خدمات طراحیطراحی ویلافن طراحی ساختمانوبلاگ

طراحی نقشه ویلا | طراحی پلان ویلا چیست؟

ساخت ویلا مدرن

طراحی نقشه ویلا 

پس از انتخاب مکان مناسب برای زمین و برنامه ریزی مهندسی ویلا، مرحله امضای قرارداد ساخت با پیمانکار مسئول اجرای ساخت ویلا آغاز می شود که این قرارداد شامل شرایط و ضوابط حاکم بر روند ساخت و ساز می باشد. قرارداد باید در شرکت مهندسی بین کارفرما و پیمانکار ثبت شود.

قرارداد شامل:

  • مشخصات فنی ساخت و ساز
  • نقشه ساخت
  • مبلغ مورد نیاز و روش پرداخت
  • زمان تحویل
  • شرایط کیفری برای دو امضا کننده قرارداد .

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در ایجاد مکانی دلنشین و پرکاربرد در طراحی ویلا به آن پرداخته می‌شود، طراحی پلان ویلا است که معمولاً با جا نمایی ورودی –  wc- حمام – آشپزخانه – اتاق خواب‌ها – تراس‌ها و … آغاز می‌شود.
طراحی پلان تعیین کننده میزان و سطح بهره‌گیری از روابط فضایی، چشم‌اندازها، سطح نورگیر، میزان بازشوها، دسترسی‌ها و اولویت استفاده فضاها نسبت به هم می‌باشد که اگر همه این موارد که معمولاً با توجه به روحیات و سبک زندگی کارفرما همراه باشد و به درستی کنار هم به ارمغان برسد، خانه ویلایی مورد نظر به قسمتی از بهشت روی زمین برای مالک آن تبدیل خواهد شد.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا:

طراحی ویلا ساده

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در اصول طراحی ویلا به آن پرداخته می‌شود، طراحی فضای داخلی با استفاده از سقف‌ها با کد ارتفاعی  مختلف و نورپردازی مناسب و نوع تیغه‌ها و باز شوهای ویلا بایستی به شکلی باشد که علاوه بر نقش جداکنندگی، به صورت معمارانه و هنرمندانه طراحی و ایفای نقش کنند.
همچنین طراحی ویلایی دوبلکس یکی از علاقه‌مندی‌هایی است که به تازگی در میان عموم مردم رایج شده که به واسطه دارا بودن سقف بلندتری که نسبت به ویلاهای عادی سبب شده تا، فضاهای عمومی از فضاهای خصوصی به خوبی جدا شوند که به واسطه این امر محیط استراحت ساکنان داخل خانه مشخص شده تا آرامش بیشتری برای آنان به ارمغان آورد.

یکی از روش هایی که مهندسین تامین نور ویلاها انجام میدهند بهره مندی از نور طبیعی خورشید و نورپردازی بروز میباشد.  همچنین از درب های شیشه ای سکوریت بزرگ برای روشنایی بیشتر داخل ویلا و جایگزین پنجره ها میشود. همچنین استفاده از رنگ های روشن، متریال چوبی با کیفیت، استفاده از کاغذ دیواری رویکرد ایجاد فضای سبز و آوردن لاین سبز به داخل ویلا باعث شادابی هرچه بیشتر فضای داخلی و ساکنان درون آن می‌شود.

طراحی محوطه سازی ویلا، ساخت باغ ویلا:

طراحی محوطه سازی ویلا یکی دیگر از مهمترین مسائلی است که بایستی مهندسین ساخت ساز به آن توجه کنند. طراحی داخلی ویلا باید بگونه ای باشد که برای مخاطب دلنشین و شاد باشد.  در هنگام طراحی داخلی ویلا بخش‌های مختلفی داخلی سازه همانند ورودی، توالت، حمام، اتاق خواب‌ها و دیگر بخش‌های درونی کامل شده.

حالا نوبت به طراحی فضای خارجی و اجرای آنچه نیاز بود می‌پردازیم. هدف از استفاده از فضای بیرونی محوطه ویلا، استفاده از هوای آزاد و لذت بردن از فضاهای سرسبز و دل‌نشینی است که در اطراف منطقه به شکل چشم‌انداز قابل دیدن هستند.

بنابراین طراحی فضاهای خارجی باید به گونه‌ای باشد که بیشترین خدمات را در خارج از خانه به کاربر بدهد، قرارگیری و تعبیه این عناصر مثل آلاچیق، منقل یا باربیکیو، استخر، فضای بازی، باغچه کاری و فضای سبز که از مهم‌ترین موارد در اصول طراحی ویلا و معماری نمای خارجی ویلا می‌باشد که تاثیر زیادی در چشم انداز ویلا نیز دارد.

منبع :  آموزش ساخت و ساز

رضا امیری

نوشتاری به آیندگان...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا