب فرش به سازگاری آن با ویژگی کلی مبلمان، رنگ های خانه و سبک دکوراسیون آن بستگی دارد.

اندازه نقش مهمی در ایجاد یک دکوراسیون متعادل دارد، توجه داشته باشید که اغراق در اندازه مبلمان، تصویر کلی اتاق را خراب می کند، توجه داشته باشید که در این حالت فرض بر این است که فرش تک رنگ باید بدون تزئینات انتخاب شود.

طراحی ویلا

اشتباهات رایج در انتخاب فرش

به گفته تفیلی، رایج ترین اشتباهات در انتخاب فرش برای اتاق های مختلف خانه به شرح زیر است:

  • عدم دقت در اندازه گیری فضاهای خالی که فرش روی آن قرار می گیرد، گاهی اوقات اندازه فرش ها از فضایی که برای آن در نظر گرفته شده بیشتر است که صاحب خانه را مجبور می کند آن را زیر مبلمان قرار دهد.
  • یا اینکه اندازه آن نسبت به سطح زمین بسیار کوچک است و گاهی برخی ترجیح می دهند در متراژهای بزرگ فرش های کوچک بگذارند و این بستگی به سلیقه شخصی آنها دارد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
  • هماهنگ نکردن رنگ فرش اتاق با رنگ دیوارها و مبلمان و خرید یکی از انواع آن صرفاً به دلیل اینکه گرانترین یا زیباترین شکل است و بهتر است رنگ دیوارها را با مبلمان هماهنگ کنید.
  • به طوری که صاحبان خانه در تمام اتاق های آن احساس راحتی روانی کنند.
  • انتخاب انواع بی کیفیت، زیرا انواع خوب و حداقل با کیفیت متوسط ​​را باید از یک مکان مطمئن خریداری کرد تا از کیفیت آنها اطمینان حاصل شود تا هنگام تمیز کردن اولین بار، رنگ ها مستقیماً محو نشوند.
  • رنگ فرش اتاق باید با رنگ دیوارها همخوانی داشته باشد، انتخاب رنگ روشن برای اتاق نشیمن به خصوص با کودکان کار دشواری است، بنابراین کار نظافت آن بسیار سخت می شود.
  • رنگ های روشن را می توان در اتاق خواب ها انتخاب کرد و استفاده از آن ها در اتاق نشیمن توصیه نمی شود، اما این بستگی به سلیقه شخصی صاحب خانه دارد و در سلیقه شخصی هیچ درست و غلطی وجود ندارد.
  • انتخاب فرش‌هایی که تمیز کردن آن‌ها سخت است فقط به این دلیل که گران‌ترین فرش هستند، اما فرآیند تمیز کردن و مراقبت از آنها می‌تواند بسیار دشوار باشد.

طرح های مدرن

طرح های سه بعدی فرش مدرن با خطوط هندسی و رنگ های هماهنگ که شبیه تابلو نقاشی هستند، ظرافت خاصی به خانه می بخشد.

انگل نشان داده است که این گونه‌ها جنبه فنی متمایزی به زمین می‌دهند، مانند تغییرات ارتفاع، اثر استریوسکوپی، علاوه بر اثر سایه و نور.

تفعلی بر مهمترین طرح های مدرن فرش های سه بعدی برای سال ۲۰۲۲ تمرکز دارد که اخیراً گسترش یافته است.

این مدل ها به خوبی با مبلمان مدرن تناسب دارند و در حال حاضر در بازار هستند که مهم ترین آن ها فرش های سه بعدی چاپ شده با طرح های سه بعدی و با خطوط هندسی و رنگ های هماهنگ بیان شده است که گویی کف را برجسته می کند. یک نقاشی.

اشکال و طرح ها

اشکال، طرح‌ها و بافته‌های بسیاری با اشکال و رنگ‌های گوناگون، با چاپ‌ها و متریال‌های مختلف وجود دارد، از جمله:

فرش های شگ: نخ هایی هستند که به لایه پایینی متصل می شوند و نخ ها را به هم نزدیک می کند.

چیزی که آن را متمایز می کند این است که با لکه و کثیفی ظاهر نمی شود.

یکی از اشکالات اصلی آن تجمع گرد و غبار در داخل نخ های کوچک است.

همچنین استفاده از آن دور از اتاق نشیمن در یکی از اتاق های آرام و یا پذیرایی ترجیح داده می شود.

کلئو شگ: یکی از بهترین انواع فرش با جنس پر پرز و رنگ های زیبا می باشد.

یک نوع مجلل با طرح های مختلف و رنگ های متنوع است.

فرش ترک: یکی از باکیفیت ترین فرش های دستباف محسوب می شود و دهه هاست که در جهان عرب شناخته شده است.

این نوع برای خانه ها یا اتاق های کلاسیک مناسب است و به طور کلی با خانه های مدرن سازگاری ندارد و در متراژهای بزرگ ترجیح داده می شود.

از نخ های ابریشمی بافته می شود و یکی از با ارزش ترین انواع فرش است و با نقوش شرقی و اسلیمی مشخص می شود و از این رو زیباترین و شگفت انگیزترین است.

فرش فرش: در فصل زمستان نمی توان فرش را نادیده گرفت که همیشه در صدر لیست بهترین انواع فرش در استفاده و راحتی قرار داشته است، به خصوص برای اتاق خواب هایی با کف سرامیکی، زیرا تمام مساحت آن را پوشش می دهد اتاق و از احساس سرما جلوگیری می کند.

رنگ های خنثی بهترین هستند

روندهای فعلی به نفع رنگ های خنثی در فرش هستند، مانند انتخاب خاکستری گرم، بژ و رنگ های خاکی برای اینکه رنگ های خنثی فرش خسته کننده نباشد باید فرش های مرغوب با بافت نرم انتخاب شود و فرش های استریوسکوپی با گرافیک برجسته انتخاب شود، زیرا نمای مجلل دکور را نشان می دهد.

درخشندگی فرش خانه

د که فرش ها می توانند چیزهای یکنواخت را به چیزهای شاد و سرزنده تبدیل کنند. فرش های کوچک می توانند هر اتاق کوچک و سردی را به مکانی گرم و راحت تبدیل کنند.

 استفاده از نوع فرش با دکور منزل حس متفاوت و متمایزی می دهد، مثلاً اگر اتاق به سبک بوهمی باشد نیاز به فرش رنگارنگ دارد.

در مورد اتاق های مدرن، آنها به یک فرش تزئین شده با خز نیاز دارند.

به طور خلاصه، فرش ها زرق و برق خانه هستند، ظرافت خانه بدون فرش هایی که گرما و راحتی آنها را فراهم می کند و لوکس بودن و زیبایی اثاثیه آنها را برجسته می کند، کامل نمی شود.

منبع : ساختمان

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا