تاسیات مکانیکیرپورتاژ آگهیمحصولات ساختمانی

سیستم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها (اسپلیت کانالی) یکی از سیستم‌های تهویه مطبوع هستند که در آن هوای خنک یا گرم توسط واحدهای داخلی و خارجی به فضای اتاق‌ها انتقال داده می‌شود.

داکت اسپلیت ها (اسپلیت کانالی) یکی از سیستم‌های تهویه مطبوع هستند که در آن هوای خنک یا گرم توسط واحدهای داخلی و خارجی به فضای اتاق‌ها انتقال داده می‌شود. یونیت داخلی این سیستم مجهز به یک فن اواپراتور، دمنده‌ی هوا، لوله مویین، حوضچه درین، فیلتر هوا و… می باشد که به کمک یک کمپرسور و فن کندانسور در واحد خارجی، هوای خنک یا گرم را تولید می‌کند. در سیستم داکت اسپلیت، سرمایش و یا گرمایش لازم از طریق داکت‌های فلزی به محیط انتقال یافته و بخاطر قابلیت برنامه ریزی که دارند امکان کنترل دما و رطوبت را نیز برای نصرف کنندگان فراهم می آورند.

استفاده از دستگاه داکت اسپلیت دارای مزایای بسیاری است، به عنوان مثال به دلیل نصب سیستم به صورت توکار در سقف کاذب، فضای کمی را اشغال می‌کند. این دستگاه دارای ساختاری است که هوا را به صورت یکنواخت در محیط پخش می کند اما با این حال، باید توجه داشت که برای نصب و راه‌اندازی سیستم داکت اسپلیت، نیاز به تخصص و تجربه در زمینه تهویه مطبوع دارید. علاوه بر این نکته باید نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای این اسپلیت کانالی به صورت سالانه را در نظر بگیرید.

سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت
سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت

سیستم گرمایش داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها این قابلیت را دارند که هوای گرم را توسط یک واحد خارجی که شامل کمپرسور و فن‌های کندانسور است، از طریق لوله‌های فلزی به داخل ساختمان انتقال دهند به صورت کلی نحوه عملکرد گرمایش این دستگاه در داخل ساختمان به این صورت است که کویل آبگرمی که به پکیج یا موتورخانه وصل است داخل کویل جریان می یابد و با گرم کردن کویل دستگاه و سپس چرخش فن واحد داخلی داکت و برخورد هوا با سطح کویل، هوای گرم به محیط انتقال داده می شود.

یکی از مزایای استفاده از سیستم گرمایش داکت اسپلیت، امکان کنترل دمای داخلی ساختمان است. زیرا با استفاده از ترموستات می‌توان دمای داخل ساختمان را کنترل کرد و به مقدار دلخواه تنظیم نمود. سیستم گرمایش داکت اسپلیت به دلیل عدم نیاز به فضای زیاد برای نصب واحدهای داخلی، مناسب برای ساختمان‌هایی با فضای محدود نیز می باشد.

 همچنین در مقایسه با سیستم‌های گرمایش مرکزی، سیستم گرمایش اسپلیت کانالی دارای نصب و راه‌اندازی ساده‌تر و همچنین هزینه کمتری برای نصب و نگهداری است. همچنین، چون هوای گرم را بدون نوسان به فضای داخلی ساختمان منتقل میی کندبرای افرادی که به نوسانات دما حساس هستند، گزینه‌ی مناسبی می باشد.

نوشته های مشابه
سیستم گرمایش داکت اسپلیت
سیستم گرمایش داکت اسپلیت

اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید اسن است که آیا سیستم گرمایش داکت اسپلیت برای ساختمان‌های بزرگ هم مناسب است؟ در پاسخ باید گفت که بله، سیستم گرمایش داکت اسپلیت برای ساختمان‌های بزرگ با چند طبقه نیز قابل استفاده است. در این متراژهای بالا برای تهویه مطبوع کل ساختمان از چند عدد یونیت داخلی داکت اسپلیت در اتاق های مجزا اشتفاده می کنند تا این امکان را نیز فراهم کند تا کسانی که می خواهند دمای هر اتاق را به صورت جداگانه کنترل کنند این توانایی را داشته باشند.

سیستم سرمایش داکت اسپلیت

سیستم سرمایش داکت اسپلیت به این شکل عمل می کند که گاز مبرد با لوله های مسی در یونیت خارجی داکت خنک می شود و سپس به سمت شیر انبساط حرمت کرده و به جهت جذب گرمای فضای موردنظر به سیستم انتقال می یابد و گرمای هوا به وسیله گاز مبرد گرفته شده و در نتیجه محیط خنک می شود. توجه داشته باشید که هوای خنک  به وسیله واحدهای داخلی به کانال انشعاب و مسیر حرکت عوا انتقال یافته و از طریق کانال ها هوای خنک به واسطه دریچه ها به فضای داخلی می رسد. این چرخه همواره ادامه دارد و تا زمانی که دستگاه روشن است و کار میکند فضا را خنک می کند. نکته قابل توجه ای که باید آن را در نظر بگیرید این است که سیستم سرمایش داکت اسپلیت بیشتر برای استفاده در مناطقی با اقلیم گرم و خشک مناسب بوده و در مناطق با رطوبت بالا مناسب نمی باشد. همچنین، نصب و راه‌اندازی این سیستم نیز نیازمند تخصص و تجربه است و برای داشتن عملکرد بهینه، نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دارد.

از سیستم سرمایش داکت اسپلیت برای منازل هم می توان استفاده نمود، اما مسئله ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای نصب و راه‌اندازی این سیستم، نیاز به فضایی برای نصب واحد خارجی بوده که معمولاً در فضای باز مانند پشت بام، تراس، بالکن و غیره نصب می‌شود. همچنین، برای نصب داکت‌ها نیز نیاز به فضای مخصوصی دارید که باید در ابتدای نصب بررسی شود.

در صورتی که منزل شما دارای فضای باز مانند بالکن یا حیاط است، می‌توان واحد خارجی را در آنجا نصب کرد. در صورت عدم وجود فضای باز مناسب، ممکن است نیاز به نصب واحد خارجی در فضای داخلی منزل باشد که باید بررسی شود که آیا فضای کافی برای نصب و راه‌اندازی آن وجود دارد یا خیر.

همچنین، باید توجه داشت که سیستم سرمایش داکت اسپلیت برای مناطقی با اقلیم گرم و خشک مناسب است. در مناطق با رطوبت بالا و دمای بالایی کارایی کمتری دارد. همچنین، میزان هزینه‌های نصب، نگهداری و تعمیرات این سیستم نیز باید در نظر گرفته شود. بنابراین، قبل از نصب سیستم سرمایش داکت اسپلیت در منزل خود، بهتر است با یک کارشناس تهویه مطبوع مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

سیستم سرمایش داکت اسپلیت
سیستم سرمایش داکت اسپلیت

در برخی موارد برای کاهش هزینه های مصرفی به مصرف کنندگان داکت اسپلیت اینورتر معرفی می شود گه اگر شرایط لازم را داشته باشید اگرچه هرینه خرید اولیه آن بیشتر است اما در مدت زمان به صرفه جویی در انرژی کمک بسیاری خواهد کرد.

کلام آخر

یکی از سیستم های تهویه مطبوع پرطرفدار که توانایی تامین گرمایش و سرمایش در فصل های مختلف سال را داراست، دستگاه داکت اسپلیت می باشد. این سیستم در انواع ظرفیت و مدل های مختلف در بازار موجود میباشد که بر اساس اقلیم جغرافیایی، متراژ فضا و نوع کاربری که دارید می توانید یک داکت اسپلیت مناسب برای فضای خود تهیه نمایید. وبسایت تخصصی تهویه مطبوع مهاجر انواع ظرفیت و برندهای معتبر با کیفیت بالا، قیمت بروز، گارانتی و خدمات پس از فروش را به مشتریان عرضه می نماید و خریداران نیز می توانند در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان سایت تهویه مهاجر و یا سایر برند هایی مثل فامکو ، زرین سرویس ، دما تجهیز و یا ماخ در تماس باشند.

دما تجهیز : دفتر مرکزی: تهران – خیابان طالقانی – بین مفتح و بهار – نبش طالبیان – ساختمان ۴۶۳

۸۶۰۷۱۸۳۱-۰۲۱

تهویه مهاجر : تهران، شهر تهران، خیابان طالقانی ، پلاک ۱۵ ، فروشگاه تهویه مهاجر

۰۲۱۷۷۵۳۲۵۳۷

فامکو : کیلومتر ۲۱ بزرگراه لشگری (جاده مخصوص کرج)، روبروی پالایشگاه نفت پارس، پلاک ۱۲، هایپر صنعت فامکو
۰۲۱-۴۸۰۰۰۰۴۹

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا